هیوندای

کره‌ای چشم آبی: بررسی هیوندای النترا GT مدل 2018

هم‌زمان با عرضه هیوندای النترا جدید که نشان GT را نیز به گردن آویخته، هیجان وجودمان را فرا گرفت. این خودروی هاچ‌بک با رگ و ریشه‌ای اروپایی، به تجربه‌ای متمایز از گونه سدان اشاره دارد. با اینکه مدل سدان از شرق و کره جنوبی به دنیا و اهلش درود می‌فرستد اما النترا GT به‌مانند نسل قبلی خود ساخته و پرداخته یاران اروپایی هیوندای است؛ با این وجود النترا GT را نباید به مثابه فولکس واگن گلف در لباس هیوندای قلمداد نمود.

هیوندای النترا GT مدل 2018

نمونه مورد بررسی از نوع النترا GT sport بوده و قادر به جای دادن ۲۰۱ اسب وحشی در قلب تپنده ۲ لیتری توربوی خود است. نسخه معمولی کمی بی‌روح‌تر است و پیشرانه ۲ لیتری آن معادل ۱۶۱ اسب بخار قدرت داشته که در مشایعت با هم تیمی خود یعنی گیربکس شش سرعته اتوماتیک، جایی در میانه جدول عملکرد را به خود اختصاص می‌دهند. زمان لازم برای رکورد ۰ تا ۹۶km/h این مدل برابر با ۸ ثانیه است. حرکت خودرو درون پیچ‌ها تا حد زیادی با ثبات و قابل پیش‌بینی است.

هیوندای النترا GT مدل 2018
بر روی سیستم تعلیق اصلاحات آن‌چنانی صورت نگرفته و با انتخاب حالت رانندگی اسپرت نیز بیشتر پیشرانه تحت تأثیر قرار می‌گیرد. جعبه‌دنده تیزتر به همراه عملکرد سیستم گاز، برخلاف سایر وجنات آرام این خودرو خوشایندتر به نظر می‌آیند. پیشرانه چهار سیلندر این خودرو در سرعت‌های پایین‌تر عملکردی آرام و پاسخگویی مؤثری دارد اما در سرعت‌های بالا، کمی عصبانی و بدخلق به نظر خواهد رسید که این حالت در وضعیت اسپرت و یا هنگامی‌که راننده عجله دارد، بیشتر نمود خواهد داشت.

هیوندای النترا GT مدل 2018
با این وجود النترا همچنان محبوب دلهاست، سواری آن در بزرگراه راحت و کنترل شده است؛ کابین آن حتی ساکت‌تر از مزدا ۳ است اما در قیاس با هوندا سیویک، کمی زمخت‌تر است. مصرف سوخت النترا در بزرگراه به حدود ۶ لیتر بر صد کیلومتر می‌رسد که در مقایسه با آمار رسمی کمی بهتر است. درجه‌بندی کابین با توجه به مواد باکیفیت و نرم مورد استفاده در پنل درب‌ها، در سطح بالایی قرار دارد. آسایش صندلی‌های جلو نیز بسیار درخشان است.

هیوندای النترا GT مدل 2018
همچنین یک صفحه نمایشگر از میانه داشبورد به سمت بالا رشد کرده که با چندین دکمه میانبر برای دسترسی به منوهای کلیدی احاطه شده است و بهتر است که به این شیوه طراحی چندان ایراد نگیریم.

هیوندای النترا GT مدل 2018
فضای مخصوص بار در پشت صندلی‌های عقب حجمی معادل ۷۰۸ لیتر را در اختیار می‌گذارد که با خواباندن صندلی‌ها این حجم از فضا تا ۸۵۰ لیتر قابل گسترش خواهد بود که در مقایسه با سایر رقبا ارقام مناسبی به نظر می‌رسند.
برای یک چنین خودرویی، النترا GT ظاهر جذابی دارد، به‌ویژه با نگاه به هر دو جناح آن جزییاتی خوش‌تراش چشم‌ها را نوازش می‌دهند که خونگرمی کلی آن انسان را به یاد فولکس گلف می‌اندازد.

لیست تجهیزات استاندارد این خودرو نیز جذاب به نظر می‌رسد و جزییات آن عبارت است از: رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی، دیلایت LED، صفحه نمایشگر لمسی ۸ اینچی به همراه اپل کارپلی و اندرویداتو، آینه‌های جانبی گرم شونده، نمایشگر ۳.۵ اینچی اطلاعات واقع در صفحه کیلومترشمار، چراغ‌های جلوی خودکار و اتصال بلوتوث.
خودروی مورد بررسی در این مقاله از گیربکس اتوماتیک به ارزش ۱۰۰۰ دلار و کف‌پوش مات با بهای ۱۲۵ دلار بهره می‌برد که قیمت کلی آن را به مبلغ ۲۱,۳۶۰ دلار افزایش می‌دهد.

در نسخه پایه این خودرو آن‌چنان خبری از سیستم‌های ایمنی سطح بالا که در عموم رقبا یافت می‌شوند، نیست. فناوری نقاط کور جزئی از پکیج سفارشی ۱۸۰۰ دلاری است که شامل موارد ذیل است:
صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن، غربیلک فرمان چرم پیچ شده به همراه شیفتر تعویض دنده، صندلی‌های تنظیم شونده برقی، کنترل دوگانه سیستم تهویه، کلید مجاورتی به همراه دکمه استارت و یک نمایشگر رنگی بزرگتر در قسمت صفحه کیلومترشمار.
بسته فناورانه ۴۳۰۰ دلاری نیز سامانه ارتباطی بلولینک هیوندای، ترمز دستی الکترونیکی، روکش چرمی فضای کابین و صندلی‌ها، چراغ‌های LED جلویی، مسیریاب، صندلی‌های جلو مجهز به تهویه، سیستم صوتی پریمیوم و موارد دیگر را به النترا GT اضافه می‌نماید. همچنین فناوری‌های ایمنی نظیر سیستم هشدار انحراف و از مسیر، هشدار برخورد از جلو، نگهدارنده در مسیر مستقیم و ترمز خودکار اضطراری نیز در این خودرو به‌صورت سفارشی قابل راه‌اندازی خواهند بود به‌شرط آن‌که برای مدل اسپرت فول امکانات این خودرو مبلغی در حدود ۳۰ هزار دلار هزینه نمایید. صرف چنین مبلغی برای النترا GT در مقایسه با سایر رقبا نظیر هوندا سیویک هاچ‌بک، سوبارو ایمپرزا هاچ‌بک و تویوتا کرولای iM با امکانات ایمنی مشابه، چندان مقرون‌به‌صرفه نیست.
به‌طورکلی، منهای مقوله تجهیزات ایمنی که مدل پایه این خودرو فاقد آنهاست، هیوندای مورد بحث یک اتومبیل سازگار و مناسب است.

هیوندای النترا GT مدل 2018

مشخصات فنی هیوندای النترا GT 2018

  • پیشرانه: ۴ سیلندر خطی آلومینیومی ۱۶ سوپاپ با تزریق مستقیم سوخت
  • حجم موتور: ۱۹۹۹ سی سی تنفس طبیعی
  • قدرت: ۱۶۱ اسب بخار در دور ۶۲۰۰ دور در دقیقه
  • گشتاور: ۲۰۳ نیوتن متر در دور ۴۷۰۰ دور در دقیقه
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با امکان شیفت دستی
  • وزن خالص: ۱۳۲۷ کیلوگرم
  • شتاب ۰-۹۶: ۸ ثانیه
  • شتاب ۰-۱۶۰: ۲۲ ثانیه
  • زمان طی ۴۰۰ متر: ۱۶.۲ ثانیه
  • بیشینه سرعت: ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت (محدود شده)
  • خط ترمز از سرعت ۱۱۳ تا سکون: ۵۲.۱ متر
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۷ لیتر در صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۲۱۲۳۵ دلار
منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    این تیپ خودروها بیشتر مورد پسند اروپاییها هست اینجا مدل i40 استیشین (معادل سوناتا) وارد شد اما اقبال خوبی نداشت در بازار

    ضمن اینکه بنظر انتخابهای بهتری هم در این بین هست مثل همون فولکس گلف که شاخص خودروهای این کلاسه( البته نسل جدیدش اینجا نیست متاسفانه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حامد

    ۲۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    ای ۳۰ حالا یک خودرو کامل شد در کلاس خودش مخصوصا کابینش
    نسلای قبلیش واقعا نچسب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۲۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    پشتش حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Hosein

    ۲۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    ینی رونمایی ولوو پولستار وان کوپه اندازه این سه تا پست آخری که گذاشتید اهمیت نداشت؟!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا