تجربه و آزمایشهیوندای

اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش‌تولیدی هیوندای آیونیک 5

مشت اول را محکم بزن!

واقعیت این است که به سختی می‌توان با دیدن هیوندای آیونیک ۵ جدید هیجان‌زده نشد. این زیر برند جدید با چیزهای خوبی وارد میدان شده است. از زمانی که کره‌ای‌ها اولین بار با کنا الکتریک و کیا نیرو e وارد بازار خودروهای الکتریکی شدند زمان زیادی می‌گذرد و این کلاس پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده است. هیوندای هم‌اکنون به دنبال رقابت با تسلا مدل Y می‌باشد.

هیوندای آیونیک 5

هیوندای با طراحی کاملاً جدید و از صفر شروع کرده زیرا آیونیک ۵ در زیر پوست خود از پلتفرم E-GMP سود می‌برد. این معماری کاملاً مختص خودروهای الکتریکی بوده و در آینده به سایر محصولات این شرکت از جمله کیا EV6 جدید سرایت خواهد کرد.

هیوندای آیونیک 5

با دیدن هیوندای آیونیک ۵ از نزدیک به راحتی هیجان‌زده خواهید شد. کره‌ای‌ها برای طراحی اولین محصول زیر برند آیونیک نیم‌نگاهی به گذشته و به ویژه خودروی مفهومی پونی کوپه سال ۱۹۷۴ داشته‌اند. قطعاً عناصری از آن محصول طراحی شده توسط ایتال دیزاین در آیونیک ۵ جدید دیده می‌شود.

هیوندای آیونیک 5

البته این عناصر طراحی در خودرویی با شکل هاچبک و ابعاد بزرگ‌تر به‌ کار رفته‌اند. رینگ‌های آلیاژی آیونیک ۵ که هماهنگی ابعادی خوبی با کلیت بدنه دارند ابعاد بزرگ ۲۰ اینچی داشته و کاملاً به چشم می‌آیند. طول این خودرو ۴.۶ متر بوده که تقریباً به اندازه شاسی‌بلند فولکس‌واگن تیگوان است. فاصله بین محوری آیونیک ۵ نیز بیشتر از آئودی A6 بوده و این امر نشان دهنده تلاش‌های زیاد تیم مهندسی و طراحی در خلق چنین محصولی می‌باشد.

اما این جزئیات طراحی هستند که واقعاً آیونیک ۵ را محصولی برجسته نشان می‌دهند. چراغ‌های جلو و عقب از چندین پیکسل LED تشکیل شده‌اند و بدنه نیز خودرو به همراه خطوط تیز و قوس‌های چرخ باعث شده‌اند طراحی آیونیک ۵ بیشتر شبیه خودروهای مفهومی باشد.

کابین نیز به همان اندازه هوشمند طراحی شده هرچند کلمه “وسیع” اولین کلمه‌ای خواهد بود که با دیدن کابین آیونیک ۵ به ذهن خواهد آمد. با تزریق ابعاد بزرگ بدنه به داخل کابین و ترکیب آن با کف مسطح، آیونیک ۵ فضای پایی در حد و اندازه‌های یک لیموزین لوکس را ارائه می‌کند. شایان ذکر است کف مسطح کابین با قرار دادن مجموعه باتری زیر بخش سرنشینان میسر شده است.

هیوندای آیونیک 5

اینجاست که حقه‌های آیونیک ۵ رو می‌شود. صندلی‌های جلو به‌صورت برقی تا شده و می‌توان آن‌ها را تقریباً به حالت تخت درآورد و سرنشینان در زمان منتظر بودن برای شارژ باتری کمی استراحت کنند. فضای بار ۵۳۱ لیتری نیز بسیار کاربردی می‌باشد.

هیوندای آیونیک 5

طراحی داشبورد کاملاً تحت تأثیر یک جفت نمایشگر دیجیتال است و اگرچه رزولوشن آن به تسلا نمی‌رسد اما عملکرد خوبی دارد. طراحی کابین تقریباً مینی مالیستی بوده و فرمان نیز با طراحی خود جلب‌توجه می‌کند.

هیوندای آیونیک 5

خودرویی که ما راندیم از نوع پروتوتایپ بود و هیوندای تأکید داشت تنظیمات سیستم تعلیق، کالیبراسیون سیستم‌ها و استانداردهای لرزش، صدا و ناهنجاری هنوز به سطح انتظار از مدل نهایی نرسیده‌اند. البته حتی در چنین وضعیتی نیز آیونیک ۵ خوب عمل می‌کند. در خلال تست کوتاهی که داشتیم کیفیت سواری برجسته آیونیک ۵ به چشم می‌آمد. از آنجایی که خودروی یاد شده به پلتفرمی مختص خودروهای الکتریکی مجهز است بنابراین بسیار ریلکس تر از هیوندای کنا الکتریک می‌باشد. خودرو به خوبی از روی دست‌اندازها را رد می‌شد که دلیل آن فاصله بین محوری زیاد و طراحی سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب بود.

هیوندای آیونیک 5

از طرفی ابعاد بزرگ و مرکز ثقل پایین باعث شده‌اند آیونیک ۵ در پیچ‌ها حس شناور بودن نداشته باشد. اگرچه ما شانس تحت‌فشار قرار دادن این خودرو را نداشتیم اما تکان های بدنه کمتر از حد انتظار بودند.

هیوندای آیونیک 5

ما پشت فرمان قوی‌ترین نسخه دو موتوره از آیونیک ۵ با قدرت ۳۰۲ اسب بخار و نشستیم و پرفورمنس آن درست به اندازه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۲ ثانیه‌ای که هیوندای ادعا کرده تیز به نظر می‌رسد. در اکثر اوقات این خودرو به منظور ارائه حداکثر شعاع حرکتی به‌صورت دیفرانسیل عقب حرکت می‌کند. کره‌ای‌ها برد تخمینی این خودرو با استفاده از باتری ۷۲.۶ کیلووات ساعتی را حدود ۴۸۳ کیلومتر اعلام کرده‌اند.

هیوندای آیونیک 5

نسخه پایه خانواده آیونیک ۵ از نوع تک پیشرانه با قدرت ۱۶۸ اسب بخار و باتری ۵۸ کیلووات ساعتی است. این خودرو همچنین از شارژ سریع نیز سود می‌برد. در عرض ۵ دقیقه می‌توان به برد ۱۰۰ کیلومتری دست یافت.

هیوندای آیونیک 5

هنوز قیمت این خودرو نهایی نشده اما احتمالاً قیمتی بین ۴۰ تا ۴۵ هزار پوند خواهد داشت که در قلمروی تسلا قرار می‌گیرد اما خب در اولین برخورد، چنین مقایسه‌هایی دور از ذهن نخواهد بود.

هیوندای آیونیک ۵ در اولین برخورد بسیار امیدوار کننده نشان داده است. شعاع حرکتی و پرفورمنس احساس‌برانگیز جزو نقاط قوت این خودرو بوده و کابین نیز به‌طور شگفت‌انگیزی جادار است و سواری آیونیک ۵ نیز راحت و پایدار ارزیابی می‌شود. این خودرو گران‌تر از فولکس‌واگن ID.4 خواهد بود اما کیفیت بالا پشتیبان چنین قیمتی است. ما مشتاقیم نسخه نهایی آیونیک ۵ را نیز تست کنیم اما زیر برند جدید هیوندای احتمالاً پیروز میدان خواهد بود.

مشخصات هیوندای آیونیک فرست ادیشن

  • قیمت: ۴۵ هزار پوند (تخمینی)
  • قوای محرکه: ۲ پیشرانه الکتریکی، باتری ۷۲.۶ کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: ۳۰۲ اسب بخار/۶۰۵ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: اعلام نشده
  • شعاع حرکتی: ۴۸۳ کیلومتر (تخمینی)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    طراحی ماشین بد نیست. مثلا طراحی بخش عقب می تونست بهتر باشه.
    یعنی یه جاهایی از ماشین همینطوری طراحی کردن رفته. ولی از نمای جانبی و جلو خوبه.
    طراحی کابین هم فرمون جالبی نداره. بعد اینکه نمایشگر های هیوندای شاید عملکرد
    خوبی داشته باشه ولی حس خسته کننده و بیمارستانی به آدم میده.

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. Reza Waffen SS

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5320 ديدگاه)

      نسبت به قیمتش ازش خرید نداره

      موافقم 2
      مخالفم 3
    2. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      چرا آرم فرمونش نیست ؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. ( Only she reminds me of love )

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    بعدش طرف از روی سوناتا ۲۰۱۰ که داشته واسه این مطق صادر میکنه .
    جذابه ولی به شرطی که بزاری تا ۲۰ سال دیگه پیشرفت کنن جاروبرقی های عزیز…..

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. ( Only she reminds me of love )

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      ****نطق****

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. کیان

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1392 ديدگاه)

    طراحی بیرونی وداخلی جالبی داره، اما همینکه میدونی هیوندای هست و باتری و شارژ و … هیوندای کونا و اتش سوزی و … خیلی ترس داره خریدش
    ماشین و از شرکتی داری میخری ک هیوندای کونا رو ساخته ک همیشه ریسک اتش سوزی داره !!!
    بعدشم اگر واقعا بخواد تو همچین قیمتی قرار بگیره تسلا ک به کنار این همه برند دیگه و با سابقه و اصالت داری ک بیشتر ادم و ترغیب میکنن برای خرید

    موافقم 3
    مخالفم 4
  4. ( Only she reminds me of love )

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    اون جا که زیر تیتر اصلی نوشتین ** مشت اول را محکم بزن**
    خیلی خوشم آمد

    موافقم 3
    مخالفم 1
  5. امیرحسین

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    خیلی عالی انتظار چنین خودروی خوبی رو از هیوندا نداشتم
    ولی نمیدونم چرا طراح های ماشین های الکتریکی فکر میکنند باید ماشیناشون عجیب غریب باشند تا احساس الکتریکی بودن رو القا کنند خب اگر نسخه های بنزینی رو هم بشه الکتریکی کرد بد نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    یه چیز دیگه هم بگم خیلی منو یاد هوندا سیویک های type r می اندازه.
    مدل های 2007 و 2011

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. زیزیگولو

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4358 ديدگاه)

    طراحی شیکی داره

    موافقم 4
    مخالفم 0
  8. امیرحسین

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (443 ديدگاه)

    سلام.
    تشکر از جناب احمدزاده.
    والا رفتم کامنتای مقاله فروش بیشتر فورد مک ای از فورد موستانگ بنزینی رو خوندم،واقعا واسم خیلی عجیبه که هستند کسایی که از خودروی چینی دفاع میکنن و فنشند!
    رفیقمون میگن که(در جواب یکی دوتا از دوستان گفتند):شما برند را میبینید من اپشن را !! ،دوست عزیز مشکل همینجاست که چینیا چیزی جز آپشن ندارند،خب معلومه آدما وقتی قیمت پایین باشه و آپشن زیاد باشه میرن میخرن خودرو رو.پس خودتون هم قبول دارین این قضیه رو که فقط خودروهای چینی آپشنند.
    یا فرمودید که شما طراحی رو میبینید من باطن را ! ، دوست عزیز چند نکته اینجا هست:
    ۱.خودروهای چینی خب چند سال پیش و همینایی که داخل ایران هنوز مونتاژ میشه واقعا ظاهر هم ندارن که ما بریم بخریمشون،مثلا همین جک S5 که تازه فیس لیفت شده،نگاهش کنین،واقعا بنظرم بدتر شده،قبل فیس لیفت بهتر بود.
    ۲.شما که باطنو نگاه میکنین به ما بگین که به جز انجین های ۱.۵ تا ۲ لیتر ۴ سیلندر توربوشارژ چی میبینید،حالا کاشکی با کیفیا بودند نه اینکه توربو باشند و پر استهلاک که واقعا تورو خرج زیادی داره.
    ۳.خودروهای چینی(جدیدا،بنظرم کانسپتاشون(حتی بعضی از کانسپتاشون قشنگ طراحی چند دهه قبله مثل اونی که مثل کوروت بود یا ونه که مثل یکی از ونای قدیمی فولکس بودو….))،خب خودروهای چینی جدیداشون که خب فقط ظاهرند و داخل پوچند منظورم از نظر فنیه،حالا هرچند که جدیداشون بهترند و نسبت به قبل پیشرفت کردند ولی بازم خوب نیستند.
    والا من نمیدونم مردم دنیا همشون معلوم نیست چیکارشونه که خودروی چینی نمیخرند ولی شما میدونید که خودروهای چینی خوبند!بنظرم من حتی شرکتایی مثل فیات،لانچیا،داچیا،لوتوس،آلفارومئو و خیلیای دیگه حتی اینا هم به تویوتا و شرکتای همردش نمیرسند چه برسه یه چینیا،بنظرم چینیارو باید با شرکتی ترکی(همون یه خودروشون)ایرانی که خب هیچی(از این جهت که مثل چینیا تنوع محصولاتشون کمه حتی یدونه کراس اوور و شاسی بلند و پیکاپ ندارند،یدونه کامیون از خودشون،فقط از این جهت)،هندی و روسی باید مقایسه کنیم نه هیچ شرکت دیگه ای.
    (دوست عزیز رامین خان،من اصلا قصد توهین، جسارت و بی ادبی نداشتم فقط خواستم حرف شما رو نقد کنم،همین)
    موفق باشید.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ( Only she reminds me of love )

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      امیر حسین عزیز من و دوستان هزار صحبت های شما رو گفتیم و ایشون اگر خدا هم بگویند قانع نمی‌شود و نمیدونم چه سری وجود دار که ایشون دلباخته چینی ها شدن.
      .
      .
      .
      .
      .
      ** ایشون بیدار نمی‌شود **

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (606 ديدگاه)

        والا به قول یکی از دوستان من قانع کردن آدم ها مثل کوبیدن میخ توی سنگه.
        کسانی که از ماشین چینی همایت می کنند فقط آپشن بازن.
        من پشت فرمون ماشین چینی نشستم تصادف هم کردم و نزدیک بود برم اون دنیا
        خیلی مزخرف ماشین چینی

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Saleh

          ۱۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (43 ديدگاه)

          منم یه پرشیا داشتم مدل ۹۴
          سال ۹۵ وسط اتوبان همت آتیش گرفت
          هیچ مشکلی هم کارشناسی نشد
          ایران خودرو هم پررو تر از همه چهار میلیون اختلاف مدل گرفت یه پرشیا صفر داد

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. new RAMIN

        ۱۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        جناب محمد رستمی نژاد عزیز.
        نظری درباره کامنت شما ندارم ولی پیشنهاد میکنم این 2 فیلم را ببنید. کلا مجموعا 1 دقیقه هم نمیشود.
        https://www.instagram.com/p/B2JDqvpA2ZW/

        https://www.instagram.com/p/B6NakLVFC-Q/

        این چیز زیاد چیز شاخی نیست حتی بنز هم اینو داره. ولی خب بنز برای نصبشون ازت 15 هزاردلار پول میگیره… اما قیمت پایه همین خودرو 15 هزار 500 دلاره!!!

        متریال عالی هست. قدرتش هم اونقدری هست که سرت رو به صندلی میخکوب کنه. هندلینگ هم خب راستش پدال برسی شو گذاشته برو بخونش! طراحی هم یه نیم نگاهی به همسایه بغیلشون داره و شبیه اونه ولی کپی نیست.

        دیگه خودت این خودرو رو قضاوت کن…

        پدال جان لطفا لینک را منتشر کن🙏🙏🙏 مهم هست با سپاس.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. new RAMIN

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      این کامنتتون اسکرین شات گرفتم و ذخیره کردم. ( لینک پدال هم سیو کردم!)

      4 سال دیگه در سال 2025 با خودم شرط میبندم همین چینی هارا چنان با بزرگان مقایسه میکنن برگ های همه میریزه. 4 سال دیگه همین لینک رو میدم خودت کامنتت رو ببنی ///جنابعالی روزی فکر میکردی جنسیس رو با bmw مقایسه کنن؟؟ اصلا فکرش رو میکردی؟؟شما فکر میکردی کیا تلوراید کره ای بهترین خودرو سال 2020 جهان بشه ؟؟ 5 سال پیش فکر میکرد ؟؟ 5 سال پیش هم همه مون درباره کره ای ها همین حرف های مسخره رو میزدیم. الان تاکسون با توجه به منبع اتوکار بهتر از لکسس RX هست!

      شما همیشه از من ایراد میگرید. بابا لامصب اون انگشت لعنتی تو تکون بده 2 تا سرچ بزن خب نمیمیری که. هعی میگید چرا طرفدار چین رو میکنی. خب اون انگشت مبارک رو تکون بده 2 تا سرچ بزن برو 1 فیلم ببین بعدا چیزی بگو.

      این از پاسخ من به شما. اما بریم سراغ جزئیات!
      (واقعا واسم خیلی عجیبه که هستند کسایی که از خودروی چینی دفاع میکنن و فنشند!)

      خب شما برو فن بوگاتی بشو که هیچ وقت نه دیدیش نه روندیش نه میدونی کیفیتش چیه.

      ((شما برند را میبینید من اپشن را !! ،دوست عزیز مشکل همینجاست که چینیا چیزی جز آپشن ندارند،خب ))

      خیلی خیلی چیز ها دارند اما اون پررنگه آپشن هست . ولی چیز های خوب زیاد دارند.

      ((۱.خودروهای چینی خب چند سال پیش و همینایی که داخل ایران هنوز مونتاژ میشه واقعا ظاهر هم ندارن که ما بریم بخریمشون،مثلا همین جک S5 که تازه فیس لیفت شده،نگاهش کنین،واقعا بنظرم بدتر شده،قبل فیس لیفت بهتر بود.
      ۲.شما که باطنو نگاه میکنین به ما بگین که به جز انجین های ۱.۵ تا ۲ لیتر ۴ سیلندر توربوشارژ چی میبینید،حالا کاشکی با کیفیا بودند نه اینکه توربو باشند و پر استهلاک که واقعا تورو خرج زیادی داره.))

      شما خب فیس لیفت S5 رو نخر. مگه زوری هست؟؟

      چینی های ایران 1.5 و 2 هستن اما در خود چین موتور 3 لیتری و 2.5 لیتری و هیبریدی و حتی الکتریکی های 400 یا 500 اسبی هم داریم. بارها تاکیید کردم من منظورم خودرو چینی موجود در خود چین هست. حالا ایران میره ضعیف میاره دیگه مشکل من نیست

      ((۳.خودروهای چینی(جدیدا،بنظرم کانسپتاشون(حتی بعضی از کانسپتاشون قشنگ طراحی چند دهه قبله مثل اونی که مثل کوروت بود یا ونه که مثل یکی از ونای قدیمی فولکس بودو….))،خب خودروهای چینی جدیداشون که خب فقط ظاهرند و داخل پوچند منظورم از نظر فنیه،حالا هرچند که جدیداشون بهترند و نسبت به قبل پیشرفت کردند ولی بازم خوب نیستند.))

      مگه سوارشون شدی که میگی خوب نیستن ؟؟ روی عکس میگی بده. شرط میبندم سوار چینی های توی ایران هم که برای 5 سال پیشه هم نشدی، چه برسه به این جدیدها…

      ((والا من نمیدونم مردم دنیا همشون معلوم نیست چیکارشونه که خودروی چینی نمیخرند ولی شما میدونید که خودروهای چینی خوبند!))

      خب عزیز دل هنوز تو آمریکا و اروپا عرضه نشدن خب. بزار عرضه بشن. بعد 1 سال بیا آمار فروششون رو ببین. میبنی که در آینده برای چینی سر و دست میشکونن!!

      وقتی هواوی وارد بازار جهانی شد اصلا تحویل نگرفتنش. بعد 2 سال چنان مردم براش بال بال میزنند که نگو نپرس. الان پرفروش ترین گوشی اروپا هواوی هست تو بخش کامپیوتر و لپ تاپ هم لنوو خیلی خوب میفروشه. اولش تحویلشون نگرفتن. اما الان دیگه برند های خیلی مطرحی شدن. خودروهاشون هم همینه.

      ((مثل فیات،لانچیا،داچیا،لوتوس،آلفارومئو و خیلیای دیگه حتی اینا هم به تویوتا و شرکتای همردش نمیرسند))

      😂 یعنی الان داچیا بنجل و زباله بهتر از جیلی هست ؟؟ 🤣

      خواب هستی فکر کنم. بار ها گفتم باز هم میگم صنعت خودرو سازی چین از کره و ژاپن در بحث تکونولوژی، آپشن ، کارایی ، پرفورمنسی و… خیلی چیز های دیگه جلو زده. فقط برندیگ مونده و قابل اعتماد بودن که اونم تا 2 سال دیگه جلو میزنه و میشه رهبر آسیا و میره برای رقابت با آمریکا و آلمان. درسته اون ها هم دست رو دست نمیزارن ولی پیشرفت چینی ها 2 برابر دیگر شرکت هاس.

      حالا حرف های من به کنار.
      زمان حرف های منو ثابت میکنه فقط باید صبر داشت و دید آینده خودروسازی چه طور توسط چینی ها در اختیار گرفته میشه. البته از همین الان هم میشه به داستان پی برد.

      ولی برخی علاقه ای به قبول کردن حقیقت ندارند مثل اینکه.

      2 تا سرچ زدن در گوگل اصلا کار سختی نیست…

      پدال کامنتمو منتشر کن 🙏با سپاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ( Only she reminds me of love )

        ۱۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        اون چینی های احمق رفتن مهندس های آمریکایی و آلمانی رو با پول های هنگفت خریدن تا براشون ماشین درست کنن خودشون حتی نمیتونن یه کاری بکنن بچه هاشون شبیه هم نشن ( همه کپی همن🤣)
        بعد بیان ماشین درست کنن!!
        هههخخ ،خنده داره🤣🤣🤣

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. بهزاد

        ۱۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2366 ديدگاه)

        ببین رامین جان شما وقتی دم از پیشرفت میزنی در نظر بگیر دیگران هم به دنبال رشد و پیشرفت هستند و این پدیده مختص چینی ها نیست و رقبا هم دنبالشن.
        تو همین یک سال دو شرکت برلیانس و لیفان اعلام برشکستگی کردن و قرار نیست همه چی خوب پیش بره و حتی هواوی هم تقریبا ورشکست شده و بخشی از تجارنش واگذار شد که در این مقاله نمیگنجه.
        وقتی شما میگی دو سال دیگه چین رهبر صنعت خودرو آسیا میشه به احتمال زیاد خبری از حال و روز این صنعت نداری.
        امتیازات مجلات و ستاره ها تضمین کننده ی موفقیت نیست و رفتار بازار بر مبنای نظر مجلات دگرگون نمیشه.
        معادلاتی که در ذهن خودت چیدی نتنها به این زودی میسر نیست بلکه ممکنه برعکس عمل کنه و اگر چینی ها وارد بازارهای مهم خارج از چین بشن ممکنه بار مالی زیادی براشون داشته باشه‌.

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. R@m!n

          ۱۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          بهزاد جان حیف وقتیه که برای توضیحات تلف کنی. میگه 5 سال دیگه چین اوله باشه اوله. طرفتو ببین اصن حرف و درکش ارزش بحث داره یا نه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. new RAMIN

          ۱۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          @بهزاد

          بله حرف شما صحیح هست حتی 2 تا لینک دادم تا به تمام ماجرا و اینکه چرا میگم چینی پی ببرید. ( رفته تو تایید🙄)
          حرف شما صحیح هست ما از آینده خبر نداریم.برند های دیگه دست رو دست نزاشتن چینی هارو تماشا کنن. همین ترامپش از ترس همین چینی ها تحریشمون کرد که مبادا نیان آمریکا بدبختتشون کنن. اما چین اجتناب ناپذیر هست. درواقع چین اجتناب ناپذیر نیست !! بلکه پیشرفتش اجتناب ناپذیره ! ?

          هرکمپانی هر کشوری. حالا چه افغانستان چه مغلوستان خلاصه هر کشوری وقتی پیشرفت کنه اونم خیلی سریع، تقریبا نمیتونی جلوشو بگیری. باور کردنش سخته اما همین چینی های به اصطلاح بد تقریبا گریز ناپذیر هستن
          نمیتونی منکر این موضوع بشی چون تقریبا هرجا بگی نگی حضور دارن یا حضور پیدا میکنن و هر روز پیشرفت!

          همین چری مثلا آشغال صنعت خودرو سازی رو سال 2003 با چری QQ شروع کرد. اما الان ببنیش…

          همین changan که اکثرا تو سایت پدال مسخرش میکنید صنعت خودرو سازی رو رسما سال 2006 با بن بن شروع کرد. اما الان خودرویی تولید میکنه که بنا به ادعا برخی سایت ها لایق حضور بازار آمریکایی هست!!

          همین byd صنعت خودروسازی رو سال 1999 شروع کرد. الان تو اروپا حضور داره هیچ. سریعترین هیبریدی های جهان هم تولید میکنه.

          همین لینک ندکو رو ببین. کلا 6 ساله تاسیس شده. اما یا حضرت سرعت.
          لینک اندکو 03 سیان رکورد نوربرینگ رو داره 7:23 😯👏👏 2 لیتری توربو 528 اسب دیفرانسیل جلو شتاب 4.2 ثانیه!!!😵😵

          یا همین NIO که هایپرکارش زبانزد بیشتر سایت هاس. 2 سال پیاپی سریعترین الکتریکی نوربرینگ بود که فولکس واگن اون خودرو مسابقه الکتریکیش شکستش داد.

          همین changan که فیلسوفان پدال بهش تیکه می اندازن رکورد رژه خودران داره که تو گینس ثبت شده!! کاری که مدعیان خودران نکردن ولی این شرکت کردش !!

          شاید چینی ها 40 یا 50 ساله کمپانیهاشون تاسیس شده باشه ولی رسما خودروسازی رو 15 ساله شروع کردن و در 15 سال از تولید گاری و درشکه رسیدن به خودروهایی که انواع رکورد هارو میزنن و کیفیت هندلینگ سواری شون واقعا در نوع خود بینظیره.

          درسته برخی چینی ها هنوز کپی میکنن و واقعا بنجل هستن ولی من فقط فقط با “”4 غول خودروسازی چین “” و “”2 کمپانی برتر الکتریکی چینی”” کار دارم.
          و فقط از اینا تعریف میکنم.

          حالا همین کمپانی های برتر تو 15 سال از تولید شتر گاو پلنگ رسیدن به اینا…
          خودت سال 2026 ، 2027 رو قضاوت کن. تازه نکته مهم اینه چینی ها سرمایه گذاری زیادی روی الکتریکی و خودران کردن.

          قضاوت را به پای خودتان میسپارم…

          پدال کامنتمو منتشر کن…با سپاس…

          موافقم 0
          مخالفم 1
      3. پویان

        ۱۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (748 ديدگاه)

        سلام رامین خوبی
        حالا یه سوال چانگان ماشین تمام برقی امسال تولید کرده ؟اگر کرده خصوصیاتش چیه ؟
        مرسی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. Amirreza

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    طراحیش با اینکه رادیکاله ولی قشنگ درومده ، در کل ماشین دوست داشتنی و خوبیه مخصوصا طراحی داشبوردش ولی چیزی که برا من عجیبه اینه که نویسنده تو رقابت با id4 ، این رو برتر دونسته

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    زمانی رئیس جمهور همین کشور موقع افتتاح ایران خودرو اومد ایران گفت ایکاش ما اونقدر پول داشتیم یه همچین شرکتی داشته باشیم ولی الان چی شده ؟ 😐😑 اینو از جایی شنیدم ولی نمیدونم راسته یانه اگه میدونید بگید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Mf1

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    بنظرم میتونه پرفروشترین خودرو تاریخ بشه البته یه خرده قیمتش کمتر باشه
    از لحاظ طراحی ساده و بینظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد مختاری آذر

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    زیاد بد نیست واقعا عالی هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا