هیوندای

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای i20 مدل 2020

اگر به سختی نسل قبلی هیوندای i20 را به یاد می‌آورید تقصیر شما نیست. سوپرمینی هیوندای در کلاسی که از نظر دینامیک سواری رقیب مشهوری همچون فورد فیستا و از نظر فضای کابین و کیفیت خودرویی همچون رنو کلیو حضور دارند تا حدی گم شده بود؛ اما خود را برای شوکه شدن آماده کنید! بر مبنای اولین تجربه رانندگی‌ای که با نسل جدید هیوندای i20 داشته‌ایم، این خودرو را بسیار متقاعدکننده یافتیم.

هیوندای i20

از نظر تئوری i20 جدید روی نسخه پیشرفته‌تر از پلتفرم نسل پیشین سوار شده اما به سختی خواهید توانست ارتباطی بین نسل جدید و قدیم پیدا کنید و این موضوع حتی از پشت فرمان نیز مشهود است. نسل جدید این خودرو با در نظر گرفتن نسخه جدید و اسپورت i20 N توسعه یافته و از راهنمایی‌های رئیس اسبق ب ام و M یعنی آلبرت بیرمن در آن استفاده شده است؛ و همین موضوع خودش را نشان می‌دهد.

هیوندای i20

هر کسی که نسل قبلی i20 را رانده باشد با نشستن پشت فرمان نسل جدید آن سورپرایز خواهد شد زیرا از نظر هندلینگ و فرمان پذیری رقیبی کامل برای فورد فیستاست. بازخورد کاملی از چرخ های جلو به دستان راننده نمی‌رسد اما واکنش بخش جلوی خودرو در همان جهتی است که می‌خواهید یعنی مستقیم و مثبت. این موضوع با اندکی تکان در بدنه همراه شده که خیلی هم نکته مهمی نیست.

هیوندای i20

گیربکس ۶ سرعته دستی نیز نرم بوده و بنابراین لحظات لذت بخشی را می‌توان با آن در جاده‌ها تجربه کرد. اگر بخواهید چنین کاری را انجام دهید بهتر است حالت اسپورت را انتخاب کنید که کمی بر پاسخ پدال گاز می‌افزاید؛ اما همانند اکثر سیستم‌های این‌چنینی، نیاز چندانی به استفاده مداوم از حالت اسپورت خودرو نیافتیم.

هیوندای i20

زیر کاپوت تمامی تریم های i20 جدید پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو و تکنولوژی هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی قرار گرفته است. این سیستم انرژی از دست رفته در زمان ترمز گرفتن را جذب کرده و در زمان شتاب گیری در دسترس پیشرانه قرار می‌دهد تا راندمان خودرو بهبود یابد.

هیوندای i20

قدرت کلی این پیشرانه که ۹۹ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ نیوتون متری آن نسبتاً کم به نظر می‌رسد اما در عمل بسیار خوب نشان می‌دهد. پیشرانه تا دور ۳۵۰۰ بسیار نرم عمل می‌کند و به مدد وجود تکنولوژی هیبریدی ملایم می‌توان گشتاور خوبی را در دورهای پایین تجربه کرد. همین امر باعث می‌شود چابکی خودرو در محیط‌های شهری بالا باشد.

هیوندای i20

در حالت درجا اصلاً متوجه کار کردن پیشرانه نخواهید شد زیرا هیچ خبری از لرزش در کابین نیست و حتی وقتی پیشرانه را دوباره روشن کنید نیز همین امر مشهود خواهد بود. در زمان حرکت در بزرگراه‌ها نیز صدای چندانی از پیشرانه به گوش نمی‌رسد و تنها صدای باد و لاستیک است که کمی به گوش می‌رسد. صرف‌نظر از قیمت یا ابعاد این خودرو، i20 جدید دارای یکی از نرم‌ترین سیستم‌های هیبریدی ملایمی است که ما تست کرده‌ایم.

هیوندای i20

اما در مقابل کنترل خوب تکان های بدنه سواری سفت تری وجود دارد که اکثر رقبای هیوندای آن را نشان می‌دهند اما i20 عملکرد خوبی دارد. ما حدس می‌زدیم رینگ‌های ۱۶ اینچی نسخه تست شده یکی از دلایل سفتی اندک سواری خودرو باشند و به همین خاطر توصیه می‌شود در انتخاب رینگ‌های ۱۷ اینچی دقت به عمل آید.

هیوندای i20

نسخه پایه SE کانکت که قیمت ۱۸۵۹۵ پوندی دارد از تجهیزات معقولی سود می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به صفحه مرکزی ۸ اینچی، پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم تهویه مطبوع دستی، کروز کنترل، حسگرهای پارک و دوربین دنده‌عقب و آینه‌های جانبی برقی و گرم شونده اشاره کرد.

هیوندای i20

یک پله بالاتر نسخه پریمیوم ۲۰۷۹۵ پوندی قرار می‌گیرد که از جمله تجهیزات آن می‌توان به چراغ‌های جلو و عقب LED، آینه‌های تاشونده، برف‌پاک‌کن‌های خودکار، صندلی‌های جلو و فرمان گرم شونده و رینگ‌های ۱۷ اینچی اشاره کرد.

هیوندای i20

نسخه پرچم‌دار و فول اولتیمیت قیمت ۲۲۰۹۵ پوندی دارد. برخی تجهیزات این خودرو عبارت‌اند از سقف با رنگ متضاد، ورود و استارت بدون کلید، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، هشدار نقاط کور و سیستم صوتی مرغوب Bose.

رهنمودهای آلبرت بیرمن باعث شده‌اند i20 به یک سوپرمینی واقعی برای راننده تبدیل شود؛ اما متأسفانه کابین خودرو فضای بسیار خاصی برای سرنشینان تدارک ندیده است. طراحی کابین به اندازه کافی عملکردی و هوشمند نیست. نسخه پایه تست شده از کنترلرهای چرخشی برای بخاری و کولر استفاده کرده بود و صفحه‌نمایش ۸ اینچی نیز در ارتفاع خیلی بالایی قرار گرفته است.

کیفیت ساخت کابین بد نیست و فضای کافی نیز برای ۴ فرد قدبلند وجود دارد. محفظه بار ۳۵۲ لیتری نیز باعث می‌شود i20 جزو خودروهای بهتر در این کلاس باشد.

هیوندای i20

البته نمی‌توان از میزان بالای پلاستیک‌های مشکی و خاکستری در داشبورد چشم‌پوشی کرد، پلاستیک‌هایی که خراش پذیر بوده و با لمس آن‌ها کیفیت بالا تداعی نمی‌شود.

هیوندای i20

خودروهایی همچون فیستا از تریم چرم یا کروم و پیانو بلک در کابین استفاده کرده و فضای لذت‌بخش‌تری را به وجود آورده‌اند. حتی برادر کوچک‌تر i20 یعنی i20 نیز کمی حال و هوای جوان‌پسند‌تری دارد. از نظر طراحی و کیفیت متریال بکار رفته در کابین، این خودرو پایین‌تر از فیستا و کلیو قرار می‌گیرد.

اما خبرهای خوبی در بخش قیمت‌گذاری وجود دارد و در بخش پیشنهادهای لیزینگی هیوندای بهتر از رقبا عمل کرده است.

هیوندای i20

نسل جدید هیوندای i20 یک رقیب جدی است و پیش از این هرگز چنین چیزی را ندیده بودیم. کابین خودرو جزو نقاط ناامید کننده i20 است اما خب شاسی درگیر کننده، قوای محرکه نرم و کم‌مصرف و تکنولوژی روز باعث شده‌اند محصول هیوندای را ستایش کنیم. فضای بار و کابین i20 جدید نیز خوب بوده و بنابراین اگر به دنبال یک سوپرمینی جدید هستید قطعاً باید i20 را در لیست خود جای دهید.

مشخصات هیوندای i20 SE کانکت ۱.۰ T-GDi 100PS 48v Hybrid

  • قیمت: ۱۸۵۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۹۹ اسب بخار/۱۷۲ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • حداکثر سرعت: ۱۸۸ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Malt hill

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    زمانی سایت اسب بخار i20 و سیتروئن c3 رو مقایسه می کرد.
    می گفتن که طراحی هیوندا خیلی معقول تره و چشم نواز تر هم هست.
    ولی الان با این طراحی عجیب و غریب همه رو متعجب کردن!!!

    موافقم 31
    مخالفم 13
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      کلاً محصولات جدید هیوندای صفر و صد شده که یا واقعاً زیبا میبینندش یا فوقعلاده بی‌ریخت (( یه چیزی تو مایه‌های نیسان جوک نسل قبل )) ! .

      یه موضوع مهمی را دوستان بدونند که سرشون کلاه نره در این بازار ، قضیه اینه که بازاریان و دلالان میان و قیمت کالاها را حتی از زمان دلار ۳۰ هزاری هم گرانتر اعلام می‌کنند به بهانه‌های مختلف که بتوانند برای آینده برنامه بچینند و به قیمت بالا بفروشند (( به مرگ میگیرند به تب راضی شوید )) .

      در کل ، دوستان هنگام خرید مراقب جو دادن‌های بازاریان و در پاچه کردنشان باشه که مطمئناً کالاهایی مثل موبایل و خودرو ارزان‌تر میشوند اما نه به اون شکل هیجانی که فکر میکنید .

      موافقم 32
      مخالفم 5
      1. زیزیگولو

        ۱۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (4881 ديدگاه)

        تو دو سال گذشته انواع ماشین تو ایران قیمتای نجومی رو تجربه میکنن و کار به جایی رسیده که عملاً معامله‌ ای انجام نمیشه و بازار قفل شده و مشتری نیست که نیست ولی آقایون دلال طماع و مالدوست که میدیدن مشتری نیست ولی بازم حاضر نبودن از مواضعشون کوتاه بیان و بخاطر حرث و طمع بی پایانشون همچنان قیمتا رو سلیقه ای و من درآورد بالا میبردن طوری که قیمت یه مدل ماشین از این نمایشگاه به نمایشگاه دیگه و از بازار تا فضای مجازی زمین تا آسمون فرق داشت!!!! بازار خودرو خیلی وقته که وارد کسادی و رکود مطلق شده و داره تو باتلاق رکود دستو پا میزنه، این رکود تا واقعی شدن قیمتا ادامه داره و تو این اوضاع دلالا موندنو حوضشون!!!!!! دلالایی که با کمک و هماهنگی اتحادیه دلالا‌ و اتحادیه قاچاقچیا به صورت کاملاً خودجوش اقدام به خریدنو دپو کردنو احتکار ماشین میکردنو الآن سرمایه هاشون تو این بازار زندانی شده و حالا حالاها باید کاسه چه کنم دستشون بگیرن و سماق بمکن و به شغل شریف مگس پرونی مشغول باشن و شاهد آب شدنو ازبین رفتن دارایی شون جلو چشمشون باشن تا جایی که محبور بشن چوب حراج بزنن به اموالشون شاید مردم بیان بخرن ولی مردم حتی اگر برن سمت بازار خریدو فروش الاغ حالا حالاها سمت بازار خریدو فروش خودرو نمیان تا دلالا درس عبرت بگیرن و ادب بشن ………………..

        موافقم 19
        مخالفم 1
    2. مهدی

      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      اره اره منم دیدم

      موافقم 8
      مخالفم 2
    3. blackburn

      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (182 ديدگاه)

      مطلب کم بود اینو نوشتید این چیه آخه ، امیدوارم این آخر مطلب باشه که از این مدل هیوندا میزارین من خودم از ماشین های کوچیک خوشم نمیاد. برید از مدل های جدید هیوندا و البته شاسی بگید. چه قدر سخت گیر شدید من تو بعضی از سایت ها البته کره ای که حتی اشتراکم خریدم کلی توهین میکنم به کارگردان یا فلان هنر پیشه سانسور نمیشه شما تو سایتتون من الان بگم بد سانسور میشه

      موافقم 8
      مخالفم 16
  2. میثم

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    کره ایها به نظرم برای کسی که ماشین باز آنچنانی نیست و دنبال استفاده معمولب و روزمره با قیمت مناسبه و میخواد ماشینو چندسال یه بار عوض کنه خیلی خوبن
    گارانتیهای خوب، آپشنهای رنگارنگ، ارزش بالا در برابر مبلغ پرداختی
    فقط بازار دست دومشون خرابه
    البته همه اینارو برای اونور آب عرض کردم

    موافقم 11
    مخالفم 15
    1. Aria

      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      اگر آپشنو از متن حذف کنی ژاپنی بهترین گزینه هست
      تجربه ثابت کرده عمر کره ای ۳_۴سال یعنی تا حدود ۱۰۰۰۰۰تاست و بعدش به خرج میخوره اینو الان میتونید توی کره ای های ۵_۶سال کارکرد ببینید

      بنظرم کره ای برای ی دلال خوبه که هی صفر شویی کنه و کارکردو بیاره پایین بفروشه البته تو ایران

      موافقم 17
      مخالفم 13
  3. زیزیگولو

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4881 ديدگاه)

    درکل ماشین خوبیه …. یه چیزی تو حد وسط دوتا برادر خودش یعنی هیوندای i10 و هیوندای i30 هستش

    موافقم 16
    مخالفم 2
  4. net

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    چراغ جلو و جلوپنجره خوبه ولی چراغ متصل عقب نه.اگر سمت چپ و راست ال سی دی روی داشبورد دکمه فیزیکی نداشت قشنگتر میشد .اگر خط سفید اطراف شیشه دربها داشت قشنگتر میشد

    موافقم 7
    مخالفم 4
  5. سامورایی از قله فوجی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    هر نسلش ۱۸۰ درجه تغییر می کنه یکم اصالت هم نداره
    تازه چراغ عقبش رو از لکسوس is جدید کپی کردن

    موافقم 6
    مخالفم 9
  6. no4

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    من کلن با چراغ متصل مشکل دارم
    پس با عشق / \
    /\
    \/
    \ /

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. Sina

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    هاچبک های هیوندای خیلی خوبن!!
    واقعا ماشینای باحالی هستن!!!

    موافقم 10
    مخالفم 1
  8. رامتین

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    از طراحییش اصلا خوشم نمیاد. هم جلوی خودرو هم عقب. البته این موضوع برای سوناتا و النترا هم صادقه. توسان جدید هم چراغهای عقبش به بدترین شکل ممکن شبیه دستگاه شخم زنیه. حتی آزرا هم نسبت به قبل افت کرد. البته در همه این خودروها، کابین و عملکرد ارتقا پیدا کردند. اما از اون طرف برند جنسیس طراحی های پخته تری داشت و همونو ادامه میده.

    موافقم 10
    مخالفم 2
  9. net

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    رینگش قشنگ نیست

    موافقم 2
    مخالفم 2
  10. ehsan

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (175 ديدگاه)

    نویسندگان محترم پدال چند ماه پیش کاوازاکی موتورسیکلت ۲۵۰ سی سی رو معرفی کرد که دور موتور اون تا ۱۷۰۰۰ هزار دور در دقیقه میره و حد اکثر تا ۲۰ هزار دور در دقیقه رو دور موتور نشون میده جالب تر اینه که h2R حداکثر ۱۴۰۰۰ هزار دور در دقیقه، اگر امکانش هست در مورد اون موتور مقاله ای نوشته بشه ممنون میشم.
    این موتور ۴ سیلندر هستش
    zx-25R

    موافقم 5
    مخالفم 1
  11. ارشیاsvj

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    طراح جدید هیوندا فک کنم یه بچه ۵ سال است.
    این چیه اخه؟!???

    موافقم 6
    مخالفم 6
  12. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    نسل قبلش که توی ایرانه و کرمان موتور خودمون مونتاژ می کرد قیافش بهتر بود

    موافقم 7
    مخالفم 1
  13. Alireza

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (754 ديدگاه)

    شعار هیوندای بنز و بی ام و :هر روز زشت تر از دیروز
    برعکس کیا

    موافقم 6
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا