هوندا

تصاویر جاسوسی هوندا سیویک تایپ R فیس‌لیفت

حدود یک سال و نیم از زمان رونمایی هوندا سیویک تایپ R می‌گذرد و به نظر می‌رسد اولین حضور این خودرو در اتاق عمل رقم خورده است.


این نمونه‌های پیش‌تولیدی که اخیراً در خلال تست‌ها در اروپا دیده شده‌اند دارای نمای جلوی پوشانده شده‌ای هستند که تقریباً مشابه نمونه‌ی کنونی است. البته بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد ورودی‌های هوا اصلاح شده و برخی بازنگری‌های کوچک نیز رخ داده‌اند.


این تغییرات در نمای عقب نیز ادامه یافته به گونه‌ای که پروتوتایپ سفیدرنگ به سپر اصلاح شده‌ای مجهز شده که دارای عناصر افقی می‌باشد. پروتوتایپ قرمزرنگ نیز دارای نمای عقب مدل فعلی و بال عقب کاملاً کوچک‌تر است.


به نظر می‌رسد کلیت طراحی تایپ R تغییری نداشته بنابراین احتمال نمی‌رود کابین نیز دست‌خوش تغییرات زیادی شود. البته ممکن است این خودرو به سیستم اطلاعات سرگرمی به‌روز شده‌ای مجهز شود که دارای اهرم تنظیم صدای جدیدی باشد. این یک تغییر کوچک است اما باعث خواهد شد سیویک تایپ R هماهنگی بهتر با محصولات جدیدتر هوندا همچون اینسایت و پایلوت فیس لیفت داشته باشد.


چیز زیادی درباره این خودرو نمی‌دانیم و مشخص نیست که آیا تغییری در زیر کاپوت نیز رخ می‌دهد یا خیر. صرف‌نظر از اتفاقاتی که رخ می‌دهد، مدل فعلی دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۳۰۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر است. این پیشرانه به یک گیربکس ۶ سرعته دستی متصل شده که نیرو را از طریق یک دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

هوندا سیویک تایپ R جدید خودروی کاملاً پرقدرت و رکوردشکنی محسوب می‌شود زیرا در پیست‌های مشهور اروپایی همچون نوربرگ رینگ، اسپا فرانکوشمپس، سیلورستون و… رکوردهای جدیدی ثبت کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10165 ديدگاه)

    نمیدونم من این مدلی هستم یا شما هم با من هم نظرین که سیویک دهه ۹۰ و کلاً بیشتر خودروهای دهه ۹۰ میلادی دنیای خودشونو دارند و همیشه جاویدان در ذهن باقی میمانند یا شاید هم بر میگرده به دورانی که هر شرکت قمر در عقربی از زیر خاک سر بیرون نیاورده بوده (( چینیها و …)) و دوران طلایی ژاپنیهای ساده اما تو دلبرو بودن ، از لند کروز و پاژیرو گرفته تا کرونا ، گالانت ، سیویکو ،آکورد …تا نیسان sx ، سوپرا ، هونداnsx و…….. .
    یعنی دورانی که مردا مرد بودن ، لوتیا با معرفت ، تار سیبیل با ارزش .
    دورانی که یادم میاد ما به یه بدبختی (( اما لذتبخش))تونسته بودیم بعد از یکسالو خورده ای پیکان ثبت نامی رو تحویل بگیریم و وقتی تو خیابون کریسیدا یا گالانت و لندکروزر میدیدیم انگار خدا رو دیده بودیم و میگفتیم یارو حتماً یکاره ای مثلاً دکتر یا مهندس ، تاجر کاردرست و کارخونه داره (( ۹۹٪ موارد هم بود)) ، اما حالا مقایسش بکنید با دوران الان که هر بچه ……نشسته پشت هیوندای تا پورشه و مازراتی بی هیچ زحمتی و ژست( جورج کلونی )هم میگیره که انگار چه هنری کرده از قِبَلِ پدر به پسر نهاد در این عُمر ، گذر .
    اسم سیویک اومد ، بیدرنگ یاد سیویکهای دهه ۹۰ با رنگهای آبی ، قرمز ، نقره ای و مشکی افتادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۲۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2642 ديدگاه)

      کامنت های این روزات چقد غم دارن نوید جان
      ایشالا دلت شاد باشه همیشه ❤️

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۸ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (10165 ديدگاه)

        چی بگم سینا جان که نگفتنش بهتره ***

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۲۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      کاملا باهات موافقم. دهه 90یا یه چیز دیگه بودن. بعدش رسیدن به دوره رکود اقتصادیو همه تحت تأثیرقرارگرفتن. الان هم که شکوفایی اقتصادیه سرمایه ها به سمت ماشین های هایبردی و برقی رفته. ماشین ها روح و حس و حال قبل رو ندارن.همه چیز پرفرمنس و شتاب و درگ نیس.
      اتفاقا حضور این قمر در عقربا بهتره.زشت نباشه زیبا معنی نمیده. بد نباشه خوب قابل درک نیس.
      و البته زندگی ماشینی امروز ما هم کم رنگ و کم حس و حال شده اینم بی تأثیر نیس. این قدر هممون درگیریم مخصوصا توی ایران که به زور زنده ایم ولی زندگی نمیکنیم.اینه که خاطرات قدیم محاله یادم بره/ اون همه شور و حال محاله یادم بره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. رضا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (29 ديدگاه)

    قشنگ تر شده . مبارک صاحبش!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا