هیوندای

افزایش تولید قابل‌توجه هیوندای آیونیک

پس از اینکه تقاضا برای هیوندای آیونیک الکتریکی افزایش یافته و مخصوصاً اینکه تأخیرهایی نیز در عرضه این خودرو در بازارهای بسیاری صورت گرفته، تولید این خودرو هم‌اکنون باید افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.


در کره جنوبی که وطن آیونیک محسوب می‌شود، شاهد تعلق عنوان پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی به آیونیک بوده و البته مشتریان برای خرید آن باید مدت‌زمان ۴ تا ۵ ماه را صبر کنند.


با فروش ۵۵۸۱ دستگاهی در کره جنوبی تا پایان ماه آوریل و البته وجود لیست انتظار طولانی برای خرید، هیوندای به وضوح تلاش دارد تا تقاضاهای بازار داخلی را پیش از تمرکز دوباره روی بازارهای جهانی پوشش دهد.

خوشبختانه هیوندای تنها از این مشکل آگاه نیست بلکه تلاش دارد تا تولید آیونیک را ۵۰ درصد افزایش دهد و از ۱۲۰۰ دستگاه در ماه به ۱۸۰۰ دستگاه برساند.

نیمی از افزایش تولید برای کره جنوبی بوده و از ۶۰۰ دستگاه امروزی به زودی به ۹۰۰ دستگاه خواهد رسید. هیوندای می‌گوید تا ماه جولای تولیدات جدید این خودرو به بازار خواهند رسید و بدین ترتیب زمان تحویل آیونیک در سراسر جهان حداقل تا ماه سپتامبر طول خواهد کشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (209 ديدگاه)

    خیلی بد بختیم .
    آینده برای خودرو های برقیه ما تازه داریم برای دوسال آینده برنامه ریزی میکنیم تایه موتور سه سیلندر با تکنولوژی جارو برقی تولید کنیم.اون هم تازه اگه بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمان

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (15 ديدگاه)

      هر چیزی جای خودش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (297 ديدگاه)

    خدایی خیلی خوشگل تر از پریوسه
    به خاطر هیبرید بودنش احتمالا تو بازار ایران بیاد مثل پریوس به نسبت خوش قیمت تر میشه چون گمرکش کمتر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      از پریوس شاید قشنگ تر باشه، ولی از پریوس پرایم به هیچ وجه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. sunmartin

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    پریوس به نظرم شبیه وانت بار است بد ریخت ترین خودروی تاریخ تویوتا طراحان آن در حال طراحی احتمالا نقشه های طراحی را سر و ته رصد کرده و در نهایت با یک خوددوی عجیب المنظر روبرو هستیم آیونیک زیبا و جسور در سال 2017 در کنار لی ام دبلیو لقب بهترین خودروی برقی از آن خود کرد و تمامی رای دهندگان به برتری آن اشاره داشتند امیدوارم با درک نیاز به ورود آیونیک این خودرو وارد ایران شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      … عجب داره واقعا. آخه مرد مومن خودروی سبز سال که پریوس پرایم شد چرا اینقد دروغ میگی. همون موقعش هم هی ادعا کردی آیونیک شده خودروی سبز سال. بعد که پریوس پرایم شد ساکت موندی هیچی نگفتی. حالا دوباره شروع کردی؟ یه سایت متفرقه اومده حالا آیونیک رو معرفی کرده دلتو خوش کردی به اون؟ دلت خوش باشه متعصب بی منطق.
      همین پریوس به قول تو زشت یکی از کمترین ضریب درگها رو تو بین خودروها داره. از اول هم اینجوری طراحی شد که ضریب درگ و مصرف سوخت پایینی رو به ارمغان بیاره. هدفش از طراحی با بقیه خودروها فرق داره. وگرنه کدوم ماشین تویوتا اینجوری طراحی شده. برو یه کم مطالعه کن بعد همینجوری رو هوا حرف بزن. طراحی که فقط اون چیزی که به چشم شما میاد نیس که. انگار مثلا طراحای تویوتا شب خوابیدن صبح پاشدن گفتن خوب خواب دیدیم اینجوری طراحی کنیم. همه که مثل شما نیستن. اونا کلی درس خوندن تو طراحی. کلی تجربه دارن.
      خدارو شکر تویوتا پریوس پرایم رو زد و دهن هرکی که میگفت پریوس فلانه پریوس بهمانه رو بست. فعلا هم که از این آیونیک خیلی زیباتره. ضمنا شما هم برو طرفداری از شرکتی کن از خودش چیز داشته باشه نه از صدقه سری دیگران. همین تویوتا پریوس تکنولوژی هیبریدیش الگوی غول های خودروسازی از جمله فراری و مکلارن و پورشه شد تو ساخت ماشینایی از جمله لافراری، 918، پی وان و … . دیگه هیوندای و کیا که این وسط بچه ان عزیز من. اینا که هنوز عرضه ندارن خودشون موتور بزنن و عرضه ندارن خودشون طراحی کنن رو چه به تویوتای عظیم که هیبریدی رو احیا کرد. …. از نظراتت معلومه حتی یه ماشین باز ساده هم نیستی. از کامنت چند روز پیشت معلومه حتی مدل ماشینای شرکت مورد پرستشت رو هم نمیشناسی. هنوز نمیدونی k7 میشه کیا کادنزا نه فورته. بعد میای نظر میدی؟ دلم واسه کیا میسوزه اینجور طرفدارای کم اطلاعاتی داره. شما هنوز فرق کیفیت و قابلیت اطمینان رو با رضایتمندی نمیدونی بعد میای نظر میدی؟ اونم تو پدال؟ جالبه واقعا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amin

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1126 ديدگاه)

        جناب *فقط تویوتا و هوندا * شما از کسی که تفاوت بنزین و گازوییل را نمیداند و اصرار دارد که در خارج از این کشور بنزین همان گازوییل است چه توقعی دارید آخه؟
        جدای از این مطلب به نظر من پریوس و جوک 2 تا از بهترین طراحی های ژاپن هستند

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. عارف

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    دوستان طرح تویوتا پریوس نسل آینده طراحی ماشین هستش. که خوب شاید خیلیا خوششون نیاد. ولی یه چیزیم در مورد طراحی هیوندای بگم که طرح هاش خیلی شلوغ و اغراق آمیز و پر از خط و خطوط هست که بعد از مدتی دلزده میشی ازش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GTS

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (544 ديدگاه)

      الان پر از خطوط و اغراق آمیزو تو این نشون بدین ببینیم ما هم?. دوستان از زمان سوناتا yf که کلمه ی اغراق آمیز افتاده تو دهنشون باید تو همه ی موارد این کلمات رو تکرار کنن در حالی که طراحی های الان هیوندای ذره ای به اندازه ی تویوتا اغراق آمیز نیس. حالا کار ندارم به اینا منظورم اینا نیس میگم ینی لطفا یه مطلب غلط رو تا چندین سال هی تکرار نکنیم وقتی با چشمای باز داریم بر عکسشو میبینیم. دوما با احترام به نظر شما باید بگم که طراحی پریوس نسل آینده ی طراحیه به هیچ وجه درست نیست و استفاده از المان های عجیب و فضایی به هیچ وجه به منزله ی آینده نگری در طراحی پریوس محسوب نمیشه و در کل نمیشه انکار کرد که پریوس طراحی چندان جالبی نداره. البته مشکلی با پریوس ندارم خودم هم قصد خریدش رو داشتم در اینکه ماشین خوبیه هیچ شکی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Amir.dp

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    چرا در سبد وارداتی، خودروهای کاملا برقی نیستند ،آیا برای آقایون وارد کننده نمی صرفه ؟این خودروها بخصوص برای داخل شهر مناسب و به صرفه هستند.آلایندگی صوتی و زیستی هم که صفر.
    جاشون خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا