هوندا

۷ کانسپت خودران هوندا برای سفر دور دنیا

تکنولوژی خودران‌ها باعث می‌شود تا صنعت اتومبیل نگاهی دوباره به طراحی سیستم فرمان داشته باشد. این وسایل نقلیه خودشان وظیفه رانندگی را انجام می‌دهند و دیگر از محدودیت‌های رایجی مانند «نگاه مداوم راننده به سمت جلو» خبری نیست. امّا تغییرات همراه با خودران‌ها، چیزی فراتر از رابطه بین خودرو و راننده هستند.

Honda Great Journey
در یک برنامه نمایشی بزرگ از قابلیت‌های جدید خودران‌ها، هوندا یک سفر جاده‌ای ۷ مرحله‌ای را تدارک دیده که در مسیر مهاجرت‌های بزرگ انسان به نقاط اطراف دنیا انجام می‌شود. البته در ویدیوی مفهومی که در این رابطه منتشر شده، از مدل‌های مینیاتوری استفاده شده، ولی این امیدواری وجود دارد که همین روند نیز برای خودران‌های آینده در ابعاد واقعی اجرا شود. سفر هوندا از «نایروبی» در کشور کنیا آغاز می‌شود و تا «مانائوس» برزیل ادامه می‌یابد. در قسمت‌هایی از این مسافرت، وسایل نقلیه جدید خودشان حرکت خواهند کرد.

در بالا، کانسپتی را می‌بینید که برای مرحله سوم از سفر تدارک دیده شده است؛ جایی که قرار است از کوههای هیمالیا بالا رود و وقتی شرایط رانندگی سخت شود، بازوها و پاهای خود را برای گام برداشتن بر روی سنگ‌ها استفاده می‌کند. هوندا بعد از این مرحله، یک وسیله نقلیه آبی‌خاکی سبک درنظر گرفته است. سپس نوبت به یک خودران در جنگل‌های توندرای آلاسکا می‌رسد که یکی از جذاب‌ترین آنهاست.

Honda Great Journey

honda snow
این یکی، از سورتمه سگ‌ها بر روی یخ و برف الهام گرفته شده و در جلوی آن مجموعه‌ای از «چرخهای هدایت‌پذیر برفی» سورتمه را می‌کشند. [دانلود ویدئو]


منبع: popsci

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. بهنام طیبی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    فعلا که چین جو گرفته تصمیم داره بازار خودرو جهانی قبضه کنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. asa

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (569 ديدگاه)

    جالب بود ولی حدفشونو ازاین کار نفهمیدم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. great britain

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    چیزی فراتر از رابطه بین خودرو و راننده هستند.(هدف مشخصه)
    مثلا.تو تویه یه جایه دور و بدونه هیچ سکنه ای گیر افتادی خودروت از طریقه احساساتش(بخونید هوش مصنوعی) درک میکنه. یا خودش میاد یا رفیقاشو صدا میکنه بیان پیدات کنن و نجاتت بدن خخخخ
    من که فکر میکنم قضیه تا اونجایی که من فهمیدم همینه.!!!!!!
    فراتر از خودرو در واقع میشه یه جورایی گفت کوچکترین کاره این جور خودروها نشستن پشتش و رانندگی کردن باهاشه!!
    حالا بماند که چه کارهایه دیگه میتونن انجام بدن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. king 918

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    وای خیلی جالب بود باریکلا
    اصلا اووردیمون ها :-0

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شکوفه های کویری

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (432 ديدگاه)

    جالبه ، راستی اولین جنگنده ی نسل پنجم و رادار گریز ژاپن یعنی میتسوبیشی x2 پرواز آزمایشی رو با موفقیت انجام داد. البته ژاپن در زمان جنگ جهانی دوم هم انواع تجهیزات نظامی شامل جنگنده و ناو زیر دریایی و … میساخته، اما بعد از جنگ دوم جهانی ژاپن و آلمان محدود شدند در ساخت تجهیزات نظامی، اما مثل اینکه این قرارداد رنگ باخته و ژاپن جنگنده رادار گریز میسازه و یکی از پیشرفته ترین تانک های جهان هم به نام type 10 ساخت ژاپنه. البته انشالله که هیچوقت به تجهیزات نظامی نیازی نباشه ، اما اگه اشتباه نکنم آلمان هم دومین کشور صادر کننده سلاحه. اصلا ژاپن و آلمان دو تا کشور هیولا هستند که تو هر زمینه ای میتونن پیشگام باشن ، آمریکا یک کشور هفتاد و دو ملته و با استعدادهای ملیت های مختلف به سطح بالای پیشرفت رسیده ، اما آلمان و ژاپن با نژاد خالص خودشون و با استعدادهای مردم اصیل خودشون به سطح بالای پیشرفت رسیدن. ایکاش ژاپن و آلمان پیروز جنگ جهانی میشدن ، البته آمریکا رو دوست دارم ، ولی بدم میاد که در جمع تصمیم گیرندگان دنیا چین و روسیه و انگلیس هم حضور داشته باشن. اگه ژاپن و آلمان پیروز میشدن احتمالا وضعیت الان دنیا متفاوت بود و همچنین وضعیت ما.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. great britain

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      دوست عزیز شکوفه های کویری(و بقیه دوستان اگه حوصله داشتین بخونین)
      اگه ژاپن جنگنده رادار گریز میسازه ربطی به قرارداد نداره به ناتوانیشون برمیگرده که تا حالا نتوستن بسازن دوما من بهت قل میدم اون هواپیمایی که نام بردی با کمک آمریکا ساخته شده.سوما هواپیمایه رادار گریز ساختن برای کشوری که 130 میلیون جمعیت داره و ادعایه تکنولوژیک بودن داره تعجب برانگیز نیست وقتی کشوری مثله سوئد با جمعیت نزدیک به 15 میلیون نفر از لحاظ تعداد جمعیت بزرگترین سازنده سلاح در دنیاست و جنگنده رادار گریز هم میسازه(از نمونه ژاپنی قدرتمندتر) اونوقت ژاپن رو قدرتمند میدونی از لحاظ نظامی؟
      دوست عزیز یکم مطالعه بد نیست روسیه دومین صادر کننده تجهیزات نظامیه نه آلمان.
      در مورده نژاده اصیل و از اینجور بحث ها بهتره باز هم مطالعه کنی.ژاپن تقریبا تویه یک مدتی یک کشوره کاملا بسته بود که به زور کیمونو یا دمپایی میساخت این آمریکایی ها بودن که مهندسین و اقتصاددان هاشون رو به ژاپن فرستادن و به ژاپنی ها خیلی کمک کردن.
      بعد از جنگ جهانی(جهنمی!!!!) هم باز این آمریکایی ها بودن که توی تمام زمینه ها به ژاپن کمک کردن.مطالعه کن میفهمی.
      اینکه اگه ژاپنی ها تو جنگ پیروز میشدن وضعیت تو یا من بهتر بود واقعا حتی گفتنش هم ترسناکه مثله اینکه نمیدونی ژاپنی ها تویه جنگ چه بلایی بر سر مردم چین و کره نیاوردن
      از تجاوز و زنده به گور کردن بگیر تا هزاران جنایته دیگه وکشتن ده ها ملیون چینی و کره ای
      (باز هم مطالعه کن) تصاویره جنایتاشون واقعا هولناکه مطمئن باش اگه دنیا دسته اونا میوفتاد وضعیته هممون خیلی خیلی خیلی خلی بدتر بود.
      در مورده اینکه بدت میاد در جمع تصمیم گیرندگانه دنیا هم بریتانیا باشه باز هم بهت بگم
      که اگه بریتانیا نبود خیلی از صنایع هم نبود.
      فقط یه نکته کوچک بگم که متوجه بشی برای مثال همون موبایل سونی که همه با نامه ژاپن میشناسن(ولی من بریتانیایی میدونمش) cpu و gpu ش طراحیش ماله شرکت arm بریتانیاست
      البته اسمه پردازنده فرق میکنه ولی طراحیش ماله اون شرکت حالا چه میخواد سونی باشه یا سامسونگ یا ال جی همگی براساس طراحیه این شرکته.حتی تلویزیون هم همینطوره که دو شرکت arm و imagination technologies پردازنده گرافیکیه تقریبا اکثره تلویزیون های دنیا رو میسازن.(تحقیق کن درباه این دوشرکت انواع سایت های داخلی و خارجی مطلب گذاشتن)
      من خودم کارم کامپیوتره این چیزا رو خوب میدونم.
      این هم درباره ی یکی از این شرکت ها البته مطلبش خیلی کامل نیست میتونی به سایت هایه دیگه هم مراجعه کنی.https://en.wikipedia.org/wiki/Imagination_Technologies
      در مورده اختراعات بریتانیا هم نگم بهتره که خیلی گفتم(خودت مطالعه کن)که خیلی از ژاپن جلوترن.
      و یک نکته آخر هم بگم که مثلا شما پلی استیشن داری با خودت میگی خب ژاپنیه دیگه ولی من میگم آمریکایی .چرا؟
      چون پردازنده مرکزی cpu و پردازنده گرافیکیش gpu ساخت و طرحی شده توسط شرکته amd آمریکاست.
      دوست عزیز شما مو رو میبینی من پیچشش
      این نکته هم بگم که دنیای تکنولوژی دست کشورهایی هست که بتونن پردازنده بسازن
      چون پردازنده ها تو همه چی استفاده میشه حتی تو ربات های ژاپنی!!!
      فقط دو کشور تو دنیا میتونن پردازنده بسازن آمریکا و بریتانیا.
      شرکت های ساخت پردازنده:imagination technologies-arm-intel-amd-nvidia
      دوستان ببخشید زیاد نوشتم.

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. king 918

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        باور کن نخوندم اما برای این همه که نوشتی لایک کردم ….

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. great britain

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          king 918 از بس خودت لایکی داداش همه رو لایک میکنی(فدات)

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. مهران

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (191 ديدگاه)

        نه لایک کردم نه دیسلایک
        فقط تو هم یکطرفه قضاوت کردی که آمریکایی ها مهندساشونو فرستادن ژاپن تا ژاپن ژاپن شد؟ قبل جنگ جهانی که باز ژابن قدرتمند بود از آمریکایی ها کمک گرفته بود؟ خود آمریکایی ها که از مهندسای آلمانی استفاده کردن. یا ژاپنی ها جنایت کردن ولی انگلیسی ها چه جنایتا که نکردن؟الان کل دنیا دنبال سیستم های تولیدی ژاپن مثل تویوتا هستن. و همینطور که شما گفتی امریکا و انگلیس هم بسیار قوی هستن ولی اینکه کسی و بالا ببری و کسی بکوبی مال 100 سال پیشه. الان همه دنیا فهمیدند که همه به هم نیاز دارن همه باید با هم پیشرفت کنن نه تک قطبی.
        آمریکا به ژاپن نیاز داره – ژاپن به آلمان
        آلمان به آمریکا – امریکا به انگلیس
        انگلیس به چین- چین به ایران
        ایران به روسیه – روسیه به امریکا
        همه به هم وابسته ایم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. great britain

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          مهران جان این واقعیته تاریخیه.
          ژاپن یه کشوره بسته بود با رویه کار اومدن یه سری تو ژاپن درهاشون به رویه کشورها باز شد(قبل از جنگ جهانی) اولین کشوری هم که پا به ژاپن گذاشت آمریکا بود اونها هم مهندسین و اقتصاد دان هاشون رو اووردن و ژاپنی ها هم استقبال کردن از این کار و ازشون مشورت گرفتن اینو من نمیگم تاریخ میگه.
          در ضمن دوست عزیز این ژاپن بود که به آمریکا اول حمله کرد.
          بعد از جنگ جهانی هم باز این آمریکایی ها بودن که به ژاپن کمک کردن.
          درسته همه به هم نیاز دارن ولی یه سری واقعیت ها م هست دیگه مهران جان که گفتنش خالی از لطف نبود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. شکوفه های کویری

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (432 ديدگاه)

        دوست گرامی گریت بریتِین، آمریکا به ژاپن تلفات و نابودی را هدیه کرد. ژاپن در زمان جنگ دوم جنگنده و… میساخت ، ولی بعد از جنگ دوم ، ژاپن و آلمان دچار محدودیتهایی شدن ، در ساخت تسلیحات محدود شدند و تا اونجاییکه میدونم بمب اتمی هم ندارند. ضمنا عزیزم لطفا بی پایه و اساس نظر قطعی ندهید، ژاپن ابتدا خواست که جنگنده f22 را از آمریکا خریداری کند اما قانونگذاران آمریکا فروش این جنگنده را به کشورهای دیگر ممنوع کردند، سپس از آمریکا درخواست همکاری کرد برای ساخت جنگنده نسل پنجم رادارگریز، اما آمریکاییها بی میلی نشان دادند و باز هم جواب منفی داشتند ، بعد ژاپن تصمیم گرفت که خودش مستقل جنگنده رادارگریز بسازه ( اون پیشنهادی هم که به آمریکا دادن برای همکاری در ساخت مطمعن باش برای این بوده که خواستن کدخدا رو راضی نگه دارن تا بعدا که خودشون ساختن، کد خدا بهشون گیر نده ) . درمورد سوئد هم تا اونجاییکه میدونم جنگنده ساب گریپن رو دارند که رادارگریز نیست ، فرانسه هم مستقل جنگنده میسازه ، اما جنگنده های دیگر اروپایی مانند یوروفایتر تایفون و پاناویا تورنادو بطور مشترک توسط چند کشور آلمان،ایتالیا و انگلیس و… تولید شده اند ، جنگنده هاریر را فکر میکنم که انگلیس به تنهایی ساخته، پس دوست گرامی کار ژاپن تحسین برانگیز است که به تنهایی جنگنده رادارگریز میسازد اما کشورهای اروپایی هنوز نتوانسته اند جنگنده رادارگریز بسازند، چه بسا اگه دچار محدودیت نبود و بعد از جنگ دوم بلافاصله به توسعه تجهیزات نظامی میپرداخت الان از آمریکا هم جلوتر میبود. در مورد دومین کشور صادر کننده سلاح هم منم فکر میکردم که روسیه باشد اما متوجه شدم که این مقام برای آلمانه دقیقا یادم نیست تلویزیون گفت یا تو سایت خبرگذاری خوندم. راستی یادم رفت بگم که ژاپن در حال ساخت هواپیمای مسافربری مافوق صوت است که مشکلات کنکورد را ندارد و 75٪ آلودگی صوتی کمتری نسبت به کنکورد دارد و همچنین سرعتش نسبت به کنکورد بیشتر است (کنکورد محصول مشترک چند کشور بود که به دلایلی این هواپیما کنار گذاشته شد)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. great britain

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          جناب شکوفه های کویری همونطور که بالا گفتم این ژاپن بود که اولین بار به آمریکا حمله کرد البته نمیخوام بگم که آمریکا کاره درستی کرد که بمب های اتمش رو رو سره مردم ریخت.
          درسته ژاپن جنکنده میساخت ولی به اندازه رقبایه اروپایش و آمریکایش قوی نبود.
          در مورده f22 رپتور هم درسته آمریکا اونو به هیچ کشوری نمیده به خاطر فوق پیشرفته بودن و البته خیلی هم گرانه!!!
          در مورد جنگنده یوروفایتر هم تا اونجایی که من میدونم تویه بریتانیا ساخته میشه.ولی ممکنه بعضی قطعاتش ماله چند کشور باشه.
          البته این رو هم بگم که f35 هم اگه نگاه کنی اکثرا زده چند ملیتی.
          ولی بیشترین سهم رو بریتانیا و آمریکا تو ساخت این جنگنده دارن.
          از بریتانیا شرکت bae systems و آمریکا هم lockheed martin بیشترین سهم رو دارن و بقیه ی کشورها بیشتر کمک هزینه دادن تا همکاری تکنولوژیکی.
          کنکورد هم بریتانیا و فرانسه ساختن که تو نوعه خودش بی نظیر بود هر چند یه سری مشکلات داشت که از رده خارج شد.
          البته این رو هم بگم که بریتانیا هم داره رو skylone کار میکنه که اگه ساخته شه تو دنیا نظیر نداره.
          البته این رو هم تا یادم نرفته بگم که بعضی تسلیحات محدودیت نداره ساختش برای بعضی کشورها مثله جنگنده-ناوشکن-ناوهواپیمابر-تانک و….
          بعضی سلاح ها مثله بمب اتم یا هیدروژنی یا از این قبیل براش محدویت قائل شدن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شکوفه های کویری

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (432 ديدگاه)

          جناب گریت بریتین . اتفاقا برای صنایع هوایی هم محدودیت داشتن، چند سال پیش یه مستند درباره ماشین و موتور بودکه در تلویزیون پخش شد، تو اون مستند با یه مهندس ژاپنی که تو شرکت فراری کار میکرد مصاحبه کردن ، گفت ما پس از جنگ جهانی دوم برای توسعه صنایع هوایی محدود شدیم، بخاطر همین اکثر شرکت های ژاپنی وارد صنعت ساخت خودرو و موتور سیکلت شدن و بخاطر تمرکز زیاد روی این دو محصول ژاپن الان در تولید این محصولات موفقه ، بخصوص در موتور سیکلت که پیشتازه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دیگه خیلی جلو جلو فکر می کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهران

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (191 ديدگاه)

    اون خودروی سورتمه ای طرحش خداست
    ولی چرا خودروهای هوشمند باید زشت باشن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Mahmood

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    کلا شرکت هوندا خیلی خلاقانه عمل می کنه در هر زمینه به خصوص تیزرهای تبلیغاتی که واقعا زیبا می سازه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا