هیوندای

تأیید تولید جنسیس اسنشا به عنوان گران‌ترین خودروی هیوندای

جنسیس در نمایشگاه خودروی نیویورک امسال با معرفی یک کوپه‌ی الکتریکی زیبا با نام اسنشا توجهات را به خود جلب کرد. این خودروی مفهومی دارای بدنه‌ای فیبر کربنی و درب‌های پروانه‌ای شکل می‌باشد. اگرچه اکثر خودروهای مفهومی سرانجام به خط تولید پیدا نمی‌کنند اما این بار قضیه فرق می‌کند. بازوی لوکس هیوندای برنامه‌های خود برای تولید essentia را اعلام کرده است.


اما خبر بد اینکه اسنشا گران‌قیمت‌ترین خودروی تولیدی جنسیس خواهد بود و سقف تولید محدودی خواهد داشت. مدیر طراحی این برند آقای مانفرد فیترزجرالد می‌گوید اگرچه اسنشا به‌صورت رسمی یک خودروی کانسپت است اما تقریباً همه‌ی سخت‌افزار پنهان شده زیر بدنه‌ی جذاب آن می‌تواند در خودرویی تولیدی بکار رود. البته یک استثنا در این میان درب‌های پروانه‌ای شکل است که مدیر طراحی جنسیس گفته در مدل تولیدی خبری از آن‌ها نخواهد بود.


اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود جنسیس اسنشا از اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد. انتظار می‌رود این خودرو از پلتفرمی جدید خودروهای الکتریکی سود ببرد.


در همین اثنا باید گفت اولین شاسی‌بلند جنسیس نیز در سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد. این را مدیر کمپانی آقای اروین رافائل در مصاحبه با موتور ۱ گفته است. چندی پیش نیز یک خودروی تست هیوندای در خلال تست‌های زمستانی دیده شد و این خودرو احتمالاً شاسی‌بلند میان سایز GV80 بود که از بدنه‌ی سانتافه و فاصله‌ی بین محوری بیشتر استفاده می‌کرد. پس از این خودرو یک شاسی‌بلند کوچک‌تر با نام GV70 نیز وارد میدان خواهد شد. این خودرو از همان معماری G70 جدید سود خواهد برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    جنسیس جان درسته که از بنز کپی میزنی و هدفت اینه به بنزبرسی ولی واقعا جدی میگم هر چی پول در میاری نوش جونت باشه . ماشینات عالی هستن.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Moein

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (74 ديدگاه)

      حرفت منطقی نیست
      میتونی چن تا مثال از کپی هاشو بزنی؟
      تو قسمت لوکس بازار کپی زدن اشتباه محضه چون مشتری دلش میخواد در ازای پولی که میده، یه محصول ،با شخصیت مستقل داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یاشار اسدی

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (104 ديدگاه)

      آخه کجاش کپیه…هاااا…تو کی هستی که بدونی از بنز داره کپی میکنه؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مزدا

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    هیوندای فوق العاده پیشرفت کرده .
    چرا چراغ ها روز به روز محو میشه!!؟به نظرم قشنگی جلو پنچره ماشین ها چراغ هاشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Arman

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    الان طراحان برتر مملکت میان میگن اینجاش کپیه اونجاش کپیه :)))) اقا هنوز تولید نشده :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ب ام و سلطان

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (31 ديدگاه)

      در اینکه کپیه شکی نیست این سوال اهمیت داره که چرا هیوندای هنوز شخصیت مستقلی پیدا نکرده کره تا صد سال بعدم نمیتونه نامبر وان بشه اینو درک کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Arman

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (297 ديدگاه)

        این سوال اهمیت داره که چرا شما با این حقیقت که هیوندا شخصیت مستقلی پیدا کرده نمیتونی کنار بیای؟؟ میگفتن حقیقت تلخه ولی نه دیگه در این حد :)) باشه اقا همش کپیه شما کمتر حرص بخور من صحبت میکنم طوری طراحی کنن که از نظر شما کپی نباشه! بالاخره طراح ارشد بی ام دبلیو هستی شما و استاد پیتر شرایر :)))

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. طاها

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (51 ديدگاه)

        خب اگه کپیه بگو از کدوم انگار چه تحفه ایه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Saeed

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    اونوقت تو ایران هنوز با هیوندا تیبرون (کوپه) و جنسیس کوپه حال میکنیم ?
    جنسیس روند کاریش فوق العادس فقط نمیدونم‌چرا با این بازار کراس اوورها انقدر رو سدان تمرکز کرده و هنوز یه مدل کراس اوورم‌نداده بیرون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Arman

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (297 ديدگاه)

      واس برند های لوکس،سدان اولویت هست،اول باید تو قسمت سدان حسابی عالی بشن بعد سراغ کراس اوور و غیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. saeed

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        تو بازار الان دنیا چه درست چه غلط بر اساس نیاز همه درخواستها به سمت کراس اوورها داره پیش میره . لوکس و غیر لوکس تفاوت چندانی نداره .تنها دلیلی که من حس میکنم باشه این وسط که جنسیس زودتر سدانهاشو تکمیل کرده اینه که پایه و اساسش از قبل بوده با مدلهای جنسیس 4 درب (G80 فعلی) و سنتنیال (G90 فعلی) که قبلا هم تحت برند هیوندا تولید میشده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Arman

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (297 ديدگاه)

          خب کلاس و اعتبار برند های لوکس بیشتر سر سدان ها هست،مثلا گل سر سبد و کلاس بنز اس کلاس هست که سدانه،واس همین تمرکز جنسیس سر سدان هست،درضمن جنسیس مدت زمان خیلی کمی هست که مستقل شده و نباید انتظار داشت اینقدر سریع گستره تولیداتش رو بیشتر کنه،کروس اوور بیشتر از أهداف هیوندا هست تا جنسیس فعلا

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Mohammad

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    من استون مارتین میبینم !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مانی

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اگه جلو پنجرش یکمی بیضی تر بود خیلی‌ شبیه تر میشد
    استایل کلیش منو که یاد بنز میندازه
    اصلا به این کار ندارم شبیه هست یا نیست،هیوندای خودش بهتر میدونه باید چکار کنه
    من فقط موندم چرا یک سری از بچه‌های پدال اینجوری به هم میپرن و بی‌ احترامی می‌کنن
    آخه اگه هیوندای پیشرفت کنه چرا کسی‌ باید ناراحت بشه؟حقیقت تلخ؟چرا تلخ به چه دلیل؟
    با زحمت و پشتکار پیشرفت می‌کنن چرا کسی‌ باید ناراحت بشه؟ این طرزِ تفکر رو درک نمیکنم
    ممنون میشم کسی‌ منو روشن کنه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا