هیوندای

استقبال ناامیدکننده از سوناتای جدید

هیوندای سوناتا مدل ۲۰۱۵ با طراحی محافظه کارانه تر خود، در بازار ایالات متحده با فروش چندان امیدوارکننده ای روبرو نیست.

2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata
گزارش‌های موسسه مصرف‌کنندگان یا کانسومر ریپورتز، نشان می‌دهد در این کلاس بسیار رقابتی سوناتا با استقبال کندی مواجه شده است. فروش تنها ۴۱۹۹۴ دستگاه در چهار ماه نخست عرضه در بازار آمریکا نشان می‌دهد که این خودرو نسبت به سلف خود ۱۳ درصد کاهش استقبال را تجربه می‌کند. بسیاری از خریداران و مشتریان، طراحی سوناتای جدید را بیش‌ازحد بی‌مزه می‌دانند. در حالی که در قیاس با طراحی اسپرت و نوآورانه نسل قبلی، مدل جدید از طراحی محافظه‌کارانه‌تر و با شباهت بیشتر به مدلهای کیا، فورد و سایر رقبا، برگ برنده‌های کمتری دارد.

2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata
سوناتای جدید در هر بخش به شکل فوق‌العاده‌ای بهتر از نسل قبلی است. اما مصرف‌کنندگان در ابتدا از روی ظاهر به خودرو گرایش می‌یابند.

2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata
بازار ایالات‌متحده دومین بازار بزرگ پس از چین می‌باشد و شکست سوناتا در برابر رقبای فراوان این کلاس ازجمله هوندا آکورد، تویوتا کمری و نیسان آلتیما می‌تواند ضربه ای بزرگ به آن باشد. از سویی مشتریان کره ای ظاهراً علاقه کمتری به سوناتای جدید نشان داده‌اند و در ماه سپتامبر ۶۸۶۱ دستگاه از این خودرو به فروش رسیده که تقریباً نیمی از فروش ماه آوریل با ۱۱۹۰۴ دستگاه می‌باشد.

2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata
2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata
2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata
در سال ۲۰۱۴ هدف فروش هیوندای در بازار ایالات‌متحده رسیدن به آمار ۹۲۵۰۰ دستگاه می‌باشد که برای تحقق آن باید ۱۷ هزار دستگاه از آن طی یک ماه آینده به فروش برسد در حالی که فروش متوسط این خودرو در ماه تا ۱۰۵۰۰ دستگاه بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. parseh net30

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    جالب اینجاس که همیشه تو ایران بازارشون خوبه.چون اینجا نه انتخابی وجود داره ن قیمت مناسبی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. payam_fg

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    به نظر من اپتیما قابل قبول تره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    عدم استقبال ازسوناتای جدید بخاطر اشتباه کمپانی هیوندای در طراحی است اگر هیوندای بعد از سوناتای 2010 مدل yf2011 را اینقدر اغراق آمیز و هیجانی طراحی نکرده بود و کمکم تغییرات رادرچهره خودرو ایجاد می کرد هم مشتری پرتوقع و سر در گم نمی کرد و هم خودش به هدفش که فروش بالا است می رسید و اصالت در طراحی هم حفظ میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدوى

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من یکى از اولین سوناتاهاى ایرانو خریده بودم هیچکس در زیبایی عام پسند yf نمیتونه شک کنه چرا باید زیبایى رو با کلمه اغراق بکوبیم نو آورى در طراحى رو اغراق بدونیم مگر خلق زیبایى باید بر اساس بیس و پایه تکرارى باشه تنها دلیل فروش کم سوناتا ٢٠١۵ چراغهاى عقب نه چندان زیبا و حذف حرکت برجسته اغراقى روى بدنه هست و بس و در مورد yfهم هیوندا سه مدل چراغ عقب زد سرى اول که به سبیل پوآرو معروف بود سرى شناخته شده بعدى که آسان تحویل داد و آخرین طرح چراغهاى با حرکت متفاوت و قاب حاشیه دار ال اى دى مشابه ابتیما پس مطمین باشید که هیوندا حتى در زمان استقبال هم تلاش جهت بهتر شدن رو فراموش نمیکنه و قطعا به زودى شاهد تغییر چراغهاى عقب خواهیم بود زیبایى سلیقه شخصى هست میگن لیلى که مجنون عاشقش بود به شدت زشت بود اما وقتى عامه مردم yf رو زیبا میدونستن زیبایى سوناتا در تاریخ خودروهاى مورد استفاده در ایران تثبیت شد و خاطره خواهد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ايرج

      ۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز تعصب بیش از حد نسبت به یک خودروی کره ای که تنها مزیت آن شکل ظاهری فریبنده آن می باشد در صورتی که از نظر هندلینگ ، کیفیت و طول عمر قطعات دارای اشکالات زیادی است معقول نمی باشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. یاسین

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    عقبش شبیه اپتیما قبل از فیس لیفته ! نسل قبلی جذاب تر بود !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا