هیوندای

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین نسل از هیوندای جنسیس، در ظاهر یکی از بهترین خودروهای لوکس چهار در بود؛ ولی وقتی پای کیفیت و دینامیک خودرو به میان می‌آمد، این مدل در مقایسه با رقیبان حرفی برای گفتن نداشت. همکاری با لوتوس، شرکتی که یکی از بهترین تکنولوژی‌های هندلینگ را در اختیار دارد، یکی از مهمترین نیازهای هیوندای بود؛ چرا که می‌خواست از عنوان «بدترین کنترل رانندگی در بین خودروهای لوکس متوسط» فاصله بگیرد. می‌توان گفت که این همکاری، نتیجه داده است.

2015 Hyundai Genesis
۲۰۱۵ Hyundai Genesis

از زمان آغاز همکاری لوتوس با هیوندای که مصادف با می ۲۰۱۳ میلادی است، مت بکر، سرمهندس لوتوس و فرزند راجر بکر، کسی که در ساخت لوتوس الیز و اوورا نقش داشته، از طرف لوتوس به عنوان کارشناس وارد شده است. بکر با کمک به مهندسان هیوندای، بهینه‌سازی‌هایی را در زمینه میله های ضد غلطش، نسبت استهلاک انرژی از سطح و سختی کمک‌فنرها انجام داد و وزن خاصی به سیستم گیربکس، جاگذاری موتور و واسنجی سیستم فرمان الکترونیکی اضافه کرد.

2015 Hyundai Genesis
۲۰۱۵ Hyundai Genesis

لوتوس تنها به راهنمایی مهندسان هیوندای اکتفا نکرد و بکر به همراه یک مهندس دوم از لوتوس، پنج مهندس به تیم تولید اضافه کردند که افراد مسئول شاسی‌های کیا و هیوندای در آمریکا بودند.

سیستم تعلیق مطیع و آرام نتیجه‌ی سختی بیشتر ساختار خودرو بود. بیش از نیمی از بدنه‌ی جنسیس جدید از فولاد با مقاومت بالا تشکیل شده است. در زیر کاپوت، یک محفظه کامل آلومینیومی و سخت برای موتور خودرو در نظر گرفته شده است که هیوندای به جای ۲۲ قطعه فولادی، به ۲ قطعه برای آن نیاز خواهد داشت.

این خودرو، چه محصولی از کره باشد، یا هیوندای امریکا یا لوتوس، نتیجه‌ی نهایی به هیچ‌وجه شبیه خودروهای هیوندای ساخته‌شده تاکنون نیست. جنسیس در پیچ‌ها، حالتی آرام و متین دارد و به راحتی از آن‌ها گذر می‌کند. چرخ‌های خودرو، نه سنگین هستند و نه وزن‌شان کم است؛ و مطابقت زیادی با شخصیت خودرو ایجاد می‌کنند. در مسیرهای ناهموار و آسفالت‌های معیوب، استهلاک انرژی به خوبی صورت می‌گیرد و کنترل بدنه بسیار مناسب است.

2015 Hyundai Genesis
۲۰۱۵ Hyundai Genesis

در حالت اسپورت، سیستم گیربکس شیفت دنده‌ها را دیرتر انجام می‌دهد و دنده‌های پایین‌تر را بیشتر حفظ می‌کند. این به معنای آن است که هیچکدام از مهندسان و مدیران هیوندای از جنسیس جدید به عنوان یک «سدان اسپورت» یاد نخواهند کرد. این مدل، به هیچ‌وجه یک مدل اسپورت نیست. در این مدل، سواری و کنترل بهتری برای خودرو ایجاد شده تا بتواند در این محدوده قیمت از اتومبیل‌های لوکس، حرفی برای گفتن داشته باشد. با ورود جنسیس جدید هیوندای، مدل‌هایی مانند لکسس GS، بی ام و سری ۵ و مرسدس بنز کلاس E احساس خطر خواهند کرد.

2015 Hyundai Genesis 5.0-liter V8 engine
۲۰۱۵ Hyundai Genesis 5.0-liter V8 engine

دو نوع موتور ارائه شده برای جنسیس جدید، شامل موتور ۳/۸ لیتری V6 و ۵ لیتری V8، هر دو نسبت به سال قبل قدرت کمتری تولید می‌کنند. هدف هیوندای در مدل جدید جنسیس، بیشتر از‌ آن که عملکرد بالا بوده باشد، بهبود رانندگی و سواری خودرو بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که طرز فکر حاکم بر هیوندای در تولید خودرو اندکی تغییر کرده است.

موتور V6 با قدرت ۳۱۱ اسب‌بخار برای پیشرانه جنسیس ۲ تُنی، سر و صدای به مراتب بیشتری نسبت به V8 دارد. البته استفاده از موتور V8 با قدرت ۴۲۰ اسب‌بخار باعث خواهد شد که شتاب جنسیس حدوداً به اندازه یک ثانیه بهبود یابد و در زمانی کمی بیشتر از ۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین حجم ۵ لیتری موتور V8 بیش از آن که به عملکرد ارتباط داشته باشد، به لوکس بودن خودرو برمیگردد. با این حال، وقتی رقبای آلمانی همه به سمت استفاده از موتورهای توربو رفته‌اند، پیشرانه‌های تنفس طبیعی هیوندای نمی‌تواند رقابت خوبی با آنها داشته باشد.

هر کدام از موتورها در جنسیس ۲۰۱۵ استفاده شوند، درون کابین، فضا آرام و دلپذیر است. ساختار بدنی و طراحی محل قرار گیری موتور به گونه‌ای که سر و صداهای ناشی از انژکتور، سوپاپ‌ها و همین‌طور باد، تایرها و نویز جاده به کمترین حدّ خود می‌رسند و شرایط آرام کابین را بر هم نمی‌زنند.

تمام مدل‌ها از سیستم گیربکس بهینه‌شده ۸ دنده اتوماتیک هیوندای استفاده می‌کنند که در مدل جنسیس قبلی نیز استفاده شده بود. در اینجا نیز جنبه لوکس اتومبیل بر ویژگی‌های اسپورت ترجیح داده شده است. تغییر دنده‌ها به آرامی و با زمان‌بندی خوب انجام می‌گیرد، ولی در شیفت پایین دنده دوتایی و رفتن به دنده بالا‌تر در حالت تخت‌گاز نسبتاً کُند است.

تکنولوژی‌های کابین جنسیس قابل‌مقایسه با آئودی و آخرین مدل‌های مرسدس‌ نیست؛ ولی در عین‌حال، نسبت به مدل قبل پیشرفت‌های خوبی داشته است. داشبورد، مجموعه ابزارهای کاربرد و پنل درها  همگی از مواد با کیفیت ساخته شده‌اند و احساس خوشایندی را منتقل می‌کنند. قیمت جنسیس ۲۰۱۵ از ۳۸۹۵۰ دلار برای مدل‌های با موتور ۶ سیلندر و ۵۲۴۵۰ دلار برای مدل‌های V8 شروع می‌شود. امکانات استاندارد هیوندای، همان امکاناتی هستند که از یک اتومبیل لوکس انتظار می‌رود؛ امکاناتی نظیر رادیوی ماهواره‌ای، سیستم راهبری،  برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، صندلی راننده مجهز به گرم‌کن و قابلیت تنظیم در ۱۲ جهت. سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک جدید هیونداری به عنوان یک آپشن‌ ۲۵۰۰ دلاری برای مدل‌های V6 در دسترس خواهد بود. هیوندای پکیج‌های محدودی را برای جنسیس خود درنظر گرفته است. در بسته Signature، امکاناتی مانند سقف آفتابگیر پانوراما، چراغ‌های HID، چرخ فرمان زاویه‌دار و تلسکوپی، مونیتورینگ نقاط کور راننده و سیستم استریوی لکسیکون با ۱۴ اسپیکر به جنسیس اضافه می‌شود. بسته Tech نیز، شامل سیستم کمک به حرکت بین خطوط، سیستم کمترل حرکت انطباقی، دستیار پارکینگ جلو و عقب، دوخت زیبای چرم و یک صفحه نمایش ۷ اینچی برای شمارنده‌ها در جلوی راننده است. مدل‌های ۸ سیلندر جنسیس به صورت استاندارد با بسته‌های سیگنچر و تک عرضه می‌شوند. امّا پکیج Ultimate  که شامل امکاناتی چون سیستم کنترل هوای دوگانه و صفحه نمایش ۹/۲ اینچی اچ دی برای سیستم راهبری است، در این مدل نیز به صورت آپشن ارائه می‌شود.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب یا دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل‌های پایه:

V-6 RWD با قیمت: ۳۸۹۵۰ دلار.

V-6 AWD با قیمت: ۴۱۴۵۰ دلار.

V-8 RWD با قیمت: ۵۲۴۵۰ دلار.

  • نوع موتور DOHC 24-valve  ۳/۸ لیتری V6 و ۳۱۱ اسب‌بخار و گشتاور ۳۹۷ نیوتن‌متر، DOHC 32-valve  ۵ لیتری V8 و ۴۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۱۹ نیوتن‌متر.
  • گیربکس: ۸ دنده اتوماتیک با قابلیت پدل‌ شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۳/۰۱ متر.
  • طول ماشین: ۴/۹۹ متر.
  • عرض: ۱/۸۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۸متر.
  • وزن کلی: ۱۹۰۵ یا ۲۰۸۷ کیلوگرم.

تست‌های سرعت (تخمینی):

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۲ و ۶/۳ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۳/۸ و ۱۴/۶ ثانیه.
  • سرعت نهایی: ۲۴۱/۴ و ۲۰۹/۲۱ کیلومتر بر ساعت.

مصرف سوخت:

تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا:

با موتور V6:

 ۱۰/۲ لیتر در شهر و ۸/۱۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

با موتور V8:

 ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۱۳/۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶۴ دیدگاه‌ها

  1. نیما

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    کاشکی انقدر شبیه ماشینای دیگه نبود!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      مطمین باشید هیوندای دراین ه بسیار نزدیک به بزرگترین و کیفی ترین خودروساز دنیا تبدیل خواهد شد.تا حالا هیچ خودروسازی در دنیا اینقدر سریع پیشرفت نداشته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. arman

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (100 ديدگاه)

        جالب اینجاست که هیوندای و ایران خودرو در یک زمان تاسیس شدن ! او کجا و ما کجا….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          اگه ما هم به خاطر کارهایی که کردیم که باعث شد کل دنیا اعتمادش رو بهمون از دست بده و 35 سال تو تحریم نبودیم ، الآن با ایران خر 1000 تا هیوندای رو لوله کرده بودیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. iman mclaren p1

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    چه خبره خیلی مصرفش بالاست…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن . ک

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (42 ديدگاه)

      با این موتور و قدرت تازه شده اندازه پژو پرشیا!
      تازه میگی بالاست؟ خوبه والا!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. HASSANBMW

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (396 ديدگاه)

      ای بابا با موتور V6 مصرف از این کمتر میخوای!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. mory

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (418 ديدگاه)

      واقعا مصرفش بالاس
      شما نباید با پرشیا مقایسش کنی باید با یه ماشین هم نسلش مقایسش کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        مصرف GS 430 از نمونه 6 سیلندرش کمتره ، GS 460 هم 8 سیلندرشو لوله می کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. fleetwood

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (274 ديدگاه)

    خب اینم خوبه با ابهت شده دیگه کسی به هیوندای به چشم یه کره ای آشغال نگاه نمی کنه داره خودشو می کشه بالا تا پوزه شاگرد اول هایی مثل اتاق 5 بی ام و و بنز E کلاس را بزنه ، بخواهیم یا نخواهیم هیوندای تا 10 سال آینده میاد در حد 5 تا خودروساز اول دنیا ، هر چند سخته ولی باید بپذیریم که ایران خودرو یک سال بزرگتر از هیوندای است ولی هیوندا داره به لکسوس و بنز فکر می کنه و ایران خودرو به فکر اینکه چطور می تونم مردم کشورمو سر کیسه کنم. این طور میشه که فقط و فقط 200 روز تحریم صنعت 50 ساله خودروسازی ایران را میترکونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. شاهین

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان.حدود یک سال و نیمی هست که به سایت پدال میام و از نظرات دوستان استفاده میکنم.اولین باره که نظر میدم امیدوارم که منو هم توی جمعتون پذیرا باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      خوش امدی .

      امیدوارم که حضور مستمر داشته باشی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        ارادتمندیم آقا میلاد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. zonda R

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      شاهین عزیز
      خوش اومدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        ممنون زوندا جان.هزار تایی شدن دیدگاهت هم مبارک!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. کافر مقدس

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    هر گوشش شبیه یه تیکه از آمریکاست:دی مخصوصا FORD اونم چی Ford fUSION

    فردا مییاد اینجا 300 تومن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شاهین

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان.حدود یک سال و نیم میشه که به این سایت میام و ار نظرات دوستان استفاده میکنم.اولین باره که نظر میدم و امیدوارم که منو هم توی جمعتون پذیرا باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری مزراتی

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      خوش اومدی عزیزم… راه تورا می خواند!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. alireza

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    کیا هیوندا یه راه میرن اونم اعنماد سازی سواری و نرمی و راحتی ماشین از اسپورت بودن مهمتره ایتو ثابت میکنه چیزی که همه تو یه سدان دنبالشن در درجه اول راحتی و انعطاف پذیری در رانندگیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      نقطه ضعف مدل قبلی هندلینگش بوده که اینا رفتن سراغ مهندسان لوتوس.یعنی کارو دادن به کاردون… ولی داخلی ها کارو میدن به نادون…
      که نتیجشم داریم میبینیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. عرفان

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (43 ديدگاه)

      کیا و هیوندا یه راه میرن اونم اینه که جنس اشغال و اسباب بازی به مردم میدن.. هرکسی 4 سال هیوندا سوار شده باشه میفهمه کیفیتش زمین تا اسمون با ژاپنی ها فرق داره…. المان که بماند و ما سوار نشدیم ولی تا زمانی که ماشین ژاپنی تو همون رنج قیمت هست به نظر بنده اشتباه هست خریدن ماشین های کره ای به طور مثال سوناتا کجا و هوندا سیویک کجا حتی از نظر قیمتی اکورد هم میشه در اون رده قرار داد که من به شخصه اکورد رو به این جنسیس ترجیح میدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Zonda R

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      طراحیش از نسل قبل واقعا بهتر شده
      نمونه 6 سیلندرش بنظر معقول تر میاد
      و 8 سیلندر رقبایی مثل cts سری 5
      E class اینفینیتی q50
      داره که
      هیوندا اومده هم امکانات بیشتری گذاشته
      هم موتور قویتری گذاشته
      تا بتونه تو این رقابت حرفی برای گفتن داشته باشه
      تو ایران هم بیاد احتمالا 350 میلیون قیمتش بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        زوندا جان 1000 دیدگاهی شدنت مبارک .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. zonda R

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          @.F
          میلاد عزیزم
          سپاسگزارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. moein

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (890 ديدگاه)

    حالا هر چه قدر هم که از بقیه مهندسها کمک گرفته باشن و تقلید کرده باشن نتیجه کارشون خوب از آب در اومده
    نه مثل مهندسین وطنی که فقط بلدن چراغ جلوی ماشین رو عوض کنن و یه اسم جدید بذارن روش و بگن افتخار ایرانی در مدل جدید!! :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حمزه

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    ای خدای من. ما کجاییم و اونا کجا؟ ( منظورم کره ای هاست. حالا ژاپنیها بماند و آمریکا و اروپا هم پیکش ). مُردیم دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MCT

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    15.7 مصرفشه!! خوره بنزین :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      مرسدس بنز با موتور 12 سیلندر و 6500 سی سی و 630 اسب بخار قدرت ، فقط در

      صد کیلومتر 11.5 لیتر مصرف میکنه . تازه با استاندارد یورو 6 .

      هیوندای امکانات و طراحی و قیمت پایین بخوره تو سرت .

      مصرف و کم کن . هوارو کمتر الوده کن . فقط فکر فروش و رقابته . تو مصرف

      هم رقابت کن . تو نواوری هم رقابت کن . تو تکنولوژی هم رقابت کن .

      در ضمن هیوندای تکلیف خودتو روشن کن .

      باالخره میخوای با تویوتا و فولکس و جنرال موتورز رقابت کنی یا بنز و

      لکسس و ائودی و کادیلاک ؟؟؟ کدام ؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mory

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (418 ديدگاه)

        ایول میلاد نظرات عمودیت رو عشقه پسر
        تازه دادن به لوتوس طراحی هندلینگشو

        البته من به هیوندای به خاطر تقلاش برای رسیدن به تاپ احترااااااااام میزارم
        رقیب سمج آلمان ژاپن با لکسوسه وآمریکا با فورد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        هیوندای تو تکنولوژِی باید با 10 سال پیش این شرکت ها رقابت کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      لندکروز با موتور 5.7 لیتری 8 سیلندر خورجینی خودش کمتر از این میسوزونه ، فکرشو کن جنسیس با یه موتوره 5 لیتری بیشتر ازش میسوزونه ، اونوقت به لندکروز میگین قاتل بنزین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Ahmad..F12

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      منم موافقم
      باید خیلی بیاره پایین تر مصروف بابا 15.7 خییییلیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. پرهام

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    این تست نبود بلکه معرفی بود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. SAEED

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سلام.
    ماشینه نازی شده!بنظرم با وزن 2 تن فقط موتور 5لیتری مناسب این ماشینه!البته همونطور ک پدال جون گفته جای توربو تو این ماشین واقعاً خالیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. داوود

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    خود هیوندای هم میدونه این ماشینش شتر گاو پلنگه
    پشتش یه لوگو داره، جلوش یه چیز دیگه…

    کسی قبلاً درمورد این ماشین تحقیقات نداشته باشه، میگه یارو هیوندای داشته، تصادف کرده، داده جلوشو مثل استون مارتین و بی ام و در بیارن، عجب عقده ایه یارو
    مثل کسانی که جلوی روآشونو از قطعات پرشیا استفاده کردن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. چاپلو

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (488 ديدگاه)

      کاملا مخالفم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. شاهین

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    تنها چیزی که هیوندای از اون رنج میبره نداشتن هویت هستش که البته به مرور زمان به دستش میاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. چاپلو

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (488 ديدگاه)

      چی نداشتن هویت ؟!! از اون جکا بود دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        چرا جک؟! هر نسل از ماشینای هیوندای زمین تا آسمون با نسل قبلیش تفاوت داره جوری که نمیتونی بفهمی که این ماشین مال هیوندای هست.
        بی ام و رو ببین.ماشین 50سال پیشش رو ببینی میتونی تشخیص بدی که بی ام و هستش ماشینای روزش هم همینطور.الان نسل جدید سوناتا و جنسیس و … چقدر اصالت و هویت دارن؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          درسته شاهین جان

          ولی اینطور که بوش میاد داره یه کارایی میکنه
          جلو پنجره ذوزنقه شکل داره نماد هیوندای میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  15. parsa

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    واقعا زیبا و خوش استیله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احمدرضا

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (128 ديدگاه)

    واسه چی آدم 300 تومن بده اینو بخره خب میره بی ام و ای چیزی میگره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      واقعا . البته هرکی برا خودش نظری داره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمدرضا بی ام و

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (128 ديدگاه)

        میلاد حاضرم شرت ببندم اگر به اینایی که از هیوندا خوششون میاد اگر بگید میخوایم یه هیوندا بدیم یا بی ام و یا بنز بدیم هیوندا اتخابشون نبود

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        300 میلیون چیه ؟؟؟؟ تو بمن 250 میلیون بده ، یه Lexus ES250 واست بگیرم ، هم کم استهلاکه و هم کم میسوزونه و کلی آپشن داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . دقیقا .

          کلاسشونم خیلی بالاتره .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          راستی یکی از دوستام بین 520 فول 2014 و 523 ، 2011 مونده ، بنظرت کدوم بهتره؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ahmad..F12

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          درود محمد جان

          520 با 523 که در بحث قدرتی زیاد تفاوت آنچنانی ندارن

          به نظر من 520 مدل 2014 بیشتر به نفعشه

          خودروی روز با امکانات و تکنولوژی های بیشتر رو فدای یه ذره قدرت بیشتر نکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        میلاد جراغ های عقبش رو مرگ من ببین ، از لحاظ گرافیکی افتضاحن …….. فقط تویوتا کراون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. مک میسل

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    هیوندای زرنگه برای همین اینقدر پیشرفت داشته.ولی میتونس همه لوگو هاشو
    هیوندای بزنه پایینش به انگیسی بزنه با همکاری لوتوس.چون فک میکنن این لوتوسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    تنها نکته ایی که باعث پیشرفت کره ایی ها شد ، اینبود که میخواستن .

    اگرنه بقیه چیز ها حلوشون حاضر بود .

    ولی خیلی مونده که به بزرگان برسه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Sam

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیوندا فقط بلده تقلید کنه جلو جنسیس ٢٠١۵ مثل طراحی ماشینای آستون مارتینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mory

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (418 ديدگاه)

      آفرین و فورد فیوژن
      تلفیقی از این دوتا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      عقبش هم که لکسوسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. چاپلو

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (488 ديدگاه)

      فک کنم منظورت ائودی بود نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. زیگما

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    بچه ها من نظری در مورد این ماشین مسخره ندارم
    فقط اومدم بگم که تویوتا 6 میلیون دستگاه دیگه خودرو رو فراخواند!
    بله درست شنیدین. 6 میلیون!
    نقص در سیستم استارت و ایربگ از جمله مشکلات بودن.
    پدال مطلبشو بذار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      دیگه برا ما عادی شده .

      اگه فراخوان نده باید تعجب کنیم .

      مخالفت من با تویوتا و فراخوانهاش مخصوصا مدل ( کمری ) به کنار .

      ولی زیگما خداییش مرده که اعلام میکنه . چندروز پیش ماشینای جنرال

      موتورز مشکل داشتن ، ولی جنرال اعلام نکرد . لینکشو دارم .

      واقعا باید بگم ننگ بر جنرال موتورز . ادعاش خیلی جاهارو پاره میکنه

      ولی حقوق مردم و زیر پا میذاره .

      حالا چه مدلی از تویوتا بوده ؟؟؟

      در ضمن من هرکاری میکنم نمیتونم با هیوندای ارتباط برقرار کنم .

      ولی دماغه ی جلو نسبت به مدل قبلی افت کرده . البته از نظر من . ولی

      دقیقا در مورد عقب ماشین این حرف من برعکسه . طراحیه عقبش نسبت به مدل

      قبلی پیشرفت داشته .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)
      2. مک میسل

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        جنزال موتور واقعا شورشو در اورده…..همه خودروسازهارو داره بدبخت میکنه زور میگه بعدا خودش ضایع بازی در میاره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Sajad Z B

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (18 ديدگاه)

        فراخوانیه تعدادى محصولات تویوتا رو http://www.car.ir گذاشته
        اما جنسیس سدان با این مصرفش عمرأ تو اروپا فروش کنه فقط مال آمریکاییهاست که تو کف بنزین نیستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. زیگما

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        مگه جی ام ادعای حقوق بشر کرده ?
        حقوق بشر وقتی مشخص میشه که رییس جی ام رو به چند نهاد میکشونن و مجبورش میکنن عذر خواهی کنه و به خاطر اسیب هایی که زده هزینه به خانواده جان باختگان پرداخت کنه
        البته حقوق بشر در المان که سلاح شیمیایی به صدام فروخت تا ایران رو بزنه قطعا معنی دار تر هست.(مثال بود)
        هم چنین اگه بخواهیم از جنبه انسانیت به موضووع نگاه کنیم ، این اتفاق ها چون در ابعاد بزرگ تولیدات در جریانه، تا حدودی عادیه.
        قطعا ایربگ نداشتن برخی محصولات فولکس واگن در قرن 21 بیشتر از این اتفاق جی ام بار انسانی داره. چون 100 درصد اگاهانه است(باز هم مثال بود)
        پیشنهاد بنده این است از ادامه بحث اجتناب بفرمایید چون در غیر این صورت در ادامه مجبور میشوم خاطر گرامیتان را مورد نوازش قرار دهم و برخی اطلاعات رو با خوانندگان پدال در میون بگذارم.منظور اطلاعات خودرویی در مورد برند های مورد علاقه شماست که بنظر نمیرسد انتشار انها شمارا خوشحال کند
        از جمله
        نوع برخورد برند ایکس با کارگرانش در آسیای شرقی
        جنایت های انسانی مشابه جی ام به وسیله برند y
        فساد مالی در برند ایکس
        و….
        که جمع آوری کردم و میخوام یواش یواش منتشر کنم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          زیگما واقعیت هارو بگو .

          من مشکلی ندارم . فساد مالی چه ربطی داره به فراخوان یک

          شرکت ؟؟؟

          جنرال موتورز میدونسته که ماشیناش خراب بوده ولی

          فراخوان نداده .

          این گناهش دوبرابره . چون میدونسته .

          جنرال موتورز جهانی فروش داره . حالا اون برندی هم که

          میگی با کارگراش بد کرده ، با یک عده ی محدود بوده .

          نه با همه مردم .

          کشوری هم که قوانین ساده تر داشته باشه برای هر

          خودروسازی بهتره .

          تو قوانین یکسری کشور ها ترمز abs و ایربگ اجباری

          نبوده . فولکس هم نذاشته . شرکت اگر زیابی بره باید

          دستشو رو کرد . اگر میذاشت و عمل نمیکرد خوب بود ؟؟؟

          بعدشم اون کشورهایی که فولکس براشون نذاشته ،

          کشورهای ضعیف بوده از نظر اقتصاد و مالی . در این

          کشور ها هم ارزان تر تمام شدن ماشین اولویته .

          حرف منطقی بزن .

          بعدشم به قول خودت جنرال موتورز کجاست ؟؟ امریکا .

          سیاست ها و ادعاها و قوانین کشور درجه ی یک جهان چی

          میگه ؟؟؟

          کشوری که ادعای حقوق بشر میکنه ، باید خودش و عوامل

          درونش درست باشند .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      200 میلیون تا ماشینی که فروخته هم فراخوان بده بازم پرچمش بالاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        محمد یکسری ایرادات قبول . ایراداتی که خود تویوتا

        تولیدکننده نیست . ولی خب نه همه چیز .

        به نظر خودت چرا باید تویوتا اینقدر فراخوانداشته باشه ولی

        جنرال و فولکس از همه کمتر . تعصبی برخورد نکن . منطقی جواب

        بده .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          جنرال موتورز که :D کثیف ترین کار ممکن رو می کنه ، حاجی فراخوان چه مشکلی داره مگه؟؟؟بشر جایز الخطاست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      زیگما کذب انتشار نده سیستم ایربگ و استارت؟؟؟؟ فراخوان برای 6 میلیون و 500 هزار خودروی یاریس و راو4 جهت نقص در صندلی ها و فرمان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)
  21. مصطفی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    15لیتر!؟هرچی زمونه می گذره ماشینا کم مصرف تر میشن اما این…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. شاهین

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی این جلوپنجره نباید روی این ماشین باشه! این جلوپنجره فقط مال ائودیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. sina

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    به نظرم ماشینای هیوندا فقط دو چیز دارن:
    یکی قیافه
    یکی دیگه هم قیمت مناسب نسبت به رقبا در ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مصطفی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    شاهین جان تو چیکار جلو پنجرش داری که میگی مال آئودیه.حالا پراید طراحیش کار ایرانه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      داداش من میگم که هر خودروسازی باید هویت خودشو داشته باشه.شما یه بی ام و یا بنز یا آئودی رو از یک کیلومتری هم میتونی بشناسی ولی هیوندای رویه ی ثابتی توی طراحی نداره.اصالت چیزیه که این ماشین نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. Saied

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    اگه هیندای نبود الان تو ایران اقایونی که ازرا سوار میشن بأید پرشیا میروندن :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. احسان(احسان سابق)

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    مدیریت هیوندای واقعا قابل تحسینه.افرین به این شرکت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امید

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    خیلی خوبه نسبت به قیمت و امکاناتش کسی که اینو میخره فکر نکنم زیاد نگران مصرف سوختش باشه درضمن مصرفش با این قدرت و وزن نسبت به گاریهای ما که خیلی هم عالیه در کل خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. پيمان

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    از پشت کپی لکسوس هست خدایی . هیوندای = تقلید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. رامتین

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    کیفیت رانندگی و هندلینگ نیسان تیانا صد شرف داره داره به جنسیس و ماشینهای کره ای. حال اگه همین تیانا با قدرت 280 بجای 180 فعلیش بود که برتری بسیار بارز میشد. سری9 بی ام و یعنی نهایت سدان لوکس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Ali

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    کره ای ها اگر این قافه ی ماشیناشونو نداشتن بدبخت بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا