هوندا

هوندا در ژنو، نمایش پروتوتایپ سیویک هاچ‌بک

درحالی‌که سیویک ۵ در جدید معرفی جهانی خود به شکل پروتوتایپ را می‌گذراند، هوندا می‌خواهد ما بدانیم که مدل آماده‌ی تولید چگونه خواهد بود.

Honda Civic Hatchback Prototype
Honda Civic Hatchback Prototype
هاچبک جدید ۳۰ میلی‌متر عریض‌تر،۲۰ میلی‌متر پایین‌تر و ۱۳۰ میلی‌متر طویل‌تر از مدل کنونی و همچنین دربرگیرنده‌ی چرخ‌های پهن‌تر خواهد بود. طبق گفته‌های هوندا، این موارد به خودرو اجازه خواهند داد که حالتی پایدار و مطمئن بیابد و به لطف طراحی برانگیزاننده و جدید خود ظاهری دینامیک داشته باشد.

Honda Civic Hatchback Prototype
Honda Civic Hatchback Prototype
Honda Civic Hatchback Prototype
Honda Civic Hatchback Prototype
در جلو، سیویک جدید با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر دیده می‌شود، چراغ‌های جلوی Led به همراه لامپ‌های روشنایی روز نیز به‌خوبی در جای خود قرارگرفته‌اند.

Honda Civic Hatchback Prototype
Honda Civic Hatchback Prototype
Honda Civic Hatchback Prototype
Honda Civic Hatchback Prototype
در عقب خودرو چراغ‌های LED به شکل C قرارگرفته‌اند که آن را از هر خودروی دیگری متمایز می‌کند. سپر نیز ترکیبی از خطوط زاویه‌دار و چین‌دار است که استایلی تهاجمی دارد و با آنچه معمولاً از هوندا دیده‌ایم قدری متفاوت است.

Honda Civic Hatchback Prototype
Honda Civic Hatchback Prototype
Honda Civic Hatchback Prototype
Honda Civic Hatchback Prototype
“ما می‌دانیم باید خودروی خلق کنیم که قابل‌توجه و برجسته باشد، خودرویی که رقبای سنتی اروپایی را به چالش بکشد و درعین‌حال به ریشه‌های اصیل سیویک وفادار باشد.” این‌ها صحبت‌های رئیس پروژه آقای Daisuke Tsutamori است:

حاصل کار، پیوندی یکتا از طراحی متمایز و اسپورت و پاداش آن سواری دینامیک و پویا و تطبیق‌پذیر است.

سیویک هاچبک جدید با سه گزینه‌ی انتقال قدرت به میدان خواهد آمد: دو نمونه‌ی ۱ و ۱.۵ لیتری VTEC مجهز به توربوشارژر و یک پیشرانه‌ی بازنگری شده‌ی دیزلی ۱.۶ لیتری.

Honda Civic Hatchback Prototype
Honda Civic Hatchback Prototype
Honda Civic Hatchback Prototype
Honda Civic Hatchback Prototype
پیشرانه‌های بنزینی کاملاً ساختار و سیستم‌های توربوی توسعه‌ی یافته‌ی جدید و تکنولوژی حرکت متغیر سوپاپ‌ها رادارند، بنابراین ما شاهد کاهش اصطکاک و بهبود خروجی پیشرانه و کارایی محیط زیستی هستیم. در حقیقت، هوندا در حال استفاده از کلمات “طبقه‌ی پیشرو” برای اشاره به این موارد است، اما ما منتظر خواهیم ماند تا زمانی که آن‌ها اعدادی را به ما نشان دهند که ادعاهایشان را اثبات کند.

دهمین نسل سیویک هاچبک به‌صورت انحصاری در اروپا ساخته خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. erfan

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (237 ديدگاه)

    چقدر خوبه. حرف نداره طراحیش خیلی هماهنگ و زیباست واقعاً عالیه. نمیدونم چرا اینقدر عاشق ژاپنم من:)
    حیف که فقط تو اروپاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. hamid

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    اووووف هاچ بکش چه خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعید

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    حیف نیست این با این طراحی موتور چهار سیلندر روش باشه
    باید یه وی شیش توربو میذاشتن روش عالی بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      داش واسه اروپا ساخته شده
      اروپا اولویت مصرف سوخت و انتشار حداقل دی اکسید کربن هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (271 ديدگاه)

      ایرانی جماعت فقط عشق 6 و 8 سیلندره !!
      مگه ملت میخوان 24 ساعت برن تو پیست و مسابقه که همه دنبال 300-400 اسب قدرت باشن؟ مگه چقدر 0-100 ماشین خانوادگی لازمه میشه؟ اونم با قوانین سخت گیرانه رانندگی اونجا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (810 ديدگاه)

    شاهین جان دست مریزاد.
    خیلی وقت بود که مطلب نذاشته بودی اما خوشحالم که مثل گذشته نهایت بهره رو از مطالبت می بریم.ارادت<۳

    پدال جان مطلب مقایسه ی BMW M4 و کامارو سال 2016 رو بذار لطفاً.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      ممنونم باربد جان
      انجام وظیفه میکنم.مطلب مورد نظرت رو هم دارم ترجمه میکنم.
      ان شاالله که میاد رو سایت.
      مخلصم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عجب چیزی شده، خیلی قشنگ طراحی شده. آفرین به هوندا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. moein

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    وای چه جیگری شده جون میده باهاش لایی بری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. کیانوش

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (289 ديدگاه)

    یه کلمه شایستشه…
    دلرباااااا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رامتین

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    با اینکه هوندا واقعا عالی است و کیفیت بسیار بالایی داره، اما در ژاپن، با کیفیت ترین خودروساز بیشک سوباروست. حتی امسال بالاتر از لکسوس قرار گرفت. طراحی و زیبایی سوبارو ایمپرزا هاچبک را لطفا با سیویک یا یاریس مقایسه کنید و بعد نظر بدید….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فقط ژاپن

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دوستان سلام، قبل از شروع به نوشتن مطلبم از طولانی شدن احتمالی آن عذر خواهی میکنم، دوستان میخواهم نظر شما را به وجه اشتراک دو ملت متفاوت در دنیا جلب کنم، آلمان ، ژاپن. تفاوتهای این دو قوم در ظاهر آن قدر واضح است که صحبت در مورد آن توضیح واضحات است، اما صحبت از اشتراکات آنها برای به چالش کشیدن خود میتواند بسیار موثر باشد، هر دوی این ملت ها در برهه ای از تاریخ دچار جنگ شده اند، و اتفاقا دچار جنگ جهانی، آلمان باشکست از شوروی به آن وضع تاسف بار دچار میشود، و ژاپن با گذر از جنگ جهانی آن قدر تضعیف میشود که توسط کشوری قدرتمند بمباران اتمی میشود و تا ده ها سال حتی ژنتیک نسل هایش تحت الشعاع آن قرار میگیرد، اما در هر دوی این کشورها بعد از گذر از چالش تاریخی جنگ ،وجه اشتراکی سبب پیشرفت روز افزونشان شد، به طوری که امروز در هرگوشه ای از دنیا و در عالم 1. تولید علم 2. صنعت3.کیفیت تولید 4. نو آوری 5. خدمات پس از فروش، ووووووو….. حرفی به میان بیاید این دو جز لاینفک بهترینها در جهان اند، و آن مورد مشترک بدون اطاله ی کلام، فقط و فقط در” خواستن و تلاش رسیدن به آن “است، یعنی آنها خواستند که به اینجا برسند و حالا اینجا هستند، وقتی از 8 ساعت کار ، 7:30 کار مفید دارند، وقتی هر فردی در هر پستی از نظافتچی تا جراح مغز سعی میکند وظیفه ی خود را به نحو احسن انجام بدهد و مسئولیت کار خود را بپذیرد، وقتی افراد در جامعه فرصت های کم کاری را داوطلبانه کنار بگذارند و در هر پستی سعی در انجام بهترین نمونه ی کاری خود باشند و فکر سؤ استفاده از تخیلشان هم نمیگذرد چه رسد به انجام آن، و این ناشی از مدیریت صحیحی است که بخشی از آن رفتار با زیر دستان خود است، که سبب دلگرمی در افراد یک سیستم میشود و همه کارشان را درست انجام میدهد، اما دوستان همان گونه که از نام من در نوشتن کامنتم معلوم است، چرخش من بیشتر به سمت سامورایی های پر تلاش آسیای جنوب شرقی است، چرایی این ادعا به این تحلیل برمیگردد که ژاپنی ها نه قدو بالا و چشم رنگی آلمانی ها را دارند(مزاح) ، و نه قرار گیری در قلب اروپا و بازار پر رنگ و لعابش، و نه سرمایه های بالقوه ی ژرمن ها، ژا پنی ها نه معدن خاصی دارند و نه زمین حاصلخیزی برای کشاورزی ، ولی تا دلتان بخواهد زلزله دارندو سونامی و ….. پس در قیاس با همتای آلمانی خود باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد ،و کلاهمان را به احترام آنها برداریم و به افتخارشان دست بزنیم و در انتها همین را زیر لب بگوییم و سری تکان دهیم که:
    نابرده رنج گنج میسر نمیشود. مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ShoMpeT

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (271 ديدگاه)

    هوندا یکی از اون کمپانی ها هست که تفاوت بسیار زیادی بین کانسپت ها و محصول اصلی که عرضه میکنند وجود داره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. کیانوش

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (289 ديدگاه)

    یکی افتاده به همه دو تا سه تا منفی داده????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا