خودروهای سنگینهیوندای

معرفی اتوبوس الکتریکی و دوطبقه هیوندای

هیوندای از اولین اتوبوس تمام الکتریکی و دوطبقه‌ی خود در کره جنوبی رونمایی کرد. معرفی این اتوبوس بخشی از تلاش‌های هیوندای برای کمک به کاهش آلودگی هوا و ترافیک خودروها می‌باشد.


اولین اتوبوس الکتریکی و دوطبقه‌ی هیوندای از مجموعه باتری پلیمر آب‌خنک ۳۸۴ کیلووات ساعتی استفاده کرده و با یک‌بار شارژ می‌تواند حداکثر مسافت ۳۰۰ کیلومتری را طی کند. این خودروساز می‌گوید شارژ کامل باتری‌ها در ۷۲ دقیقه انجام می‌شود.


مجموعه باتری بزرگ این اتوبوس نیروبخش یک پیشرانه‌ی الکتریکی ۳۲۱ اسب بخاری بوده و درعین‌حال اتوبوس هیوندای از سیستم تعلیق مستقل برای سواری راحت‌تر و سیستم فرمان پذیری چرخ عقب برای مانور بهتر آن سود می‌برد.


مدیر تیم مهندسی پیشرفته‌ی خودروهای تجاری هیوندای موتور می‌گوید:

اتوبوس الکتریکی و دوطبقه محصولی دوستدار محیط‌زیست بوده و برای روند فعلی صنعت خودرو بهینه شده است. این اتوبوس نه تنها باعث بهبود کیفیت هوا خواهد شد بلکه تأثیر قابل‌توجهی روی کاهش ترافیک خواهد گذاشت.

اتوبوس جدید کره‌ای‌ها می‌تواند تا ۷۰ نفر را در خود جای دهد. این اتوبوس دارای ۱۱ صندلی در طبقه اول بوده و در طبقه بالا نیز ۵۹ نفر دیگر جای می‌گیرند. در طراحی این اتوبوس از رمپ لغزشی و ارتفاع کم از سطح زمین سود برده شده تا دسترسی و خروج از اتوبوس آسان‌تر انجام شود. از جمله تجهیزات ایمنی پیشرفته‌ی این اتوبوس هم می‌توان به دستیار پیشگیری از برخورد جلو و دستیار حفظ خودرو بین خطوط اشاره کرد.


اولین اتوبوس الکتریکی و دوطبقه‌ی هیوندای هم‌اکنون در نمایشگاه زیرساخت‌ها و تکنولوژی‌های حمل‌ونقل کره جنوبی به نمایش درآمده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین دهمرد

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    گشتاورش باید دوهزارتایی باشه وگرنه سیصد اسب چیزی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    قبلا اتوبوس ها برقی شرکت بی وای دی رو دیده بودم و میدونم کشور سنگاپور و اندونزی برای بهسازی حمل و نقل عمومی خودشون چنتایی رو از بی وای دی خریدن ولی دو طبقه رو هرگز ندیده بودم این اتوبوس ها احتمالا برای استفاده رد خطوط ویژه استفاده بشه که هم بی سروصداست هم این که قدرت بالایی داره ولی چون محدودیت سرعت رو در خطوط ویژه باید رعایت کنن قدرت بالا خیلی نیازی نیست
    باید دید برد 300 کیلومتر با چه وزنی میسر هست یعنی اگر اتوبوس تا خرخره پر از ادم بشه بازم 300 کیلومتر رو میره یا نه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. رنو 5 زرد قناری

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    دیگه کم کم بیشتر خودروسازان به این نتیجه رسیدن که آینده در دست خودروهای الکتریکیه وبیشتر رو این محصولات سرمایه گذاری میکنن و این به نفع محیط زیست و آلودگی هواست ، همانطور که در دهه 70 و 80 قوانین سفت و سختگیرانه محیط زیستی باعث شد خودروهای کاربراتوری جمع بشن و جای خودشونو به خودروهای انژکتوری بدن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    باتوجه به الودگی ناشی از نیروگاه ها و مشکلات تامین قطعات نیروگاه ها فکر نمیکنم در ایران برقی کردن خودرو ها میسر باشه!
    فشار زیادی روی نیروگاه ها هست و بیشتر از این نمیشه بشون فشار اورد!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا