هیوندای

اولین تصاویر جاسوسی کامل از پیکاپ هیوندای سانتاکروز

هرچند چند ماه پیش تنها یک تصویر از یک پروتوتایپ بشدت استتار شده از پیکاپ هیوندای سانتاکروز منتشر شد اما حالا مجموعهٔ کاملی از تصاویر جاسوسی از پروتوتایپ دیگری در حال انجام آزمایش‌های زمستانی منتشر شده که می‌توان آن‌ها را نخستین تصاویر جاسوسی کامل از پیکاپ هیوندای دانست. البته در این تصاویر هم استتار خودرو به همان اندازهٔ تصویر قبلی سنگین است اما بااین‌حال ایده‌ای از استایل کلی سانتاکروز را نشان می‌دهند. با توجه به این تصاویر، سانتاکروز طبق رویهٔ معمول بازار پیکاپ‌های میان سایز به‌صورت دو کابین چهارنفره ارائه خواهد شد اما اینکه آیا ساخت نسخه‌های دیگری از آن‌هم در دستور کار قرار دارد یا نه فعلاً مشخص نیست.

همچنین انتظار می‌رود سانتاکروز تولیدی بزرگ‌تر از نسخهٔ کانسپتی باشد که در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد اما با توجه به این تصاویر جاسوسی، چهرهٔ پیکاپ هیوندای خیلی با نسخهٔ کانسپت خود فاصله نخواهد داشت. جلوپنجرهٔ آشنای هیوندای بخش اعظمی از دماغهٔ این پیکاپ را اشغال کرده و مه شکن‌های بزرگی هم در طرفین آن و زیر چراغ‌های جلوی باریکی جای گرفته‌اند. در پروفیل جانبی خودرو اما خطوط کاپوت و ستون A و همین‌طور طراحی کلی درهای عقب و ستون C تا حدودی به سانتافه شبیه است. درهای عقب سانتاکروز نیز بسیار کوتاه به نظر می‌رسند اما بااین‌حال فضایی را برای یک قسمت بار کوچک در پشت خودرو فراهم کرده‌اند.

اشتراک فنی سانتاکروز با کراس‌اوور سانتافه بعید نخواهد بود نمی‌رسد زیرا هیوندای پیش‌ازاین اعلام کرده است که این پیکاپ در تأسیسات آلاباما تولید خواهد شد یعنی همان‌جایی که سانتافه در آن ساخته می‌شود. درهرحال اگر پلت‌فرم این دو خودرو باهم یکسان باشد، ممکن است زیر کاپوت سانتاکروز همان پیشرانه‌های سانتافه شامل ۲.۴ لیتری چهار سیلندر ۱۸۵ اسب بخاری و ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ۲۳۸ اسب بخاری قرار گیرد. از سوی دیگر اما شایعاتی هم به استفاده از شاسی نردبانی مشابه پیکاپ‌های فول سایز در سانتاکروز اشاره داشته‌اند. فعلاً نمی‌توان زمان خاصی را برای رونمایی از این پیکاپ کره‌ای تخمین زد ولی چون میدانیم قرار است تولید آن سال آینده آغاز شود، شاید معرفی آن اواخر امسال صورت گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. . . .ShahRukh. . .

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (126 ديدگاه)

    شمارو نمیدونم ولی بنده شخصا تو چنین مارکتی؛در سگمنت پیکاپ های میان سایز؛رقبای قدر بیشتری رو میبینم و میپسندم(تا یه سانتافه برش خورده از عقب!!):
    فورد رنجر
    تویوتا تاکوما
    جیپ گلادیاتور
    نیسان فرانتیر
    هوندا ریجلاین
    شوی کلرادو
    Gmc canyon

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. net

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    چرا بعد از ۱۰ سال وانت هیوندای سانتاکروز زشت معرفی نمیکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amir Machine

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    اینم به سرنوشت مرسدس X کلاس دچار خواهد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Abbas.Lambo

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (875 ديدگاه)

      دوست عزیز،فلسفه ی ساخت این با ایکس کلاس کلی فرق داره،ایکس کلاس صرفا یه نیسان با آرم بنز رو پیشونیش بود،مسلما کسی حاضر نبود پول بنز بده سوار نیسان بزک شده بشه،اینم باید بیاد و امتحان خودشو پس بده،در کل رقابت تو این کلاس خیلی سخته اونم واسه یه تازه کار تو این کلاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. F22RAPTOR

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    مگه نگفتن پلتفرم رو شاسی نردبونیه
    این تو مایه های ریج لاین ازاب درمیاد
    اوور هنگ جلوش هم زیادی کشیده س
    ارتفاع زیادی هم از زمین نداره
    به هر حال باید تا زمان معرفیش صبر کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (113 ديدگاه)

    هیوندا از سال 2015 که نمونه مفهومی سانتاکروز معرفی کرد بیش از 5 سال گذشته اگه مثل بنجل های چینی بود ظرف 3 تا 6 ماه این خودرو رو تولید میکردند یسری جاهل بیخرد هیوندا با چینی ها مقایسه میکنند هیوندا بیش از 5 سال روی ساخت یک پیکاپ با کیفیت درست درمون کار کرده از روی مدل مفهومی هیوندا هم خیلی ها الگو قرار دادند پیکاپ درست کردند خیلی از آمار فروش خودروساز ها پیکاپ ها نقش دارند در حالی که هیوندا کیا اصلا پیکاپی تولید نمیکردند قطعا در آمار فروششون تاثیر گذار خواهد بود رقبا رو ناراحت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا