هیوندای

بررسی کامل هیوندای i30 SR مدل 2016

هیوندای i30 در بحث فروش قوی عمل کرده و در ماه‌های مارس، آوریل و می ۲۰۱۶ به عنوان پرفروش‌ترین خودروی مسافری استرالیا شناخته شده است. این میزان فروش حداقل می‌تواند به قیمت‌گذاری جذاب این خودرو مربوط شود و با آمدن نسل جدید در اواخر امسال، به نظر می‌رسد که معامله‌ی خوب هیوندای ادامه خواهد یافت.

2016 Hyundai i30 SR
۲۰۱۶ Hyundai i30 SR
مدل پایه‌ی هاچبک بنزینی i30 مدل اکتیو است که ۲۰۹۹۰ دلار استرالیا قیمت می‌خورد و پس‌ازآن مدل اکتیو X با قیمت ۲۲۰۹۰ دلاری قرار می‌گیرد. هر دو مدل پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری دارند و پس‌ازاین دو، نسخه‌ی SR با قیمت آغازی ۲۵۵۹۰ دلاری و SR پریمیوم با قیمت ۳۰۵۹۰ دلاری (به علاوه هزینه‌های جاده‌ای) قرار می‌گیرند که این دو نسخه نیز پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری دارند. همه‌ی مدل‌ها با یک گیربکس ۶ سرعته دستی و یا گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در دسترس هستند.

2016 Hyundai i30 SR
بر پایه‌ی اطلاعات ارائه شده توسط هیوندای، شما می‌توانید با پرداخت ۲۵۹۹۰ دلار، صاحب نسخه‌ی SR با گیربکس اتوماتیک شوید.
پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری دیزلی نیز برای مدل‌های اکتیو، اکتیو X و پریمیوم در دسترس بوده و بازه قیمتی ۲۳۵۹۰ تا ۳۴۴۹۰ دلاری را در برمی‌گیرد و این پیشرانه تنها با گیربکس اتوماتیک قابل سفارش است. I30 در فرم سدان قابل دسترس نیست اما می‌توانید نسخه‌ی واگن را به دست آورید.
هیوندای i30 SR تفسیر این خودروساز از هاچبک داغ است. خودروی حاضر در این بررسی نسخه‌ای است که بالاتر از یک مدل متوسط i30 قرار می‌گیرد اما به پای نسخه‌ی تاپ پریمیوم نمی‌رسد.

2016 Hyundai i30 SR
SR در سال ۲۰۱۳ عرضه شده و در سال ۲۰۱۵ نیز فیس لیفت گردیده است و حالا به‌طور استاندارد با اپل کارپلی به فروش می‌رسد. اگرچه که این خودرو مدت طولانی در خط تولید بوده اما آیا هنوز هم در این کلاس می‌تواند به رقابت بپردازد؟ این خودرو رقیب مستقیم مدلی شبیه فولکس گلف GTI (40990 دلار) نیست و البته در جایگاه راحت‌تری نسبت به مزدا ۳ SP25 (25190 دلار) و هولدن کروز SRi-Z (27140 دلار)، فورد فوکوس اسپورت (۲۶۴۹۰ دلار) و کیا سراتو Si (28990 دلار) قرار می‌گیرد.

2016 Hyundai i30 SR
SR عناصر برجسته‌ی کرومی در جلوپنجره دارد و استفاده از دیفیوزر مشکی مات در سپر عقب باعث تمایز آن با گونه‌های اکتیو و اکتیو X شده است. این خودرو همچنین رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، چراغ‌های LED روز روشن و آینه‌های جانبی با چراغ‌های LED دارد. خودروی موجود در تست از رنگ خاص قرمزی استفاده می‌کند که ۴۹۵ دلار هزینه را به قیمت کلی اضافه می‌کند.

2016 Hyundai i30 SR
داخل کابین نیز کیفیت خوبی دارد و اجزا به‌طور مرتب و شسته‌ورفته در جای خود قرارگرفته‌اند. فضاهای ذخیره‌ای خوبی نیز در نظر گرفته شده‌اند و دو مکان برای نگهداری بطری در پانل درها،۲ نگه‌دارنده فنجان بین راننده و سرنشین جلو، فضای عمیق کنسول و یک مکان برای عینک آفتابی در سقف وجود دارد.
یک فضای کوچک نیز پشت آفتاب‌گیرها وجود دارد اما مجبورید به‌صورت فیزیکی آن را باز کنید و حسگر فعال‌کننده‌ای وجود ندارد. البته این مشکل بزرگی نیست و اکثر مردم تا این حد تنبل نیستند!

2016 Hyundai i30 SR
صفحه لمسی ۷ اینچی که در مرکز واقع شده دارای رادیو، مدیا، تنظیمات و دکمه‌های تلفن است. سیستم ناوبری تنها در تریم پریمیوم در دسترس است هرچند که تریم SR و پایین‌تر اپل کارپلی/گوگل را هم‌اکنون برای دستگاه‌های اندرویدی دریافت کرده‌اند که امکان دسترسی به برنامه‌هایی همچون نقشه‌ها، موزیک و پیام‌رسانی فعال شونده با صدا را می‌دهد. دو خروجی ۱۲ ولت نیز زیر سیستم تهویه‌ی دو ناحیه‌ای وجود دارد و ورودی‌های AUX و USB نیز در نظر گرفته شده است.

2016 Hyundai i30 SR
SR دوربین پشتی با حسگرهای عقب دارد که عالی است. دید دوربین خوب و واضح است اما دید ۱۸۰ درجه‌ای دارد. دستورالعمل‌هایی برای پارک کردن وجود دارد که بسیار کمک‌کننده هستند.

2016 Hyundai i30 SR
تریم نقره فضای داشبورد و کنسول مرکزی را تزیین می‌کند اما مقدار زیادی پلاستیک مشکی وجود دارد و بخش بالایی داشبورد شکلی عجیب‌وغریب دارد. تریم نقره به درها نیز گسترش یافته است. صندلی‌ها نیز شکلی اسپورت دارند و احساس خوبی از حضور در یک خودروی اسپورت را ایجاد می‌کنند. پشت‌سری‌ها نیز قابل تنظیم هستند.

2016 Hyundai i30 SR
غربیلک فرمان نیز به‌صورت یک معما است و احساس می‌کنیم که کوچک است اما در واقع خیلی کوچک به نظر نمی‌رسد. دکمه‌هایی برای صدا، رادیو، پاسخ به تلفن، اطلاعات راننده مثل داده‌ی سفر، مصرف سوخت و میزان سوخت باقی‌مانده، کروز کنترل و حالت فرمان وجود دارد.
دید عقب و سه‌چهارم SR ضعیف است و ستون C ضخیم و پنجره عقب نازک و کوچک در این دید کم نقش دارند. البته این خودرو به‌طور استاندارد از دوربین و حسگرهای عقب بهره می‌برد.

صندلی‌های عقب i30 کاملاً راحت هستند. فضای سر بیش‌ازحد نیاز است و فضای زانوی زیادی وجود دارد.
دو فرد بالغ می‌توانند به راحتی در بخش عقبی بنشینند. ورودهای هوای بخش عقب و یا خروجی ۱۲ ولت و USB وجود ندارد اما در بخش پشتی صندلی‌ها پاکت نقشه تعبیه شده است. فضای صندوق این خودرو ۳۷۸ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب این مقدار به ۱۳۱۶ لیتر می‌رسد.
پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری و بنزینی تریم SR توانایی تولید ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۰۱ نیوتون متر گشتاور را دارد و این پیشرانه به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل شده است. در بازارهای اروپایی i30 توربو نیز وجود دارد اما این نسخه در استرالیا عرضه نمی‌شود. گیربکس اتوماتیک به قدر کافی سریع است و در سرعت‌های شهری بسیار نرم و روان نشان می‌دهد.

سیستم تعلیق این خودرو نرم بوده و در راه‌های شهری با نرمی و خوش‌خویی دست‌اندازها را پشت سر می‌گذارد. با افزایش سرعت و عبور از پیچ، سیستم تعلیق انعطاف نشان داده و خللی در عملکرد آن وارد نمی‌شود. در حقیقت،i30 SR در پیچ‌ها حرکات بدنه را به خوبی کنترل می‌کند.
در حالت راحت این خودرو قطعاً سبک‌تر است و در خیابان‌ها و محیط‌های شهری طرفدار بیشتری خواهد داشت. در حالت اسپورت نیز خودرو کمی تغییر می‌کند اما انتظار زیادی از آن نداشته باشید.

2016 Hyundai i30 SR
مصرف سوخت ترکیبی خودرو رقم ادعایی ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است هرچند که در زمان بررسی خودرو ما به مصرف ۱۱.۲ لیتری رسیدیم که چیزی بیش از انتظار بود. i30 با گارانتی ۵ ساله و نامحدود به همراه برنامه‌ی سرویس و کمک‌های جاده‌ای هیوندای ارائه می‌شود.

در طیف داغ‌ها، i30 SR در بخش ولرم جای می‌گیرد اما از تجهیزات زیادی بهره برده و یک انتخاب خوب برای کسانی است که چیزی بهتر از یک خودروی کوچک متوسط می‌خواهند. شما می‌توانید هم‌اکنون معامله‌ای بزرگ انجام دهید یا منتظر بمانید و نسل جدید این خودرو را سفارش دهید.

نقاط قوت: سیستم تعلیق خوب و تنظیم‌شده، تجهیزات استاندارد مناسب، یک معامله‌ی خوب
نقاط ضعف: مصرف سوخت بیش‌ازحد انتظار، یک هاچبک غیرداغ، سیستم فرمان فاقد حس است

امتیازات هیوندای i30 SR
کارایی و مصرف سوخت: ۷.۵
فضای کابین و راحتی: ۸
تکنولوژی و ارتباطات: ۸
قیمت و تجهیزات: ۸.۵
سواری و هندلینگ: ۸
امتیاز کلی: ۸ از ۱۰

منبع: caradvice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    سلام به همگی
    بچه خیلی خیلی شرمندم که نظر بی ربط مینویسم

    راستش رو بخواید یه هوندا اکورد مدل 1992 بدون رنگ فول (کروز کنترول سانروف برقی
    دنده اتومات انژکتور
    رخ در حد صفر بدون تصادف حتی فشار حدود 9 سال تو پارکینگ بوده 160 کیلومتر رونده شده بیمه هم از اول تخفیف خورده
    قیمتش رو 24 تومن میگه جمعه قراره برم ببینم فقط یه مشکلی هست که ماشین تو یه شهر دیگه هست
    میخواستم بدونم از دوستان کسی تجربه روندن اکورد دهه نود رو داره
    موقع خرید باس به چه چیزهایی توجه داشته باشم
    و قیمت 24 تومن که تا 22 هم میتونم بیارم پایین خوبه ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      160 هزار کیلومتر رونده شده
      اگه شهر خودمون بود مشکلی نبود ولی از یه شهر دیگه میخوام برم ببینم(ماشین تو ارومیه هست خودم تبریز ) اگه جور شد معامله کنم چون اونجا نه اشنا دارم نه چیز دیگه واسه همین یکم میترسم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        من زیاد از مدل پایین ها سر در نمیارم اما اگه تو ارومیه از خونه ماشین بخری مشکلی نیست :)
        فقط زیاد دور و بر مجتمع خودرو نگرد که جای زیاد جالبی نیست (هرچند خودم زیاد اونورا میرم!)
        اومدی بهم خبر بده در خدمتت هستم داداش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۲۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          داداش شمارتو لطف میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟
          یا از اینجا یا پیام بده
          [سامان عزیز، انتشار شماره تماس یا ایمیل به علت مشکلاتی که ممکن است ایجاد شود در فضای عمومی ممنوع می باشد. می توانید ارتباطات شخصی را از طریق پیامهای خصوصی در فضای کاربری سایت انجام دهید. با سپاس]

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. امیر

      ۲۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (233 ديدگاه)

      برو سایت تیونینگ تاک کلوپ هوندا باهاشون مشورت کن مشخصاتو عکسشو بزار ببین چی میگن میصرفه بخری.خیلیاشون هوندا دارن .لوازم مصرفی خرجاش مزایا معایبش همه رو سوال کن تا بعدا پشیمون نشی .اینجور نباشه اینقدر پول میدی بابتش مدام بیفته گوشه خونه و ضدحال بزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۲۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        فدات امیر داش

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. king 918

      ۲۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      سامان جان یکم قدیمی شده مخصوصا کابینش …..
      به فکر قطعات و تعمیر کردنش هم باش به مشکل نخوری یه وقت .>>>>>>
      در کل فقط فنیش خوبه انتخاب های دیگه هم هست ها خوب بگرد عزیز ……..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. نوید جهرمی

      ۲۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      منم از ماشین مدل پایین زیاد سر در نمیارم. اما کمری و آکور تا 400 هزارتا اگر راننده خوبی داشته باشه به جز آب روغن و هزینه معمول مثل لنت و تسمه و … هزینه ای نداره.
      به نظرم قیمتش رو خیلی خوب میده.
      من باشم میگیرم. هیییچییی که نباشه از ماشین های کارکرده توی این رنج قیمت بهتره. از وطنی های کارنکرده مثل تیبا و 405 و سمند که خیلی خیلی بهتره.
      یکی از اقواممون میخواست 405 بگیره. یه تویوتا کرسیدا قدیمی تمیز خورد ب پستش. خرید و نونوارش کرد.اضافه پولش هم زد به بقیه خرجای زندگی. الان کرسیداش رو با صدتا ماشین داخلی عوض نمیکنه.
      بررسی خوب بکن. اگر تر و تمیزه و به دلت نشست دیگه بخر مبارکه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۲۴ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        نوید جان مانشین خیلی تمیزه ولی من یه مکانیک دارم که مثل برادرمه مثلا واسه جلو بندی سفت کردن سر دنده و لق بودن فرمان (سمند) از صبح تاشب روش کار کرد اخر سر فقط 70 تومن دستمزد گرفت
        باهاش مشورت کردم بهم گفت ماشین خوبه ولی اگه مثلا یه پیچش خراب بشه باس کلا لوازم یدکی هارو بگردی اخر سرهم نتونی پیداش کنی
        در کل موندم
        از یه طرف هم نمیشه از هوندا گذشت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. nissan

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    جمله ای کلیشه ای اما معنی دار ..هیوندا به کجا رسیده و ما به کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. اشكان

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (81 ديدگاه)

    عاغا شرمنده با 55 تومن چی میتونم بخرم??کارکرده….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      مگان 1600، سراتو دونسل قبل، آوانته، مزدا 3(قبلی نه نیو)، کمری 2005، ام جی 3 و 350 ،زانتیا(خریدش رو پیشنهاد نمیدم)،انواع و اقسام چینی ها.
      اگر کمری گرند 6 سیلندر به پستت بخوره بهترین انتخاب بین گزینه های کارکردس. البته یکم مبلغ بیشتری باید بالاش بدی که ارزشش رو داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    جالبه.خوب فروخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سعید

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    جلوپنجره خودروهای هیوندا داره شناسنامه دار میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حامد

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ماشینای کیا از لحاظ کیفیت خیلی از هیوندا سرترند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Alireza

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام کسی هست برای اواتار راهنماییم کنه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۲۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      برو گراواتار پایین هر کدوم از پست های پدال هم بری راهنمایی میکنه ……….
      بینم چه میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    فروش خیلی خوبی داشته، نمای خارجی و داخلیش هم خیلی خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    فوران زیبایی در عین سادگی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا