هیوندای

تائید تولید هیوندای الانترا N Line سدان

در مراسم رونمایی رسمی از نسل جدید هیوندای الانترا ۲۰۲۱ تیزری مرموز منتشر شد. متأسفانه نه تصویر، نه ویدئو و نه حتی جزئیاتی محدود از آنچه خواهیم دید در دست نیست اما هیوندای تائید کرده نسخه پرفورمنس الانترا تولید خواهد شد. البته این مدل از نوع N خالص نخواهد بود بلکه در نسل بعدی به‌صورت نسخه N Line عرضه خواهد شد.

اما این خودرو چه زمانی تولید می‌شود؟ این یکی از سؤالاتی است که فعلاً پاسخ داده نشده است. در واقع چیزی به غیر از تأییدیه هیوندای و گفتن جمله منتظر بمانید عاید ما نشده است. این امر باعث می‌شود با تردید به این خودرو نگاه کنیم اما شاید هیوندای تصمیم بگیرد نسخه‌ای پرچم‌دار از الانترا را نیز در آینده بسازد.

در این صورت می‌توانیم منتظر الانترا N بمانیم که شایعاتی درباره تولید آن منتشر شده است. گفته شده این خودرو احتمالاً از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری مدل i30 N که قدرت ۲۷۵ اسبی دارد استفاده خواهد کرد. اگرچه الانترا N احتمالی سریع‌ترین سدان دنیا نخواهد بود اما می‌تواند جایگاه جذابی در میان اعضای خانواده این خودرو داشته باشد.

اما انتظار داریم خود الانترا N Line از همان ویژگی‌های الانترا GT N Line هاچبک کنونی استفاده کند. این خودرو از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی ۲۰۱ اسبی و گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه استفاده می‌کند.

تصمیم هیوندای برای تولید الانترا N Line باعث می‌شود این خودرو یک پله بالاتر از نسخه استاندارد قرار گیرد. مدل پایه از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی قبلی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتون متر استفاده می‌کند. البته نسخه هیبریدی الانترا هم تولید خواهد شد که از پیشرانه ۱.۶ لیتری و واحدی الکتریکی استفاده کرده و قدرت ۱۳۹ اسبی دارد. این خودرو بجای گیربکس CVT از نمونه ۶ سرعته دوکلاچه استفاده خواهد کرد و شاید سواری هیجان‌انگیزتری داشته باشد.

ما منتظر اطلاعات بیشتر درباره الانترا N Line می‌مانیم. احتمال می‌دهیم همه‌گیری ویروس کرونا باعث تأخیر در تولید این خودرو شود اما خب این انتظار ارزشش را دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Mehdi TuRbO

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    چقدر تو نسخه اسپورتش خوب شده طراحیش خیلی هماهنگ شده دم هیوندای گرم تو ۴۰ سال اینقدر پیشرفت ? واقعن شدنی اگه یک کشور بخواد پیشرفت کنه حتی وقتی اینقدر اوضاعش داغون شده باشه،همش باور و عقاید مردم اون کشور.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hamidreza

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2443 ديدگاه)

    هه
    اگه بیاد ایران میشه از لوکس ترین ها!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ماشین باز

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوستان و کارشناسای عزیز چرا نظر نمیدید نظر بدید پدال جذابیت هاش به بحثا و گفتگوهاشه وگرنه این خبر ها رو میتونیم جای دیگم بخونیم
    پس لطفا نظر بدید
    (با احترام به همه ی دوستان گرامی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Taher

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام والا من النترا ۲۰۱۴ دارم راضی هستم
    البته امکانات النترا یکی از بهترینا تو رنج خودش محصوب میشه اما یه ایراد کوچلو داره که یکم ماشین تو دست انداز ها شک شک پلاستیک هایی که تو کابین استفاده شده میاد.
    اما مطمعنم که راضی نگرتون میداره.
    شتابش بد نی ولی نسبت به مزدا۳ یکم ضعیفه در عوض امکانات بیشتر نسبت به مزدا ۳ مصرف سوخت کمتر و قیافه بهتر و جذابیت بیشتر داره .
    پس مطمعنا این مدل اگه بیاد ایران خوب میفروشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Milad AMG

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    خیلی قشنگه
    که بخوان اسپرتشم بکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا