هوندا

پایان 17 سال حضور هوندا در مسابقات تورینگ بریتانیا

پس از اعلام خروج از فرمول ۱ به عنوان تأمین‌کننده پیشرانه در پایان سال ۲۰۲۱، هوندا به خروج از موتور اسپورت ادامه می‌دهد و این بار از پشتیبانی تیم دینامیک و مسابقات قهرمانی تورینگ بریتانیا انصراف داده است. این تصمیم به منزله پایان ۱۷ سال حضور ژاپنی‌ها در این مسابقات می‌باشد.

همکاری هوندا و تیم دینامیک یکی از موفق‌ترین همکاری‌های تاریخ مسابقات تورینگ بریتانیا بوده است. این دو به همراهی یکدیگر ۱۴ بار قهرمانی بخش خودروسازان و تیم‌ها را به دست آورده و ۶ بار نیز قهرمانی رانندگان را ثبت کرده‌اند.

در سال ۲۰۰۴ تیم دینامیک از خودروی هوندا سیویک تایپ R EP3 استفاده کرد اما در سال ۲۰۰۵ و به خاطر قوانین مسابقات تیم مجبور به استفاده از خودروی بسیار موفق هوندا اینتگرا یا آکورا RSX کرد، خودرویی که در بریتانیا عرضه نمی‌شود. این خودرو به خوبی مزد زحمات راننده تیم یعنی مت نیل را داد و او دو بار در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ قهرمان شد.

پس از اینتگرا چندین دستگاه سیویک از جمله سیویک تورر در سال ۲۰۱۴ توسط تیم دینامیک بکار گرفته شدند. سیویک تورر اولین خودروی استیشن تاریخ بود که در مسابقات قهرمانی تورینگ بریتانیا توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد.

خروج هوندا از این مسابقات با تعطیلی کارخانه سوئیندون در بریتانیا هم‌زمان شده است. این کارخانه که اقدام به تولید و صادرات چندین محصول هوندا برای بازار بریتانیا و اروپا می‌کند اواخر امسال خط تولید خود را تعطیل خواهد کرد.

تیم دینامیک برای فصل ۲۰۲۱ مسابقات از نسل هشتم تایپ R استفاده خواهد کرد هرچند این بار به عنوان تیمی مستقل در مسابقات حضور خواهد یافت. مدیر روابط عمومی هوندا بریتانیا گفته است: “هوندا بریتانیا از تمامی افراد تیم دینامیک به خاطر ۱۷ سال مسابقه، موفقیت و هیجان تشکر می‌کند.”

مت نیل نیز که به خاطر این همکاری سه بار قهرمان مسابقات شده و مدیر تیم دینامیک نیز هست می‌گوید:

ما موفق‌ترین تیم تاریخ در تاریخ مسابقات قهرمانی تورینگ هوندا بوده‌ایم و به این موضوع بسیار افتخار می‌کنیم. اگرچه از خداحافظی با هوندا بسیار ناراحت هستیم اما دوست داریم از آن‌ها به خاطر ۱۷ سال حمایت و دوستی حرفه‌ای تشکر کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ?A.H MOTORS?

    ۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (494 ديدگاه)

    خداحافظ هوندا

    موافقم 8
    مخالفم 0
  2. Ho3in

    ۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (361 ديدگاه)

    هوندا بی حاشیه و آروم?

    موافقم 7
    مخالفم 0
  3. MOS

    ۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    امیدوارم هوندا حداقل به فرمول یک برگرده

    موافقم 6
    مخالفم 0
  4. Benz SLR

    ۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    دمت گرم هوندا

    موافقم 6
    مخالفم 0
  5. دانیال

    ۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (596 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. میثم

    ۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    هزینه ها رو بشدت داره کاهش میده

    موافقم 5
    مخالفم 0
  7. mahan

    ۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    خداحافظ هوندای عزیز از همراهیت در دنیای مسابقات ممنونیم.انشالله کاهش هزینه ها باعث تمرکز روی محصولات جدید بشه

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا