هیوندای

پشت فرمان هیوندای توسان 2018 فیس‌لیفت جدید

نسل جدید هیوندای سانتافه و کنای الکتریکی اهمیت فوق‌العاده‌ای برای این برند کره‌ای دارند اما بازیگر کلیدی این برند در کلاس شاسی بلندها توسان است. این خودرو سال پیش فروش بیش از ۶۰۰ هزار دستگاهی در سراسر جهان داشته و بزرگ‌ترین بازار آن نیز قاره اروپا بوده است.

هیوندای توسان 2018
اگرچه تنها سه سال از زمان عرضه سومین نسل هیوندای توسان می‌گذرد اما این شرکت قبلاً فیس لیفتی را برای آن در نظر گرفته است. این فیس لیفت باعث جوان شدن شاسی‌بلند محبوبش شده و به‌روزرسانی‌های نسبتاً وسیعی را شامل می‌شود.

هیوندای توسان 2018
تغییرات طراحی این خودرو با اضافه شدن جلوپنجره جدید با طرح آبشاری جدیدترین محصولات هیوندای به چشم می‌آید. چراغ‌های جلو و عقب LED جدید دیگر به‌روزرسانی توسان ۲۰۱۸ بوده درحالی‌که سپرهای جلو و عقب نیز از گزند تغییرات در امان نبوده‌اند. نهایتاً به رینگ‌های جدیدی می‌رسیم که در نسخه‌های پایه ۱۶ اینچی بوده درحالی‌که در مدل پریمیوم SE حاضر در تست ابعاد ۱۹ اینچی دارند.

هیوندای توسان 2018
اما چشمگیرترین تغییر توسان در کابین رخ داده است. داشبورد این خودرو به‌طور وسیعی اصلاح شده و دارای ظاهر و احساس متفاوتی است. بخش بالایی داشبورد به کلی تغییر یافته و بنابراین بخش پر از دکمه‌ها حذف شده است. بجای آن ظاهر یک دست و تر و تمیز با صفحه‌نمایش شناور خودنمایی می‌کند.

هیوندای توسان 2018
در کل باید گفت احساس کلی راندن توسان فیس لیفت مدرن‌تر از قبل است. این خودرو در مقایسه با محصولات فولکس‌واگن خوش‌ساخت حس شده و دارای پلاستیک‌ها و متریال بهتر است. البته کابین توسان هنوز هم بیش از آنکه جذاب باشد کاربردی بوده و باید به فضای زیاد صندلی‌های جلو و عقب در آن اشاره کرد.

هیوندای توسان 2018
پیشرانه‌های جدید هم نقش کلیدی در توسان ۲۰۱۸ بازی می‌کنند و برای اولین بار پیشرانه دیزلی ۲ لیتری با سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی نیز عرضه شده است. این پیشرانه در جایگاهی بالاتر از پیشرانه ۱.۶ لیتری دیزلی جدید و همچنین پیشرانه‌های بنزینی اصلاح شده قرار می‌گیرد؛ اما فعلاً تنها می‌توان قوای محرکه هیبریدی ملایم را در مدل‌های فول پریمیوم و پریمیوم SE سفارش داد.

هیوندای توسان 2018
اما برخلاف بسیاری از سیستم‌های ۴۸ ولتی، قوای محرکه هیوندای قادر نیست پیشرانه را برای کاهش مصرف سوخت به‌طور کامل خاموش کند. بجای آن شاهد حمایت کامل از پیشرانه دیزلی هستیم که در مواقع اضطرار ۱۶ اسب بخار دیگر را فراهم می‌کند. واحد هیبریدی در زمان شتاب‌گیری سبک استفاده از پیشرانه دیزلی را کم می‌کند تا مصرف سوخت کاهش یابد. در زمان تخت گاز رفتن نیز مجموعه باتری ۰.۴۴ کیلووات ساعتی برای پرفورمنس بیشتر خالی می‌شود. با کاهش سرعت توسان نیز باتری کوچک خودرو شارژ می‌شود.

پیشرانه موردبحث در دورهای پایین ساکت بوده و صدای زیادی از آن به گوش نمی‌رسد. پرفورمنس خودرو می‌توانست بهتر باشد اما خب وزن اضافه سیستم هیبریدی و وجود سیستم چهار چرخ محرک باعث شده توسان خودروی سنگین‌تری باشد بنابراین قدرت ۱۸۲ اسب بخاری آن کمی کندتر به چشم می‌آید.

هیوندای توسان 2018
مصرف سوخت توسان نیز به‌هیچ‌وجه رکوردشکن نیست. هیوندای می‌گوید استفاده از سیستم هیبریدی باعث کاهش ۷ درصدی مصرف سوخت شده و اگرچه مصرف سوخت ادعایی ۵.۷ لیتری توسان خوب است اما آلایندگی ۱۵۱ گرمی دی‌اکسید کربن آن در هر کیلومتر بالا به نظر می‌رسد.

هیوندای توسان 2018
مدل‌های دیفرانسیل جلوی توسان ۲۰۱۸ فضای بار ۵۱۳ لیتری دارند. مدل‌های چهار چرخ محرک اگرچه فضای بار ۴۵۹ لیتری دارند اما همین میزان فضا نیز خوب است.

تجهیزات مدل‌های گوناگون توسان نیز متفاوت است. مدل پایه این خودرو دارای صفحه‌نمایش ۸ اینچی با ناوبری بوده درحالی‌که مدل پرچم‌دار پریمیوم SE تقریباً تمامی تجهیزات روز صنعت خودرو را داراست. با بهای حدود ۳۵ هزار پوند، این نسخه هیبریدی ملایم بسیار گران به نظر می‌رسد.

هیوندای توسان به‌روز شده بهتر از قبل شده است. این نسخه اصلاح شده به خاطر فضای کابین و بار زیاد و تجهیزات استاندارد سخاوتمندانه همچنان نقطه قوت خود را حفظ کرده است؛ اما هنوز هم از نظر سواری درگیر کننده نبوده و اگرچه سیستم ۴۸ ولتی آن آرام و ساکت است اما خیلی گران از آب درآمده است. مدل‌های رده میانی ارزان‌تر توسان توجیه‌پذیرتر هستند.

مشخصات هیوندای توسان پریمیوم SE 2.0 CRDi 48v

  • قیمت: ۳۴۹۴۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی هیبریدی ملایم
  • قدرت/گشتاور: ۱۸۲ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۰۱ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    هیوندای توسان ?
    کیا اسپورتیج ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    این ماشین از نظر من یکی از مناسبترین انتخابهاست .
    طراحی داخلی و خارجی فوق العاده زیبا، با امکانات زیاد ،جادار نسبت به سگمنت ، زیر بلند ، قیمت مناسب البته ((( نه در ایران))) ، خدمات جهانی هیوندای ، افت قیمت کم، فروش فوق العاده خوب، پر طرفدار بودن و به چشم امدن و خیلی فاکتورهای دیگه .
    من خودم ندارم ولی وقتی بیرون میبینم لذت میبیرم .
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sadegh

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (133 ديدگاه)

    طراحی های هیوندا واقعا به پختگی رسیده….دیگه خبری از اون طرح های اغراق آمیز که فقط اولش جذابیت داشت نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرید

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (76 ديدگاه)

    خدا لعنت کنه کسانی راکه باعث شدن خریدن این جورخودروهای معمولی بجز برای یک تعداد خاص برای اکثر مردم ایران یک رویا بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سام

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    یک فیس لیفت مینور برای کراس اوور نمایی فوق العاده معمولی در دنیا….راستی اروپایی ها کی می خواهند دست از سر پیشرانه های دیزلی بردارند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    وضعیت ثانیه به ثانیه داره وحشتناک میشه .
    ای خدا خودت به داد ایران برس ، همه کندن بردن فروختن ، ما موندیمو جونمون .
    از این میترسم که از پراید تا مازراتی باشه اما راننده ای نباشه که جرئت کنه پاشو از خونه بزاره بیرون که مبادا نفستو بگیرن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    سیاست تولید خودرو از نظر من فقط آلمانیها بلد هستند. چه معنی میده یه موتور را سالها روی هیوندا گذاشتند و بهبود در حد 1% هر سال!
    مثل آئودی باش: مثلا سری پنج. A5-S5-RS5 موتور 150 اسب- 190 اسب- 252 اسب- 340 اسب- 444 اسب. انتخاب با خریدار. نه اینکه فقط 1 موتور 2.4 لیتری را سالها بزنه و 170 اسب سال 2010 برسه به 180 در 2020 !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sunmartin

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    من که از اسپورتیج بیشتر خوشم اومده البته توسان هم خوبه اما تریم داخلی اسپورتیج زیباتره و طراحی نمای عقبش بهتر و خاص تره بهر حال کیا هیوندای اللن جزو بازیگران اصلی صنعت خودروهستند و جزو 5 خودروساز برتر جهان که هرسال توسط جی دی پاور کانسیومر ریپورتز و ..مشخصا بررسی میشن در رده های اول تا چهارم رضایت مندی کیفیت امنیت و اعتنتد هستند همین سال پیش بود که هیوندا از شاخه جنسیس بهترین خودروی لوکس آمریکا شناخته شد پس کیفیت جزو جدایی ناپذیر محصولات این دوشرکت است کیا هم با معرفی سگمنت ام پرفورمانس که در استینگر و در هیوندای با سری n شناخته شد وارد مبحث پرفورمانس شد مهندسان آلمانی مثل بیرمن و شرایر و بنگل به کیا هیوندای کمک کردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. پیمان

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بنظر من که 2017 رو دارم زیاد تعغیر جز فیس جلو نمبینم و احتمال زیاد وقتی که به بازار ایران راه پیدا میکنه حداقل 100تا 150 ملیون با 2017 اختلاف قیمت خواهد داشت فقط بخاطری تغیراتی که زیاد چشمگیر نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا