هیوندای

تصاویر جاسوسی نسل جدید هیوندای سوناتا 2020

شاید هیوندای به تازگی نسخه فیس لیفت سوناتا را به عنوان مدل سال ۲۰۱۸ روانه بازار کرده باشد اما این کار به معنی توقف توسعه نسل جدید این سدان خانوادگی نیست. تصاویر جاسوسی جدیدی منتشر شده‌اند که یک سوناتا با پوشش‌های استتاری زیاد را در میان رقبایی همچون تویوتا کمری، هوندا آکورد و شورولت مالیبو نشان می‌دهد. حتی با وجود افت فروش به نظر نمی‌رسد که هیوندای تصمیمی برای حذف سدان خود گرفته باشد.


به نظر می‌رسد از زمان معرفی ششمین نسل سوناتا در سال ۲۰۱۱ تاکنون این بزرگ‌ترین تغییر طراحی سوناتا می‌باشد. هفتمین نسل هیوندای سوناتا به عنوان مدل سال ۲۰۱۵ معرفی شد و از زبان طراحی مجسمه سیال ۲.۰ سود برد. اگرچه این خودرو نیز طراحی متفاوت به همراه داشت اما برخی شاخصه‌های طراحی مشترک با نسل ششم را نشان می‌داد.


در خودروی جدیدی که تصاویر جاسوسی آن منتشر شده شاهد درب‌ها و ستون‌های جدید هستیم. تغییرات رخ داده در بخش‌های جلو و عقب خیلی قابل‌تشخیص نیست اما می‌توانیم جلوپنجره و چراغ‌های جلوی جدید را ببینیم. آینه‌ها نیز بجای قرار گرفتن روی فریم شیشه روی بدنه جا خوش کرده‌اند و این به وضوح طراحی جدید سوناتا را نشان می‌دهد. تصور می‌کنیم استایل کلی خودرو تکاملی باشد و شاهد معرفی زبان طراحی مجسمه سیال ۳.۰ باشیم.


حدس زدن پیشرانه‌های هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ کار سختی است زیرا مدل فعلی با سه پیشرانه و سه گیربکس متفاوت عرضه می‌شود. هم‌اکنون این خودرو با پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری توربو، ۲ لیتری توربو و ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود. این قوای محرکه به گیربکس‌های ۶ سرعته اتوماتیک، ۷ سرعته دوکلاچه یا ۸ سرعته اتوماتیک متصل می‌شوند. احتمالاً پیشرانه ۲ لیتری توربو به نسل بعدی سوناتا راه خواهد یافت.


هشتمین نسل هیوندای سوناتا سال آینده به عنوان مدل سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (419 ديدگاه)

    طراحیش اگر شبیه محصولات جنسیس باشه و از زوایای تیز و اسپرت هم داخلش استفاده کنه عالی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    الله اکبر
    هر روز واسه این سوناتا یه نسل جدید میاد
    ولی با این حال روز به روز فروشش کم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیرحسین

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (70 ديدگاه)

    یکی از ایرادات ماشین های کره ای اینه که خیلی زود و تند تند فیس لیفت و اتاق جدید می دن! خیلی زود ماشینی که از کیا و هیوندای می خری قدیمی و دمده میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (70 ديدگاه)

      بر خلاف فرانسوی ها و ایتالیایی ها

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا