آئودیهوندا

دیجیتال در برابر آنالوگ! مصاف هوندا NSX و آئودی R8 V10

به نظر می‌رسد دور دورِ آکورا (هوندا) NSX است! دوست داشته باشید یا نه الکتریکی شدن در همه‌ی کلاس‌های خودرویی معمول‌تر شده و خواهد شد. شما نمی‌توانید با آینده و البته قوانین تولید آلاینده‌ها بجنگید.

honda-nsxaudi-r8-v10-plus
هوندا NSX نمونه‌ی بارز یک سوپرکار آینده بوده و بنا به قضاوت اکثر مجلات عملکرد خوبی داشته است. این خودروی هیبریدی از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو و سه واحد الکتریکی استفاده می‌کند؛ اما ورای قدرت ۵۷۳ اسبی این خودرو باید به شتاب گیری فوق‌العاده و تجربه‌ی رانندگی شگفت‌انگیز اشاره کرد.

acura-nsx-vs-audi-r8
پیش از این دو درگ پر حرف و حدیث از این خودرو و لامبورگینی آونتادور و نیسان GT-R منتشر شده که جنجال‌های فراوانی را به پا کرده است.

acura-nsx-vs-audi-r8-side1
در حال حاضر سوپرکاری شبیه NSX در بازار وجود ندارد و تنها نمونه‌ی هیبرید حاضر، ب‌ام‌و i8 است که قبلاً نتوانسته لرزه‌ای شدید به اندام هوندا بیندازد.

acura-nsx-vs-audi-r8-side
اما بد نیست به رقیبی نادر اشاره کنیم. آئودی R8 در فرم V10 Plus حتی قدرتمندتر از هوندا بوده و نکته‌ی مهم اینکه نه از پیشرانه‌های الکتریکی و نه از توربو استفاده نمی‌کند.

acura-nsx-vs-audi-r8-rear
شاسی‌ای که بخش اعظم آن آلومینیومی است، یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه و تمامی تجهیزاتی که قطعاً تکنولوژی بالایی دارند باعث شده آئودی مدلی برجسته باشد اما پیشرانه‌ی تنفس طبیعی این خودرو در حقیقت موردی بسیار نادر در جنگلی پر از سوپراسپورت‌ها است.

2017-audi-r8-v10-front-three-quarter-turn

بنابراین با توجه به تفاسیر گفته شده هر خودرو به روش منحصربه‌فرد خود عمل می‌کند اما در پایان باید به این سؤال پاسخ داد که شما کدام‌یک را به خانه می‌برید؟!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    اگه قضیه رانندگی شهری باشه انتخاب من آکورا هست ولی تو پیست صد درصد آر8.آکورا خیلی خوب کارکرده ولی توی مطلبی که پدال گذاشته بود خوندم خدمات پس از فروش خوبی ندارن.در صر صورت آفرین به هردوشون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    NSX++++++
    R8————

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      nsx بهتره
      راستی این r8 گیربگسش مشکل نداره؟؟؟؟
      اخه تو گیربگسهای ایودی تقلب سرایت کرده بود برا همین میپرسم
      راستی الایندگی این r8 چه جوریاست یعنی میخوام بگم که اون قضیه ی (د.گ)
      رو این مدل تاثیر داشته؟؟؟؟
      الان بعضی ها میان میگن بهم ترول ولی فقط یه سوال بود که برام پیش اومده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. vahid 956

        ۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (474 ديدگاه)

        اولا اتهام گیربکس اثبات نشده و این ماشینم دیزلی نیس متاسفانه که بخای د گ بگی
        ثانیا nsx سوییچش سالمه؟ چون تو امریکا ساخته میشه اونجام سوییچاشون خرابه ملتو به کشتن میده ممکنه به این سرایت کرده باشه به همین خاطر میپرسم😏

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Parsa

          ۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (167 ديدگاه)

          به علی اقا چیزی نگو.?
          اقا علی یه عکس از ماشینت میزاری؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          اتهام بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          بعد حتما دیزل گیت هم اتهام بود یا خروج ایودی از مسابقات و یا اخراج35000 نفر توسط فولکس؟؟؟؟؟؟؟؟
          اره همه ی اینها اتهام هستش و بس
          اصلا شایعه هست
          مقدار تاثیراتی که دیزل گیت گذاشت 1000 سال سوییچ های جنرال موتورز نذاشت و مقدار غرامتی رو که فولکس باید بده حرف من رو ثابت میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. (ali (CHEVY NOVA

          ۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          پارسا جان در اولین مقاله ای که مربوط به ماشین امریکایی باشه ازش عکس میذارم برات

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. رامکال

          ۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (594 ديدگاه)

          وحید جان بی کاری ها
          فکر میکنی مثلا حرف چند تا بچه روی فروش میلیونی خودروساز هایی که خودتم میدونی تاثیری میگذاره؟؟!!!
          جالبه که همین چند وقت پیش میزان فروش خودروساز ها در جهان در دسته لوکس ساز ها بیرون اومده بود میدونی که اول دوم و سوم توی خاک کشور پر مدعا از سازنده های خودشون بالاتر بود.
          راستی یادم رفت بگم که بنده خدا حی مدال برنز مشترک هم نمیتونه توی خاک خودش بگیره.خخخخخخخخخخخخخخخخ.
          ایشون هم بهتره یک نگاهی به آمار جزغاله شدن سرنشینان نماد آفرودشون بندازن که مطلبش هم توی پدال موجوده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. امپراتور لامبورگینی

          ۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          وحید 956 :
          عشقی داداش.
          حوصله داری ؟؟
          دفاع کردن از ماشین آلمانی مثل این هست که من از قدرت یک ببر یا شیر جوان در جنگل دفاع کنم.
          شیر، شیره. فرقی نمیکنه کسی قبول کنه یا نه.

          همه میدونن ماشین آلمانی و مخصوصا آئودی کارش چقدر درسته … آئودی سلطانه.
          R8 V10 Plus در درگ شماره ی موتور ترند اول شد سریع تر از ماشین هایی مثل :
          dodge viper
          corvette
          mustang shelby
          mclaren 570 S
          benz amg gts
          nissan gtr track
          acura nsx
          dodge hellcat
          camaro zl1
          و ….
          الان رکورد 6 تا درگ موتورترند در 6 سال، در دست آئودی R8 V10 پلاس ،هستش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. MPH

          ۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (418 ديدگاه)

          ایربگشم شاید مشکل داشته باشه!!!!!
          البته این تقصیر آمریکا نیست
          ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. امپراتور لامبورگینی

        ۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        ali chevy nova
        شما دوست عزیز منی.
        هیچ وقت دیگه فصد ندارم باهات بحث کنم. چون نمیخو ام کسی رو از خودم برنجونم

        ولی یک جمله رو صادقانه بهت میگم. به خدا حسی که بعضی اوقات از خوندن بعضی کامنت هات به من منتقل میشه، این هست که یک نوجوان 10-12 ساله داره این کامنت ها رو میذاره. اگر نمیترسیدم که ممکنه ناراحت بشی میگفتم یک بچه ی 6-7 ساله .

        آخه شما که اینقدر اطلاعاتت بالاست ، حیف نیست مثل بچه ها لجبازی میکنی و بحث هایی که در یک صفحه ی دیگه شده رو به بقیه ی جاها میکشی ؟؟ اگه اشتباه نکنم گفتی 24 سالته. یک نگاه به خودت بنداز. واقعا این جور حرف های بچگانه رو در شان سن و سال خودت میدونی ؟؟؟

        باور کن این کامنت ها 99 درصدش به شخصیت خودت تو سایت لطمه میزنه. تجربه نشون داده به هر ماشینی که بیشتر حمله کنی ، بیشتر طرفدار جذب میکنه… چون حس دفاع از مظلوم در نهاد همه ی انسان ها هست.
        من این رو کلی میگم. بحث آئودی و شورلت نیست
        یک زمانی در مورد ماشین انگلیسی همین داستان در سایت بود. همه این ماشین ها رو تحقیر میکردن ، حتی یک نفر هم طرفدار نداشت. اما الان 20-30 تا از کاربرای سایت عاشقشن
        اگر دقت کردی هر وقت از این دست کامنت ها نمیذاری ، بچه ها تو سایت خیلی باهات چاق سلامتی میکنن و ازت تشکر میکنن اما هر وقت وارد این بحث های مسخره میشی. تعداد دیسلایک های هر کامنتی که میذاری ، 3 برابر لایک ها میشه.

        حیف نیست خودت رو اینقدر کوچیک میکنی ؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امپراتور لامبورگینی

          ۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          بازم هر چی میخوتی بگی بگو، من نه وقت و نه حال و حوصلش رو دارم که در گیر این بحث های زیر سن بلوغ! بشم.
          .
          ولی هر کس از این بحث های تکراری و مسخره و لوس کنه، خودش رو تحقیر و منفور میکنه.
          .
          این جور بحث های از سن افرادی مثل من و mehran911 خیلی وقته که گذشته.
          شما بحث کنید و خوش باشید ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          کدوم اطلاعات مجید جان
          .
          .
          آقا هرکس علاقه داره در مورد خودرو های آمریکایی اطلاعات کسب کنه
          به سایت تیونینگ تاک مراجعه کنه
          علی نوا هر چیزی در پدال در مورد خودرو های آمریکایی می نویسه کپی کامل از سایت تیونینگ تاک هستش
          خیلی بیشتر از چیزایی ایشون می نویسه در اون سایت هست
          و هر چیزی که ایشون می نویسه کپی شده تیونینگ تاک هستش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ELemento

          ۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          جدی مهران جان ؟؟

          خخخخخخحخ
          خخخخخخ
          خخخخ

          من چقدر زودباور و ساده لوح بودم که به حرف های هر کسی اهمیت میدادم.

          ممنونم مهران جان که روشنم کردی.

          ازت میخوام حداقل تا زمانی که من در این سایت هستم؛ شما هم کنار من بمونی و بازهم حداقل در پست های المانی ها کامنت بذاری.
          نذار فضای پدال رو به گند بکشن.
          حتی کامنت های کوتاه.

          خواهش میکنم ازت.

          ما 20 نفر هستیم که باید فضای خوب این سایت رو حفظ کنیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Madjid

          ۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          متاسفانه ترول های پدال روز به روز در حال تکثیر هستند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. mehran911

          ۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          چشم مجید جان تا جایی که بتونم و بیشتر فعالیت کنم دوست عزیز
          .
          همیشه از رفاقت با تو لذت بردم مجید جان

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. AK_007

        ۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (562 ديدگاه)

        از شما این رفتار بعیده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. MPH

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (418 ديدگاه)

    تا وقتی مجبور نباشیم ماشین هیبرید/برقی سوار شیم و گزینه های احتراقی در دسترس باشن نمیتونم یه هیبرید رو ترجیح بدم
    هرچند این هوندا خیلی عالیه و موتور احتراقی بزرگی هم داره ولی یه 10 سیلندر به سبک قدیم خیلی وسوسه کننده تره
    …………………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. هادی

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بالاخره کدوم شتاب بهتری داره?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sunmartin

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    من 100% آئودی انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فرشاد سجادیان

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    من تو رنج قیمت زیر ۲۰۰ هزار دلار، نیسان GTR نیسمو ۲۰۱۷ رو میبرم خونه 😉

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Nissan...japan

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (208 ديدگاه)

    زمانی که r8 وجود خارجی نداشت nsx حکم رانی میکرد صددرصد انتخاب من نوه این بزرگواره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      لایک داداش
      و همچنین سالها تلاش و مهندسی خودروی نام آشنا با چهار چراغ گرد عقب و نشان اسکای لاین گودزیلای ژاپنی نیسان GT-R

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امپراتور لامبورگینی

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ((زمانی که r8 وجود خارجی نداشت nsx حکم رانی میکرد))

      الان که R8 وجود داره ، چی ؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Nissan...japan

        ۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (208 ديدگاه)

        الانم میبینی که نسل جدیدش تازه اول راهه و تو همین اول راهم نظر خیلیا رو جلب کرده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. MPH

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (418 ديدگاه)

      چه ربطی داره؟؟؟؟؟
      اگه اینجوری باشه که باید بگم زمانیکه کارل بنز فقید ماشین میساخت خیلی از خودروسازا هنوز بدنیا نیومده بودن
      پس تو همه موارد انتخابم معلومه……

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Nissan...japan

        ۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (208 ديدگاه)

        ربطش به عشق و علاقس نسبت به nsx.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. Mohamad

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    قطعا اسم و رسم هوندا برام با ارزشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. abbas us.c

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (269 ديدگاه)

    قطعا ار8 رو انتخاب میکنم چون چه تو درگ چه تو پیست nsxرو زده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امپراتور لامبورگینی

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اگر علاقه ی من به خودروسازی آلمان رو بخش بخش کنیم
    30 درصدش به خاطر آئودی هست
    پورشه 25درصد
    بنز 20 درصد
    ب ام و ، 15 درصد
    و فولکس واگن (فقط خود فولکس واگن نه زیر مجموعه ها) 10درصد.

    عاشق آئودی هستم. مخوصا این 3 مدل
    Audi R8 V10 Plus
    Audi RS6 Avant
    Audi RS7 Sportsback

    .

    لازم به ذکره ، من به ژاپنی ها خیلی احترام میذارم و شاید در هنگام خرید ، در بهترین شرایط اقتصادی ، انتخابم یک لکسس یا تویوتا ، نیسان یا هوندا باشه و بعد برم سراغ آلمانی ها.

    اما نمیتونم منکر برتری های آلمانی ها و دانش و نوآوری هاشون بشم.
    کسی که زحمت میکشه نتیجش رو میگیره. آلمانی ها جون کندن و به قله ی خودروسازی دنیا رسیدن.
    این چیزی هست که منو وادار به تحسین میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Monster_ALM

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      خب خدا رو شکر مجید جان …
      مدال ها کی اهدا میشه؟ یه دو تاشم بده من یکی رو یه مکلارن بدم یکی به جگوار.
      :v

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کار هوندا درسته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. pony car

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    ار8 به تکامل رسیده هوندا nsx هنوز اول راهه البته خودروی فوق العاده ای باید یه سر به نوربرگرینگ بزنه تا ببینیم کجای کار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حالا یکی

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (79 ديدگاه)

    ما کدام را به خانه میبریم؟
    هر کدوم رو که بدن
    اگه دوتاشم دادن که بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Infinite

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (452 ديدگاه)

    دیجیتال… اما آئودی آر۸ دیجیتال
    ترجیح میدم سال‌های آینده به غرش مصنوعی که از اسپیکرهای ماشینم پخش میشه گوش کنم تا این که غرش طبیعی موتور بنزینی رو بشنوم و در هوای آلوده برای نفس کشیدن به مشکل بخورم!
    #به_فکر_آینده_باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. GOD BLESS AMERICA

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    میلیاردرم که باشم. هیچ کدومش رو نمیخرم.
    اما خدایی آر 8 برتر از ان اس ایکسه.

    گرچه فیس آر 8 به خوبی نسل یکش نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Monster_ALM

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    هرکدوم بدن با کمال میل میذارمش رو سرم ای جان:D

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا