هیوندای

بار دیگر، استخدام مهندس ب‌ام‌و توسط هیوندای

به دنبال اعلام برنامه‌های آینده، هیوندای موتور اعلام کرد فایز عبدالرحمان را به عنوان معاون بخش توسعه معماری جنسیس منصوب کرده است.


عبدالرحمان پیش از این مسئول توسعه پلتفرم‌های چندین محصول ب‌ام‌و از جمله سری ۷، مدل‌های X و همچنین مدل‌های پرفورمنس M بوده است. تمرکز اصلی او روی بهبود عملکرد و کیفیت محصولات جنسیس خواهد بود.


عبدالرحمان درباره این موضوع می‌گوید:

من از اینکه به عنوان مدیر این برند پویا منصوب شده‌ام بسیار هیجان‌زده بوده و تحت تأثیر عملکرد قابل توجه گروه هیوندای در سال‌های گذشته قرار گرفته‌ام. ما می‌خواهیم معماری انعطاف‌پذیر و آینده‌نگرانه‌ای را توسعه دهیم که خاص گروه هیوندای موتور باشد و رقابت‌پذیری ما بخصوص در بحث پرفورمنس و کیفیت را تضمین کند.


عبدالرحمان در فرایند برنامه‌ریزی و توسعه پلتفرم سری ۷ بین در سال ۱۹۹۶ شرکت داشته و بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ نقشی پررنگ در توسعه شاسی‌بلندهای X ب‌ام‌و ایفا کرده است. او در سال ۲۰۰۸ مسئول تمامی پلتفرم‌های بخش M و همچنین مدیر ب‌ام‌و در مرکز تست نوربرگ رینگ بوده است. عبدالرحمان در سال ۲۰۱۵ مسئول تجهیزات M، پکیج‌های M اسپورت، محصولات M پرفورمنس و تمامی مدل های Individual بوده است.


برنامه‌های آینده جنسیس شامل گسترش سبد محصولات به ۶ محصول تا سال ۲۰۲۰ بوده و کراس اوورهایی به این برند ملحق خواهند داشت. عبدالرحمان روی توسعه معماری‌های جدید این برند و گروه هیوندای کار خواهد کرد.

Genesis G80 Badge
آلبرت بیرمن مدیر بخش محصولات پرفورمنس هیوندای می‌گوید:

آقای عبدالرحمان یک مهندس کلاس جهانی بوده که مسئول توسعه معماری چندین محصول لوکس و معماری می‌باشد. تجربه و دانش او به سرعت بخشیدن در توسعه محصولات گروه هیوندای کمک خواهد کرد و نقشی حیاتی در ارتقای تکنولوژی ما به منظور رسیدن به اهداف جهانی خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این کیا و هیوندای کلا یه مهندس یا طراح کره ای تو شرکتشون دارن؟ بعد جالب اینجاست که همه میگن نگاه کنید چه قدر خودروسازان کره ای پیشرفت کردن و با ژاپنی ها مقایسشون میکنن. ماشینای خوبی میزنن قبول. اما این خروجی کاره. برای مقایسه باید دید چه جور به این خروجی میرسن. خودشون ماشینو درست میکنن یا نه به کمک دیگران. والا این که دیگه کمکم نیست. رسما همه کار رو اروپایی ها و آمریکایی ها دارن براشون میکنن. خودشون فقط مدیریت میکنن. فقط مدیریت قوی دارن. همین. چند ده سال خودروسازی دارن ولی هیچی تو زمینه ی مهندسی و طراحی بارشون نیست. این طراحان و مهندسان اروپایی رو ازشون بگیرن با کله میخورن زمین. صنعت خودروسازی کره هیچی نیست در مقابل ژاپن با اون همه تکنولوژی و مهندسی. یه طراحی زشت ژاپنی رو ترجیح میدم به 100 تا طراحی قشنگ کره ای. چون توش اصالت ژاپنی هست. زاده ی دست خودشونه و با زحمت خودشون مهندسی و طراحی شده. این ارزش داره. خودروسازای کره ای قدمت دارن اما ذره ای اصالت کره ای توشون نیست. تو هیچ زمینه ای. مقایسه ی صنعت خودروسازی این دو کشور فقط ناشی از سطحی نگری و کم اطلاعی تو این حوزست و توهین به ژاپنه. بازم میگم ماشینای خوبی میزنن اما کاملا توسط دیگران. البته خاک بر سر ما که همینم نداریم. حتی اگه تحریم نبودیم و میتونستیم با دنیا تو این زمینه رابطه داشته باشیم ولی چون مدیریتمون صفره بازم به هیچ جا نمیرسیدیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۱۵ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      این طرف خودش عربه
      کجاش آمریکا و اروپا
      وقتی یک فردا معتبر رو میگیرن تبلیغ میکنن
      وگر ن برای افراد بومی ک نمیان تو بوق کرنا کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۵ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      شما فکر کردی مثلا تویوتا یا هندا کلا زاپنی هستن اونا که بدترن بیشتر مراکز تحقیقات توسعه و طراحی تویوتا تو امریکاست و هوندا بیشترین فطعاتش.در امریکا ساخته میشه کارکنانش کارخانش طراحش امریکایی هستن برادر من دوره مرز بندی های ملی گرایانه تموم شد همین گوشی سونی که مثلا زاپنیه نگاه کن سی پی یوش آمریکایی تاچش کره ای سیستم عامل امریکایی اسمبل چینی قطعات مالزی بریزین دور این افکار پوسیده رو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ناشناس

        ۱۵ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (262 ديدگاه)

        دوست عزیز این چه حرفیه میزنی شما. اینکه تویوتا و هوندا تو آمریکا کارخونه و کارمند دارن یعنی آمریکایین و وابسته به آمریکا هستن برای تولید ماشین؟ نه خیر داداش. از اونجایی که آمریکا یه بازار مهم و خیلی بزرگ برای تویوتا و هوندا هست چندین ساله که اونجا کارخونه های بزرگ زدن و برای مثال تویوتا مخصوص بازار آمریکا ماشینای متفاوت میزنه. مگه میشه چنین حجم از تولید رو فقط تو خود ژاپن داشته باشن؟ تو رو خدا یه ذره فکر کنید بعد حرف بزنید. نه تنها آمریکا بلکه جاهای دیگه هم کارخونه های بزرگ دارن. بنتلی و رولز رویس که نیستن تولیدشون محدود باشه. ضمنا اگه طراحی هم غیر ژاپنی تو آمریکا وجود داره برای اینه که به هرحال مطابق با سلیقه آمریکایی ها ماشین بزنن. وگرنه شما برو طراحان و مهندسان تویوتا و هوندا تو خود ژاپن رو ببین یه دونه غیر ژاپنی میبینی یا نه. یه کلیپ از لکسس lc میدیدم طراح و مهندسای بخش های مختلفش همه ژاپنی بودند. نه اون بلکه همه ی محصولاتشون همینه. یا به عنوان مثال چند روز پیش خبری بود مبنی بر اینکه تویوتا برای ماشینای هیبریدیش تو آمریکا موتورهای هیبریدیو از این به بعد دیگه تو خود آمریکا میزنن. یعنی تا الان تو خود ژاپن زده میشده. ولی چون حجم تولیدات و گرایش به هیبریدی ها داره افزایش پیدا میکنه تصمیم گرفتن تو همون آمریکا بزنن. تکنولوژی هیبریدی برای تویوتاست. تکنولوژی هیبریدی پریوس الگوی شرکت های بزرگ خودرو شده. شرکت های ژاپنی تکنولوژی و مهندسی و قدرت طراحی از خودشون دارند. همه ی شرکت هاش اینطورین. شما متاسفانه از تاریخ و جزئیات شرکت ها هیچی نمیدونین. ولی کره ای ها خلاف اینه. کلا طراحان و مهندسان ارشدش از شرکتای دیگه هستند. ژاپن نه تنها ذره ای وابستگی تو حوزه ی خودرو نداره بلکه بدون شک به همراه آلمان بزرگ ترین خودروسازان دنیا رو دارن و تکنولوژی هاشون در سایر خودروسازای دنیا داره استفاده میشه. بالاتر از اینا نداریم. اما کره چی؟
        به نظر شما اگه این طراحان و مهندسانی که از کشورها و شرکت های دیگه اومدن اونجا رو ازشون بگیرن چیزی هم ازشون میمونه؟ این یعنی وابستگی کامل به دیگران. واقعا نیازی به این حرفا نیس که بزنم. ولی متاسفانه همونطور که گفتم سطحی نگری و کم اطلاعی افرادی مثل شما باعث میشه بدیهیات هم گفته شه. نه شرکت های ژاپنی ارث بابای منه و نه دشمنی با کره ای ها دارم. واقعیته

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۱۶ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (1326 ديدگاه)

          عزیز من بهتره کتاب راه تویوتا بخونی اولین محصول تویودا نه تویوتا که بعدا اسمش شد تویوتا ماشین دوزندگی بود که کیشیرو تویودا با مونتاز کامیون های فورد و جنرال موتورز کارش شروع کرد رابطه بین تویوتا و فورد از قبل جنگ جهانی دوم به شدت به هم امیخته شد اونقد که این شرکت اصلا زاپنی نیست اسمش روشه چند ملیتی استرالیا تویوتا کمری 2007 طراحی کرد اولین لکسوس در امریکا شکل گرفت مفهون تولید ناب از چرخه دمینگ امریکایی در امد حتی نیسان هم که کلا اروپایی هستش و با رنو بزرگ ترین مرکز تحقیقات و توسعه در اروپا داره حتی پلت فرم محصولاتش با اونا یکی جالبه بدونی همین بسترن پلت فرمش با مزدا شش یکیه پراید خودمون تو مرکز تحقیقاتی مشترک مزدا فورد طراحی شد بعد رسید دست شریک کره ایشون کیا که اونم جزوه هیونداست که اونم سرمایه گذاراش و قطعه سازاش وابسته به جنرال موتور هستن الان هم دست سایپاست با قطعلات چینی حالا پراید کجایی خداییش بگو زاپنی کره ای امریکایی ایرانی چینی ها دوران پرچم بازی دیگه تموم شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mohammadreza

        ۱۵ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (223 ديدگاه)

        من طرفداری از کشور خاصی نمیکنم اما آقا مهدی درست میگه.
        در کل الان دیگه مرز و نژاد و کشور و دین و مذهب و این حرفا معنا نداره، الان همه چی علم و پول هست یه عده علم دارن یه عده دیگه پول دارن که بقیه رو به خدمت بگیرن جدا از مرز و نژاد و کشور و دین. ما هم که تکلیفمون مشخصه پول میدیم به اونا :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ناشناس

          ۱۵ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          محمدرضا جان حرف شما درسته. قبول دارم. هر کشوری الان سعی داره حالا تو هر زمینه ای به هر صورت پیشرفت کنه. یکی با دانش و علم و یکی هم با با استفاده از علم و افراد کشورهای دیگه. هر جفتش کار درستیه. منم احمق نیستم بگم که کره برای چی این کارا رو میکنه.خوب بدیهیه که باید این کار رو بکنه. خودش فعلا نمیتونه باید از دیگران استفاده کنه. اما اما حرف من اینه که مقایسه ی این دوتا با هم کار اشتباهیه. (بازم میگم مقایسه صنعت خودروسازی و علم مهندسی و طراحی نه خود ماشینا) خوب واضحه که اون اولی ارزش کارش به مراتب بالاتره. اون با سعی و تلاش خودش به درجه ی بالایی رسیده، در حالیکه دیگری با استفاده از علم دیگران.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. نت

      ۱۵ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (363 ديدگاه)

      هیوندای چند سال پیش هم ملیاردها تومن هزینه کرد و یکی از بهترین طراحان بی ام و رو استخدام کرد برای طراحی زیباترین ماشین هیوندای یعنی هیوندای گرنجور2017 نسل قبلی .و به اعتقاد مجله های معتبر و سایتهای معتبر هیوندای گرنجور جز زیباترین ماشینای جهان هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Pooriya_German_BMW

    ۱۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    دم هیوندا گرم داره بهترین های دنیا رو گلچین میکنه به این میگن مدیریت واقعا از خواندن اخبار مربوط به هیوندا کیا جنسیس لذت میبرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۱۵ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      من 2 تا مثال میزنم :
      خیلی وقتها فیلم های جدید هندی (بالیوود)‌تو آمریکا یا اروپا ضبط میشن و تقلیدهای خیلی تو خیلی چیزها از هالیوود میشه ُ ایا بالیوود تونسته جای هالییود رو بگیره ؟!
      خیلی از کشورهای حوزه خلیج فارس و یا چین که باشگاههای متمول هستن بهترین مربی و بازیکنهای اروبا رو که پا به سن گذاشته هستن و میارن ، ژاوی و الان کسی میدونه کجاس ؟!
      تیمی که ژاوی براش بازی کرد جامی گرفت ؟! بارسلونا بدون ژاوی دیگه بارسا نبود ؟!

      شرکتی مثل اپل بعد از فوت استیو جابز آیا سقوط کرد ، سهامش از بین رفت ، محصولاتش و نخریدن دیگه ؟!!!

      نمیخوام بگم که هیوندای اشتباه کرده و … ولی با 2 3 تا مدیر اینور اونور شدن اتفاق خاصی نمیفته ،
      شما خودت مدیر باشی تا زمانی که بخوانت تو شرکت بزرگتر میمونی ، وقتی نخوانت قاعدتا ترجبح میدی یا مجبوری جای دیگه کار کنی !!!
      الان پنین فارینا استودیوی طراح معروف ایتالیا و هندیها خریدن ، حالا الان هند شد فرای ساز ، شد بزرگترین طراح دنیا ؟!
      الان مدتهاس مرسدی کلاس اس بهترین تو سگمنت خودش هست ، بی ام و سری 7 آئودی سری 8 یا لکسوس ال اس شاید حتی واقعا بهترین باشن اما در نظر عوام و کلیت اس کلاس تاج به سرش هست.

      من ماشین زیاد عوض کردم و سوار میشم و دیدم ، محصولات کره ظاهر خیلی خوبی دارن ، نه اینکه فنی ضعیف باشن ، اما عمق و پختگی نه ژاپنی و دارن نه آلمانی !!!

      هیچ وقت نمیشه راهی که 100 سال یا بیشتر اونا رفتن و با چندتا مهندس و … توی یه شب نه بلکه تو یه دهه رفت !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۱۵ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (191 ديدگاه)

        جز آمریکا فکر نمیکنم هیچ کمپانیه دیگه ای 100 سال قدمت داشته باشه ماشینای ژاپنی هم از دهه 70 اوج گرفتن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. vahid 956

    ۱۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (474 ديدگاه)

    این جذب مهندسهای شرکتهای دیگه باعث نمیشه تکنولوژی ها و راز ورمز هایی که تو شرکت اول وجود داره درز پیدا کنه به شرکت جدید؟ چجوری این مشکلو رفع میکنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یاس ی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    چند سالی هستش که گروه کیا، هیوندای عزم خودش را جزم کرده تا برندش را از لیگ دسته دو و سه به لیگ برتر برسونه، تمام تلاشش را هم داره انجام میده با جذب نیروهای خبره ، از هزینه کردن هم ترسی نداره، چون میدونه و میبینه که داره جایگاهش تغییر میکنه ، الان داره توی بخش خودروهای پرفورمنس و لوکس نماینده معرفی میکنه، نماینده هایی هم معرفی کرده که تقریبا میشه گفت بازخورد خوبی از منتقدان طراز اول و مجلات معتبر گرفته،
    چندین سال قبل زمانی که واردات خودرو آزاد بود ، یکی از اقوام ما که توی دبی کار وزندگی میکرد و کارمند بیمه بود میخواست ماشینی بخره که هم اونجا استفاده کنه و بعد از چند سال بیاره ایران، اون وقتها داداش بزرگ من گفت اگه نمیخوای زیاد هزینه کنی از برند هیوندای یا دوو ماشین بگیر،) (البته اون موقع توی ایران کسی از کیا شناختی نداشت) باور کنید خندید، گفت منی که کارمند دولتم اگه همچین کاری بکنم مضحکه میشم، این ماشینها مال فیلیپینی ها و هندی های طبقه کارگر هستش، حالا همون برند هیوندای توی مجلات معتبر خودرویی داره با ماشینهایی سنجیده میشه که حرف اول را توی دنیا میزنن.
    این تلاش جای تحسین داره.
    ببخشید خیلی طولانی شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. a.b

    ۱۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    خب اگه کاریو بلد نیستن بهترین کاردانو میارن مثل ما نیستن که بدترینو بذاریم سرمهم ترن کار و مطئنا پیشرفتشون بیشتر میشه همونطوری که طراح بی ام و برای کیا تحول ایجاد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا