هوندا

رونمایی از هوندا سیتی هاچ‌بک، جایگزینی برای فیت

در یک بازار گرسنه برای مدل‌های کراس‌اوور و شاسی‌بلند، هوندا از معرفی خودروهای جدید سدان و هاچ‌بک فروگذار نکرده و سنگر را رها نمی‌کند. یک سال پس از معرفی هوندا سیتی سدان، اکنون نسخه پنج درب هاچ‌بک آن نیز به‌عنوان جانشینی برای مدل‌های فیت/جاز رونمایی شد.

هوندا سیتی هاچ‌بک، تا حد زیادی از سبک برادر سدان خود پیروی می‌کند درحالی‌که ۲۰۸ میلی‌متر کوتاه‌تر از آن شده است. درعین‌حال ابعاد سیتی هاچ‌بک با طول ۴۳۴۵ میلی‌متری، نسبت به فیت هم بسیار بزرگتر است ولی همچنان تداخلی با کلاس هوندا سیویک هاچ‌بک پیدا نمی‌کند. فاصله بین دو محور زیاد این مدل نسبت به سدان‌ها، فضای پای زیاد و راحتی فوق‌العاده‌ای را مخصوصاً با صندلی‌های کاربردی آن فراهم می‌سازد.

هوندا سیتی هاچ‌بک امروز در تایلند رونمایی شده و مجهز به یک موتور بنزینی سه سیلندر یک لیتری توربوشارژر است که ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیرو به محور جلو هم از یک گیربکس CVT استفاده شده است.

تریم رونمایی شده از نوع اسپرت RS با رنگ قرمز بوده و مجهز به شیفتر تعویض دنده، شش ایربگ، کروز کنترل، درگاه‌های شارژ برای سرنشینان عقب، سیستم صوتی با هشت بلندگو، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۸ اینچی لمسی و سرعت‌سنج دیجیتالی است.

قیمت هوندا سیتی هاچ‌بک در تایلند از ۱۹۷۰۰ دلار آغاز می‌شود که شامل مالیات‌های خاص این کشور نیز می‌شود و در بازارهای جهانی انتظار قیمت پایین‌تری از آن را خواهیم داشت.

هوندا سیتی نامی با سابقه‌ای ۴۰ ساله است و نسل اول آن در سال ۱۹۸۱ به‌عنوان یک خودروی ساب کامپکت رونمایی شد و البته در طول این دوران کاملاً رشد کرده به‌طوری که اکنون طول آن یک متر بیشتر از اولین نسل آن می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. JoJo

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    اصلا عاشق آینده شدم
    تو این چند وقته هرچی خودرو معرفی شده جذاب و دوست داشتنی بوده
    کاش یه عکس از چراغاش توی شب هم میذاشتید !

    موافقم 29
    مخالفم 2
  2. sina

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    #جلو پنجره ای کرومی رو برگردانید :)

    موافقم 16
    مخالفم 2
  3. Hadi

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    عالیه
    یادمه بعد برجام گلرنگ موتور مدل های ۲۰۱۶ رو وارد کرد و با قیمت ۹۵ میلیون…
    تازه فروش اقساطی هم داشت…
    الان باید به جای سمند و اینا هوندا سیتی سدان سوار میبودیم…
    حیف……

    موافقم 11
    مخالفم 8
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      هادی جان
      مطمئنی هوندا سیتی بود !
      آخه گلرنگ موتور از ۲۰۱۶ به بعد کلاً به حاشیه رفت و چون خودروهای حاشیه خلیج‌فارس از آمریکا مونتاژ میشدند ، دست‌های پشت‌پرده کاری کردند که نتوانند دیگه در ایران کارهاش درست پیش بره و بدون سروصدا رفت تو باقالیا .

      هوندا اگر یه نماینده حسابی و قدرتمندی مثل مافیای آسان موتور یا اطلس خودرو و حتی ایرتویا داشت ، باور کنید که دیگه کسی نگاه به هیچ خودروی وارداتی نمیکرد و فقط هوندا فروش میکرد .

      کلاً در ایران مهم این هست که مدریت یه برند دست چه خانواده و چه اشخاصی میوفته تا بتونه با باندبازی و پیچِ واردات و اجازه دادن‌ها و ندادن‌ها شرکتی را بالا و پایین ببره .

      شرکت‌هایی مثل سوبارو ، هوندا ، فولکس اگر بها داشتند در ایران ، به راحتی میتوانستند بازار را قبضه کنند .

      یادم میاد حدود ۱۰ سال پیش ، شخصی که حسابرس یکی از نمتیندگی‌های هیوندای در ایران بود در دورهمی خودمانی تعریف میکرد که محصولات کیا از هیوندای بهتر هست اما چون سود در محصولات هیوندای بالاتر هست و خود هیوندای هم چنین میخواست برای واردکننده (( خانواده گرامیان )) ، باید کاری کنند که کیا از نظر ارزشمندی کمتر از هیوندای به چشم بیاد و این در حالی بود که میگفت ارزش خرید محصولات کیا در جهان بالاتر از هیوندای هست و این در حالی بود که رفته رفته مردم ایران پِی بردند که کیا بهتر از هیوندای به نظر میرسه و به سمتش رفتند اما باز در قیمت‌گذاری‌ها و پیچ واردات کاری میکردند که هیوندای آزادانه‌تر وارد و فروش کنه و به تین طریق بازار را کنترل و در دست بگیرند .
      دیدید که مثلاً سانتافه نامحدود وارد میشد ولی سورنتو در دست انداز واردات میوفتاد و کمتر وارد میشد تا باعث گرانی بشه یا حتی بقیه برند‌ها مثل راو۴ که حتی تا یکسال تمام در سال ۹۶ اجازه ترخیص نداشت ، اما اوتلندر وارد میشد و بازار نداشت یا نیسان که تازه جون گرفته بود و مثل آب خوردن فروش میکرد و همین که میخریدید سریع هم تحویل میگرفتید .

      کلاً حرف من اینه ، یه سفره‌ای پهن بوده و هست برای چند خانواده ثروتمند که پیچ واردات را شُل یا سِفت میکنند (( ثابت کردنش هم کار هر کسی نیست چون هم قدرت دارند و هم پول )) و اگر بخواهند برندی را مطرح و اگر هم نخواهند بهترین برند هم که باشه کاری میکنند که قطره‌چکانی وارد بشه و کلاً بیخیال خرید مشتری و پس از مدتی هم خداحافظی و فراموشی در ایران .

      یادتون میاد وقتی واردات موتور ۶سیلندر بسته شد ، یک دفعه یه بخشنامه چند ساعته میومد و مازراتی و پورشه‌ها آزاد میشدند و دوباره واردات بسته میشد و دوباره بعد از چند ماه یه بخشنامه جدید چند ساعته میومد چندتا مازراتی و پورشه وارد میشد قانونی و دوباره سریع بسته میشد ? ، ما عشق خودروای‌ها و رسانه‌ها هم تو خماری میموندیم چطور واردات بسته شده در اوایل سال ۲۰۱۳ ولی مدام ماشین ۶سیلندر میاد تو گمرک و هر دفعه که جمع میشدند یه دفعه آزاد میشدند و دوباره بسته ، آزاد ، بسته ، آزاد ، بسته … .

      ما هم اُسکُل ، میگیم آره ، شما هم بگو آره .

      موافقم 21
      مخالفم 8
      1. مهدی

        ۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (19 ديدگاه)

        حرفاتون کاملا درسته و منم بهش اعتقاد دارم. الان شما یه هوندا crv و یه کولئوس بیار، به نظرم کمتر کسی میره سمت رنو. هلدینگ ناصح تو ایران صاحب نمایندگی های ایرتویا و نگین موتوره و راحت ماشین می‌آورد و سود کلانی میکرد. مجموعه گلرنگ موتور هم مال خانواده فضلی بود(کارخانجات گلرنگ ، کیمبال، افق کوروش، کوروش مال و ….) که اگه می خواستن می تونستن تمام مدل های هوندا رو راحت و با قیمت مناسب بیارن ولی بعد از اون طرح خودرو تولید آمریکا یک دفعه رفتن کنار و وارداتشون صفر شد. یا همین ماموت که فولکس میاورد، اونم رفت کنار.
        اگه مافیا نباشه و واردات آزاد بشه دیگه قیمتای نجومی نمی بینیم و مردم تو حسرت یه پراید نمی مونن… به امید یه روز خوب، با ماشینای خوب

        موافقم 11
        مخالفم 7
      2. Hadi

        ۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        حرفاتو قبول دارم نوید جان
        نه ولی قشنگ یادمه هوندا سیتی بود…
        یه تعدادی انگشت شمار هم فروش رفت ولی یهو غیب شد
        گلرنگ موتور هم دیگه خبری ازش نیست…

        موافقم 6
        مخالفم 3
      3. افشار

        ۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (692 ديدگاه)

        خدایی چی داری میگی !!؟؟ یک نفر که حسابرس یکی از نمایندگیهای هیوندای بوده در مهمانی دور همی تعریف کرده که کیا از هیوندای بهتره !!!! حسابرس رشتش حسابداری هست در نتیجه چه ربطی داره که بخواد درباره فنی خودرو نظر بده !!!! شرکت آسان موتور به اون بزرگی این همه کارشناس لوازم یدکی و مهندسها و تعمیرکارهای حرفه ای داره بعد یک حسابدار اونم از یک از نمایندگیهای زیر مجموعه آسان موتور چنین اظهار نظری کرده ؟؟؟

        موافقم 9
        مخالفم 4
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          افشار جان
          شما به بزرگواری خودتون من و اون بنده‌ی خدا را ببخش و بیامرز !

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. افشار

          ۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (692 ديدگاه)

          برادر بزرگوار خداوند باید بندگانش رو ببخشه و بیامرزه بنده چه کاره هستم ؟؟

          موافقم 7
          مخالفم 2
        3. افشار

          ۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (692 ديدگاه)

          خدا خیرت بده چطوری این همه جملات در مورد هیوندای از خودت در می آری و سر و هم بندی میکنی !!!! ولی خودمانیم فکر کنم زمانی که مدرسه میرفتی نویسنده خوبی بودی و همیشه انشا 20 میگرفتی !!! امیدوارم انتقادات من رو به دل نگرفته باشی اما خدایی میشه بگی چرا انقدر گیر سه پیچ دادی به هیوندای ؟؟

          موافقم 9
          مخالفم 2
        4. NAVID۰۰۹۸

          ۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          افشار جان
          الان در کامنت من چه ایرادی ار هیوندای گرفته شده ، تا من اسم کره و محصولاتش را میارم ، سریع واکنش نشان میدهید ، یعنی واقعاً متوجه اصل حرف من نشدید و … .

          موافقم 3
          مخالفم 2
  4. زیزیگولو

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    اکثر هاچ بکایی که کمپانی هوندا معرفی میکنه شیک و خوشکل هستن

    موافقم 14
    مخالفم 3
  5. محمد

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خیلی ارزونه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  6. سامورایی از قله فوجی

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    هوندا خیلی هدفمند محصولی رو تولید می کنه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  7. میثم

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    گیربکس cvt ???

    موافقم 5
    مخالفم 2
  8. Ali

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    CVT کارو خراب کرده

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. Ali

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    هوندا هم به بلای نیسان دچار شده نصف محصولاتش رو CVT میزنه
    تویوتا هم متاسفانه به این سمت داره میره
    فقط یه مزدا مونده از برندای عشق که امیدوارم هرگز سمت cvt نره

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا