هیوندای

رخ‌نمایی جذاب جنسیس G90 استارداست تولید محدود

جنسیس G90 پرچم‌دار با یک سری تغییرات به عنوان مدل سال ۲۰۲۱ وارد بازار کره جنوبی شده است.

مهم‌ترین تغییر این خودرو معرفی نسخه سفارشی “استارداست” در کره جنوبی است. این خودرو تنها به تعداد ۵۰ دستگاه عرضه خواهد شد و دارای بدنه‌ای دو رنگ با عناصر کربنی ویژه روی نیمه‌ی بالایی خودرو می‌باشد.

فرایند رنگ‌آمیزی بدنه اکثراً توسط دستان هنرمند کارکنان جنسیس انجام شده و دلیل تولید محدود بودن G90 استارداست نیز همین موضوع است.

داخل کابین می‌توان شاهد وجود صندلی‌های چرمی سفارشی با طرح دو رنگ، تریم چوب ویژه و پوشش سقف مشکی بود. بدون هرگونه تعجبی این خودروی سفارشی بر پایه نسخه پرچم‌دار G90 5.0 پرستیژ ۸ سیلندر شکل گرفته است.

سانگ یوپ لی مدیر طراحی جنسیس می‌گوید:

G90 استارداست نشان دهنده‌ی حد نهایی ظرافت است. در لحظه‌ای که شما روی فرش قرمز قدم می‌گذارید هیچ کمبودی را انتظار ندارید.

علاوه بر معرفی مدل سفارشی استارداست، جنسیس G90 بازار کره جنوبی از برخی تجهیزات استاندارد برخوردار شده که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم تعلیق تطبیقی، چراغ‌های جلوی هوشمند، دستیار پیشگیری از برخورد در پارک و رینگ‌های ۱۹ اینچی جدید اشاره کرد.

جنسیس می‌گوید سیستم تعلیق تطبیقی این خودرو لرزش‌ها را به حداقل رسانده و کیفیت سواری و فرمان پذیری G90 را بهبود می‌بخشد. سیستم پیشگیری از برخورد در پارک نیز از برخورد خودرو با عابران پیاده یا موانع تشخیص داده شده در زمان حرکت دنده‌عقب جلوگیری کرده و اگر ضروری باشد به‌صورت خودکار ترمز می‌گیرد.

جنسیس G90 2021 با قیمت پایه معادل ۶۵۶۲۰ دلار در کشور کره جنوبی عرضه می‌شود. قیمت مدل لیموزین این خودرو نیز معادل ۱۱۰۹۰۰ دلار می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4888 ديدگاه)

    انصافاً خیلی خوب شده

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. مک وال

      ۱۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (217 ديدگاه)

      هر چه قدر جنسیس داره سال به سال قشنگ تر میشه، سوناتا داره سال به سال زشت تر میشه!

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. Abbas.Lambo

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    فوق العادس این ماشین،علل خصوص کابینش

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. کیان

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    این ماشین به فرض بهترین کلاس خودش، بهترین هندلینگ کیفیت و پرفورمنس و …
    نواورترین، اپشنال ترین، لوکسترین و ….
    در شرایطی ک حد اعلای کلاس پریمیوم هست این سگمنت، اس کلاس، سری ۷ و آئودی آ ۸،
    در شرایطی ک آکورا، اینفینیتی،‌ جگوار و لینکلن و بیوک و کادیلاک یا این سگمنت و حذف کردن یا احتمالا حذف میکنن یا با تغییرات فوق جدید ازائه میکنن و تنها لکسوس ال اس تو رقابت با المانها مونده.
    واقعا واقعا واقعا با این برچسب گذاری قیمتی، کسی ک تو این کلاس خرید میکنه بنظر شما از پرستیژ و اسم و رسم و برند چشم پوشی میکنه و بیاد قیمتی بپردازه و المانی و سوار نشه ؟؟؟
    میاد:لایک
    نمیاد: دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Abbas.Lambo

      ۱۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (875 ديدگاه)

      داداش زورش رسیده،تونسته وارد شده،حالا یا شکست میخوره یا نمیخوره که اونم به خودش مربوطه،داداش وجدانن لازم نی شما خونتونو کثیف کنین،این برند سه چهار ساله اومده تو توقع داری جایگاه و پرستیژش در حد ژرمنا باشه؟اگه اینطوره که لکسسم هنو عددی نیست در مقابل اونا،والله یجوری شما و دو سه نفر دیگه میاین گارد میگیرین علیه کره ایها انگار حقتونو خوردن!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Saeed

      ۱۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (349 ديدگاه)

      دوست عزیز کیان شما و چن نفر از دوستانتون که اینجوری فکر میکنن،باید خدمتتون عرض کنم هدف گذاری تولید هر کالایی و حضور در بازار متفاوته .شما اگر تو حوزه فروش و بازاریابی و برندینگ کمی مطالعه کنید اونوقت تولید این خودرو براتون معنا پیدا میکنه‌.دوست عزیز یه کمپانی بزرگ مثل هیوندای موتورز قطعا بهتر از من و شما میدونه این ماشین نمیتونه رقابتی با لوکس سازان آلمانی و حتی ژاپتی کنه اما وارد این حیطه میشه چون کالاهای یه کمپانی قرار نیست صرفا برگشت و سود مالی آنی داشته باشه.گاها کمپانیها با بخشی از سودی که از یه بخش عایدشون میشه(تو صنعت خودرو مثلا بخش خودروهای افتصادی) وارد بخش های پرمیوم و دست بالا میشن و به فکر فروش و سود آنی نیستن.اساسا این‌ استراژی ها شامل برنامه های بلند مدته، نه کوتاه مدت و حتی میان مدت و بحث برندینگ هست .اگر قرار بود کمپانیها صرفا دنبای سود آنی باشن که الان لکسوسی در کار نبود چون اونم باید میگفت تا ژرمن ها هستن من چه کاری کنم.اما تویوتا زمانیکه تو فیلد اقتصادی برندش جا افتاد شروع به سرمایه گذاری در بخش لوکس کرد،ضرر دید ،یاد گرفت،پیشرفت کرد تا جاییکه الان نزدیک ترین رقیب ژرمنها تو لوکس سازیه و شما ارزش برند لکسوس رو صرفا ببیتید تازه متوجه آینده نگری میشید.مثال ساده، شما مثلا یه شعبه فست فود میزنید کارتون میگیره ،سود خوبی هم میکنید و درآمدتون اوکیه،حالا ۲ تا راه دارید یا تو همون لول بمونید و سودتونو در حدزیاد معمول کنید یا کارو گسترش بدید و شعبه های جدید بزنید و اسمتونو برند کنید.تو حالت دوم مجبورید از سود همین شعبتون هزینه کنید جای جدید بگیرید پرسنل جدبد….که همه اینا هزینس اول و ریسک ،اما راه بزرگ شدن و رقابت همینه .ممکنه حتی کار جواب نده منتها چون شما به یه ثبات تو کار اولیتون رسیدید و به زبون ساده از سود اضافه بر سازمان استفاده کردید ،ضرر غیر قابل جبرانی متوجهتون نمیشه و ارزش ریسکو داره.و علاوه بر اون در بدترین حالت این هزینه میده تو دل هرینه های بخش تحقیق و توسعه (r&d) و سوخت نمیشه.اینارو گفتم چون گاها یه تعدادی کمی از دوستان بی اطلاع میان میگن وای این چیه،این میخواد رقیب ژرمن ها بشه ….. و هیچوقت فکر نمیکنن خود هیوندا عقلش نمیرسه به این چیزا!!!!ا

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۰ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (804 ديدگاه)

        در تاییدیه حرف های آقا سعید
        فکر میکنم از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ rx پر فروش ترین خودروی لوکس آمریکا بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Saeed

          ۱۰ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (349 ديدگاه)

          بله محمد جان درسته.بعنوان مثال برای خود من همیشه سوال بود چرا جنسیس علیرغم میل بازار و مشتریها به کراس اوورها،کلاسهای سدانشو اول و جلوتر از کراس اوورهاش تکمیل کرد و روانه بازار کرد.بعد چن تا مقاله خوندم فهمیدم ، مجبوره سدانهاشو کامل بده و حتی مدل کوپه داشته باشه ،چون لازمه سبد محصولات یه برنده لوکسه .در کل قطعا هیوندای موتورز همینطور که چن سال قبل اومد ۲ مدل سدان و کوپه بعنوان‌ مدل جنسیس داد و بعد چن سال بعدش برندو جداش کرد،مشخصه بزنامه بلند مدت داره و به فکر سود و فروش آنی نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. محمد

      ۱۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      بله افرادی که از درون پر هستند و حرف مردم براشون بی اهمیته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. MehdiTurbo

      ۱۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1959 ديدگاه)

      این حرف زمانیم که لکسوس وارد رقابت با المانها شد صدق میکرد ولی الان کجاست ؟؟؟هیوندا و کیا خیلی پیشرفت کردند تو امریکا به نسبت بازارش فروش خوبی دارند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. korean car

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    من میگم بریم کره یه چیزی میدونم دیگه دوستان گرامی البته بجز 0098….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. ممد ژانگولر

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3534 ديدگاه)

    جنسیس تنها برند لوکسیه که تو کوتاه ترین مدت بیشترین پیشرفتو داشته و مطمئنا فاصلشو با رقبا کمتر هم خواهد کرد
    من که باهاش حال میکنم و تحسینش میکنم
    البته که اگر پول داشته باشم رقبای آلمانیشو ترجیح میدم
    ولی لکسوس نخواهم خرید مگر لکسوس بقول آرش ? یک((( تکون )))اساسی بخودش بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فرشاد

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    یاد دی اس 9 افتادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    یک خودروی زیبا با ابهت و جذاب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رامین

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    دیگه کم کم همه کمپانیا دارن دو تا مستطیل کشیده می زارن جلو راننده اسمشم میزازن طراحی مدرن کنسول. خیاله خودشونو راخت کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ابوالفضل

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انگار ماشین مال دهه هشتاد میلادی امریکایی رو مدرن کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا