تجربه و آزمایشهیوندای

بررسی هیوندای سانتافه 2010

هیوندای سانتافه را باید از موفق ترین کراس اوور های بازار ایران نام برد. این کراس اوور کره ای که نسل دوم آن در سال ۲۰۰۷ به بازار ایران وارد شد با وجود امکانات خوب و قیمت پایین تر نسبت به رقبای ژاپنی، توانست توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند بخصوص که ۷ نفره بودن سانتافه به طور استاندارد مزیتی بزرگ در برابر رقبای آن بشمار می رفت. با این حال پس از گذشت چند سال ژاپنی ها بیکار ننشسته و کراس اوور های خود را با برتری های قابل توجه در بخش فنی و امکانات رفاهی راهی بازار نمودند این در حالی بود که در آن زمان هیوندای برنامه ای برای عرضه نسل جدید سانتافه نداشت و ارائه نسل سوم سانتافه برای سال ۲۰۱۲ برنامه ریزی شده بود بنابراین سانتافه می‌رفت تا جایگاه خود را در بازار از دست بدهد و میدان را به رقبای قدر ژاپنی واگذار کند. در سال ۲۰۱۰ هیوندای سانتافه با فیس لیفت جزیی و ارتقای فنی به بازار آمد تا بتواند جایگاه خود را تا زمان عرضه نسل سوم در بازار حفظ کند. در این نوشتار قصد داریم تا از نزدیک این کراس اوور کره ای را بررسی کنیم و به نقاط قوت و ضعف آن بپردازیم.

2010 Hyundai SantaFe
۲۰۱۰ Hyundai Santa Fe

در نمای ظاهری شاهد تغییراتی نه چندان چشمگیر نسبت به مدل قبلی هستیم تغییراتی که به منظور به روز نگه داشتن ظاهر سانتافه تا زمان ورود مدل ۲۰۱۲ انجام شده اند, این تغییرات در نمای جلو شامل تغییر چیدمان داخلی چراغ ها و تعویض سپر جلو و مه شکن ها با نمونه‌ای زیباتر نسبت به مدل قدیمی هستند,ضمن آن که نشان هیوندای نیز به قسمت بالایی جلوپنجره منتقل شده, در نمای عقب تغییر چراغ ها به شکلی زیبا صورت گرفته اما مهم ترین تغییر سپر عقب جدید است که با جای دادن دو خروجی اگزوز ظاهری قدرتمند تر را نسبت به مدل ۲۰۰۷ نشان می‌دهد.

هیوندای سانتافه 2010
هیوندای سانتافه ۲۰۱۰

با وارد شدن به داخل اتومبیل خود را در فضایی جادار و با ارگونومی خوب هستیم. فضای زانو ها و بالای سر نیز مانند اکثر خودرو های این کلاس بزرگ و کافی است. یکی از نکات مثبت سانتافه وجود ردیف سوم صندلی است که در رقبایی مثل مورانو و لکسس RX وجود ندارند. البته ردیف سوم خیلی جادار نیست و بیشتر مناسب کودکان است تا بزرگ‌سالان, با پنهان شدن ردیف سوم در کف خودرو فضای بار بزرگی نیز در اختیار خواهد بود. تغییرات این بخش نیز شامل جایگزینی طرح فیبرکربنی داشبورد و رودری ها با طرح چوب مدل قدیمی که به واقع بسیار بی کیفیت می‌نمود هستیم, استفاده از پلاستیک خشک برای داشبورد نیز از نکات منفی داخل خودرو است. دیگر تغییر به وجود آمده شکل جدید پشت آمپر ها است که با آنکه در مقایسه با خودرو های روز کمی ساده و قدیمی جلوه می‌کند ولی طراحی قابل قبولی بخصوص در قیاس با مدل قدیمی دارد. کیفیت مواد استفاده شده در اتاق سانتافه از رقبای ژاپنی اش پایین تر است اما در خودروی مورد آزمایش به دلیل کم کارکرد بودن هیچ‌گونه مورد منفی خاصی وجود نداشت و اتاق نیز به صدا نیفتاده بود. البته باید صبر کرد ودید که چند سال بعد سانتافه ها چه وضعیتی خواهند داشت بنابراین فعلا برای قضاوت در مورد دوام آنها زود است.

نمایشگر سوپر ویژن
نمایشگر سوپر ویژن

در بخش امکانات نیز سانتافه هرچند لیستی به پرباری تویوتا پرادو ندارد ولی امکانات کافی دارد که به شرح زیر است: سیستم نمایش میزان باد تایر (TPMS) سیستم کنترل پایداری (ESP) سیستم کنترل کشش (TCS) سیستم ضد بلوکه (ABS) و EBD شش عدد ایربگ سنسور, تشخیص چپ شدن، صندلی راننده و سرنشین با تنظیم برقی و گرم‌کن، دوربین دید عقب، کروز کنترل، سیستم صوتی به قابلیت کنترل از روی فرمان,سانروف برقی، چهار شیشه برقی با شیشه راننده اتوماتیک، سنسور باران، فرمان با روکش چرم مصنوعی، شستشوی چراغ، نمایشگر سوپر ویژن با قابلیت تنظیم شدت نور، سیستم صوتی با سی دی چنجر و ۶ عدد بلندگو، ورودی USBوAUX، سیستم اتولایت، دریچه تهویه برای سرنشینان ردیف دوم و سوم با قابلیت تنظیم درجه فن برای ردیف سوم، برف پاک کن عقب,کول باکس، محل قرار گیری عینک در سقف و آینه ی کنترل کودک.

هیوندای سانتافه 2010
هیوندای سانتافه ۲۰۱۰

سانتافه ی ۲۰۱۰ بیشترین تغییرات را در بخش فنی تجربه کرده چرا که نمونه ی سابق از لحاظ فنی و حرکتی مخصوصاً در برابر رقبای ژاپنی اش کاملاً عقب افتاده بود. قلب تپنده ی سانتافه ی جدید موتور ۶ سیلندر وی شکل ۳.۵ لیتری با بلوک آلومینیمی است که قدرتی معادل ۲۷۶ اسب بخار (در برخی منابع ۲۶۰ تا ۲۶۶ اسب بخار آمده است.) و گشتاور ۳۳۲ نیوتون متر را تولید می‌کند. این موتور که در کارخانه HMMA* در ایالت آلابامای آمریکا ساخته شده از سری موتور های لامبدا ی هیوندای است و از تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ ها (CVVT) بهره می‌برد, این موتور بر روی محصولات دیگر گروه کیا-هیوندای یعنی کیا کادنزا و کیا سورنتو نیز استفاده می‌شود. برای مدل ۲۰۱۰ موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر (مشابه با هیوندای ix35) نیز قابل سفارش است که البته در بازار ایران عرضه نمی‌شود.

2010-HyundaiSantaFe-engine-v6
موتور با فشار کلید استارت به نرمی روشن می شود و به لطف گیربکس جدید ۶ سرعته ی جدید, خودرو عملکرد آرام و نرمی دارد و دنده ها یکی پس از دیگری به نرمی تعویض می شوند. در هنگام تخته کردن ناگهانی گاز گیربکس اقدام به معکوس کردن دنده می‌کند که هر چند خیلی سریع نیست اما به موقع انجام می گیرد و چندان انتقادی بدان وارد نیست. در هنگام رانندگی قدرت بالای موتور جلب توجه می‌کند که و هر آن که راننده تصمیم به سبقت گرفتن بگیرد این موتور قوی خواسته ی راننده را برآورده می‌کند. سانتافه در عرض ۹ ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز قابل دستیابی است.

حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت که در دنده ی 5 قابل دستیابی است.
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت که در دنده ۵ قابل دستیابی است.

سانتافه به کمک گشتاور بالای موتور در دنده های بالا شتاب گیری قابل قبولی دارد به‌طوری که سریعتر از آنچه هست نشان می‌دهد. چند نکته در خصوص این گیربکس وجود دارد یکی اینکه حتی در هنگام قرار داشتن روی حالت تعویض دستی هنگامی که دور موتور به ابتدای منطقه ی قرمز می‌رسد منتظر فرمان راننده نمی‌ماند و تعویض را انجام می‌دهد که این مسئله شاید چندان به مذاق رانندگان خوشایند نباشد. مورد دیگر اینکه در تست سرعتی که با این خودرو انجام دادیم مشاهده شد که خودرو در دنده ی ۵ به حداکثر سرعت خود می‌رسد و دنده ی ششم فقط برای کاهش مصرف سوخت است. موتور تنفس طبیعی سانتافه در دور های بالا بسیار سرحال است و صدای موتور که از خروجی های دوبل اگزوز (که بنا بر اظهار یکی از دوستان با جنسیس کوپه مشابه است.) به گوش می‌رسد بسیار گوش نواز است و حس اسپرت بودن را القا می‌کند. پیشرانه که در مدل قدیمی نقطه ی ضعف سانتافه محسوب می شد حال در مدل ۲۰۱۰ به نقطه ی قوت تبدیل شده. البته در صورت رانندگی های پرشتاب و با دور بالا افزایش مصرف سوخت اجتناب ناپذیر است که گاهی اوقات حتی تا نزدیک ۳۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد اما در اتوبان و با سرعت ۹۰ کیلومتر دارای مصرف قابل قبولی حدود ۹ لیتر در یکصد کیلومتر است.

طراحی عقب سانتافه 2010
طراحی عقب سانتافه ۲۰۱۰

این کراس اوور کره ای از سیستم چهارچرخ محرک نیز سود می‌برد که البته کارایی آن فرسنگ ها با یک اس یو وی تفاوت دارد. در بیشتر مواقع نیروی موتور تنها به چرخ های جلو منتقل می‌شود که در صورت تشخیص لغزش دیفرانسیل عقب نیز وارد عمل شده و نیرو را دریافت می‌کند که البته این وضعیت موقتی است و پس گذر از سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت دیفرانسیل عقب خلاص شده و خودرو محرک جلو می‌شود. این خصوصیت در هیوندای وراکروز و توسان نیز وجود دارد.

کلید های کنترل سیستم 4WD و خاموش کردنESP و تنظیم نور پشت آمپر ها
کلید های کنترل سیستم ۴WD و خاموش کردنESP و تنظیم نور پشت آمپر ها

در سمت چپ راننده کلیدی با عنوان ۴WD Lock به چشم می‌خورد که نیروی انتقالی به هر دو میل گاردان را یکسان می‌کند. این وضعیت نیز تنها در تا سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت قابل استفاده است. در یکی از تست هایی که در برف انجام شد و خودرو بر اثر گیر کردن کاملاً متوقف شده بود و با وجود فعال بودن کلید ۴WD Lock اما انتقال نیرو به چرخ های عقب گاهی قطع می‌شد. . به طور کلی سانتافه ابداً گزینه ی مناسبی برای مسیر ها خارج از جاده نیست و قابلیت آفرود ضعیفی دارد. در هنگام حرکت خودرو نرم و بی صدا است ولی تکان های بدنه در مواجه با دست انداز ها می‌تواند از راحتی سرنشینان عقب بکاهد. در هنگام رانندگی دید مناسبی نسبت به اطراف دارید و با وجود دوربین دید عقب که نمایشگر آن داخل آینه ی وسط جاسازی شده در هنگام پارک نیز مشکلی وجود نخواهد داشت. از نکات مثبت سانتافه فرمان نرم آن است. هندلینگ خودرو نیز در حد معمولی قرار دارد اما با وجود سامانه ی کنترل پایداری (ٍESP) و شش عدد ایربگ سرنشینان احساس امنیت قابل قبولی دارند. صندلی ها نیز شاید نتوانند به خوبی مزدا ۳ بدن را در بر بگیرند اما طراحی و راحتی قابل قبولی دارند. سیستم کنترل کشش یا (TCS) نیز موجود است که با فعال کردن ترمز چرخ های در حال هرزگردی از لغزش آنها جلوگیری می‌کند.

داشبورد سانتافه 2010 با طرح فیبر کربن
داشبورد سانتافه ۲۰۱۰ با طرح فیبر کربن

سانتافه را باید خودرویی با هندلینگ و کیفیت متوسط سواری و در عین حال دارای موتوری قدرتمند و لیست امکانات کامل دانست که در مقایسه با رقبای ژاپنی اش مانند نسل اول نیسان مورانو گزینه ی بهتری برای خانواده هاست هر چند با دیگر رقیب ژاپنی اش یعنی لکسس RX اصلاً قابل مقایسه نیست. خودروی مورد بحث در سال ۱۳۸۹ با قیمت حدود ۶۰ میلیون تومان خریداری شده که در آن زمان قیمت مناسبی به حساب میامد اما در زمان نگارش این مطلب یعنی بهمن ۱۳۹۲ سانتافه ۳.۵ لیتری قیمتی حدود ۱۳۰ میلیون تومان را دارد که افزایش بیش از دو برابری قیمت را نشان می‌دهد و حقا باید قبول کرد که این بها برای کراس اوور کره ای بهایی بسیار گزاف است.

نمای جانبی سانتافه 2010
نمای جانبی سانتافه ۲۰۱۰

در پایان ضمن تشکر از مالک خودرو آقای فرزادفر که انجام این تجربه بدون همکاری و مساعدت ایشان میسر نبود توجه شما را به نکات منفی و مثبت سانتافه ۲۰۱۰ جلب می‌کنیم:

نکات مثبت:

  • کابین جادار.
  • ردیف سوم صندلی.
  • موتور قدرتمند.
  • طراحی ظاهری مناسب

نکات منفی:

  • قابلیت آفرود پایین.
  • پلاستیک سخت کابین.
  • هندلینگ متوسط.
[jwplayer mediaid=”61130″]

*HMMA مخفف Hyundai Motor Manufacturing Alabama

نوشته و عکس: حسین ریاحی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

حسین ریاحی

دانش‌آموخته مهندسی مکانیک خودرو

مطالب مشابه

‫۹۰ دیدگاه‌ها

  1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    یه حس تنفر عجیبی نسبت به این ماشین دارم!

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. mory

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (418 ديدگاه)

      آخ حرف دلمو زدی

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Zonda R

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        F.A
        اقا عینه کالاسکه می مونه تا ماشین
        کیفیت سواریش افتضاحه
        60 هزار تا به بعد هم شروع میکنه به خراب شدن و سوختن چراغ ها
        حتی چراغ های تو کابین
        مصرفشم که……
        البته نسله جدیدش رو هنوز سوار نشدم

        موافقم 0
        مخالفم 3
        1. Zonda R

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          F.A
          بازارشم که
          مدله 2011 20000 تا کارکرد رو میگن
          130 میلیون
          :-D

          موافقم 0
          مخالفم 2
    2. javid

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (93 ديدگاه)

      من هم اینو داشتم هم پرادو هردوشون مدل 2010 بودن ولی حالا به لطف جناب آقای دکتر محمود……. حالا باید عکساشون رو نگاه کنم

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. k1

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (100 ديدگاه)

        به لطف محمود سوار شدی
        و به نامردی نامردان سال88 پیاده
        تو زمان محمود بود که تونستی همچین چیزی سوار شی

        موافقم 0
        مخالفم 3
        1. Zonda R

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          F.A
          دعوای سیاسی نکنید
          این شرایط برایه همه ی مردمه
          و
          اینکه
          شاید اینده دوباره بتونی سوارشی

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. sorena330

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (745 ديدگاه)

          کی گفته برای همه ی مردمه؟
          نخیر آقاجان اگه شرایط ادامه پیدا میکرد تا سال 94 دقیقا عین هند بودیم 2درصد بیلیونر(دلار)بقیه زیر خط فقر

          موافقم 2
          مخالفم 0
    3. آرمااااان

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      سواری وصندلی های خشششششک رو هم به نکات منفیش اضافه کنید،کلالمن یه حساب دیگه میکردم رو سانتافه 2010 فکر میکردم خیلی نرمه

      موافقم 0
      مخالفم 2
  2. توفیقی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    همین امروز این لگن رو روندم مال دختر عمومه.اصلا حال نکردم هر چی باشه یه تن لش شاسی بلنده.
    عشق است سواری چه سدان چه سوپر اسپرت چه رودستر چه لیموزین چه کوپه چه کروکی

    ماشین هر چی میخواد باشه باشه ولی شاسی بلند و استیشن و ون و وانت نباشه.

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. sorena330

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (745 ديدگاه)

      تو ارس زندگی میکنی و دختر عموت 130 تومن پول پای سانتافه 2010 داده؟
      نگو سانتافه ی منطقه آزاد سوار میشه که غیر ممکنه،ارس سانتافه 2010 نداره…

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (59 ديدگاه)

        خودت جواب خودتو دادی, به احتمال زیاد اون زمان که واردات ماشین از ارس آزاد خودت خریدن.هر چند که چون توی سال 2012 واردات آزاد شد حدود 10-12 تا از همین سانتافه ها هم وارد کردن

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. رضا 2272

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (186 ديدگاه)

      20 تومن بذار روش یه TOYOTA RAV4 بگیر. سگش شرف داره به این آشغال کره ای

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. امین

        ۱۰ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (46 ديدگاه)

        وقتی موهاوی هست چرا این ماشین ها

        موافقم 0
        مخالفم 4
      2. reza

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (145 ديدگاه)

        همینایی که بهشون می گی آشغال دارن با ماشین های آلمانی و ژاپنی رقابت می کنن

        موافقم 2
        مخالفم 0
    3. امیر

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (332 ديدگاه)

      suv(شاسی بلند) سوار نشدی که این حرف و میزنی- ضمنا سانتافه شاسی بلند نیست کراس اووره مهندس

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. امیرحسین

        ۱۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (4 ديدگاه)

        فعلا که تو شتاب واسه من از موهاوی بابام سر تره

        موافقم 2
        مخالفم 0
  3. حسین

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    مشخصات مدل جدیدش هم میشنوشتید!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. $ توفیقی.فقط پول.فقط دلار $

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    هیوندا فقط اکوآس سنتینیال
    کیا فقط کوریس یا K900
    کادیلاک فقط CTS اسپورت سدان
    بنز فقط S65
    لکسوس فقط LS 600h
    نیسان فقط GTR
    پورشه فقط 911
    فورد فقط شلبی
    شورلت فقط کوروت
    بی ام و فقط M5
    آئودی فقط S8 W12
    بنتلی فقط FLYING SPEAR
    رولزرویس قط فانتوم Extented wheelbase
    آستون مارتین فقط ونکوئش
    مک لارن فقط MP4-12C
    جگوار فقط XJ
    فراری فقط F12 برلنیتا
    لامبورگینی فقط آونتادور
    بوگاتی فقط ویرون گرند اسپورت ویتس
    مایباخ فقط اکسلرو
    هوندا فقط آکورد
    تویوتا فقط آوالون

    این اولین ماشین دوست داشتنی شرکتهایی هست که گفتم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. جلال

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    هیوندای فقط داره مثل علف هرز رشد میکنه :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ساسان.م

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (338 ديدگاه)

    نسبت به پولی که میپردازید قابل قبوله قیافه خوبی هم داره ولی خوب کره ای هست دیگه یک سری ضعف ها هم داره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. ALi.sd

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    من همیشه میگم که سانتافه سوگلی هیوندای بوده ،
    سال 2007 که اومد خیلی استقبال خوبی ازش شد ،
    نکات منفی داره ولی واقعا ماشین تو دل برویی هست ،
    من پشتش نشستم و تو این رنج قیمت فقط همینو ترجیح میدم :p

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      من 100 درصد
      سورنتورو به این ترجیح میدم
      مورانو هم تو این رنج خوبه
      اما اصلا رنجش تو بازار معلوم نیست

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. ALi.sd

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (51 ديدگاه)

        کیا رو که اصلا قبول ندارم اسمشو نیارین ،
        بعدشم مورانو هم قیمت سانتافه است پسرجان ؟

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. nima

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (276 ديدگاه)

          اقا من 2 ساله سورنتو 2009 دارم . در حد قیمتش ازش راضیم . چندبار هم خواستم سانتافه بگیرم ولی پشیمون شدم . سورنتو هم تو شتاب و سواری بهتر از اینه ..یادم میاد تو مجله خونده بودم نشستن تو سانتافه مثل شلغم پخته هستش . مورانو هم تو همین رنجه البته اتاق قدیم . ارزش هم داره .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Zonda R

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          F.A
          Ali.sd جان
          کیارو قبول نداری خب این مربوط به سلیقه و عقیدته
          و
          محترم
          اما سورنتو محبوب ترین suv کره ایه بازاره امریکاست
          در ضمن برای دیدن قیمت مورانو 2008 یه نگاه به روزنامه و سایت های فروش بزن
          من با مدرک و مستند صحبت میکنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. زیگما

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          یه جوری میگی سورنتو محبوب ترین کره ای هست انگار کره ای ها چند تا اس یو وی در امریکا دارن!دو تا هست روی یک پلتفورم!تازه اگه بشه اسمشونو گذاشت اس یو وی!کراس آور هستند بیشتر….

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. امیر

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (332 ديدگاه)

          مورانو حدود 200 تومن قیمتشه که اصلا نمی ارزه به قیمتش
          شاسی بلندم نیست کراس اووره

          موافقم 1
          مخالفم 0
        5. امیر

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (332 ديدگاه)

          آقای زیگما نمیدونم برداشتت از یه suv چیه ولی موهاوی فول سایز با 340 اسب بخار و 2227 کیلوگرم وزن دارای ظرفیت 7 سرنشین یکم تحقیقات کنی بد نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ALi.sd

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (51 ديدگاه)

      هه من خودم کارم معامله ماشینه ، اونوخ تو میگی به قیمتا سر بزنم ؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ali persis

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    واقعا حیفه پول که بدی به این ماشین مزخرف با پول این یه مورانو میخری که یه نگاش میارزه به این

    موافقم 0
    مخالفم 2
  9. پژو rcz

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ماشینه ادمای ماشین نشناس…

    موافقم 0
    مخالفم 2
  10. SAEED

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سلام.
    این مدل از سانتافه دیگه واقعاً لوس شده!!خییییلی تو ایران زیاده!!!با پول این ماشین میشه ی سورنتو هم مدل خودش خرید ک هم موتورش از این قویتره هم ظاهرش نازتره!!یا خیلی ماشینای دیگه!!

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. سعید

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      موتورشون یکیه و ساخت هیوندایه – ظاهرشون هم سلیقه ایه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. SAEED

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (197 ديدگاه)

        سلام.
        کی گفته موتورش با کیا سورنتو یکیه؟؟؟؟؟؟!!!
        سورنتو مدل 2010 موتورش 3300 سی سی و موتور این مدل سانتافه 2700سی سی!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. سعيد

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (21 ديدگاه)

          دوست عزیز حداقل مقاله بالا رو میخوندی بعد نظرات رو پاسخ میدادی. سانتافه فیس لیفت 2010 و سورنتو 2010 موتور 3500 سی سی دارند .

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. SAEED

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (197 ديدگاه)

          سلام.
          داداش گلم سانتافه 2013 موتورش 3500 سی سی ک بکلی ظاهرشم با این مدل فرق داره!!!
          پیشرانه این ماشین 2700سی سی ک با هیوندای کوپه دقیقاً ی موتور!

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. SAEED

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (197 ديدگاه)

          سلام.
          اصلاً سورنتو 2010 موتورش 3300،این مدلهای 2011 ب بالا ک اتاقشونم تغییر کرده موتورشون 3500!!!

          موافقم 2
          مخالفم 0
        4. SAEED

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (197 ديدگاه)

          سلام.
          صحبت بنده روی سورنتو و سانتافه 2010!!!ن مدلای 2011 2012 یا2013!!!!!!

          موافقم 1
          مخالفم 0
        5. سعید

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (21 ديدگاه)

          سانتافه فیس لیفت 2010 و سورنتو xm 2010 هر دو موتور 3500 دارند که در مقاله بالا نیز ذکر شده است. سانتافه 2013 با سه موتور 3300 – 2400 و 2000 توربو شارژ تولید شده و اصلا از موتور 3500 استفاده نشده. ولی بعضی از وارد کننده ها با نام سانتافه 2013 3500 سی سی وارد کرده اند.
          در مقاله بالا درمورد سانتافه قبل از نیمه دوم 2010 با موتور 2700 سیسی و یا سورنتو قبل از نبمه دوم 2010 با موتور 330 سی سی صحبت نشده است.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. فرزاد

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    اگه بخواییم قیمت رو در نظر نگیریم تو شاسی بلند هیچی ماشینی به x6 و لکسوس rx350 نمی رسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد ... ماشین فقط ژاپنی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    ماشین کره ای بدرد نمیخوره…از اتاقش خوشم نمیاد یجورایی اتاقش کپی اتاق پرادو 2008 عه … من اگه 130 تومن داشتم یا راو4 تیپ 3 میگرفتم ، یا مورانو 2009 ، یا حتی بنظر من پرادو 2005 سگش می ارزه به این…کره همون بره مورچه بسازه اسمشو بزاره i10 بهتره…آخه تا وقتی کراس اوور ژاپنی هست کی میره سراغ این؟؟؟هر چند که همین فیس لیفت مسخرش سگش می ارزه به این نیو فیسش که فقط قیافه داره و دیگر هیچ … ماشین کره ای چیزی جز یک گاری نیست

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. علي اقا

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      اقا این راو ۴ ماشین خوبیه؟؟ کسی در مورد مزایا و معایبش اطلاع داره؟ اقا میلاد محسن خان و بقیه دوستان؟؟
      من میخوام بخرم خواستم بیشتر بدونم در موردش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علي اقا

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (81 ديدگاه)

        در ضمن قیمت تیپ سه ش دست کم صد و هفتاد میلیونه دوست عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد ... ماشین فقط ژاپنی

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          دوست عزیز یه سر به نمایشگاه های اطرافت بزنی قیمتها میاد دستت…راو 4 تیپ 3، 130 تا 145 میلیونه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محمد ... ماشین فقط ژاپنی

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          گرون ترین تیپ راو4 175 میلیونه نه تیپ3

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (205 ديدگاه)

    قبلنا میومدم پدال فقط به خاطر نظراتش که در بعضی مواقع واقعا عالی و بیشتر در مورد موضوع مقاله و اگه بحثی پیش میومد پیرامون ماشین بود ولی الان یه سالی میشه که پدال شده بچه بازی.یکی پز تعداد کامنتاشو میده یکی دیگه میگه فقط فلان شرکت فلان کشور الان هم که بحث زبان و قرآن پیش اومده.که چی مثلا.پدال یه سایت تخصصی هست و خواهشا با یاهو و فیس بـــــوق اشتباه نگیرین.از مدیریت هم خواهش میکنم یکم نظرات رو فیلتر کنه.ببخشید بی ربطه و طولانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود دوست عزیز .

      تمام حرف های شمارو قبول دارم به جز انتخاب اسم .

      ما منکر پیشرفت هیچ کشوری نیستیم . هر کشوری به اندازه خودش برای صنعتش

      زحمت کشیده . ولی این فقط هایی که شما عرض کردی ، همان اولویت اول اون

      فرد است . اون کشور و اون برند را دوست دارد . به حریم کسی هم تجاوز

      نکرده و مزاحمتی هم ایجاد نکرده . بارها و بارها گفتم که اینجا یک فضای

      مجازیه و هرکسی میتونه ازادانه نظر خودشو در باره ((( اتومبیل ))) بیان

      کنه . اما کسی نباید بی ادبی کنه . حالا چه به شخص . چه به اعتقادات طرف

      است .

      موفق باشی .

      ((( ایران و المان )))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ناشناس

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (205 ديدگاه)

        میلاد جان حرف شما کاملا درسته که در فضای مجازی هر اسمی میشه انتخاب کرد ولی منظور من این بود که از روی تعصب بحث میشه.کسی منکر تکنولوژی آلمان نیست ولی در شرایط کنونی باید به خودروهای کره ای هم فکر کرد و انصافا پیشرفت خیلی خوبی هم داشتن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. طوفان

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      حرفتو کاملا قبول دارم از کامتها هیچ چیزی دستگیر آدم نمیشه یکی میگه پرچم ژاپن بالا یک میگه به جز آلمان بقیه آشغالن یکی میگه کره یکی آمریکا . همش شده شعار بابا یه چیزی بگید به درد آدم بخوره اگر ماشینو سوار شدید یا اطلاعات علمی دارید تجربه شخصیتونو بگید تا به درد بقیه بخوره اگرم سوار نشدید و اطلاع ندارید مال پدرتون نیست که اینقدر تعصب دارید . صنعتشو یکی دیگه داره پولشو یکی دیگه میگیره ما که هیچی نداریم اومدیم اینجا زنده باد مرده باد میگیم. واقعا که اسم جهان سومی لایق ما است .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود.

        هم حرف شما اقای ناشناس و هم اقا طوفان تا حدی درسته .

        ولی من خودم تا جاییکه تونستم اطلاعات خودروییم رو در اختیار

        دیگران گذاشتم و همینطور بقیه . شما یک سری به پست های قبلی

        بزنید ، ببینید . تو همون پست تانک ، بچه ها اطلاعاتی نوشتند

        که خیلی به درد بخور بود . همینطور پست هواپیماها .

        پست فولکس واگن 64 ساله . کم لطفی نکنید .

        90 درصد پستهایی که پدال میذاره ، ماشیناش تو ایران

        نیست ، شما چطور میگید که تجربه ی رانندگی از اون ماشین رو

        بگیم؟؟؟ بعدشم همین پست سانتافه ، هر کی تجربشو داشته نوشته ،

        چه خوبی ، چه بدی .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امیرحسین

        ۱۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (4 ديدگاه)

        من ۲۷۰۰ مدل ۲۰۰۸ داشتم عالی بود الان ۲۰۱۱ خریدم.ماشین فوق العاده ای هست و تا حالا هم تعمیرگاه نرفتم.یه بار کمک جلو سمت شاگرد رو عوض کردم.اسپورتیج ۲۰۱۳ هم دارم که اصلا خوب نیست.سانتافه عالیه مخصوصا موتور ۳۵۰۰ اش

        موافقم 2
        مخالفم 0
  14. محمد

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    تا وقتی تویوتا و نیسان هستند اینا میشن چند تا اسباب بازی تو بازار

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. هنگامه شریفیان

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام به شما دوست عزیزو تبریک سال نو البته منم نظرتون رو قبول دارم ماشین فقط ژاپنی البته سوزوکی ویتارا رو فراموش نکنید واقعا عالیه حداقل از سانتافه بهتره چون سانتافه شاسی بلند نیست و کراس اووره و در آفرود و خارج جاده عملکرد خوبی نداره ولی سوزوکی ویتارا بر عکس یک شاسی بلند تمام عیاره ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. saied

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    اقایونی که سال ۸۹ به این ماشین ۴۰ میلیون پول داده بودن . علان با افزایش قیمتی که کرده […]

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. sorena330

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (745 ديدگاه)

      درطول تاریخ سانتافه 40 میلیون نبوده…
      غلو نفرمایید

      موافقم 2
      مخالفم 0
  16. سعيد

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (21 ديدگاه)

    از نظر شتاب کمتر ماشین شاسی بلندی در ایران به پای سانتافه 2012 میرسه
    فقط پورشه کاین کمی از سانتافه 3.5 پرشتاب تره. با rx هم پا به پا میره.صحبت پرادو و لندکروز 6 سیلندر و مورانو رو نکنین که سوسک میشن. شاید موهاوی 8 سیلندر بتونه ازش جلو بزنه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      ..الان داری در مورده سانتافه صحبت مییکنی؟؟!؟؟!؟!؟!!؟!؟؟!؟؟
      پرادو vx دو در تا حالا سوار شدی؟

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. سعید

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (21 ديدگاه)

        شتاب صفر تا 100 سانتافه 3500 سیسی 276 اسب بخاری 8 ثانیه است که پرادو وی ایکس دو در با موتور 240 اسب بخاری و تقریبا با وزن یکسان به پای آن نمیرسد.

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. امیر

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (332 ديدگاه)

          8 نه 9 که در بهترین حالت اینجوریه دعا کن بیشتر از 9 نباشه

          موافقم 0
          مخالفم 2
      2. فواد

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (291 ديدگاه)

        آقا این حرف رونگو ما از این ماشین داشتیم آنچنان پرادوی Vx دو در رو باهاش نابود کردم که یارو مونده بود. شتابش حرف نداره تا سوار نشی نمیدونی چی میگم. لند کروز Gxr رو که اصلا بیخیال شو روندم شتاب آنچنانی نداره ولی به جز بحث شتاب، سانتافه گرد پای لند کروز هم نمیشه. اصولا منطقی هم نیست که بخوایم اینارو باهم مقایسه کنیم. ولی لندکروز عشقه

        موافقم 3
        مخالفم 0
      3. امیرحسین

        ۱۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (4 ديدگاه)

        آره کمتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. کرمانشاه

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    این سانتافه که میگین پرادو و لندکروزو تو شتاب سوسک میکنه تو آفروود هم میتونه سوسک کنه مخصوصا لندکروزه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      سانتافه ماشین آفرود نیست. صحبت سر شتاب بود نه افرود

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (332 ديدگاه)

      اشتباه میکنی دوست عزیز در کل ماشینهای شاسی بلند برای کورس و مانوور طراحی نشدن ولی از اون که بگذریم در مقابل لندکروز و پرادو حرفی برای گفتن نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. Kurosh

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    انصافاً شاسی بلند خوشکل ومامانی ایه…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  19. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.

    در حد قیمت خودش خوبه . ولی به پای ژاپنی ها نمیرسه .

    یادش بخیر . اولین باری که این ماشینو در ایران دیدم ، تو فیلم ترش و

    شیرین بود. حمید لولایی داشتش این ماشینو .

    ((( ایران و المان )))

    موافقم 2
    مخالفم 0
  20. Yashar

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (89 ديدگاه)

    دوستان یجوری صحبت میکنن که انگار تو آلمان زندگی میکنیم بیچاره کیا و هیوندای انگار مورد پسند هیشکی نیست!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    Aidin جان اگه با پراید و با سرعت روی دست اندازی بری نه تنها سپرش بلکه خودشم به فنا می ره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. ali

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    کاری به ماشین های دو سه سال اخیر هیوندای ندارم . ولی این مدل از سانتافه اگه طراحی قابل قبولی داره به نسبه. چون یه کپی از ائودی بود فک کنم مدل q7 …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعيد

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      سانتافه 2007 تا 2012 کپی فولکس واگن توارگ است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. Rasha

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    مذل 2008 رو یه مدت طولانی داشتیم…واقعا ماشین خوبی بود فقط نقطه ضعفش موتور ضعیفش و گیربکس 4 دنده ایش بود که تو مدل جدید کاملا بر طرف شد…
    از لخاظ قیافه هم که یک امر سلیقه ای ولی به نظرم خوش استیل هستش و قیافش یه این زودیا دل صاحبش رو نمیزنه….حتی هنوز هم در کنار اس یو وی های جدید بازار حرف واسه گفتن داره…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. محمد ... ماشین فقط ژاپنی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    من سنتیال سوار شدم و حالا دارم نطر میدم … مشکلیه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. امیر

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (332 ديدگاه)

    طراحیه ماشین جوریه که بخاطر برتری داشتن نسبت به چند شاسی بلند دیگه مثل مورانو یا لکسس بزور ردیف سوم صندلی رو براش تعبیه کردن و این در صورتیه که این ماشین هیچ برتری نسبت به لکسس نخواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. میلاد

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امیر جان ما از مدل ۲۰۰۷ این سانتافه رو هرسال عوض کردیم

    حتی ۲۰۰۷ این ماشین بااینکه موتور ضعیفی داره اما صد تا از محصولات کیا مخصوصا موهاوی رو می ارزه برادر من موهاوی داشت صفر گرفتش اونقدر مزخرف بود که نگو مصرفش هم فوق العاده بالا

    یه موتور ۳۸۰۰ که نه قدرتی دااره نه شتابی نسبت به سانتافه ۲۰۱۰ موتور ۳۵۰۰ سی سی که زمین و شخم میزنه . هیوندا هرچی باشه خیلی بهتر از کیا س . ;)

    موافقم 3
    مخالفم 0
  27. منصور

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام آقا من همه این ماشینا رو داشتم خودم هم تو کرج نمایشگاه دارم هیچ کدوم از این ماشینا به سانتافه نمیرسه البته سانتافه2011یا2012 3500ccباشه فوق العاده عالیه تنها تنها ضعفش وقتی روشنش میکنی باید صبر کنی یکم صدا میده تا روغن برسه پرادو که همه مدلشو سوار شدم مثل شتر راه میره موهاوی هم خوبه سنتنیال هم که قیمتش300میلیون به بالاست چه ربطی داره که با سانتافه مقایسه میکنی؟؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  28. پارسا

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    آقا همه میآن تو این سایت که اطلاعاتشون رو بالا ببرن ولی متاسفانه بحث ها به جایی غیر از مبحث مورد نظر میره به نظر من همه آزاد هستن که هر نظری دارن در مورد این خودرو بگن ولی کل کل نکنن تا بقیه بتونن آنالیز خوبی از این یا دیگر محصولات داشته باشن
    بعد دوستان سعی کنیم خودروهای هم کلاس رو با هم مقایسه کنیم
    مثلا” مقایسه لندکروز با سانتافه یا سوزوکی کاملا” اشتباهه….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  29. ali

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۳ ساله سانتافه دارم صد تا به این ماشین ها می ارزه




    تا اونایی که بدون سوار شدن نظر میدن دهنشون سرویس شه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  30. nikan

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این ماشینو داشتم بدون کوچکترین تعصبیم خدمتتون میگم که این ماشین نسبت به هم قیمتا و هم رده‌های خودش بهترین بود با اینکه یک ماشین کراس اور بود ولی‌ مثله ماشین اسپرت گاز میخورد شتاب فوق‌العاده‌ای داشت هندلینگش در مقایسه با بقیهٔ هم تیپهاش عالی بود تا ۱۵۰ هزار کیلومترم هیچ خرابیی نداشت انصافا .اگه بخوام واقعا صادق باشم کیفیت سواریش زیاد خوب نبود صندلیش راحت نبودن داخل کابین معمولی‌ بود ولی‌ واقعا بهم حس خوبی‌ میداد رانندگی‌ باهاش.من سورنتو ۲۰۰۹ ایکس۵۵ مورانو ۲۰۱۲ راو۴تیپ۳ و در حال حاضر پرادو ۲۰۱۴ داشتم ولی‌ واقعا بدون هیچ تعصبی سانتافه تو شتاب و هندلینگ از همشون بهتر بود و راو۴ ضعیفترین.ولی‌ در مجموع پرادو از همه بهتر بوده.اما سانتافه واقعا اسپرت‌ترین اینا بود دوستایی که نظر میدین ازتون می‌خوام یه بار سوار این ماشین بشین و باهاش رانندگی‌ کنین بدون تعصّب بیاین شتاب و هندلینگشو با بقیه این ماشینا مقایسه کنید ممنون از همگی‌.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا