هیوندای

اولین تصاویر از کابین جنسیس GV80 2020

از آنجایی که بازوی لوکس هیوندای یعنی جنسیس به دنبال گسترش سبد محصولات خود است بنابراین آماده‌ی معرفی اولین کراس اوور خود در اواخر سال جاری می‌شود و عکاسان صنعتی نیز توانسته‌اند تصاویر شاسی‌بلند لوکس این برند یعنی GV80 را در تست‌های زمستانی ثبت نمایند.


این خودرو که قبلاً با کانسپت GV80 پیش‌نمایش شده یک کراس اوور میان سایز است که به جنگ خودروهایی همچون ب‌ام‌و X5 و مرسدس GLE خواهد رفت.


اگرچه بدنه‌ی خودرو از پوشش‌های استتاری زیادی برخوردار بوده اما می‌توان جلوپنجره‌ی مشابه با مدل G90 2020 را در آن دید. به نظر می‌رسد این خودرو درست همانند مدل مفهومی از چراغ‌های جلوی چهارتایی برخوردار است.


با حرکت به بخش عقب شاهد کاپوتی طولانی و خط سقف خمیده هستیم. این کراس اوور دارای ریل‌های سقف، آینه‌های جانبی سنتی و رینگ‌های ۵ پره‌ی بزرگ با لاستیک‌های میشلین است.


چیز زیادی را در بخش عقب نمی‌توان تشخیص داد اما GV80 از سیستم اگزوز با دو خروجی بهره برده و به نظر می‌رسد در بخش پایین سپر هم پوشش‌های پلاستیکی بکار رفته است. ما همچنین می‌توانیم چراغ‌های عقب و شیشه‌ی عقب بزرگ را تشخیص دهیم.


اما علاوه بر تصاویر بدنه‌ی این کراس اوور، برای اولین تصاویری از کابین هم ثبت شده است. همان‌گونه که دیده می‌شود، علیرغم پوشش استتاری گسترده در کابین به‌سادگی می‌توان ارتباط GV80 تولیدی و مفهومی را تشخیص داد. طراحی پایه‌ی داشبورد و برخی عناصر دیگر همچون فرم فرمان و صفحه LED بالای کنسول مرکزی ما را به یاد مدل کانسپت می‌اندازند.


دیگر نکته‌ای که ارزش توجه کردن را دارد بخشی فلزی و گرد است که محیط اطراف تاچ پد سیستم اطلاعات سرگرمی را احاطه کرد است. به نظر می‌رسد این سیستم که حرکات ضربه، کشیدن و چرخشی را انجام می‌دهد از مدل مفهومی به این نسخه‌ی پیش‌تولیدی منتقل شده است.


جنسیس اطلاعات زیادی درباره‌ی GV80 منتشر نکرده اما انتظار می‌رود این خودرو از همان پلتفرم دیفرانسیل عقب سدان G80 استفاده کند. جدای از سیستم چهار چرخ محرک، این کراس اوور دارای پیشرانه‌های متنوع ۶ و ۸ سیلندر خواهد بود. هنوز خبر رسمی دراین‌باره منتشر نشده اما جنسیس قبلاً پیشرانه‌های ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربوی ۳۶۵ اسبی و ۸ سیلندر ۵ لیتری ۴۲۰ لیتری را عرضه کرده بنابراین انتظار می‌رود این پیشرانه‌ها را در GV80 هم ببینیم.


همانند دیگر محصولات جنسیس انتظار می‌رود این خودرو با قیمت پایین‌تر در مقایسه با رقبای اروپایی عرضه شود و مدل ۶ سیلندر احتمالاً قیمت پایه‌ی کمتر از ۵۰ هزار دلاری خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    شاید بتونه با این کار فروشش رو بالاتر بره و از ته جدول لیست فروش لوکس سازان کمی بالاتر بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sina

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (234 ديدگاه)

    یک شکست خورده جدید از نوپای کره ای

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا