هیوندای

تست و بررسی کامل هیوندای سانتافه اسپرت 2014

هیوندای، در سال ۲۰۱۳، نسل سوم کراس آور محبوب خود، یعنی سانتافه را با دو مدل متفاوت، با نام‌های SPORT و Grand SantaFe معرفی کرد.
در ادامه به بررسی کامل نسخهٔ اسپرت آن می‌پردازیم که از چندی پیش به کشورمان وارد شده است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport

نگاهی اجمالی

سانتافه جدید تفاوت‌های زیادی با مدل قبلی خود دارد. هیوندای بیشتر در این مدل سعی کرده است کم و کاستی‌های نمونهٔ قبلی را جبران کند و توانسته است به‌خوبی نیاز مشتریان را پاسخ دهد.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport
مدل سانتافهٔ اسپرت که یک کراس آور سایز متوسط به‌حساب می‌آید و هم اندازهٔ مدل پیشین است و با گنجایش ۵ سرنشین ارائه شده است. نمونهٔ دیگر سانتافه که گرند سانتافه نام دارد، دارای ابعاد بزرگ‌تر و فاصلهٔ محورهای طولانی‌تر و ظرفیت ۶ یا ۷ نفر ارائه شده است. همان‌طور که می‌دانید مدل ix55 وراکروز چندی پیش از گردونهٔ تولیدات هیوندای حذف شد و مدل گرند سانتافه در خط تولید SUV فول سایز هیوندای با نام ix45 قرار گرفت و این مدل جایگزین برادر بزرگ‌تر خود، یعنی وراکروز گردید.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport
حداقل قیمت سانتافه اسپرت ۲۰۱۴ از ۲۵.۸۲۵ دلار شروع می‌شود که با اضافه کردن سیستم چهار چرخ متحرک و آپشن های دیگر، قیمت فول آن به ۳۷.۰۰۰ دلار خواهد رسید. سانتافه در بازار رقبایی چون شورولت Equinox، فورد Escape، جی‌ام‌سی Terrain، هوندا CR-V، مزدا CX-5، نیسان Rogue، سوبارو Forester، تویوتا RAV4 و فولکس‌واگن Tiguan را در برابر خود می بیند که البته نه‌تنها از لحاظ قیمت بلکه در بسیاری از موارد دیگر برتری با هیوندای سانتافه است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport

درباره خودرو تست ما

خودرویی که من در این تست سوار شدم سانتافهٔ اسپرت ۲۰۱۴ با موتور توربو ۲.۰ لیتری دیفرانسیل جلو است. همچنین، برچسب قیمت ۳۱.۵۲۵ دلار بر روی آن خورده است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport
قیمت مازاد این مدل نسبت به مدل پایه به خاطر موتور ارتقا یافته با توربوشارژ فوق‌العاده و لیست آپشن‌های بلند بالایی است که در ادامه به‌مرور آن‌ها می‌پردازیم.

ظاهر و طراحی

هیوندای تا قبل از سال ۲۰۱۳ سبک طراحی خود را با نام “Fluidic Sculpture” یا مجسمهٔ سیال معرفی کرده بود؛ اما در سال ۲۰۱۳ زبان طراحی خاصی را برای خود معرفی کرد و یک ذوزنقه متقاطع را برای جلوپنجرهٔ خودروهایش در نظر گرفت که آن را “Storm Edge” یا “طوفان لبه” نامید. در حال حاضر هم در مدل‌های مختلف هیوندای این سبک کاملاً مشهود است. در این سبک خطوط تیز و شکسته، برخلاف سبک گذشته که محصولات هیوندای را ظریف و فمینیستی نشان می‌داد؛ محصولات این برند را خشن و اسپرت نشان می‌دهند و رقبا را به چالشی جدی فرا می‌خوانند. البته به گفتهٔ بسیاری از منتقدان، این عمل نوعی کپی‌برداری از محصولات فورد است. به عنوان مثال، جلوپنجره سانتافه شباهت زیادی با فورد اِج دارد. خطوط برجسته بغل خودرو و رکاب‌ها، آینه‌های تاشو زیبا، چراغ‌های تهاجمی‌تر، جلوپنجرهٔ مشبک، سپر اسپرت که مه شکن‌های بزرگ در آن جای گرفته‌اند، همگی ظاهر خودرو را زیبا و باوقار جلوه می‌دهند و حس ثبات و قدرت خودرو را به‌خوبی القاء می‌کنند.
هیوندای برای این مدل یک رنگ سفارشی و خاص به نام “کابو برنز” در نظر گرفته است که ترکیبی از قهوه‌ای و خاکستری می‌باشد که در صورت انتخاب رنگ کابو برنز، تریم داخلی باید بژ رنگ باشد و داشبورد هم نهایتاً با چوب مصنوعی طلایی‌رنگ مزیّن می‌شود.

درمجموع، سانتافهٔ جدید از نظر طراحی، زیبا، اسپرت و جوان‌پسند است.

راحتی و حمل‌ونقل

هنگام نشستن در سانتافهٔ اسپرت جدید، به‌وضوح می‌توانید کیفیت قابل قبول مواد بکار رفته در کابین را حس کنید. پوشش صندلی‌ها از چرم است و با نام YES Essentials® شناخته می‌شوند که بوگیر، ضد عرق و با خاصیت آنتی استاتیک مقاوم در برابر گرد و غبار نیز می‌باشد، صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن هستند و صندلی راننده نیز در ۱۲ حالت حافظه قابل تنظیم است. فرمان نیز به صورت تلسکوپی می‌باشد و به‌راحتی قابل تنظیم است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport Interior
صندلی‌های عقب نیز جادار و راحت هستند و فضای پای زیادی برای سرنشینان عقب فراهم آورده است. یکی از ویژگی‌های خوبی که به صورت استاندارد در مدل سانتافهٔ اسپرت وجود دارد پرده آفتاب‌گیر عقب و شیشه‌های ضد اشعه UV است که بسیار مفید بوده و چشم را در برابر نور مستقیم خورشید محافظت می‌کند.

2014 Hyundai Santa fe Sport Interior
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport Interior
هیوندای در این مدل هم برای حجم صندوق عقب دست‌ودل‌باز بوده که به هیچ عنوان با کمبود جا مواجه نخواهید شد؛ با این حال، اگر باز هم به فضای بیشتری نیاز داشته باشید، صندلی‌های ردیف کاملاً خوابیده و هم تراز با کف صندوق می‌شوند که فضای بار را دو چندان می‌کند.
درمجموع، سانتافهٔ جدید، ضمن اسپرت بودن، راحت و کاربردی است.

کنترل و تجهیزات کابین

کنترل تجهیزات بسیار راحت است، یعنی همه چیز سر جای خودش آن‌طور که باید باشد قرار دارد و استفاده از امکانات داخل کابین و سایز دکمه‌های پرکاربرد نیز راحت انجام می‌شود. با باز کردن درب، سانتافه با صدایی خاص، به راننده خوش‌آمد می‌گوید و دکمهٔ استارت موتور حتی در شب به‌راحتی قابل مشاهده است و با نور آبی تیره نمایان است.

2014 Hyundai Santa fe Sport Interior
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport Interior
آپشن های این خودرو عبارت‌اند از: گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، تهویه مطبوع و کنترل دو قسمتی اتوماتیک هوای کابین، دوربین دید عقب، آینه وسط با محدودکننده اتوماتیک نور و قطب‌نما، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ اسپیکر با صدای فراگیر، هندزفری بلوتوث، پورت ipod، AUX، USB، سیستم ناوبری با یک صفحه نمایش بزرگ ۸ اینچی لمسی در کنار دکمه‌های بزرگ و حساس به لمس، کنترل‌های مجازی و واقعی که توابع نرم‌افزاری و ویژگی‌های مختلف سانتافه را به عهده دارند مانند دریافت سیگنال حسگرهای موجود در بدنه، تشخیص وضعیت راه و… همگی به نحو احسن ایفای نقش می‌کنند. هیوندای، قابلیتی برای خودرو گذاشته است که راننده می‌تواند با مرکز سرویس خود از راه دور ارتباط کامپیوتری برقرار کند و پردازشات خودکار انجام شود. نام این سیستم Blue Link است که با فعال کردن این اشتراک امکان استفاده از ویژگی‌هایی مانند هشدار برخورد به صورت خودکار، کمک اضطراری SOS و دسترسی به خودرو از راه دور وجود دارد. این سیستم به مدت یک سال اشتراک رایگان برای سانتافه در دسترس است. با این سیستم همچنین می‌توان، کنترل سرعت، کنترل مسیرهای عبوری، هشدارهای مرزی و بسیاری امور دیگر را به صورت دقیق کنترل نمود. فرمان چرمی تلسکوپی گرم شونده، کروز کنترل، سقف پانوراما، دکمهٔ استارت استاپ موتور، چراغ‌های اتوماتیک جلو زنون، چراغ‌های LED جلو و عقب، گرم‌کن آینه‌های جانبی، سیستم تشخیص نقطهٔ کور، اسپویلر عقب، اگزوز دوقلو کرومی، شیشه جلو مجهز به تکنولوژی اتوماتیک ضدیخ، چرخ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی و کف‌پوش‌های داخلی نیز از دیگر آپشن های سانتافهٔ اسپرت است.

ایمنی

علاوه بر امور امنیتی که با سیستم Blue Link می‌توان لحاظ نمود، سیستم‌های دیگری نیز امنیت راننده و خودرو را افزایش داده‌اند. ورود بدون کلید و کنترل از راه دور با آلارم هشدار، هفت عدد ایربگ، دوربین دید عقب، سنسور پارک، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) به منظور پایداری بیشتر و جلوگیری از سرخوردن، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) با توزیع الکترونیکی ترمز نیروی (EBD) و یک سیستم تشخیص نقاط کور به منظور جلوگیری از حوادث وجود دارند که فراتر از نیاز شما به امور رانندگی توجه می‌کنند. با این حال اگر یک حادثه رخ دهد نباید زیاد نگران باشید چراکه سانتافهٔ اسپرت، در برابر ضربه به سرنشینان بسیار مقاوم بوده و در تست‌های تصادف انجام شده توسط ترافیک بزرگراه اداره ملی ایمنی (NHTSA)، بالاترین رتبه را به دست آورده است، یعنی ۵ ستارهٔ کامل ایمنی. همچنین در تست موسسه بیمهٔ ایمنی بزرگراه آمریکا (IIHS)، با بالاترین امتیاز در تمام آزمون‌های صورت گرفته سربلند بیرون آمده است. پس از نظر ایمنی هم می‌توانید روی سانتافهٔ اسپرت جدید حساب باز کنید.

2014 Hyundai Santa fe Sport

زیر کاپوت

هیوندای برای مدل سانتافهٔ اسپرت دو موتور را در نظر گرفته است. یک موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ ۲.۰ لیتری به قدرت ۲۶۴ اسب بخار و ۳۶۵ نیوتن‌متر گشتاور در دسترس است که من ترجیح دادم موتور پرقدرت‌تر ۲.0T را انتخاب کنم، چراکه ۷۴ اسب بخار بیشتر از موتور ۲.۴ لیتری تولید می‌کند، سبک‌تر از آن است و جالب‌تر از همه اینکه این قدرت و گشتاور بالا را در دور پایین‌تر نسبت به موتور ۲.۴ لیتری به دست می‌آورد. البته برای مدل‌های گرند سانتافه، موتورهای شش سیلندر ۳.۳ لیتری با قدرت ۲۷۶ و ۲۹۰ اسب بخار نیز قابل سفارش است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport
خب، وقت حرکت کردن است. قدرت این خودرو از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در قدم اول سیستم کنترل کشش فعال بر روی مونیتور فعال می‌شود که باعث می‌شود با آرامش هرچه تمام‌تر خودرو به حرکت درآید و عمل بکسوات را محدود می‌کند. رساندن گشتاور به‌موقع موتور به گیربکس کاملاً مشهود است که در دور پایین شتاب و قدرت کافی و قابل قبول را به خودرو می‌دهد. مصرف سوخت این خودرو هم در شهر ۱۱.۴ لیتر، در اتوبان ۸.۲ لیتر و به صورت میانگین ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد. همچنین سانتافهٔ اسپرت مجهز به سیستم ECO Active است که باعث بهبود بهره‌وری سوخت می‌شود که از این نظر هم در میان رقبا بهتر عمل کرده است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport

برداشت نهایی رانندگی

سانتافهٔ اسپرت سه حالت رانندگی راحت، عادی، اسپرت دارد، ولی تمایز بین حالت اسپرت و دو حالت دیگر کم و ناچیز بود. درمجموع، عملکرد این خودرو حین رانندگی، بسیار نرم و رضایت‌بخش است ولی در مقابل نام اسپرتی که به دوش می‌کشد، آن‌چنان که باید باشد نیست؛ یعنی رانندگی با این خودرو حتی با فشردن دکمهٔ اسپرت حالتی متعادل دارد. منظور از متعادل، قدرت و شتاب کم نیست، فقط فرمان پذیری و سیستم تعلیق در حالت اسپرت باید سفت و مسابقه‌ای به نظر برسد ولی این‌گونه نیست و آن‌طور که باید لایق نام اسپرت باشد نظرتان را جلب نمی‌کند. مهندسان هیوندای باید در مورد فرمان پذیری و سیستم تعلیق سانتافه، در حالت اسپرت، تجدیدنظر کنند تا اسپرت بودن را به‌درستی به راننده القا کند. با این حال، نسبت به نسل پیشین خود بهبود زیادی را در هندلینگ و مانور پذیری به خود دیده است اما از حق نگذریم، در دو حالت دیگر رانندگی بسیار رضایت‌بخش است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport
از بحث تعلیق و فرمان پذیری که بگذریم، در قطب مخالف این طیف، موتور توربوشارژ این خودرو قرار دارد که بی‌شک جزء بهترین‌هاست و چه از نظر قدرت، شتاب و سرعت کاملاً نظرتان را جلب می‌کند و در بحث قوای محرکه به‌خوبی سانتافه را لایق بر دوش کشیدن واژه اسپرت می‌دارد. همه چیز به‌درستی و آنجا که باید، صورت می‌گیرد. انتقال نیرو نیز به‌خوبی انجام می‌شود، گیربکس اتوماتیک بسیار روان و سریع، واکنش نشان می‌دهد.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport
سیستم‌ها و سنسورهای مختلف که وضعیت جاده را بررسی می‌کنند مانند ترمز خودکار در سرازیری‌ها نیز به‌درستی ایفای نقش می‌کنند. کیفیت سواری در شهر و بزرگراه و در جاده‌های ناهموار و خاکی نیز کاملاً رضایت‌بخش است، ترمزها قوی هستند و به‌خوبی کار می‌کنند و سیستم تعلیق بسیار نرم و بی سروصدا عمل می‌کند. از آنجا که خودروی ما محرکه جلو است، تست‌های سخت آفرود را از سر راهش کنار زدیم و به جاده‌هایی با ناهمواری‌های در حد معمول اکتفا کردیم که واقعاً به نرمی و سهولت از آن‌ها عبور می‌کرد.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport

نتیجهٔ نهایی

هیوندای سانتافه اسپرت خودرویی شیک، جادار، ایمن، قوی و چابک است که با وجود قیمت مناسب در برابر رقبا، هر خریداری را جذب خودش می‌کند. اگر شما نیز تمایل به خرید این خودرو را دارید، پیشنهاد ما به شما انتخاب موتور ۲.۰ لیتری توربو است که واقعاً قدرت و چابکی لازم را داشته و نیازتان را بیش از پیش رفع می‌کند.

جوانب مثبت و منفی

مثبت

  • موتور توربوشارژ پرقدرت با عملکرد فوق‌العاده
  • فضای پای زیاد جلو، عقب و محفظه بار صندوق
  • طراحی خارجی و داخلی ساده، شیک و جذاب
  • ایمنی چشمگیر – کسب بالاترین رتبه تست تصادف
  • اتصال به Blue Link و خدمات و سرویس‌های آنلاین
  • گارانتی ۵ ساله یا ۶۰.۰۰۰ کیلومتری

منفی

  • احساس فرمان پذیری کم
  • فاقد قابلیت تنظیم ارتفاع برای صندلی مسافر در جلو
  • استفاده از چوب مصنوعی در طراحی داشبورد
  • اسپرت، فقط بخشی از نام خودرو است نه تنظیم سفتی فرمان و تعلیق

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۵ درب، SUV سایز متوسط.
  • قیمت مدل تست: ۳۱.۵۲۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۲۵۸۲۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC 16 سوپاپ و چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۶۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۶۵ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ تا ۳۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک – شیفت ترونیک.
  • حجم باک: ۶۶ لیتر.
    ابعاد:
  • فاصله محوری: ۲۷۰۰ میلی‌متر.
  • طول ماشین: ۴۶۸۹ میلی‌متر.
  • عرض: ۱۸۸۰ میلی‌متر.
  • ارتفاع: ۱۶۸۹ میلی‌متر.
  • وزن کلی: ۱۶۱۹ کیلوگرم.
    تست‌های سرعت:
  • صفر تا ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت:۶.۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰.۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶.۶ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۳۰.۸ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵.۱ ثانیه.
  • سرعت نهایی: ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۴۰ متر.
    مصرف سوخت:
  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱.۴ لیتر در شهر و ۶.۶-۸.۴ لیتر در بزرگراه و ۱۰.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۱۹۸ دیدگاه‌ها

  1. amin

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    اینم تست سایتMOTORTREND که SUV های فول سایز رو ازمایش کرده.به رقیب های سانتافه توجه کنید و رده این ماشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      امین جان لطفاً دقتت رو ببر بالاتر اذهان کاربران سایت هم دچار شک و تردید نکن

      جواب شمارو تو نظرات قدیمی تر دادم

      سانتافۀ اسپورت SUV فول سایز نیست، اگه مطلب رو هم با دقت میخوندی کلمه سایز متوسط رو احتمالاً می‌دیدید

      اونی هم که شما میگی نسخه فول سایز یا به عبارتی گرند هستش که جایگزین موهاوی شده و رقبایی چون هایلندر، پدفایندر، پایلوت، دورانگو و CX-9 داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. navid mirzaei

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام به همه کاربران محترم پدال. من نویدم یک سالی هست که میام پدال اما عضو نبودم. اما بالاخره تصمیم گرفتم منم به جمعتون بپیوندم. ایشالا با پاقدم من دوستای خوب و فعال قدیم این جمع رو ترک نکن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      خوش اومدی نوید جان :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. amin

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    این هم تست ایمنی سانتافه و رقیباش در سازمان معتبر IIHS
    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/toyota/highlander
    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/dodge/durango
    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/hyundai/santa-fe
    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/subaru/outback
    همون طور که میبینید هر سه این ها بهتر از سانتافه هستند.تازه برای سانتافه هنوز SMALL OVER LAP FRONT انجام نشده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      اینارو در مطلب مخصوص به خوش باید میزاشتی

      این لینکا مربوط به این پست نیست دوست عزیز

      اینجا پست سانتافۀ اسپورت هستش :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amin

        ۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (58 ديدگاه)

        خب عزیزم شما نوشتی کسب بالاترین رتبه تصادف.پس در مورد ایمنی ماشین هم خودت صحبت کردی و مطلب نوشتی.من هم در مورد ایمنی سانتافه و رقباش لینک دادم,میشه بگین کجاش بی ربطه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سام01

          ۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (218 ديدگاه)

          سانتافه در بازار رقبایی چون شورولت Equinox، فورد Escape، جی‌ام‌سی Terrain، هوندا CR-V، مزدا CX-5، نیسان Rogue، سوبارو Foresterتویوتا RAV4 و فولکس‌واگن Tiguan را در برابر خود می بیند که البته نه‌تنها از لحاظ قیمت بلکه در بسیاری از موارد دیگر برتری با هیوندای سانتافه است.
          دوست عزیز این اظهار نظری که شما نوشتید نمیدونم ترجمه یک مقاله خودرویی هست یا نظر شخصی و البته محترم خودتون.هرچه که هست برای طیف زیادی از خودرو دوستان در هر جای دنیا قابل قبول نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          آقا امین، پسر خوب!! :)

          شما که هنوز نمیدونی من در مورد کدوم نسخه و مدل از سانتافه مطلب نوشتم چی میگی آخه؟؟

          الانم میگم بی ربطه

          لینک شما مربوط به گرند هستش ای خدا :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ahmad..F12

          ۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          آقای سام :)

          برای من مشخص کن کی جز شما قبول نداره

          این طیف زیاد کجان؟؟؟؟

          لینک بدم خدمتت که رقبای این خودرو رو بشناسی؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ahmad..F12

          ۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          رقبای نام برده رو ببیند

          http://www.thecarconnection.com/compare/toyota_rav4_2014_choices

          من نمیدونم چرا انقدر تهمت میزنی میگی از خودت نوشتی از خودت نوشتی خب یه سرچ ساده بکن عزیزم

          کاش جناب سردبیر بیاد پیام بده بگه که تا صدق و صحت مطلبی رو تأیید نکنه اونو آپلود نمیکنه رو سایت

          ینی این به ذهنت نمیرسه :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Ahmad..F12

          ۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          و آقای سام :)

          دلیل ندیدم اول بخوام مدرک بیارم برات چون واقعاً فهمیدم دنبال دو بهم زذنی

          ولی عیب نداره من از حضور کاربران محترم سایت عذر میخوام، اینم مدرک برای اثبات

          میبینی که در یورو ان کاپ که معتبر ترین هست، 5 ستاره کامل ایمنی رو دریافت کرده

          http://www.euroncap.com/results/hyundai/santa_fe/490.aspx

          و در NHTSA هم همینطور

          http://www.safercar.gov/Vehicle+Shoppers/5-Star+Safety+Ratings/2011-Newer+Vehicles/Vehicle-Detail?vehicleId=8129

          و در اینجا

          http://www.edmunds.com/hyundai/santa-fe-sport/2014/safety.html

          پس هیج جای متن نقص یا اشکال نداشت و حرف منم که گفتم در تست موسسه بیمهٔ ایمنی بزرگراه آمریکا (IIHS)، بالاترین امتیاز رو گرفته اشتباه نبود!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. hrf

        ۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (381 ديدگاه)

        احمد جان من اخر متوجه نشدم. یعنی سانتافه با یک طراحی یکسان ولی با دو بدنه تو دوتا کلاس مختلف ارائه میشه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          همینطوره hrf جان

          نمونه (سانتافه) که نسل جدید همون نسخه قبلی هست و در کلاس SUV متوسط قرار داره

          نمونه (گرند سانتافه) هم که جایگزین وراکروز شده و در کلاس SUV فول سایز کمپانی هیوندای قرار میگیره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. hrf

          ۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (381 ديدگاه)

          اها.ممنون از توضیحت. :) سانتافه اسپورت فکر نکنم وارد شده باشه. اگر شده باشه گزینه وسوسه انگیزی هست چون اینا ک 2.400 هستند موتورشون یکم ضعیفه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. انزو

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (369 ديدگاه)

    به نظرم قیافه سانتافه پخته تر از اسپورتیج هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حامد

    ۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام من چند وقت بی ام و ایکس 3 داشتم مدل 2014 حدود 1 ماه اصلا راضی نبودم ماشین خیلی خشکه فروختمش سانتافه خریدم عالیه و اگه قرار بود راو4 بخرم میرفتم مینی بوس میخریدم چون طراحیش افتضاحه و اینو بدونید که اولین چیزی که باعث میشه از یه ماشین خوشت بیاد طراحی ماشینه و ماشینی که طراحیش خوب باشه کیفیتش هم خوبه. و کره تا چند سال دیگه از لحاظ ماشین سازی کل دنیا رو میگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      X3 که جایگاه خاص خودشو داره

      RAV4 هم خودروی با کیفیت و خوبیه سواریشو البته تجربه نکردم

      سانتافه رو هم قبول دارم واقعاً سواری نرم و لذت بخشی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ali

      ۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      ژاپن و آمریکا هم میشینن تا کره بهشون برسه؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مصطفی

      ۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (62 ديدگاه)

      هر وقت دیدی یه یه ایکس 3 با 5 سرنشین از ماشین تک سرنشینت زد جلو متوجه میشی اشتباه کردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (255 ديدگاه)

        اصلا شما مطمعنی bmw x3داشتید!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. سام01

      ۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (218 ديدگاه)

      شما بدون شک هیچ موقع فرمان x3 در دستتون نبوده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. امیرحسین

      ۱۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      بابا ولمون کن تروخدا.خود سازنده های هیوندا و سانتافه هم همچین حرفی نمیزنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ali

    ۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من که باور نمی کنم سانتافه از فورد جی ام سی و تویوتا و هیوندا و نیسان و… بالاتر باشه بعدشم هیوندا عالیه ولی برا چهار سال ولی ژاپنی ها و آمریکایی ها والمانی ها برا ده بیست سال ودر آخر تویوتا هایلندر رقیب سانتافه است نه روفور معلومه روفور پایین تر از سانتافه و خیلیییی بالا تر از توسان هست)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (62 ديدگاه)

      با حرفت موافقم ، هر وقت کره ای ها تونستن یه چیزی مثل رم و توندرا تولید کنن اسم خودشون رو خودرو ساز بزارن ، کره ای ها فقط بزک هستن ، مثل دختری که 7 ساعت جلو آینه به خودش برسه…..!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ASADI

        ۲۶ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (266 ديدگاه)

        هر وقت آزرا سوار شدی بعد حرفتو بزن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. شاهین حسینی

      ۱۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      اقا علی جان حرف شما درست شما گفتید که هیوندای داره چهار ساله که ماشین خوب میزنه و المانی ها بیست ساله درسته ولی دو تا انسان تو یک وقت به دنیا میان بعد که بزرگ میشن یکیشون تو ده سالگی به عقل میاد ولی اون یکی تو بیست ساله هم عقل نیومده خب من منظورم بدی به بیست ساله برند های المانی یا امریکایی ندارم ولی منظوره من اینه که هیوندای داره تو این چهار پنج سال به عقل المانی ها و امریکایی ها میرسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. سام

    ۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام

    بدون هیچ شک و تردیدی ماشین های کره ای در زمینه ارائه آپشن های متنوع و طراحی زیبا و جوان پسند دست برتر رو در خودروسازی دارن. کره ای ها حتی توی بازار کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هم که کاملا در حاشیه بودن، کم کم دارن مورد توجه قرار می گیرن و این اتفاقی که از حوالی سال 2011 و با ارائه نسل های جدید سوناتا و الانترا شروع شده و تا به امروز هم ادامه پیدا کرده.دربازار کشورهای تازه استقلال یافته ای چون ترکمنستان و آذربایجان و قزاقستان و….هم ماشین های کره ای حرف اول رو میزنن.فقط کافی که یه نگاهی به خیابون های باکو پایتخت جمهوری آذربایجان بندازین،بیشتر ماشین ها کره ای هستن و از انواع کیا اسپورتیج و هیوندای توسان و…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ASTON MARTin

    ۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    امروز گذاشتنش بعد ببین کامنتا چطوری زد جلو!
    خداییش آفرین به هیوندای ! واقعا افرین
    این ماشین واقعا بینظیره! درقیاس با قیمتش واقعا حرف نداه!خوراک همون نیومکزیکوی آمریکاس!
    والتر وایت باید یدونه ازینا میخرید :)
    واقعا ماشین شاهکاریه حرفی نمیمونه
    وقتی امکاناتش رو میخونی واقعا “مدرنیته” رو درش میبینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ياكان

    ۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    آی کره! جان مادرت یه 100 سالی صبر کن ما ایرانیها از خواب بیدار بشیمو بهت برسیم! آلمانو ایتالیا و آمریکا و ژاپن و …: شما برید به سلامت. میدونم نمیتونید 1000 سال منتظر ایرانیها باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مصطفی

    ۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    اگر نیسان روگ وارد بشه و به قیمت اصلیش فروخته بشه هیچ کس کره ای سوار نمیشه
    چون هم قیافه داره هم کیفیت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hrf

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      روگ که واقعا عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. حامد

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    قابل توجه اون دوست عزیزی (علی) که میگه مطمئنی ایکس 3 داشتی یا نه باید بگم که 3 تا از نمایشگاه های خیابان عباس اباد مال پدر بندست و از سری اس بنز گرفته تا انواع بی ام و در نمایشگاه هست ولی نمیدونم چرا هیوندای رو انتخاب کردم در ضمن اگر سانتافه اسپرت 2 لیتری خواستید بگید به اسم خودتون وارد میکنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حامد

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    و در جواب اون دوست عزیزی که گفتند ماشینای کره ای در کشورهای ترکمنستان و آذربایجان و قزاقستان زیاد دیده میشه باید بگم من مقیم آمریکا هستم نیو یورک تا چشم کار میکنه برند هیوندا و کیا دیده میشه از جمله هیوندای جنسیس که تبلیغش هم در سریال 24 بود و بیایم همه با هم دست به دست هم بدیم و حسادت را کنار بزاریم و قبول کنیم پیشرفت باورنکردنی این دو خودروساز داشتند. :)))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      شما کامنت منو درست خوندی؟ کجای کامنت من بوی حسادت می داد؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ASADI

        ۲۶ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (266 ديدگاه)

        همه جاش

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      حامد جان سلام خوب شما اول بگو ببینم الان امریکا هستی یا ایران !!؟؟
      دوم این که مهن داخل هفته حداقل یک تا دوروز تهران هستم لطفا ادرس دقیق واسم نمایشگاه پدرتون رو بگید ؟؟تا اگر شد با تیانا تازه تحویل گرفتم بعد از سه تا چهار ماه تاخیر بیام نمایشگاه پدرتون و یه ماشینی ازش بردارم.
      وسوم این که اگر حرفاتون واقعی و درست بود من میام داخل همین سایت و هر روز ده تا کامنت معذرت خواهی از شما میزارم.
      منتظر جواب هاتون هستم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. سلام یک سانتافه 2014 کم اپشن بهتره یا یه ix35 فول ؟

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام یک سانتافه 2014 کم اپشن بهتره یا یه ix35 فول ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASADI

      ۲۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      ix35

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. حامد

    ۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام علی جان شما تشریف بیار نمایشگاه اتو مجتبی بالاتر از سید خندان فقط در نمایشگاه پدرم ماشین زیر 400 ملیون نیست دست پر تشریف بیارید .خودم از ساعت 10 تا 4 هرروز تو نمایشگاه هستم اسم فامیلت رو بگو که اومدی در خدمتت باشیم . فعلا هم تا 1 ماه ایران هستم برج 8 میرم . منتظرت هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      آقا حامد سلام من چند روز دور از نت بودم نتونستم جوابتون رو بدم من داخل تهران سه تا چهار تا اتو مجتبی میشناسم.مثل اتو مجتبی مشیری٢_اتو مجتبی هوشمند٣_اتو مجتبی زارعی۴_اتو مجتبی مهبانی با هر چهارتاشون رو هم میشناسم و دو تاشون از اقواممون هستند .حالا اگر میشه ادرس دقیق خود رو بدید تا خدمت برسم.وشما اگر براتون امکان داره شماره موبایلتون رو بزارید تا باهاتون تماس بگیرم چون هر ۴تانمایشگاه نزدیک هم هستند و من نمیدونم باید بیام کدوم یکیشون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. حامد

    ۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام سانتافه با توسان ای ایکس 35 مقایسه نمیشه ولی در کل ماشین فول بگیری بهتره چون بهترم هم میتونی بفروشیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. شهمیر

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    آقا 0 تا 100 شش و نه دهم ثانیه؟؟ (6.9) یا نه و شش دهم؟ (9.6)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      آقا شهمیر اون صهر تا 96 کیلومتر هست و شش و نُه صدم ثانیه (6.9) صحیح است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. aminextazi

    ۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سیستم ترمزش افتضحه.40 متر!!!!!!!!!!ولی قردت موتور و شتابش عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      اشتباه نکن سیستم ترمزش یکی از بهترین هاست در نوع خودش

      بهتره به مسافت ترمز بقیه خودرو ها یه نیم نگاهی بندازید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. حامد

    ۱۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    علی جان شما بیا نمایشگاه اتو مجتبی یکم بالاتر از پل سید خندان سمت راست خیابان روبروی نمایندگی هیوندای مرادی. هر روز از ساعت 10 تا 4 اونجام بیا عشقم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۲ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      حامد حتما پنج شنبه میام البته با تیانا میام.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (255 ديدگاه)

        امدم نبودید ویا بهتر بگم وجود خارجی نداشتید.
        من پنجشنبه این هفته هم میام اگر خواستی بیا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. امیر

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام _من چند وقته بی ماشینم .از وقتی که ماشین ندارم از خودم متنفرم درد بدیه.چون ی مشکلی برام پیش اومد هر چی پول داشتم پرید بعدش مجبور شدم ماشینمم بفروشم.ولی عاشق ماشینای کره ای هستم ازرا و سوناتا و سانتافه جدیدا طراحیایه شرکت هیوندا واقعا خیره کنندس من عاشقشونم.خوش ب حال هرکی ک از این ماشینا داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ali

    ۳۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    سلام دوستان .خواهش می کنم راهنماییم کنید.بدون تعصب جواب بدین .پدرم می خواد ماشین شاسی بلند کره ایی بگیره بین سورنتو وسانتافه مونده کدوم روبگیره لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASADI

      ۲۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      سورنتو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. پاکنوش

    ۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    علی جان مقایسه سورنتو با موتور 6 سیلندر 3500 سی سی با سانتافه 4 سیلندر 2400 سی سی شایدمقایسه درستی نباشه ولی من سانتافه 2015 دارم و از انتخابم راضی هستم ماشن نرم و بی صدا و راحتیه. فضای سرنشین خوبی داره و امکانات و آپشن های مناسبی هم داره و هرچند زیبایی به سلیقه بستگی داره ولی بنظر خودم ظاهر قابل قبولی هم داره. اگه سوال خاصی دارید من در خدمتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. F.A

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (125 ديدگاه)

    در مقایسه بین خودرو های کره ای و ژاپنی؛ کسانی که از خودرو های ژاپنی استفاده می کنند، مردم به نگاه دیگری(نگاه مثبت) به آنها توجه می کنند. در واقع آنها را باکلاس تصور می کنند!!! آیا واقعیت جامعه غیر از این است؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. F.A

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (125 ديدگاه)

    اگر قصد خرید suv را دارید و بین راو4 و اوتلندر مردد هستید، ابتدا هر دو خودرو را از نزدیک ببینید و پشت فرمان آنها بنشینید و سپس یکی از آنها را برای خرید انتخاب کنید. اوتلندر به چند دلیل گزینۀ بهتری برای خرید است. 1-مهمترین دلیل اینه که اوتلندر حدود 40 میلیون از راو4 ارزان تره 2-فضای داخل و صندوق عقب اوتلندر به وضوح از راو4 بزرگتره 3-داشبورت راو4 شلوغ و کوچیکه اما داشبورت اوتلندر آرام و باکیفیت و بزرگتره 4-وقتی پشت فرمان اوتلندر میشینی، احساس خوبی به شما دست میده 5-آفرود و هندلیک اوتلندر از راو4 بهتره(مطابق نظر کارشناسان خودرو در اینترنت) ضمناً تا زمانی که دو خودرو را از نزدیک لمس نکنید موارد مذکور قابل درک نیست مضافاً با وجود دو خودروی مذکور، لطفاً به خاطر کیفیت و کلاس، سانتافه نخرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. حسین

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    میخام بدونم سانتفه چهار سیلندر یا همون2400 اپشنای خاص مثل اتوپارک و کول باکس و پرده ی عقب و صندوق برقی رو داره یا فقط شش سیلندرا دارن
    در ضمن ایا چهار سیلندر هفت نفره هم داریم یا فقط شش سیلندرا هفت نفره دارن؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. F.A

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (125 ديدگاه)

    فقط و فقط خودرو های ژاپنی به ویژه میتسوبیشی مگر اینکه خودوهای ژاپنی قیمت بالایی نسبت به خودروهای کره ای داشته باشند (در یک کلاس) که در این صورت به اجبار باید کره ای خرید. آنهایی که از میتسوبیشی استفاده کرده اند، می دانند که میتسوبیشی یعنی چه؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. صدرا

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این بهتره یا راو ۴؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. سامان

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام به نظرتون این ماشین ارزش خریدن رو داره ؟ یه ذره اگر ممکنه در مورد گیربکس تیپ ترونیکش توضیح بدین …. با تشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. mohsen

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان به نظر شما اینو بخرم بهتره یا راو4؟/؟ ممنون میشم جواب بدین و راهنماییم کنین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. alireza

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    mohsen سانتافه بهتره من خودم یکی تازه خریدم حرف نداره وقتی با اون رانندگی میکنی انگار رو مبل نشستی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا