هوندا

گرامیداشت هوندا S2000 خاطره‌انگیز با نمونه‌ای ویژه

هوندا همان‌گونه که قولش را داده بود از نسخه پیش‌تولیدی S2000 سالگرد ۲۰ سالگی در نمایشگاه توکیو رونمایی کرد.

دو دهه پس از آغاز تولید این رودستر نمادین و یک دهه پس از بازنشستگی آن، هوندا S2000 یک‌بار دیگر به سرخط خبرها بازگشته زیرا ژاپنی‌ها لوازم جانبی جدیدی را برای این خودروی دوست‌داشتنی تدارک دیده‌اند.

هوندا در واقع اکثر قطعات جدید نصب شده در S2000 سالگرد ۲۰ سالگی را تولید خواهد کرد و این خبر بسیار خوبی برای افرادی است که می‌خواهند رودستر خود را نونوار کنند.

تغییرات این خودرو را می‌توان در سپر جلوی جدید با و ورودی بزرگ‌تر و گیراتر را دید. این سپر همچنین باعث افزوده شدن بر پهنای S2000 شده است. این موضوع را می‌توان به خوبی با توجه به چراغ‌های جلو تشخیص داد.

سپر جدید تنها برای نمایش نیست زیرا هوندا گفته پله‌های کناری آن باعث بهبود آئرودینامیک می‌شوند که این کار با کاهش برخورد جریان هوا به چرخ ها صورت می‌گیرد. این سپر آئرودینامیک همچنین پایداری بسیار خوبی در خط مستقیم نسبت به نسخه استاندارد دارد.

لیست تجهیزات جانبی این خودرو همچنین شامل رینگ‌های جدید و اسپویلر مشکی می‌باشد. خودروی حاضر در نمایشگاه توکیو از رینگ‌های ادوان ریسینگ مشکی و نقره‌ای استفاده کرده است.

اما بیایید نگاهی هم به داخل خودرو بیندازیم. پروتوتایپ S2000 سالگرد ۲۰ سالگی از پوشش جدید صندلی‌ها با رنگ قرمز برخوردار شده و یک سیستم صوتی متمایز هم به چشم می‌خورد. به این موارد باید کف‌پوش‌های قرمزرنگ را نیز اضافه کرد. البته مشخص نیست که آیا همه‌ی این موارد توسط هوندا تولید خواهند شد یا خیر.

در کابین همچنین می‌توان متوجه نصب صفحه لمسی پاناسونیک در بالای تونل مرکزی شد اما هوندا اشاره‌ای به این موضوع نداشته است.

ژاپنی‌ها همچنین گفته‌اند سیستم تعلیق و پوشش سقف نرم هم بهبود یافته است؛ اما سوالی که بی‌پاسخ مانده این است که آیا قطعات یاد شده فقط مختص بازار ژاپن خواهند بود یا اینکه به سایر بازارها نیز راه خواهند یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    به نظر من NSX دهه نود و این مدل شاهکارهای هوندا بودن
    من هر از گاهی S2000 رو میبینم لامصب فوق العاده هست
    کاملا چسبیده به زمین و فکنم موتورش یکی از قوی ترین موتور های دو لیتری تنفس طبیعی تاریخ باشه که ردلاینش هم از 9000 شروع میشه
    صدای اگزوزشم ادم رو دیوانه میکنه ?
    به امید ازادی وطنمان
    به امید زندگی خوشبخت برا همه
    انشالله نمیریم اون روز رو ببینیم که همه برندهای خودرو سازی برا فروختن ماشین به ماها سرو دست میشکونن
    ولی حیف …..?

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. Just bentley continental

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (540 ديدگاه)

    عشقه این ماشین
    از gt86 خیلی جذاب تره.
    البته رقیب این ماشین در اصل نیسان z هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MehdiTurbo

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    چقدر دوست داشتنیه این ماشین هنوز برای من از خیلی از خودرو های جدید دوست داشتنی تره.اگه به جا پژو هوندا اومده بود مونتاژ این ماشینا همون قیمت درمیومد ایشالله ورود ماشین با قیمت کارخونه مبدا ازاد میشه،باورش کنیم میشه بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Malt hill

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    صدای کات آف اش خداست?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مانی

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    زمان خودش رکورد تولید قدرت به ا زای حجم
    موتورش حتی از فراری هم بهتر بود با ۱۲۰ اسب به ا زای هر لیتر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا