هیوندای

بررسی هیوندای i20 فیس‌لیفت 2018

این هیوندای i20 فیس لیفت ۲۰۱۸ است. نسل فعلی این خودرو از سال ۲۰۱۴ تاکنون در بازار حضور دارد اما به‌روزرسانی آن با چند بهبود همراه شده است. i20 خودرویی مهم برای این برند بوده و تنها شاسی‌بلند توسان است که پرفروش‌تر از i20 می‌باشد. خب ویژگی‌های جدید آن چیست؟!

هیوندای i20
از نقطه نظر طراحی، هیچ اتفاق ویژه‌ای نیفتاده است. جلوپنجره آبشاری خاص هیوندای هم‌اکنون فرم مشابهی با دیگر ساخته‌های این شرکت داشته و سپر نیز کمی تغییر یافته تا راندمان آئرودینامیکی آن بالا رود. در بخش عقب نیز سپر جدیدی نصب شده و جای پلاک نیز تغییر یافته است. همچنین چراغ‌های عقب گرافیک جدیدی دارند.


سه رنگ بدنه جدید به همراه دو رینگ متفاوت نیز به این مجموعه اضافه شده است. همچنین به‌طور سفارشی می‌توان رنگ مشکی را برای سقف انتخاب کرد.


مدل‌های پریمیوم SE Nav هیوندای i20 دارای صندلی‌های پارچه‌ای جدید و سقف پانورامیک بوده و البته کابین آن خیلی تغییر نکرده است. این یک کابین خوب بوده، طراحی منطقی‌ای داشته و خوش‌ساخت است. همچنین i20 یکی از جادارترین کابین‌های کلاس خود را دارد.


بهترین تغییرات کابین اضافه شدن سیستم تهویه مطبوع و صفحه لمسی ۷ اینچی به تریم پایه S است. البته این نسخه فاقد سیستم ناوبری بوده اما تمامی نسخه‌های i20 2018 دارای ارتباطات اندروید اتو و اپل کارپلی هستند و بدین ترتیب با گوشی هوشمند خود می‌توانید به ویژگی‌های گوناگون دسترسی داشته باشید.


سیستم اطلاعات سرگرمی هیوندای یکی از سیستم‌های خوب این کلاس بوده اما خب به اندازه سیستم بکار رفته در فولکس‌واگن پولو نرم و روان نیست؛ اما گرافیک واضح و ترکیب منوهای ساده و میانبرهای فیزیکی باعث شده به راحتی بتوان از آن استفاده کرد.


مهم‌ترین تغییر فنی این خودرو اضافه شدن گیربکس دوکلاچه اتوماتیک است. این گیربکس تقریباً مشابه نمونه بکار رفته در مدل آیونیک هیبریدی است و تعویض‌های نرمی داشته و هیچ ناهنجاری‌ای نشان نمی‌دهد. البته این گیربکس اصلاً عالی نیست و گاهی اوقات در مواقع معکوس دادن تعلل می‌کند اما اگر می‌خواهید یک سوپرمینی با گیربکس اتوماتیک داشته باشید پس i20 به اندازه کافی خوب خواهد بود.


گیربکس ۶ سرعته دستی هنوز هم در مدل‌های فول بنزینی بصورت سفارشی قابل انتخاب بوده و البته یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیز برای همه‌ی مدل‌ها تدارک دیده شده است. هر دو گیربکس تعویض‌های مشابهی داشته و به اندازه کافی دقیق هستند اما با یک کلاچ تیزتر اوضاع می‌توانست بسیار بهتر باشد.


گیربکس اتوماتیک i20 فیس لیفت در بریتانیا با پیشرانه ۱ لیتری ۹۹ اسبی همراه می‌شود. این پیشرانه ۳ سیلندر سرزنده و کم‌مصرف از نسخه پیش از فیس لیفت گرفته شده اما دارای فیلتر ذرات و تکنولوژی استارت/استاپ بوده و این سیستم در همه نسخه‌های i20 بصورت استاندارد وجود دارد. این پیشرانه با خروجی ۱۱۸ اسبی نیز در دسترس بوده اما پرفورمنس آن خیلی جالب نیست زیرا منحنی قدرت و گشتاور آن تا دور ۴۵۰۰ پیشرانه یکسان است.

هیوندای i20
پیشرانه ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی i20 همچنان به عنوان نسخه پایه مطرح است. این پیشرانه نرم‌تر از نسخه سه سیلندر بوده اما خروجی ۷۴ اسبی آن کم است. دیگر پیشرانه‌ای دیزلی در دسترس نبوده زیرا هیوندای بی سر و صدا آن را چند ماه پیش بازنشسته کرده است.

سواری و هندلینگ i20 بسیار مشابه نسخه قبل از فیس لیفت است؛ به عبارت دیگر با یک خودروی راحت طرف هستیم اما راحتی آن با پولو قابل‌مقایسه نبوده و اگرچه پایداری برجسته‌ای دارد اما فاقد هیجان فورد فیستا می‌باشد. فرمان بازنگری شده‌ی هیوندای نیز از حالت مبهم آن کاسته و ستون فرمان نیز لرزش‌های کمتری دارد؛ اما در واقعیت احساس کمتری نسبت به قبل وجود دارد.


سیستم هشدار خروج از خط، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و ترمز اضطراری خودکار بصورت استاندارد در تمامی مدل‌ها وجود داشته و همه‌ی مدل‌ها گارانتی ۵ ساله دارند هرچند این گارانتی با گارانتی ۷ ساله کیا ریو برابری نمی‌کند. البته از طرف دیگر گارانتی هیوندای محدودیت ندارد اما کیا محدودیت ۱۶۰ هزار کیلومتری دارد.


هیوندای i20 همیشه یک سوپرمینی توانا با برخی نقاط ضعف بوده و به‌روزرسانی‌های سال ۲۰۱۸ آن مورد استقبال قرار می‌گیرند. گیربکس اتوماتیک جدید این خودرو برای رانندگی در شهر عالی بوده و وجود سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی در همه‌ی مدل‌ها بهترین تغییر i20 2018 محسوب می‌شود. یک گارانتی قوی باعث شده این خودرو انتخاب مناسبی باشد اما در چنین کلاس شلوغ و رقابتی، هیوندای i20 هنوز هم با چالش جلب‌توجه مواجه است.

مشخصات هیوندای  i20 1.0 T-GDi 120

  • قیمت: ۱۸۶۴۵ پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۱۱۸ اسب بخار/۱۷۲ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Chiawan

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (13 ديدگاه)

    من یکی عاشقشم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. فرامرز

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    درسته مدل پایه نیست ولی با همین پول میشه فولکس پولو یا مشتقاتش مثل سئات ایبیزا گرفت (تقریباْ با همین مشخصات) که گزینه بهتریه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. Kian70

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    دوستش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا