هوندا

تعداد محصولات تولیدی هوندا کاهش می‌یابد

تاکاهیرو هاچیگو مدیرعامل هوندا موتور در سخنرانی جدید خود برنامه‌های آتی این برند برای ساده‌سازی سبد محصولات هوندا را اعلام کرده است. این تغییر و تحولات حتی شامل خاتمه تولید برخی خودروها نیز می‌باشد. این در صورتی است که هوندا بتواند بازارهای مختلف را با محصولاتی مشابه پوشش دهد.


هاچیگو به برخی جزئیات درباره‌ی محصولات آتی این خودروساز نیز اشاره کرده است. ژاپنی‌ها به دنبال ارائه‌ی سیستم هیبریدی متشکل از دو پیشرانه در کل محصولات خود هستند. نسل بعدی هوندا فیت در نمایشگاه توکیوی سال جاری معرفی خواهد شد و از نسخه‌ی جدید و جمع و جورتر تکنولوژی هیبریدی سود خواهد برد.


روش توسعه‌ی معماری جدید هوندا نیز بخشی از برنامه‌ی ساده‌سازی این برند است که با استفاده از قطعات مشترک بیشتر در محصولات و بهبود راندمان تولید صورت خواهد گرفت. اولین خودرویی که از این تکنولوژی استفاده خواهد کرد یک محصول جهانی خواهد بود که سال آینده وارد بازار می‌شود.


دوسوم فروش محصولات هوندا تا سال ۲۰۳۰ باید به قوای محرکه‌ی الکتریکی شده اختصاص یابد. این خودروها عموماً از نوع هیبریدی خواهند بود اما بخشی نیز به محصولات تمام الکتریکی اختصاص خواهد داشت. هوندا E از جمله‌ی این خودروهاست که در آینده نزدیک تولید خواهد شد و برد بیش از ۲۰۰ کیلومتری خواهد داشت.

هوندا اوربان
هاچیگو می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ تعداد نسخه‌ها، تریم ها و آپشن های محصولات جهانی هوندا را به یک‌سوم میزان کنونی کاهش دهد. او معتقد است هوندا به منظور جلب نظر مشتریان در سراسر جهان آپشن ها و تریم های زیادی را ارائه می‌کند و این امر راندمان تولید را پایین می‌آورد.


رئیس هوندا انتظار دارد این برنامه‌ی ساده‌سازی منجر به کاهش ۱۰ درصد هزینه‌های تولید تا سال ۲۰۲۵ شود. در همان زمان توسعه‌ی محصولات نیز ۳۰ درصد نفر ساعت کمتری را طلب خواهد کرد و هوندا نیز به دنبال سرمایه‌گذاری دوباره در بخش تحقیق و توسعه است.

هوندا کلاریتی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    به به
    همیشه طرفدار سبد محصولات کوچک و با کیفیت بودم
    مث هوندا و مزدا
    زنده باد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    هوندا معمولا تیپ پایه محصولاتش قیمت بالاتری نسبت به رقبا دارن اونم بخاطر اینه که تو تیپ پایه آپشنهای بیشتری ارائه میده. تو سایت caranddrive برید کاملا مشخص همه چیزو توضیح داده.
    یه کانالی هم هست تو یوتیوب یه مکانیک خیلی خبره به نام اسکاتی راه انداخته و ظاهرا خیلی هم طرفدار داره. یه کلیپ کامل داشت توضیح میداد که تویوتا بهترین انجین ساز دنیاست یا هوندا و بعد با دلایل فنی خودش گفت از نظر اون هوندا بهترین انجین ساز دنیا تو رده قیمتی خودشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2635 ديدگاه)

      داداش ادرس کانال رو میدی بی زحمت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. me84

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        .
        channel: Scotty Kilmer
        این آدرس کانالشه. حدود دو میلیون و پانصد هزار تا دنبال کننده داره. جالبه من به برند سوبارو خیلی علاقه دارم اما تو یه کلیپ از نقص بزرگ گیربکسهای cvt سوبارو مفصل صحبت میکنه. خودشم اکثر مواقع تویوتا و هوندا رو به همه پیشنهاد میده.
        یه سایتی هست آدرسشو میذارم
        dideo.ir
        این سایت ایرانیه مجازه یوتیوب رو بدون فیلتر شکن باز میکنه بی دردسر. خیلی خوبه. تو ورژن جدیدش هم کلیپهای انگلیسی رو زیرنویس میکنه.
        از این سایت بری خیلی راحت تری

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نوید جهرمی

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (3685 ديدگاه)

          دستت درد نکنه. عالی بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. رامتین

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3020 ديدگاه)

      منم معتقدم در کلاس خودروهای اقتصادی، هوندا و تویوتا کم نظیرند در زمینه ساخت موتور. کلا هوندا را برتر از تویوتا میدونم، با اینکه وسعت و ارزش برندش کمتره.
      آقا سینا هم که مشخصا هوندا را دوست داره و منم خیلی دوس داشتم شرکت گلرنگ، آکورد جدید را وارد میکرد. البته الان اثری از این شرکت نیست!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. me84

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        .
        چند سال پیش یه شرکتی بنام فامیلی موتور آکورد و سیویک و crv رو به ایران وارد میکرد. دقیقا روبروی نمایندگی ایرتویا بود. من بقصد تست کرولا رفته بودم اما همه محصولات تویوتا رو تست کردم. کرولا. یاریس کمری و راو4 و یدونه هم لکسوس is بود. تفاوت لکسوس و تویوتا ها کاملا فاحش بود و خیلی خیلی حس خوبی داشت اما از کمری هم خیلی خوشم اومد. رفتیم نمایندگی هوندا و فقط آکورد داشت. وقتی اونو سوار شدم کاملا از کمری خوش ساخت تر و ارگونومی بالاتری داشت. داخل کمری در مقایسه با اون خیلی ساده و خلوت بود ولی آکورد حسی بین کمری و لکسوس داشت. خیلی خوشم اومد. واقعا پرستیژ و شخصیت بالاتری از کمری داشت. زمانی بود که تازه این مدل کرولاهای جدید اومده بود.
        البته الان شرایط فرق کزده و مدلهای جدید تویوتا مثل اینکه خیلی شاخ شدن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Mohammadreza

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (870 ديدگاه)

        منم هوندا رو به دو دلیل دوس دارم
        یکی اینکه سبد محصولات کوچیک و متمرکزی داره
        دوم اینکه برخلاف شرکت هایی مثل مرسدس و تویوتا اجازه نمیده شرکت ها و سازمان های اداری و خدماتی از محصولاتش استفاده کنن
        اما دلیل اینکه تویوتا رو خیلی دوس دارم suvهای این شرکته.
        خودروهای مورد علاقه من suvها هستن که متاسفانه هوندا در این زمینه هیچ خودرویی نداره.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا