هوندا که برای سال ۲۰۲۰ اقدام به فیس لیفت سیویک استاندارد و نسخه Si آن کرده بود هماکنون گل سرسبد این خانواده یعنی تایپ R را نیز بهبود بخشیده است. این هاچبک داغ که در نمایشگاه توکیو حضور دارد تغییرات ظاهری ملایمی را تجربه کرده و تمرکز این برند روی بهبود آئرودینامیک آن بوده است.
نیازی به گفتن نیست که تغییرات ظاهری این خودرو هماهنگ با سایر مدلهای این خانواده است. برای مدل سال ۲۰۲۰ سیویک تایپ R یک جلوپنجره بزرگتر در نظر گرفته شده تا پیشرانه بتواند تنفس بهتری داشته باشد. همچنین رنگ بدنه جدید آبیرنگ برای این خودرو معرفی شده است.
این تغییرات ظاهری با برخی بهبودهای فنی همراه شده زیرا هوندا روتورهای ترمز دوتکه را با لنتهای ترمز بهروزتر که باعث بهبود توقف ترمز در سرعتهای بالاتر میشوند برای تایپ R توسعه داده است. همچنین سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۰ از سیستم تعلیق ارتقا یافته با دامپرهای بهینه که باعث افزایش راحتی خودرو در رانندگی نرمال میشود سود میبرد.
مهندسان هوندا همچنین بوشهای عقب جدیدی را تولید کردهاند که سفت تر از قبل بوده تا به این ترتیب چسبندگی خودرو بهبود شود. سیستم تعلیق جلو نیز بازنگری شده تا فرمان خودرو حس دقیقتری داشته باشد.
وقتی وارد کابین شوید شاهد فرمان جدید پوشیده با آلکانترا و یک دستهدنده متفاوت خواهید بود. این دستهدنده تعویضهای کوتاهتری دارد. هوندا در آمریکا سیستمهای ایمنی زیادی را بهصورت استاندارد عرضه میکند. در حقیقت برای اولین بار است که کل خانواده سیویک ۲۰۲۰ بهصورت استاندارد از بسته ایمنی هوندا سود میبرد.
زیر کاپوت تایپ R همان پیشرانه ۲ لیتری توربویی قرار دارد که قدرت ۳۰۶ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری تولید میکند. این قدرت از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی با نسبتهای کوتاه و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ های جلو منتقل میشود. همچون گذشته رانندگان خواهند توانست حالتهای متنوع رانندگی را برای سواری انتخاب کنند که هرکدام باعث تغییر پاسخ پدال گاز و فرمان و سیستم تعلیق میشود.
هوندا کنترل صدای فعال را نیز معرفی کرده که باعث اصلاح صدای ورودی به کابین میشود. این حالت نیز بسته به نوع حالت رانندگی انتخابی تغییر مییابد.
هوندا میگوید جزئیات بیشتری از هاچبک داغ خود را در زمان عرضه آن در اواخر سال جاری منتشر خواهد کرد. فعلاً خبری از نسخه داغتر سیویک تایپ R برای پس گرفتن عنوان سریعترین خودروی دیفرانسیل جلوی نوربرگ رینگ از دست رنو مگان RS تروفی R وجود ندارد. رنو با رکورد ۷ دقیقه و ۴۰.۱ ثانیه حدود ۴ ثانیه سریعتر از تایپ R بوده است.
MOHAMMAD.DEMON
۲۱ دی ۱۳۹۸چرا اونایی که تسلیت میگفتن چند روز پیش به عالم و ادم تو کامنت ها
الان که 160 نفر کشته شده تسلیت نگفتن
یعنی ملت براتون مهم نیست بعد قهرمان ملی براتون مهمه
بشناسید ادم هارو
تسلیت
sina
۲۱ دی ۱۳۹۸تسلیت به همه رفقا ?
رنگ آبیش خعلی خوبه.
همین ماشین با همین بهبودها هم بنظرم میتونه رکورد رنو رو بزنه.
قشنگ از اون ماشین هایی هست میتونه دست کم ده سال بدون تغییر نسل رقابت کنه با بهترین ها.
NAVID۰۰۹۸
۲۱ دی ۱۳۹۸تسلیت نمیگویند
مگه روانی هم برای تسلت گفتن مونده
همه تو شوک فرو رفتند
مگه فکر ، کار هم میکنه
شهادت سردار که بیشتر توطئه بین دوستان ایران و آمریکا در پشت پرده مطرحِ و اینکه مردم شدن توپ فوتبال حاکمان دو کشور .
پَر کشیدن نخبه هایی که هر کدمشان ثروت و ارزش یک کشوره با آرزوهای بر باد رفته و چشمانی گریان .
شنیدن دروغهای عَلَنی و سپس فاش کردن حقیقت زدن هواپیما .
کشور شده شبهای هالووین ، شده هالیوود ، شده سیرک یه مشت نامرد که از زیر و رو دارند نسل مردم ایرانی را در میاورند .
دوست عزیز ، این روزها از کسی تَوَقُع نداشته باش ، بخدا همه تو شوک هستند .
بیشتر خندم میگیره از آنهایی که همه را …..فرض کرده اند .
NAVID۰۰۹۸
۲۱ دی ۱۳۹۸اینقدر فکرمان مشغول تسلیت شد که اصلاً یادم رفت درباره سیویک بگوئیم .
سیویک سالهاست داره تولید میشه اما انگار همین امروز رونماییش کرده اند ، از بَس که خوب و آینده نگر طراحی شده .
هنوز داره پا به پای کرولا میفروشه و این هنر دست طراحان هونداست که چنین مداد میزنند .
ورود به نسل جدید چنین خودروهایی ، کار راحتی نیست و بسیار با وسواس باید عمل کرد .
Enzo
۲۱ دی ۱۳۹۸واقعا تسلیت میگم به تمام خانواده های که عزیزانشونو از دست دادن.
مردم دارن دسته دسته قربانی میشن بقیه اوناییم که همیشه در صحنه هستن .همهیشه در صحنه هستن .از قدیم گفتن کله ای که کار نکنه کی……تو اون کله از این دست اتفاقات حالا حالتها داریم مردم عزیز
????