کیاهیوندای

امیدهای بالای هیوندای و کیا به موفقیت کراس‌اوورها

مقامات هیوندای و کیا معتقدند عرضه‌ی کراس اوورهای جدید به افزایش فروش این دو برند کمک خواهد کرد.


مدیران عامل دو شرکت هیوندای و کیا در مصاحبه با اتوموتیونیوز اعلام کرده‌اند به لطف معرفی کراس اوورهای جدید سوددهی آن‌ها رشد خواهد کرد. این امر با افزایش فروش مناسب هیوندای و کیا در بازار آمریکا اتفاق خواهد افتاد.

بنا به گفته‌ی مدیر اجرایی هیوندای، رشد بازار شاسی بلندها حداقل در ۵ سال آینده ادامه خواهد یافت و سبد محصولات این برند نیز با این افزایش تقاضا هماهنگ خواهد بود.

وون هی لی می‌گوید:

استراتژی ما عرضه‌ی شاسی بلندهای بیشتری است. ما سبد محصولات کاملی خواهیم داشت. ما به دنبال افزایش تطبیق‌پذیری خود با شرایط هستیم. زمانی که بازار شاسی بلندها رشد می‌کند ما قادر خواهیم بود با این افزایش تقاضا هماهنگ شویم.

هیوندای فعلاً سه کراس اوور کنا، توسان و سانتافه را در بازار آمریکا عرضه می‌کند. این سه خودرو ۴۵ درصد فروش هیوندای در این کشور را تشکیل می‌دهند. کیا نیز به‌طور مشابه خودروهای نیرو، سدونا، سورنتو و اسپورتیج را عرضه می‌کند که سهم این خودروها از فروش کیا در آمریکا برابر با ۴۱ درصد است.

هر دو رقم به خوبی نشان دهنده‌ی حرکت صحیح هیوندای و کیا در بازاری است که ۶۹ درصد فروش خودروهای سبک آن را شاسی بلندها تشکیل می‌دهند.

هیوندای می‌خواهد سهم فروش خودروهای کاربردی خود را تا ۶۰ درصد برساند اما رسیدن به این هدف ۳ سال طول می‌کشد. به‌طور مشابه کیا هم می‌خواهد کراس اوورهای بیشتری را بفروشد.


اولین کراس اوور جدید کیا شاسی‌بلند سه ردیفه تلورید خواهد بود. پس از آن شاهد تولید کراس اوور کامپکت جدیدی در نیمه دوم سال خواهیم بود. در آینده حتی احتمال تولید پیکاپ های کوچک توسط کیا هم وجود دارد.

Hyundai Palisade Render
اما هیوندای هم در حال توسعه‌ی پالیسید هشت نفره است که یک شاسی‌بلند فول سایز می‌باشد. یک کراس اوور کلاس A نیز در نیمه دوم سال آینده وارد میدان می‌شود. احتمال تولید یک شاسی‌بلند تمام الکتریکی و پیکاپ مبتنی بر کانسپت سانتاکروز وجود دارد اما خب هنوز چیزی تأیید نشده است.

اگرچه این دو برند کره‌ای در حال سبک‌سنگین کردن جنبه‌های گوناگون ورود به بازار پیکاپ ها هستند اما یکی از مدیران موسسه KBB می‌گوید برای ورود به این کلاس کمی دیر شده است.

این کارشناس صنعت خودرو اعتقاد دارد:

حرکت هیوندای و کیا در این جهت خوب است اما آن‌ها زمان داغ تقاضا را از دست داده‌اند. شرایط این بازار در ۵ سال آینده به خوبی امروز نخواهد بود و البته به این موضوع باید تصویر و هویت برند را نیز اضافه کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    یه گزارش جالب داده کمپانی بیمه ویگو پرطرفدارترین برندها در کشورهای مختلف برحسب سرچ رو بصورت عکس منتشر کرده
    جالب میشه اگه مطلبشو کار کنید
    جالبتر اینه که اکثر برندها تو کشور خودشون رتبه برتر رو ندارن
    مثلا توی ژاپن ب ام و
    توی آمریکا تویوتا
    یا همین کره جنوبی ب ام و
    بعد روسیه هیوندا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (831 ديدگاه)

      عراق هم حتما سایپا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. كامي

      ۱۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (686 ديدگاه)

      طبیعتا تو هر کشوری کنجکاوی واسه شناخت خودروهای بقیه کشورها نسبت به تولیدات خود اون کشور خیلی بیشتره .. چون برندهای خودشونو تا حدود زیادی شناختن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سام

    ۱۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    در زمینه ساخت آفرودهای جان سخت و پیکاپ های بزرگ هیوندای هنوز راه درازی را در پیش دارد تا به پای بزرگانی چون تویوتا،جنرال موتورز و فورد و… برسد.ولی اگر این برند به طور جدی و پیگیر وارد این عرصه شود شاید عرصه را برای رقبای خود تنگ کند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sajjad

    ۱۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    از سلاطین کپی در طراحی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آآآآرماااانننن

      ۱۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      أوایل خیلی سعی میکردی خودتو متفاوت از ممد نویگیتور و علی نوا نشون بدی اما بعد از منتشر شدن لیست غیر قابل اعتماد ترین و قابل اعتماد ترین برندهای سال و شاهکار امریکا واس بار صدم( خخخ) دیگه نتونستی واقعیت رو پنهان کنی :)))
      کاشکی امریکا هم میتونست طراحی خوب بکنه مثل کنه تا برعکس کره جوایز رد دات واسش ارزو نشن :)) جوایزی که واس کره خاطره هست :))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sajjad

        ۱۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        چه ربطی به این موضوع داره؟؟!
        اول بخون بعد بیا اظهار فضل کن عزیزم
        اصن متوجه نمیشی چی میگم بعد نظر هم میدی
        میگم از سلاطین کپی
        کپی یعنی طرح یه ماشین شبیه یه ماشین دیگه باشه، یا اصن یعنی یه چیزی که شبیه یه چیز دیگس! واقعا باید برات مفهوم کپی رو بیان کنم تا متوجه بشی؟
        عقب سورنتوو و کراس اور تلورید رو نگاه کن
        تلورید جلوش کپی شده از محصولات جی ام سی
        سورنتو عقبش از جیپ کپی شده
        اینو همه میدونن
        حالا چون از روی جیپ و جی ام سی کپی کردن معلومه خوشگل هم میشن.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا