هونداهیوندای

مقایسه اجمالی هیوندای ولوستر N و هوندا سیویک تایپ R

سبد محصولات پرفورمنس هیوندای سرانجام با عرضه‌ی ولوستر N 2019 به آمریکا رسید.

هیوندای ولوستر N مدل 2019
این خودرو که برای رقابت با هاچبک های اسپورتی همچون فولکس‌واگن گلف GTI طراحی شده بهای پایه‌ی ۲۷۷۸۵ دلاری داشته و از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۲ نیوتون متر سد می‌برد. بررسی‌های اولیه‌ی این خودرو با بازخوردهای کاملاً مثبتی همراه بوده‌اند اما ولوستر N در برابر هوندا سیویک تایپ R چگونه عمل خواهد کرد؟


خب این قضیه کمی مشابه مقایسه سیب با پرتقال است اما سیویک تایپ R از نظر پرفورمنس دست برتر را دارد چراکه پیشرانه ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی آن خروجی ۳۰۶ اسبی و گشتاور ۳۹۹ نیوتون متی دارد. البته این خودرو کاملاً گران‌تر از رقیب کره‌ای می‌باشد چراکه قیمت آن از ۳۵۷۰۰ دلار آغاز می‌شود. به این ترتیب تایپ R چند هزار دلار گران‌تر از نسخه‌ی پرچم‌دار ولوستر N مجهز به پرفورمنس پکیج می‌باشد. این نسخه از ولوستر N خروجی ۲۷۵ اسبی و گشتاور ۳۵۲ نیوتون متری را نشان می‌دهد.


بدون روده‌درازی بیشتر بیایید به مقایسه این دو خودرو بپردازیم. کار را با سیویک تایپ R آغاز می‌کنیم که بنا به گفته‌ی KBB دارای تمامی اجزای لازم برای نمایش یک فیلم پرفورمنس کامل می‌باشد. قدرت بیشتر این خودروی اسپورت ژاپنی باعث می‌شود تایپ R به آسانی در مسابقه درگ از عهده‌ی هیوندای برآید.

ولوستر N هم چیزی از سیویک تایپ R کم ندارد و از تغییرات ظاهری بدنه به منظور تمایز با نسخه‌های استاندارد بهره‌مند است. یکی از چشمگیرترین تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه استاندارد ولوستر سیستم اگزوز اسپورتی است که صدای فوق‌العاده‌ای تولید می‌کند.

اگرچه ولوستر N نقاط قوت زیادی دارد اما کابین آن کمی ناامید کننده است زیرا متریال بکار رفته در آن به خوبی متریال کابین سیویک نیستند. بدون هرگونه تعجبی، صندلی‌های عقب نیز کاملاً تنگ هستند.


اما در طرف دیگر به هندلینگ می‌رسیم که هر دو خودرو در این بخش می‌درخشند. البته سیویک تایپ R از نظر تجربه‌ی رانندگی بهتر از محصول هیوندای نشان می‌دهد.


خب برنده‌ی این مقایسه کیست؟ KBB می‌گوید رانندگان هر دو خودرو را فوق‌العاده می‌دانند هرچند هر یک از آن‌ها در زمینه‌های متفاوتی خوب نشان می‌دهند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    هیوندای خیلی پیشرفت کرده
    اما من ارادت خاصی به سیویک دارم.
    تعصب ندارم اما خب سیویک برای من چیز دیگست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Bideski

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    سیویک یه چیز دیگست اصلا….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. m

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    بحث قیمت رو در نظر نگیری ، رفتن سمت هیوندا دیوانگیه وقتی سیویک هست ، …. رکورد دار جهنم سبز ! بهترین اتومبیل زیر 50 هزار دلار موتورترند ! دوام بیشتر و کیفیت بالاتر ، هندلینگ بهتر ! افت قیمت کمتر ، طراحی زیباتر از نظر من !
    این مقایسه سیب و پرتقال نیست ، مقایسه سیب و سیب زمینیه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اگه هیوندا ولوستررقیب قوی نبود باهم مقایسه نمیکردن این دو رو اونم بارها.چه بخواید چه نخوایدولوسترn یامدلi30 n عضو این کلاس هستن ونقاط قوت وضعفی هم دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حسن

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    حیف هوندا سیویک نیستش که با هیوندا مقایسه بشه
    هیوندا بهتره بجای رقابت با هوندا سیویک بره نقص اتیش سوزی محصولاتش رو درست کنه که بخاطرش چند صد دستگاه از محصولاتش رو فراخوان داده
    بعد رفع مشکل اتیش سوزی محصولاتش هم بهتره فکری به حال کاهش فروشش در بازار چین و امریکا کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      علی چرا با اکانت خودت نمیایی
      بابا لامصب حد اقل میخوایی فیلم بازی کنی که من علی شوی نیستم یه ذره کامنتات رو متفاوت بنویس
      مثل اکانت اصلیت حرفای 180 درجه بی ربط با موضوع مینویسی همون ادبیات
      لامصب این منطقت که این روشها قدیمی شده و این کارا از مد افتاده ای هم که قبلا به من میگفتیو هنوز نگه داشتی تو کامنتت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mad.z.Max

        ۹ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        جالبیش اینجاس جواب نمیده، انگار مثلااااااا نمیبینه : )))
        خواسته شروعی جدید داشته باشه دوستمون، ولی خب هرکسی کو دور ماند از اصل خویش، باز جوید روزگار وصل خویش : ))

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Mad.z.Max

      ۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      راست میگه این M، علی شوی دستت رو شد : ))
      عین اون آررررمااان که با یه اکانت اسم روسی میاد : ))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Maskvich

        ۹ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (73 ديدگاه)

        عزیزم من نگفتم آرمان نیستم! دوستان اینجا هم بهم میگن آرمان
        اون اکانت آرمانم نمیدونم به چ دلیل رفت تو لیست اسپم منم مجبور شدم واس اینکه از تو لیست در بیام اسم رو عوض کنم!
        نمیدونم پدال از بعضیا اینجا پول میگیره یا عاشق چشم و ابروشونه که هرچی بخوان میگن و بحث درست میکنن همیشه ولی نمیرن تو لیست اسپم ولی بقیه رو سریع میفرستین تو لیست اسپم! اگه هرکی دیگه یه کامنت مثل این حسن (علی شوی) گذاشته بود درجا میرفت تو اسپم
        این کامنتم قطعا تایید نمیکنین چون انتقاد پذیر نیستین

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mad.z.Max

          ۹ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (1839 ديدگاه)

          نه عزیز جان، اینطورام نیست که چشم بسته اکانتت بره هوا، من حدود دو ماه کامنتای شما رو میخوندم دیگه، وحشتناااک جر بحث راه مینداختی.
          پس چرا الان که متعادلتر شده لحنت کسی کاری با اکانتت یا کامنتات نداره؟
          اگه حد اقل مسئولیت حرکات خودمونو بپذیریم، باز حداقل وجهه ی بالاتری پیدا میکنیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. حسن

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    مهدی به این حرفت اگه واقعا اعتقاد داری که میگی
    ((اگه هیوندا ولوستررقیب قوی نبود باهم مقایسه نمیکردن ))
    تو مسابقه بین جی کلاس و رانگلر که توسط مجله موتور ترند برگذار شد جیپ رقیب کاملا توانایی بوده که با جی کلاس گرون قیمت مقایسه شد ولی اونجا شما المانی بازها که دیگه نتونستید برتری رانگلر رو نسبت به جی کلاس تحمل کنید اومدید گفتید مگه همه چیز افروده؟؟
    پس چرا اونجا نگفتید جیپ رقیب 100 در 100 جی کلاسه و توانایی بالایی هم داشته که با جی کلاس رقابت کرده؟؟؟
    چرا تو درگ مک لارن و چیلنر که پیروز مسابقه هم چلنجر بود نگفتید حتما چلنجر رقیب قوی بوده که با مک لارن مسابقه داده؟؟؟
    اینجا اومدی از هیوندا دفاع کنی تا ارمان کره ای باز هم بیاد تو بحثهای که ضد امریکایی هست ازتون دفاع کنه
    این روشها نخ نما شده قشنگم
    روشهای نوین رو استفاده کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      حسن عین رانگلر شش چرخ از رو مخالفات رد میشی ها ایول

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مانی

      ۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      مقایسه بین هوندای ژاپنی و هیوندای کره‌ای هست
      چه ربطی‌ به آمریکا و لگن هاش داره؟؟؟
      توهم توطئه
      خخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Maskvich

      ۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (73 ديدگاه)

      کی مک لارن از دیمن شکست خورد که فقط تو دیدی؟ :))) چرا هی خودتو میزنی کوچه علی چپ :)))
      خوبه درگش با دیمن لوجی تازه برگزار شد و نابود شد دیمن :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Hosein.gh

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (313 ديدگاه)

    بنظرم تنها ضعف سیویک کابینشه.در حد طراحی خارجیش نیست،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Saeed

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    نمیدونم چرا بعضیا انقدر اصرار به بت و قدیس سازی دارن.بله سیویک فوق العادس تو این کلاس جزو اسطوره هاس.به طور کلی بعنوان یه خودرو فوق العادس و طبیعیه هر تازه واردی بخواد با مقایسه باهاش ضعفهاشو بشناسه و دلیل نمیشه ماشینی باهاش قیاس نشه.همین رقیبا و مرتب تو معرض تست قرار گرفتنا باعث شد سیویک اینی بشه که شده و پیشرفت کنه و درجا نزنه .والا اگه دست یسری ایرانیا بود که ازش بت میساختن و اجازه هیچ مقایسه ایو نمیدادن، در جا میزد.دنیا با همین قیاسها پیشرفت میکنه و ضعفها معلوم میشه و پیشرفت میکنه اما ما همچنان رو نوار تعصب (اونم محصولاتی که حتی سازندش کشورمونم نیست که باز تعصب کمی قابل توجیه باشه!!)قدم برمیداریم و عقب گرد داریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمدرضا

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (878 ديدگاه)

    پشت ولستر از هوندا قابل تحمل تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمدرضا

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (89 ديدگاه)

    ولاستر فوق‌العاده خوب عمل کرده ولی کسایی که مقایسه می‌کنن همیشه میگن سیویک یه چیز دیگه‌ست.البته تقریبا همه ولاستر رو از Golf برتر دونستن و بعد سیویک دوم قرارش میدن. اگه کسی قیمت براش مهم نیست قاعدتا سیویک رو میخره ولی مسئله‌ای که هست اینه که هرچی قیمت بالاتر میره آپشن‌های بیش‌تری برای خریدار باز میشه در حالی که هیوندای و قیمت گذاریش طوریه که توی یه بالانس خوبی قرار داره و ترکیبی از عملکرد عالی و قیمت مناسب رو داره.اگه مثل جنسیس گند نزنن با سیاست های فروششون،Veloster N یکی از ماشین های ماندگار تو تاریخ هیوندای میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بهنام

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    من به شخصه پیشینه و تجربه ی خودرو برای من بسیار حائز اهمیته. حتی اگر سیویک رو بازنده هم میکردن، اون پیشینه ی درخشانش باعث میشه که من انتخابم سیویک باشه. حالا که اینجا رقیبش ولوستره، حتی در مقابل خیلی از رقبای قدیمی هم انتخاب من سیویکه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رامتین

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    بدون شک سیویک.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Archi KHAN

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    مثل مقایسه چلو کباب با چلو قیمه اس
    :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا