هوندا

هدف‌گذاری هوندا: یک میلیون خودروی سبز تا سال 2030

درحالی‌که برخی خودروسازها از برنامه‌های خود برای سال‌های ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۵ سخن می‌گویند، در بحث خودروهای دوستدار محیط‌زیست هوندا کمی دورتر را نشانه گرفته است.

Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
تاکاهیرو هاچیگو مدیرعامل هوندا در مصاحبه با اتونیوز گفته که تا پایان دهه‌ی آینده‌ی میلادی این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای افزایش فروش خودروهایی با قوای محرکه‌ی جایگزین در آمریکاست. برنامه‌ریزی برای افزایش میزان فروش هم برای هوندا و هم برای آکورا و به میزان بیش از دوسوم خواهد بود.

معنی گفته‌های مقام ارشد هوندا این است که هوندای آمریکای فروش بیش از یک‌میلیون خودروی هیبریدی، پلاگین هیبریدی، سلول سوختی و الکتریکی را هدف‌گذاری کرده است. با در نظر گرفتن این نکته که هوندا تا ماه ژوئن تنها ۲۳۲۹ دستگاه خودروی هیبریدی در آمریکا فروخته، برنامه‌ی یاد شده بسیار بلندپروازانه به نظر می‌رسد.

Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
هرچند شرکتی که اولین بار با مدل Insight اولین خودروی هیبریدی را در این رده عرضه کرده هم‌اکنون دارای چهار مدل الکتریکی CR-Z ،RLX، آکورد هیبرید و NSX در خط تولید خود است. امسال مدل جدید کلاریتی FCV به برادران خود اضافه خواهد شد و سال آینده نیز شاهد عرضه‌ی سدان پلاگین هیبریدی جدید و احتمالاً نسخه‌ای هیبریدی از سیویک و CR-V تا پایان سال ۲۰۲۰ خواهیم بود.

Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
علاوه بر بازار آمریکا، هوندا در حال برنامه‌ریزی برای افزایش فروش جهانی مدل‌های هیبریدی و الکتریکی خود تا سال ۲۰۳۰ و به میزان بیش از دوسوم است.

توضیح: تصاویر به کانسپت هوندا FCV تعلق دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    ببین چه قدر به فکر برنامه ریزی و اینده هستن!البته به خاطر اقتصاد آزاد و بازار رقابتیه نه مثل ایران که هم بازار انحصاری داره و هم بزرگترین اقتصاد بسته دنیاست(با توجه به جمعیت و مساحت) و خودروسازهای داخلی و وارد کنندگان محصولات خارجی هر غلطی که دلشون می خواد انجام میدن و طلبکار هم هستن!قانون هم که هیچ اگر هست فقط رو کاغذ نه تو اجراء و عمل!!!!!!خاک تو سر اون مردم آزار های بی غیرت که باعث و بانی این وضع هستند.خدا لعنتشون کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. volvo fh

      ۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (242 ديدگاه)

      الان دیگه مردم عقل دارند.خدا زیاد دخالت نمیکنه,همه میدونیم خودروسازهامون آشغالترین ماشینهای دنیا را میسازند,تازه خدمات پس از فروش و گارانتی هم بی معنیه.
      خدا آن ملتی را سروری داد
      که تقدیرش به دست خویش بنوشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        ان الله لایغر بقوم حتی یغیروا بانفسهم…
        خدا سرنوشت قومی رو عوض نمیکنه تا وقتی که خودشون عوض نکنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    عاشق هوندا هستم من…😊

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mehrbod

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    با اندوه فراوان ، خودروهای هوندا با سیاست رد واردات از ایالات متحده ، از بازار ایران رخت می بندد. امروز با خبر منتشر شده در این زمینه ، با هوندا ها ، کیمری هایبرید ، پریوس و شاسی بلندهای بی ام و ، خداحافظی باید کرد..!
    http://www.car.ir/news/Economic/cars-usa-iran/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حميد

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    نمی دونم چرا ما هیچ چیز جدید نه تولید میکنیم نه طراحی نشستیم خارجی ها درست کنند ما بخریم
    البته خودم هم همینطورم منتهی از این لحظه می خوام شروع کنم به نوع اوری

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا