هوندا

خودنمایی سریع‌ترین چمن‌زن دنیا در گوودوود!

فستیوال سرعت گوودوود پر از خودروهای خاصی است که تلاش می‌کنند از سربالایی بالا روند. تا به اینجا خودروهای مک لارن ۶۰۰LT جدید، ایتال دیزاین GT-R50 و تویوتا سوپرا وارد پیست شده‌اند. هوندا نیز یکی از عجیب‌ترین وسایل نقلیه (!) خود را به این رویداد آورده است. Mean Mower V2 به لطف پانل‌های بدنه تراکتور هوندا HF 2622 ما را به یاد ماشین‌های چمن‌زنی می‌اندازد اما خب اصلاحات بسیار زیادی در آن رخ داده است.


شما پیشرانه دوست‌داشتنی ماشین چمن‌زنی را اینجا نخواهید دید. هوندا پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۹ سی‌سی موتورسیکلت CBR1000RR فایر بلید را که قدرت بیش از ۱۹۰ اسب بخاری در دور ۱۳ هزار دارد را روی این چمن‌زن نصب کرده است. فریم سبک‌وزن این وسیله نیز نسبت فوق‌العاده قدرت به وزن ۱۰۰۰ اسب بخار بر تن را نتیجه داده است. هوندا قطعات دیگری از فایر بلید همچون کلاچ، ECU، گیربکس ۶ سرعته و صفحه‌نمایش تمام‌رنگی را نیز در این چمن‌زن بکار برده است. نیروی توقف V2 هم کالیپرهای ۴ پیستونه در جلو و ۶ پیستونه در عقب است. گفته می‌شود حداکثر سرعت این چمن‌زن بیش از ۲۴۱ کیلومتر در ساعت است.


بله این وسیله بیشتر شبیه یک کارت است تا چمن‌زن اما تمامی پرفورمنس یاد شده بکار می‌آید. هوندا مطمئن شده که V2 هنوز هم می‌تواند چمن‌ها را کوتاه کند و این امر به لطف اصلاحاتی در تیغه‌های چمن‌زن صورت گرفته است. پیشرانه‌های الکتریکی کوچک نیز تیغه‌های فیبر کربنی را می‌چرخانند. توسعه این وسیله با استفاده از قطعات سفارشی، پرینت سه‌بعدی و متریال پیشرفته بوده که البته برای ایجاد قدرت بیشتر در مقایسه با نسل قبلی و کمک به حفظ ظاهر مرسوم چمن‌زن ضروری بوده است.

ویدئوی منتشر شده نشان می‌دهد که هوندا Mean Mower V2 در گوودوود عملکرد جالبی دارد. در ادامه‌ی ویدئو شاهد توقف این وسیله هستیم اما مشخص نیست که دلیل این توقف چیست. هوندا کار فوق‌العاده‌ای در تولید وسیله‌ای با این عملکرد که همچنان ظاهر چمن‌زن خود را حفظ کرده انجام داده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (29 ديدگاه)

    خیلی حال میده ها با 240 تا سرعت چمن کوتاه کنی !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sina

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    محصولات جانبی هوندا مث چمن زن و قایق و جت های شخصیش واقعا جذابن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    اونا چمن زنشون هم سوار میشن ما چمن زنمون یه بنده که با سرعت میچرخه چمنا رو پرتاب می کنه به اطراف

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا