هوندا

معرفی کانسپت‌های بامزه و کوچولوی هوندا!

هوندا نسخه‌های سفارشی هاچبک تمام الکتریکی e و N-One موسوم به kei را رونمایی کرد. هرکدام از این خودروها تحت تأثیر موتور اسپورت بوده و از ویژگی‌های متمایزی سود می‌برند.

هوندا e ارتقا یافته با نام e درگ شناخته می‌شود و همان‌گونه که نامش نشان می‌دهد بهبودهای رخ داده در این خودرو برای مسابقات درگ هستند. این مدل بر پایه تریم ادونس شکل گرفته بنابراین قدرت بیشتری نسبت به نسخه استاندارد دارد. باقی بهبودها نیز عمدتاً روی کاهش وزن و افزایش چسبندگی تمرکز داشته‌اند.

از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به بدنه تمام فیبر کربنی، بخش جلوی سبک‌وزن شامل سپر، گلگیرها و کاپوت اشاره کرد. e درگ همچنین کابینی عاری از تجهیزات غیرضروری داشته و مواردی همچون صندلی عقب حذف شده‌اند. در بخش جلو نیز از صندلی‌های سطلی و شیشه‌های آکریلیک ثابت استفاده شده است.

این کوچولوی دوست‌داشتنی از لاستیک‌های کاملاً چسبنده و رینگ‌های سبک‌وزن ۱۷ اینچی نسل اول NSX استفاده کرده است. همچنین سیستم تعلیق خودرو از سیویک گرفته شده و توزیع وزن جلو و عقب نیز به‌صورت بهینه انجام شده است.

به منظور اطمینان از اینکه دمای لاستیک در زمان لانچ کردن بهینه است e درگ از سیستم لاین لاک سود می‌برد که اقدام به انجام برن اوت قبل از شروع درگ می‌کند. نهایتاً باید گفت در خودرو رول بار و کمربندهای چند اتصالی بکار رفته تا e درگ هماهنگی کاملی با قوانین درگ ژاپن داشته باشد.

اما مدل ارتقا یافته N-One با نام K-Climb شناخته می‌شود و این خودرو هم برای مسابقات تپه نوردی بهینه شده که حاصل آن تولید محصولی چابک و سبک بوده است. این مدل نیز همانند e درگ دارای بدنه فیبر کربنی بوده هرچند در بحث آئرودینامیکی نیز تغییراتی رخ داده و ظاهراً کاپوت تنها بخش بدنه است که ظاهر اولیه خود را حفظ نموده است.

این خودرو از دامپرهای تنظیم شونده و لاستیک‌های چسبنده یوکوهاما، فاصله بیشتر بین چرخ های روبرویی و… سود می‌برد. این مدل نیز به منظور ایمنی بیشتر دارای رول بار ۶ نقطه‌ای است.

این دو خودرو فقط به تعداد یک دستگاه تولید شده‌اند و راهی به خط تولید نخواهند یافت اما همه ما از دیدن آن‌ها هیجان‌زده شدیم، این‌طور نیست؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (370 ديدگاه)

    دنیای تاریکی شده !
    از سری کردن سه تا موتور ۸ سیلندر واسه درگ
    رسیدیم به اینجا !

    موافقم 13
    مخالفم 8
  2. گربه سرابی

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    هوندا ای شبیه گربه ایه که یه گندی زده و میترسه لو بره ?

    موافقم 15
    مخالفم 2
  3. BenzSLR

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    جالب بودند

    موافقم 9
    مخالفم 5
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    عجب دنیایی شده !
    این هونداها و کلاً جهان خودرو را که میبینم و با امروز ایران مقایسه میکنم ، خنده و گریه را قرقره میکنم که چه باید کرد !

    قبل از این کامنت با دوستی که آمده بود به ما سر بزنه یه بحثی شکل گرفت در باب یه موضوعی که از اینستا به من نشون داد و هم خندیدیم و هم گریه به حالمون !
    یه عکس نشون داد از رتبه‌ اولی‌های کنکور سال ۸۰ ( ۲۰ سال پیش ) در ۴ رشته‌ی تحیصلی که اومدن از نفر اول دوم سوم هر رشته را دنبال کردن که ۱۰ تاشون رفتن آمریکا ، یک نفر ازش اطلاعاتی در دسترس نیست ، یک نفر هم در زندان اوین داره چای نبات میل میکنه !
    حالا حساب کنید با جامعه‌ی آماری رفته‌های تحصیل‌کرده ، مُخ ، سرمایه‌دار ، تا ببینید چرا این کشور امیدی به بهبودش نیست ، چرا باید پراید بشه ۱۰۰ میلیون و صنعتمون فقط حرف حرف حرف باشه و نه عمل !

    دوست دارم یک بار بشینید پای درد و دل کارآفرینان که از صفر شروع کردن و چرا انگیزه را در خودشان به زور تقویت میکنند با اینکه میدانند اگر از ایران بروند هم دولت‌های خارجی پشتشان را میگیرد و تمام قد کمکشان میکنه و هم مردم آنجا آن‌ها را میفهمند یا اصلاً جرات دخالت نمیکنند چون قانون محکم تمام قد پشت تمام اقشار جامعه از بالا بالاها گرفته تا حتی کارتون خواب‌ها ایستاده ، وقتی کسی ثروت‌آوری میکنه ، بسیار کمک به اشتغالزایی میکنه ، چرا این را خیلی‌ها در داخل نمیفهمند ، مگر چقدر سخته فکر کردن !

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. زیزیگولو

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4895 ديدگاه)

      سرزمین عجایب ایران و عجایب ترسناک ایران که تو دنیا نظیر نداره!!!! سری جدید فیلم آلیس در سرزمین عجایب رو باید داخل ایران بسازن

      موافقم 7
      مخالفم 2
    2. Kato

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (449 ديدگاه)

      با سلام
      یه داستانی بگم که کاملا حقیقت داره :

      چندین سال قبل شاید حدود ۱۰ تا ۱۲ سال پیش یه چیزی اومده بود به ذهنم اونم اینکه چرا در خودروها بجای استفاده از آینه های جانبی که دارای نقاط کور است از لنز استفاده نمیشه که نقاط کور را پوشش بدهد و تصاویر را به دو مانیتور کوچک داخل کابین انتقال دهد.این در ذهنم بود اما نمی دانستم چطور آن را مطرح کنم و طرحم را برای شرکت های خودرو سازی ارسال کنم تا اینکه یک روز رفیقم را دیدم که طراحی جالبی روی BMW سری 5 انجام داده بود و طرح را برای شرکت ارسال کرده بود و گفت اتفاقا از این طرح خیلی هم استقبال شده است.ازش پرسیدم چطور موفق شدی با BMW ارتباط بگیری گفت کاری نداره که هر شرکتی سایت اصلی خودش که بری قسمت contact us برای همین تدوین شده و میتونی طرحت را براشون ارسال کنی و… (اینم بگم که اون رفیقم بورسیه تحصیلی شرکت فولوکس واگن آلمان شد و در اتریش درس خوند و الان ازش خبری ندارم و فکر کنم تو آلمان مشغول کاره)

      منم چون عاشق ژاپن و ماشین های ژاپنی هستم طرح را با زبان لاتین تشریح کردم و از مزیت های اون در پوشش نقاط کور گفتم و به همراه چند تصویر برای شرکت تویوتا ایمیل کردم.
      فردای آن روز ازم خواستند به شرکت در سایت های ژاپن یا استرالیا بیایم و بصورت حضوری برایشان توضیح دهم که البته دیگه من پیگیری نکردم.

      بعد از گذشت چند سال با خبر شدم تویوتا به عنوان اولین شرکت تصمیم به استفاده از این تکنولوژی گرفته و در ماشین های نسبتا مدل بالا یا لکسوس از اون استفاده می کنه و کلیپی دیدم از لکسوس که در اون ازین نوآوری استفاده شده بود که به همه مزیت های اون اشاره داشت از جمله پوشش نقاط کور تصاویر با کیفیت در شب و بارندگی و هوای برفی و پارک راحت و … که اصطلاحا به این ماشین ها mirror less گفته می شود و باقی شرکت ها نیز به تقلید از تویوتا این کار کردن و به همین خودرو هوندا e دقت کنید که تو اون از لنز بجای آینه های جانبی ساده استفاده شده

      حالا من نمیگم صد در صد ایده من باعث شده تویوتا به این فکر بی افته اما احتمال خیلی زیاد میدم مهندسان ژاپنی تویوتا روی ایده من کردن و اونو توسعه دادن و حالا داره در مدل های زیادی از جمله تاکومی استفاده میشه.

      فقط خواستم بگم ببینید چقدر اهمیت میدن و از هیچ نظر و طرحی به سادگی عبور نمیکنند

      راستی شما هم اگه طرح یا ایده ای دارید به قسمت contact us شرکت ها سری بزنید و طرح هاتون را براشون ارسال کنید البته مثل من بعدش بیخیال نشید و پیگیری کنید شاید یه توفیقی شد و سر از جاهای خوب در آوردید

      روز خوش ?

      موافقم 13
      مخالفم 2
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        کاربر kato عزیز

        بسیار موافق نظر شما هستم و امروز همین کامنتی که اینجا و در مقاله‌ی پائینتر نوشتید را خواندم و افسوس میخورم که افرادی مثل شما زیاد هستند اما از ندانستن روش راه ، ضرر کردن و ضررها میکنند !

        همین اتفاق برای من در طراحی خودرو افتاد ، قضیه‌ را باز نمیکنم ، چون گذشته‌ها گذشته و گفتنش ارزشی نداره و بسیار طولانیست از ایران‌خودرو شروع شد و از آلمان سر در آورد !

        اما این خیلی خیلی خیلی خیلی مهم هست که در زندگی هر جوانی یک نفر راهنمای سالم و مدیر وجود داشته باشه تا استعدادش به فنا نره ، کلی عرض میکنم در تمام زمینه‌ها چه تحصیلی و چه اقتصادی !
        یه شخصی درست میگفت و من به نتیجه‌ی حرفش رسیدم که خیلی مهم هست یک انسان در چه محیطی به دنیا میاد ، در چه خانواده‌ای بزرگ میشه و در چه محیطی شکوفا میشه !
        اگر توجه کرده باشید ، اکثر زندانیان در تمام جرائم ریشه در محیطی داشته‌اند که به دنیا آمده‌اند و بزرگ شده‌اند با الگو و راهنمایی غلط که چون راه را نمیدانند ، سردرگم میشوند و این سردرگمی عاقبتی جز تباهی و دور خود گشتن نداره ( مگر استثنائی در زندگی بیوفته و اون فرد بفهمه و فکرش کار کنه که خودش را شکوفا کنه و موفق بشه و برای همینه کسانی که از جامعه‌ی ضعیف به درجات بالا میرسند ، انسان‌هایی پخته‌تر و قابل اعتمادتر در شرایط سخت هستند و بیدی نیستند که با هر بادی بلغزند !

        خدا لعنت کنه آموزش و پروش ما را که همه چیز یاد دانش‌آموز میده به جز درس زندگی و دفاع از خود در جامعه که چطور از حق خود و ایده‌هاشون دفاع کنند و وقتی انسان میفهمه ایده‌هایی که داشته و بیان کرده را دیگران از او دزدیده‌اند که دیر شده و دستش به جایی هم بند نیست !

        فقط یه چیز میدانم که مقصرش ما نیستیم ، و مقصرش کسانی هستند که جوانی ما را تباه کردند ، دورانی که میرود اما با تمام ثروت‌های جهانی که بدهیم هم دیگر بر نمیگردد جز حسرت روزهایی که میتوانست درست بگذرد اما نگذاشتند و سد ایجاد کردند و میکنند !

        البته یه چیزی که خداروشکر داره جا باز میکنه ، استفاده از مشاور در تمام زمینه‌ها هست ، چه تحصیلی که از قدیم بود اما الان به صورت حرفه‌ای صورت میگیره و چه اقتصادی که اگر صاحب بیزینسی هستید ، به شما از روی تجربه میگویم حتماً از بهترین مشاور بیزینسی بهره بگیرید و اصلاً فکر دستمزد بالایش نباشید که با اگر مشاورتون باسواد و باتجربه باشه ، پولی که پرداخت میکنید به عنوان دستمزد در برابر سودی که از مشاوره‌اش در میاورید اصلاً عددی به حساب نمیاد !
        البته برعکسش هم هست که اگر مشاورتون درست حسابی نباشه ، میتونه زندگیتون را به فنا بده !

        یه مشاور خوب میتونه اعضای باسواد یک خانواده ، رفیق ، همسایه و… باشه !

        اما متاسفانه در زندگی خانواده‌های ایرانی ، این خود فرد یا مشاورش نیست که تصمیم میگیرد ، بلکه همه‌ی نزدیکان تا میرسند یه نظر کارشناسی چرت میدهند و طرف را سردرگم میکنند که یا باید طرف مقابل از عزت نفس بالایی برخوردار باشه و هیتشون کنه یا باید تن به شکست بده و اراده‌اَش را تضعیف کنه !

        در زندگی یک نوجوان و جوان ایرانی ، اول از همه سه چیز راه آینده‌اَش را هموار و روشن میکنه :
        ۱- پدر و مادر فهمیده .
        ۲- رفیق سالم و فهمیده .
        ۳- محیطی که در آن بزرگ میشود تا طرز تفکرش را شکل دهد .

        البته باز هم میگویم ، استثناء در همه جا پیدا میشود و حرف من جامعه‌ی آمار کلی میباشند و نه جزئیاتش !

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. Kato

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (449 ديدگاه)

          نوید جان دقیقا همینه

          من هر جا این داستان را می گفتم کسی باور نمی کرد اما واقعا چنین چیزی در ذهن من بود و آن طرح برای تویوتا ارسال شد

          مورد بعدی که همیشه در ذهنم بود سیستمی بود که کلا با موتور های درون سوز کنونی متفاوت باشد و همیشه این سوال توی ذهنم بود که چرا موتور ماشینها را اینقدر پیچیده ساختند و اینهمه اتلاف انرژی برای رسیدن نیرو به چرخ ها از جمله تبدیل نیروی دورانی به چرخشی در دیفرانسیل

          و همیشه با خود می گفتم نمیشه یه موتور a.c. یا سرو موتور بسازند که برقی کار کند و مستقیم نیروی چرخشی آن به چرخ ها منتقل شود؟ حتی می توانند از حرکت چرخشی چرخ ها برای تولید برق بیشتر مانند ژنراتور استفاده کنند.

          اما هیچ وقت این ایده را در ذهنم روی کاغذ نیاوردم تا اینکه یک روز فیلم کامل نحوه عملکرد موتور تسلا را دیدم و باور کن وقتی دیدم مات و مبهوت شدم چون دقیقا همون چیزی بود که تو ذهنم می گذشت

          الانم دو تا ایده تو حوزه خودرو دارم که نمی دونم خوبه یا بد
          اگه نظرم خودی بیا پی وی تلگرام بحرفیم
          @lancer17

          شب خوش

          موافقم 4
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          Kato جان

          دقیقاً همه چیز از رویا شروع میشه و رنگ واقعیت به خود میگیرد اما برخی‌ رویا‌ها به این راحتی‌ها هم که فکر میکنیم ، شدنی نیستند و تلاش و دیوانگی عظیمی میطلبد !
          کاری که تسلا کرده را ، اگر اشتباه نکنم حدود ۱۰۰ سال پیش هم خودروی برقی اختراع کرده بودند اما بازتابی نداشت تا به امروز که تسلا آمد و مارکتینگ جهانیش کرد !

          خیلی از مسائل در جهان باید اتفاق بیوفتد اما تا برخی‌ها نخواهند ، چنین نمیشود ، شما ببینید در بحث سوخت‌های فسیلی ، چه شرکت‌ها و قدرت‌هایی سود کلان میبرند اما زورشون به ایلان ماسک نرسید و اگر نه که شاید خیلی‌های دیگر میخواستند برقی‌ها را جهانی کنند اما هم قدرت‌ها نمیخواستند و هم خودشان ، چون در یک خودروی بنزینی اینقدر قطعات و ساختش گسترده هست که شامل خیلی از زیرمجموعه‌ها میشه و این وسط حرف سر خیلی پول کلان است ، برعکس برقی‌ها که به جزء باتری هزینه‌ی ساخت بسیار کمتری دارند و عملاً همه‌چیز کامپیوتری و کیت شده و خیلی از مشغولیات خودروی سوخت فسیلی عملاً حذف شده و خیلی از بیزینس‌ها در آینده فقط خاطره میشوند و…. !

          اما در مورد آمدن به تلگرام ، این از بزرگواری شماست و ارادتمندم ، اما ترجیحاً کامنت و مسائل خودرویی در پدال را زیباتر میبینم و اینکه هرچی از این فضا‌های مختلف مجازی دور باشیم ، آرامش ذهنی بیشتری داریم و سایت پدال جزئی از اوقات فراغتی شده که ما را از جهان سخت بیرون وارد میکنه به جهان رنگی خودروهای جهانی و با خواندن مطالب و شاید هم کل‌کل با دوستان و متعصبان لذت ببریم و چیزی هرآن کوچک یا بزرگ یاد بگیریم ❤.

          موافقم 1
          مخالفم 0
  5. زیزیگولو

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4895 ديدگاه)

    تو اکثر کشورای جهان تعداد ماشینای کوچیک کم نیستش و از اونجاییم که همچین ماشینای کوچیکی تو اروپا خیلی محبوبن پس بخاطر همین کمپانیای زیادی مشغول تولید انبوهو فروش انبوه اینجور ماشینا هستن و اینم باید بگم که کمپانی هوندا سابقه خوبو درخشانی تو زمینه تولید ماشینای کوچیک این مدلی داره ….. مثلاً هوندا Jazz یکی از ماشینای کوچیک ژاپنی بود تونست سال ۲۰۱۷ بیشترین درصد فروشو بیشترین آمار جلب رضایت مشتریها رو بدست بیاره و به یکی از قابل اعتمادترین ماشینای کوچک سال 2017 تبدیل بشه

    موافقم 8
    مخالفم 0
  6. Amirreza

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    به نظر من فکر ساخت هات هچ خیلی خوبه ، چون با زیاد شدن جمعیت و بیشتر شدن علاقه مردم به خودروهای مینی و سریع احتمالا استقبال بیشتری هم از این محصولات میشه . یه جورایی یه سوپرکار شهرین ?

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. دانیال

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (596 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا