هوندا

کانسپت‌های عجیب هوندا برای نمایشگاه توکیو ۲۰۱۵

در کنار دستاوردهای ویژه خودروسازان ژاپنی در زمینه خودروهای معمولی، وسایل نقلیه نامتعارف نیز می‌توانند در نمایشگاه دو سالانه اتومبیل توکیو، نظرها را به خود جلب کنند. با اینکه هنوز حدود یک ماه تا این نمایشگاه زمان داریم، فرصتی دست داده تا برای اولین بار نگاهی به دو محصول عجیب از هوندا داشته باشیم. البته این وسایل برای هوندا چندان عجیب هم نیستند؛ چرا که این کمپانی قبل از این در پروژه‌های جانبی نظیر ربات فوتبالیست «اسیمو» و «یونی-کاب» که معلوم نیست چه اسمی باید برای آن گذاشت، فعالیت داشته است. حالا هم دو پروژه به نام‌های «واندر استند» و «واندر واکر» آماده است. این دو وسیله هر دو کانسپت هستند و از لحاظ داشتن چرخ و نشان هوندا، فرقی با دیگر خودروهای این کمپانی ندارند.

Honda Wander Stand Concept
Honda Wander Stand Concept
واندر استند
به نظر می‌رسد که انتخاب نام «واندر استند» برای این وسیله چندان مناسب نباشد. در حالی که شاید از دور شبیه یک نوع استودیوی عکاسی متحرک باشد، ولی در واقع، سرنشینان در هنگام حرکت، ایستاده ( Stand) نیستند. در مقابل، فضایی در داخل این خودرو تعبیه شده که به نظر می‌رسد برای دو نفر مناسب باشد. این فضای جعبه‌ای بلند بر روی چهار چرخی که قسمتی از آنها هم به بدنه وارد شده، قرار گرفته است.

Honda Wander Stand Concept
Honda Wander Stand Concept
تقارن موجود در بین چرخ‌ها، نشان‌دهنده قابلیت «فرمان چهار چرخ» در این وسیله است که از این نظر با کانسپت‌هایی مانند نیسان پیوو ۳ در نمایشگاه‌ توکیو در سال‌های گذشته تفاوت دارد. هوندا در رابطه با کانسپت واندر استند تنها یک جمله گفته است:

واندر استند به منظور ایجاد لذت و آزادی حمل‌ونقل تحت مفهوم «واندر = گشت آزادانه» طراحی شده است.

Honda Wander Stand Concept
Honda Wander Stand Concept
واندر واکر
دوباره باید در اینجا اشاره کنیم که نام «واندر واکر» در مورد این وسیله چندان تناسبی ندارد؛ چرا که این وسیله واکر بدون فرمان برای اشخاص سالمند نیست و همین‌طور، اصلاً شامل راه‌رفتن (Walking) هم نمی‌شود. ولی فارغ از نامگذاری، واندر واکر دقیقاً چیست؟ به نظر می‌رسد که با تجملی‌ترین اسکوتر دنیا روبرو باشیم؛ همراه با یک مجموعه نشانگرهای شبیه به تبلت، بدنه جمع و جور و چرخ‌هایی که به نظر از تایرهای بدون‌باد استفاده می‌کنند.

Honda Wander Walker Concept
Honda Wander Walker Concept
در همین حال، برای واندر واکر نیز جزئیات زیادی منتشر نشده است، ولی هوندا می‌گوید که این وسیله به منظور مانور آزادانه در میان پیاده‌روها طراحی شده است. بنابراین، با توجه به محدودیت‌های حرکتی‌ای که اسکوترهای معمولی دارند، احتمالاً ارائه واندر واکر خبر خوبی خواهد بود.

Honda Wander Walker Concept
Honda Wander Walker Concept
Honda Wander Walker Concept
Honda Wander Walker Concept

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. احمد باقری

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، همه کانسپت ها که نباید روز محقق شوند، بلکه خلاقیت و دانش فنی شرکت ارائه دهنده رو می رسونه و از ترکیب این خلاقیتها، در آینده، یک خودروی مناسب تولید خواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    بازم دمش گرم که حداقل بیکار نمیشینه
    بچه ها توجه کردید که صندوق عقب تمام پراید 111 ها وقته بسته هست درزش از یه طرف میشه دو انگشت رو راحت توش جا داد حدود 3 سانت
    از درز مقابل یه انگشت هم نمیتونی توش جا بدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی آهنگر

      ۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (375 ديدگاه)

      به این میگن سیستم محافظت از انگشتانِ لای در مانده
      احتمالا هزینه ی طراحی این سیستم سنگین بوده روی نمونه های اولیه فقط در یک طرف قرار دادن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Muhamatreza

        ۱۰ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        جدیدا هم مهندسان گروه سایپا با خرج هزینه های بیشتر این تکنولوژی را گسترش داده و ب تمام قسمت های خودرو رسوندن که اگر مالک خودرو انگشتش در هر جای خودرو بود گیر نکنه و اذیت نشه همچون در های خودرو ،صندوق ،کاپوت .
        و این گروه خودروسازی دلسوز برای اینکه مردم با سطح درامد متوسط به پایین حس داشتن یک خودرو اسپرت داشته باشن تمام عایق بندی های جلوی خودرو مثل نمد کاپوت حذف کردن تا صدای دلپذیر موتور در داخل کابین به زیبایی هرچه تمام تر بگوش برسه و مهندسان ب همینجا اکتفا نکردن و از فنربندی خشک نیز استفاده کرده اند تا حس اسپرت چندبرابر شود همچنین برای این ک مشتریان با یک تیر چند نشان بزنند فنر بندی خودرو را در حد یک ماشین افرود بالا برده اند
        تمام این خلاقیت ها و زیبایی نظر هر عشق خودرویی را به خود جلب میکند
        بنده به شخصه مهو این همه زیبایی شده ام

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. shahab

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    دمشون گرم
    همش میخوان چیزایی بسازن که همه توش هنگ کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا