هیوندای

جنسیس به ساخت GV90 برای رقابت با GLS و X7 فکر می‌کند

سرانجام جنسیس چندی پیش با رونمایی از GV80 وارد عرصهٔ شاسی‌بلندها شد؛ اما این تنها بخشی از برنامهٔ برند لوکس هیوندای برای ارائهٔ شش محصول مختلف تا سال ۲۰۲۳ است که شامل یک کراس‌اوور دیگر بنام GV70 با اندازه‌ای کوچک‌تر هم می‌شود. برنامه‌های جنسیس برای بعد از سال ۲۰۲۱ اما چندان مشخص نیست ولی گزارش جدیدی توسط موتورترند منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت ساخت یک شاسی‌بلند فول سایز با نام GV90 را برای رقابت با مرسدس GLS و ب‌ام‌و X7 بررسی می‌کند.

به گفتهٔ این گزارش، در حال حاضر مدیران جنسیس صرفاً این موضوع را بررسی می‌کند که آیا باید وارد بخش شاسی‌بلندهای فول سایز بشوند یا نه؛ بنابراین فعلاً اطلاعاتی در مورد اینکه چه زمانی می‌توانیم این خودرو را ببینیم وجود ندارد هرچند که این اتفاق به این زودی‌ها رخ نمی‌دهد. در حال حاضر جنسیس روی سبد شش محصولی خود تمرکز دارد و غیر از GV80 و GV70، کراس‌اوور سومی که تمام الکتریکی خواهد بود را هم برای رونمایی در سال ۲۰۲۱ آماده می‌کند.

جنسیس فعلاً سه سدان G70، G80 و G90 به همراه کراس‌اوور GV80 را در سبد محصولات خود دارد و توسعهٔ کراس‌اوور کوچک‌تر GV70 هم قطعی است. در مراسم رونمایی GV80 اما تیزری تاریک و مبهم از شش محصول جنسیس به نمایش درآمد که در بین آن‌ها دو خودرو قابل‌تشخیص نبودند اما این دو خودرو یک کوپه و یک هاچ‌بک به نظر می‌رسیدند و شاسی‌بلند فول سایزی در این تصویر وجود نداشت. درهرحال افزودن یک شاسی‌بلند بزرگ به جنسیس این امکان را می‌دهد تا به‌طور واقعی با برندهای لوکس آلمانی که سلاطین بازار هستند رقابت کند.

ژرمن‌ها استانداردی را برای لوکس بودن تعیین کردند و جنسیس در هدف قرار دادن لوکس‌گرایی سطح آلمانی موفق بوده است. هرچند شاید جنسیس کمی دیر به عرصهٔ شاسی‌بلندهای لوکس وارد شد اما حرکت این برند نوپای کره‌ای تاکنون به‌طور آهسته اما پیوسته رو به رشد بوده تا بتواند خودش را از هیچ به یک برند لوکس واقعی تبدیل کند. کراس‌اوور GV80 گامی خوبی در این جهت محسوب می‌شود و اگر مدل بزرگ‌تر GV90 نهایتاً چراغ سبز تولید را دریافت کند، به جهانیان القا خواهد کرد که جنسیس در رقابت در بخش لوکس بسیار جدی و ثابت‌قدم است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    حالا فعلاً بزار آش GV80 خورده بشه ، بعد آش دیگه بپزید .

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. جواد

      ۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (111 ديدگاه)

      10 سال دیگه هم به این حرفا نمیخوره هیچ جوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      آرزو بر جوانان عیب نیست.
      با این طراحی نه چندان جذاب باید جلو بیمر و gls لنگ بندازه

      موافقم 1
      مخالفم 2
    3. کیان

      ۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      من واقعا نمی خوام مسخره کنم مطمئنا ارزش این همه تلاش و پشتکار و پیشرفت قابل ستایش هست، مخصوصا واسه ما ک با یه کیا پراید داریم هنوز فروش میکنیم و … ، رسیدن به کره در حد ارزو هست
      اما واقعا این برندهای کره ای چرا همش دارن اسکی میرن از بهترینها، حتی چینی ها هم دیگه محصولات اصلی خودشون بدون کپی کاری دارن میزنن

      اونوقت تو بالاترین کلاس خودرویی پریمیوم که تقاضا و سطح توقع برای خاص و متفاوت بودن به حد اعلا میرسه محصولی تولید میشه ک هر بخشش یاداوری از یه خودروسازی دیگه هست !!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. مهدی

      ۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      روحیه خوبی داری با همین فرمون بری جلو جزو مسیولین اینده خواهی شد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Farzad

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    نمای بیرونیش خیلی عالی شده اما نمای داخلیش به نظرم خوب نشده .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. MAHDI

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    از نظر طراحی بیرونی حس لوکس بودن بالایی داره، حتی از دید من طراحی جلوش از طراحی جلویی میباخ GLS ظاهر لوکس تری داره!!!!
    البته از GLS میباخ فقط!!! اما GLS معمولی کاملا جذاب تر و باشکوه تره!!!
    چون به نظر من GLS معمولی یه سروگردن جذاب تر از GLS میباخ هستش.چیزی که باید برعکس باشه. نمیدونم مرسدس چرا طراحی جلویی GLS رو در نسخه میباخ خراب کرد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (425 ديدگاه)

      توجه کردی که توی نظرت کلا از gls تعریف و تمجید کردی . یه کوچولو بیشتر از جنسیس میگفتی . ناسلامتی مطلب در مورد جنسیسه

      موافقم 0
      مخالفم 1
  4. رامتین

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    بهرحال هر کسی باید از خودش تعریف کنه. مدیر سایپا هم چندی پیش میگفت ماشینهای ما باکیفیته و مردم باید از ما تشکر کنند! هیوندا هم همینطور. یه روزی یادمه ژاپنیها میگفتن ما طی بیست سال میرسیم به 5 تیم برتر فوتبال دنیا! در حالیکه هنوز تو آسیا به جایی نرسیده!
    اگر کشوری میخواد مثلا در زمینه علمی و صنعتی سرآمد دنیا بشه (یعنی جای آمریکا را بگیره) باید دانشگاهی در سطح MIT داشته باشه که مضحکه این ادعا. البته اینو دوستانی که در سطوح بالای دانشگاهی و خصوصا فنی مهندسی باشند، متوجه میشند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      قرار نیست کسی جای کسی بگیره در دهکده جهانی هر کسی نقش خودش بازی میکنه ژاپن در یکسری تکنولوژی سرامد هستش همچنان کره در یکی صنایع . در دهکده جهانی ما نقش رفتگر داریم و قول اون بنده خدا چون خودمون خواستین اینطوری زندگی کنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. farshad

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (45 ديدگاه)

    تورو خدا بنز و بیمر رو اذیت نکنین اینا گناه دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. MjM

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (721 ديدگاه)

    من ک همیشه از کره طرفداری کردم چون پیشرفتشون خیره کننده بوده. ولی فعلا هیوندا تو طراحی داره خود زنی میکنه جنیسیسشم با این طراحی نباید چنین فکری بکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. samurai

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (546 ديدگاه)

    طراحش هر چی ماشین که دیده قشنگه گذاشته جلوش هر قسمتشو اورده تو طراحیش
    این چیه شتر گاو پلنگ خنده دار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. FLANKER

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    یه بار نشستم تو جنسیس یکی از بچه ها دکمه استارترو زدم ماشین یه رفتار عجیب از خودش نشون داد واقعا تعجب کردم بعید بود از جنسیس اون هم مدل قدیمی 2009 خیلی خفن بود آزمایش کنید میفهمید جنسیس چیه اون وقت قضاوت کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا