هیوندای

بررسی هیوندای سانتافه 2018

هیوندای سانتافه با بیش از نیم دهه قدمت، حالا دیگر حکم یک سیاستمدار کهنه‌کار را در سگمنت کراس‌اوورهای میان‌سایز بازی می‌کند. در حالی که اجزای کلیدی پلتفرم خود را با برادر کوچکترش یعنی سانتافه اسپرت (نسخه‌های موجود در بازار ایران) به اشتراک گذاشته است، به میزان ۳.۹ اینچ فاصله محورها و ۸.۱ اینچ طول کلی بیشتری نسبت به مدل اسپرت دارد. همین افزایش طول، زمینه را برای اضافه نمودن ردیف سوم صندلی‌ها با گنجایش دو نفر فراهم آورده است.

هیوندای سانتافه 2018
هیوندای سانتافه برای سال ۲۰۱۸، در سه نسخه SE، SE Ultimate و مدل سطح بالا Limited Ultimate روانه بازار می‌شود. این در حالیست که هر سه تریم به پیشرانه V-6 با حجم ۳.۳ لیتر و قدرت ۲۹۰ اسب بخار مجهز شده‌اند و گیربکس اتوماتیک شش سرعته نیز وظیفه انتقال نیرو را بر عهده گرفته است. نیروی پیشرانه به صورت استاندارد، به سمت چرخ‌های جلو ارسال می‌شود اما با پرداخت ۱۷۵۰ دلار بیشتر، سامانه چهارچرخ محرک بر روی خودروی شما نصب خواهد شد.
هیوندای سانتافه 2018
نسخه پایه SE به ارزش ۳۱,۸۰۰ دلار از تجهیزات استاندارد ذیل بهره می‌برد:
سه ردیف صندلی برای هفت نفر، تنظیمات دوگانه تهویه مطبوع، صندلی برقی راننده، صفحه نمایشگر لمسی هفت اینچی، اپل کارپلی، اندرویداتو و رینگ‌های ۱۸ اینچی.

هیوندای سانتافه 2018
همچنین مشتریان قادرند تا با انتخاب پکیج پریمیوم به ارزش ۳۶۵۰ دلار از امکاناتی نظیر: نمایشگر نقاط کور، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، استارت دکمه‌ای به همراه کلید مجاورت، روکش چرمی کابین، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن، درب پشت برقی و چراغ‌های مه شکن از نوع LED بهره‌مند شوند.
تریم میانی SE Ultimate هم از تمام آنچه در پکیج پریمیوم موجود است، برخوردار گشته و با بهایی معادل ۳۹,۸۰۰ دلار از تجهیزات بیشتری نظیر دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف پانوراما، غربیلک فرمان و صندلی‌های عقب مجهز به گرمکن، صندلی‌های جلو مجهز به تهویه، صفحه نمایشگر لمسی هشت اینچی و رینگ‌های ۱۹ اینچی، سود می‌برد. یک بسته فن‌آورانه نیز به ارزش ۲۱۰۰ دلار برای این تریم در نظر گرفته شده که شامل موارد زیر است:
کروز کنترل تطبیق پذیر، ترمز خودکار در مواقع اضطراری، هشدار انحراف از مسیر، چراغ‌های HID جلو، نوربالا خودکار و ترمز دستی برقی.

هیوندای سانتافه 2018

و در نهایت می‌رسیم به نسخه فول آپشن Limited Ultimate که دارای برچسب قیمتی معادل ۴۰,۵۰۰ دلار بوده و علاوه بر امکانات قبلی از مواردی مانند: صندلی راننده مجهز به حافظه، سنسورهای پارک عقب و صندلی‌های ویژه تک نفره ردیف دوم که ظرفیت خودرو را به شش سرنشین کاهش می‌دهد، بهره می‌برد. پکیج فن‌آورانه ۲۱۰۰ دلاری در این تریم نیز قابل سفارش بوده و اگر سامانه چهارچرخ محرک را نیز به لیست تجهیزات این خودرو اضافه نماییم، قیمت نهایی این نسخه سر از ۴۴,۳۵۰ دلار در خواهد آورد.

تازه های سانتافه برای سال ۲۰۱۸

هیوندای سانتافه 2018
پس از تازه سازی صورت گرفته بر روی سانتافه در سال قبل، این خودرو با کمترین تغییر و تحولی وارد سال ۲۰۱۸ شده است. قابل توجه‌ترین تغییر، به حذف نسخه لیمیتد میان-رنج از خط تولید باز می‌گردد. همچنین سیستم ارتباطی بلولینک برای مدت سه سال به طور رایگان در اختیار مشتریان قرار داده شده است. از جمله خدماتی که در سامانه بلولینک موجود است می‌توان به اگاه‌سازی خودکار برخورد و دسترسی به اپلیکیشن خدمات راه دور بلولینک اشاره نمود.

نکات دوست داشتنی

هیوندای سانتافه 2018
سواری سانتافه تا حد انتظار نرم و ملایم بوده و کابین نیز از سکوت کافی بهره‌مند شده است، تا حدی انگار که فنرهای سانتافه را از جنس ابرهای آسمان تولید نموده باشند. این خودرو در مسیرهای مختلف کاملا آرام، خونسرد و راحت عمل می‌کند. همچنین مراتب تقدیر و تشکر فراوان خود را بابت صفحه نمایشگر لمسی پرسرعت به همراه کاربرد آسان سیستم اطلاعات سرگرمی را اعلان می‌داریم.

نکات دوست نداشتنی

هیوندای سانتافه 2018
اگرچه نباید از یک کراس اوور شاسی بلند انتظار عملکرد در حد خودروهای اسپرت را داشت اما بابت برخی حالات رانندگی اسپرت سانتافه ممنون هستیم. با این وجود، متاسفانه هیچ گونه حس خوشایند و دلپذیر رانندگی را در پشت فرمان سانتافه تجربه ننمودیم.مواردی نظیر: فرمان فوق تقویت شده، بادی-رول های اضافه و تمایل به کم‌فرمانی، ویژگی‌های دینامیکی شبیه به یک مینی ون را به سانتافه اعطا می‌نمایند. در صورت خواباندن ردیف دوم و سوم صندلی، فضای بار تا ۸۰ فوت مکعب گسترش می‌یابد که البته در قیاس با حریفانی همچون شورولت تراورس و فولکس واگن اطلس، به ترتیب ۱۸ و ۱۷ واحد کمبود حجم خواهد داشت.

هیوندای سانتافه 2018
ضمنا داشبورد سانتافه نیز از طراحی نسبتا قدیمی، مملو از دکمه رنج می‌برد و به طور کلی در داخل کابین، با مقدار بیش از حد اجزا ساخته شده از پلاستیک خشک مواجه هستیم که اصلا به گونه‌ای خوشایند جلوه نخواهد کرد.

از نظر مصرف سوخت نیز سانتافه جایگاه مناسبی ندارد. نسخه پایه SE به ترتیب در شهر و بزرگراه دارای مصرف سوختی معادل ۱۳.۱ و ۹.۴۱ لیتر بر صد کیلومتر است. مصرف سوخت تریم میانی SE Ultimate نیز در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر ۱۳.۸۴ و ۱۰.۲۳ واحد است. با افزودن سامانه چهارچرخ محرک نیز کمی مصرف سوخت این خودرو در بزرگراه افزایش خواهد یافت. این در حالیست که مزدا CX-9 دیفرانسیل جلو، از مصرف سوخت ۱۰.۷ در شهر و ۸.۴ لیتربرصد کیلومتر در بزرگراه برخوردار است.

گرچه آخر راه رسیده این کلام، ماحصل هیچ نیست جز یک کلام
سانتافه یک خودروی راحت و بی هیجان خانوادگیست، والسلام.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. PooRiyA:::BMW:::GERMANY

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    دیگه بررسی میخواست؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آریا

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      خداییش من تو آمریکا باشم با این بازاز متنوع سمت سانتافه نمیرم

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. Madjid

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    الان دوستمون نت میاد میگه زشت شده و سانتافه اسپرت 2015 زیباترین ماشین تاریخ جهان خلقت بوده !!! :-)
    به نظر من که سانتافه همیشه یه طراحی متوسط رو به بالا داشته.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. #ali.m#

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    سانتافه طراحی بی نقصی داره اصلا از کره ای ها خوشم نمیاد ولی سانتافه و سورنتو همیشه طراحی عالی داشتن .✋

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. Raha

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    تو ایران که خیلی خوب جواب داده

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Mohsen

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (77 ديدگاه)

      تو ایران که رقیبی نداشت که سه ردیفه باشه فقط سورنتو رقیبش بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. PaRHaM

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    نظرتون چیه ک حدودا ۱۶ ساعت از معرفی سیلورادو و رنجر ۲۰۱۹ گذشته ؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. M.us

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (237 ديدگاه)

      پرهام جان منم منتظر یه پست در همین موردم درضمن سانتافه ماشین خوبیه فقط یکم تو مدلای قبلی تعلیق نه خیلی نرمی داشت، یه صوتی که من با این ماشین دادم اونم دکمه modeبود که رو فرمون تعبیه شده و من نمیدونستم درحالی که تو ماشینایی مثل لندکروز رو داشبوردم داره یا سوناتا های قدیمی ،جدیداشو ندیدم

      موافقم 0
      مخالفم 1
  6. محسن

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    دوستان در مورد نور بالای خودکار کسی اگه اطلاعاتی داره توضیح بده ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3478 ديدگاه)

      ماشین به وسیله ای راداری که روش نصب شده تشخیص میده چه موقعه از نور بالا استفاده کنه که باعث کاهش دید ماشینی که روبه روی شماست یا ماشینی که شما پشت سر اون حرکت میکنید نشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. pool

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      اغلب ماشین ها وقتی ماشینی جلوت نباشه و از روبرو نیاد میزنه بالا نورو که توی بنز اصلا خاموش نمیکنه نور بالا بلکه قسمتی که ماشین جلویی یا روبرویی هست رو تاریک میکنه یعضی از ماشینه ها در صورت تشخیص ماشین کلا نور بالا خاموش میکنند بعضی ها مثل بنز تعقیب و فقط نور جهت میدن و خاموش نمیکنن نور بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Raha

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    فکر کنم بیشتر هیوندای های وارداتی فول آپشن هستند
    درسته؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Pooya

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (23 ديدگاه)

    من حرفی ندارم فقط دیدم مطلب درباره سانتافه است گفتم این عکس رو ببینید. جالبه با تشکر.
    http://uupload.ir/files/eowm_img_20180114_195623.png

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مسعود

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (221 ديدگاه)

      فک کنم تبریزه، درسته؟ پلاک رو دقیق ندیدم که ارس هست یا نه ولی این فورد رو تبریز دیده بودم

      موافقم 0
      مخالفم 1
  9. مهران

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    سانتافه خیلی خودرو محترم و دوست داشتنی هست ولی رقیب ژاپنی رو مزدا cx9 ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. فرید

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (507 ديدگاه)

    این مدلی که ایران اومده 290 اسب قدرت داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Mohsen

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (77 ديدگاه)

      نه این خودرویی که ایران به اسم سانتافه اومد تو امریکا اسمش سانتافه اسپرته و یه از همه نظر متفاوته البته میزان تفاوتش کمه موتور سانتافه هایی که اومدن 2500 شایدم2400 بودن که زیر 200 اسب بخار هم قدرت داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Khan

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (362 ديدگاه)

      اونایی ایران اومده سانتافه اسپورته، پنج نفری. سانتافه اصلی که این باشه هفت نفره است موتورش قویتره. تو ایران نمیشه واردش کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۲۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (191 ديدگاه)

        البته همیناییم که تو ایران ردیف عقبش باز میشه میشه 7 نفره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. Khosrow

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چه شروعی داره متن —- سانتافه با بیش از نیم دهه قدمت!! کهنه کار!!!! — خداوکیلی؟ ..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. جواد

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (60 ديدگاه)

    در عجب که همین سانتافه مدل 2018 در فول ترین آپشنش limited ultimate قیمتی در حدود 170 الی 180 میلیون داره ولی تو ایران???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10184 ديدگاه)

    ماشینای کره ای خوبن ولی هیچوقت نتونستن حتی یه حِس کوچک رانندگی به راننده منتقل کنن و بسیار بی روحن .چنانچه در آخر این مطلب مطرح میکند.
    و یکی دیگر از مشکلات خودروهای کره ای کیفیت متریال هست که حتی در جنسیس هم نتونسته اونیو که باید باشد ارائه بده
    مصرف سوخت نسبت به حجم موتور در اکثر محصولات هیوندای بسیار بیشتره در صورتی که اونی که در کاتولوگ مطرح شده به هیچ عنوان به آن دست پیدا نمیکنید((در توسان و اپتیما به شخصه تجربه کردم)).
    خودروهای کره ای از منظر طراحی روز و قیمت قابل تقدیرن ولی زود گذر
    در حال حاضر هم کیا سورنتو را به سانتافه ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. سروش

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    با پرداخت 1750 دلار بیشتر، سامانه چهارچرخ محرک بر روی خودروی شما نصب خواهد شد.
    اگه تو ایران بود چهل پنجاه ملیون واسه مشتریها اب میخورد این سامانه چهار چرخ متحرک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. net

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3135 ديدگاه)

    این مدل سانتافه زشته.هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ زیباست.هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ عشق منه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حسین وی

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    پشتش شبی تویوتا فرچونر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احمد

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    از زیبایش با قدمت 5 ساله این مدل از سانتافه کم نشده یا از مد نیفتاده ولی طراحی داشبورد طراحی داخلی باید تغییر میداد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. کیوان

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    شاید بشه گفت سانتافه زیباترین و شکیلتربن شاسی بلنده تقریبا در ایران از نظر زیبایی رقیب نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. بهنام

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنظرتون بین تویوتا راو۴ و سانتافه کدوم ارزش خریدن داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا