کادیلاکهیوندای

دوئل کادیلاک XTS و هیوندای آزرا

به پنجمین قسمت از دور هفتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیده‌ایم و به سراغ گروه سدان‌های بزرگ نیمه لوکس رفته‌ایم. در ششمین دوئل این گروه شاهد رقابت میان شورلت ایمپالا و تویوتا آوالون بودیم که طی آن مجموعاً تعداد ۱۷۹۳ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل ایمپالا موفق به کسب ۹۶۴ رأی شد و بدین ترتیب با ۵۳ درصد از کل آراء پیروز رقابت لقب گرفت درحالی‌که آوالون ۸۲۹ رأی دریافت کرده است. حال امروز در هفتمین و آخرین دوئل گروه سدان‌های بزرگ نیمه لوکس، کادیلاک XTS و هیوندای آزرا در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

بیوک لاکراس

کیا کادنزا

لکسس ES

رنو لتیتود

بیوک لاکراس

لکسس ES

نیسان ماکسیما

سیتروئن C6

کرایسلر ۳۰۰

فورد تاروس

نیسان ماکسیما

کرایسلر ۳۰۰

تویوتا آوالون

شورلت ایمپالا

دوج چارجر

شورلت SS

شورلت ایمپالا

دوج چارجر

کادیلاک XTS

هیوندای آزرا

؟

کادیلاک XTS

کادیلاک در سال ۲۰۰۵ سدان فول سایز DTS را به‌عنوان جایگزین مدل دویل معرفی کرد. این خودرو که یک سدان لوکس دیفرانسیل جلو بود، پرچم‌دار کادیلاک محسوب می‌شد. در همین حال سدان دیگری بنام STS هم در سبد محصولات کادیلاک وجود داشت که در جایگاهی بین مدل‌های CTS و DTS قرار می‌گرفت. سپس در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۱ کادیلاک سدان فول سایز جدیدی بنام XTS را به‌عنوان پرچم‌دار جدید خود معرفی کرد که جایگزین هردو سدان DTS و STS شد. البته XTS هم مانند DTS سدانی دیفرانسیل جلو است و بر روی پلت‌فرم اپسیلون II جنرال موتورز مشترک با دیگر سدان‌های فول سایز این شرکت یعنی شورلت ایمپالا و بیوک لاکراس ساخته شده است. البته با معرفی سدان جدید و دیفرانسیل عقب CT6 در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵ به‌عنوان پرچم‌دار جدید کادیلاک، این عنوان از XTS گرفته شد اما بااین‌حال XTS همچنان در سبد محصولات کادیلاک حضور دارد و حتی به‌تازگی فیس‌لیفتی را هم تجربه کرده است. این موضوع بدین خاطر است که با وجود عرضهٔ مدل دیفرانسیل عقب CT6 همچنان XTS فروش بالای خود را حفظ کرده و پرفروش‌ترین سدان کادیلاک محسوب می‌شود به‌نحوی‌که تا پایان ماه نوامبر امسال در ایالات‌متحده ۱۵ هزار دستگاه فروش داشته درحالی‌که فروش CT6 در همین مدت تنها ۹۷۰۰ دستگاه بوده است. همچنین XTS هم‌اکنون تنها سدان دیفرانسیل جلوی کادیلاک محسوب می‌شود. این سدان لوکس آمریکایی در زادگاهش تنها با یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 در دو نسخهٔ تنفس طبیعی و توئین توربو عرضه می‌گردد که نسخهٔ تنفس طبیعی آن ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌گردد اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. نسخهٔ توئین توربوی این موتور اما ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور داشته و در مدل V Sport ارائه می‌گردد. این مدل به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است ولی ما جهت هماهنگی با رقیب کره‌ای نسخهٔ تنفس طبیعی XTS را برای این دوئل انتخاب کرده‌ایم. XTS در چین نیز بازار پررونقی داشته و حتی در آنجا توسط جوینت ونچر جی‌ام شانگهای به تولید هم می‌رسد. در این کشور علاوه بر پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری، یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو هم برای XTS ارائه می‌شود. انتقال نیروی تمامی این موتورها اما توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد.

هیوندای آزرا

شاید جالب باشد بدانید که آزرا یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین محصولات در حال تولید هیوندای محسوب می‌شود به‌گونه‌ای که نسل اول این سدان بزرگ کره‌ای برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ معرفی شده و تا سال ۱۹۹۲ به تولید رسید؛ اما این نسل در اصل نسخهٔ تغییر برند داده‌شدهٔ نسل دوم میتسوبیشی Debonair بود. با معرفی نسل سوم میتسوبیشی دبونایر در سال ۱۹۹۲، هیوندای نیز بازهم نسخهٔ ری‌بج شدهٔ آن‌را به‌عنوان نسل دوم آزرا معرفی کرد؛ بنابراین دو نسل اول آزرا در اصل همان میتسوبیشی دبونایر بودند. سپس در سال ۱۹۹۸ میتسوبیشی بدون معرفی نسل جدید به تولید این سدان خود برای همیشه پایان داد و به همین دلیل هیوندای خود اقدام به ساخت نسل سوم آزرا کرده و آن‌را در سال ۱۹۹۸ معرفی نمود. از این نسل به بعد آزرا در برخی بازارها با نام گرنجور عرضه گردید. سپس در سال ۲۰۰۵ نوبت به معرفی نسل پنجم این ماشین رسید که به کسورمان هم راه یافته و به خودروی محبوبی تبدیل شد. در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۱ نیز هیوندای نسل پنجم آزرا را رونمایی کرد که این نسل هم به کشورمان راه یافت؛ اما سرانجام نسل پنجم آزرا نیز با تجربهٔ یک فیس‌لیفت نهایتاً سال گذشته به پایان راه رسیده و جای خود را به نسل ششم داد که برای اولین بار در اکتبر ۲۰۱۶ معرفی شد؛ اما هیوندای اعلام کرده که این نسل از آزرا در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد زیرا سوناتا و جنسیس G80 جای آن‌را در این کشور پُر خواهند کرد؛ بنابراین آزرا برخلاف گذشته خودرویی جهانی نبوده و حتی در اروپا هم عرضه نمی‌گردد و صرفاً در بازارهای آسیایی مثل بازار داخلی کرهٔ جنوبی و خاورمیانه عرضه می‌شود. این نسل روی پلت‌فرم Y7 کیا هیوندای ساخته شده که با هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و کیا کادنزا مشترک است. این خودرو در طراحی نیز به‌وضوح از محصولات جنسیس الهام گرفته است. آزرا هم‌اکنون با چهار پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود که ما قوی‌ترین آن‌ها را انتخاب کرده‌ایم. این یک واحد ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور است. تمامی مدل‌های آزرا به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده و سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن ارائه نمی‌شود. هرچند نسل ششم آزرا در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود اما امسال همچنان نسل قبلی در این کشور حضور داشته ولی تا پایان ماه نوامبر تنها ۲۸۰۰ دستگاه فروش داشته است.

 

مشخصات فنی

کادیلاک XTS

هیوندای آزرا

پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 ۳.۵ لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۳۱۰ اسب بخار ۲۹۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر ۳۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو/چهارچرخ جلو
شتاب صفرتاصد ۶.۷ ثانیه ۷.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۳۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی) ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۸۲۵ کیلوگرم ۱۶۶۰ کیلوگرم
طول ۵.۱۰ متر ۴.۹۳ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۳ متر ۲.۸۵ متر
حجم صندوق بار ۵۱۰ لیتر ۴۴۵ لیتر
قیمت پایه ۴۶,۳۹۵ دلار ۳۴,۱۰۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9896829]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    با اینکه خیلی آزرا دوست دارم
    ولی انتخابم کادیلاک بود
    البته تفاوت قیمتیشون خیلی زیاده حدودا ۱۲ هزار دلاری میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آریا

      ۲۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      آخه این کجا و آن کجا…..

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. حامد

        ۲۲ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (831 ديدگاه)

        هر دو با توجه به مبغلی که پرداخت میکنید ارزش بالایی دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. کیان

      ۲۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      نمیخوام از ماشینهای کره ای بد بگم یا …
      ولی نسلهای جدید و واقعا باید بپذیریم الگو برداری زیادی از بزرگان دارند
      مثلا ازرای 2 نسل قبلتر که وارد کشور شد حداقل تو ظاهر کاملا مستقل و خوب بود
      بالاخره من مطئنم در هر رقابتی که نخوای پول بدی برند با اصالت تر برندس
      و هیچ اعتبار و اصالتیم بدون نتیجه بهتر نخواهد بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. orangotan

      ۲۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (51 ديدگاه)

      کادیلاک رو دوست دارم اما اسم گذاری رو ماشیناشو نه
      کادیلاک افسانه ای خوبه که اسمای خاص تری واس ماشیناش بزاره dts, sts, xts, cts ????

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. AK_007

      ۲۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      به نظر من اینجا دوتا مشکل وجود داره
      آزرا نیمه لوکس نیس و سدان بیگ سایز معمولیه اگ لوکس بود میشد جنسیس
      و دوم اینکه کادیلاک لوکسه, اصن اسم کادیلاک مساوی با لوکس بودنه ب قول دوستمون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mehdi TuRbO

        ۲۳ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1950 ديدگاه)

        طراحی نسل قبل ازرا خیلی بهتر عقب و جلو ماشین اصن همخوانی نداره طراحیشم چنگی به دل نمیزنه فکر نمیکنم لوکس باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. net

          ۲۳ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (3139 ديدگاه)

          زیباترین ماشین سدان نیمه لوکس جهان هیوندای گرنجور۲۰۱۷ نسل قبلی هست.از این مدل جدید ازرا بدم میاد و قیافه زشتی داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. حامد

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    از نظر قیمت و ابعاد فک کنم جنسیس رقیب شایسته‌ تری برای xts بود
    به عبارت دیگه آزرا اصلا در حد xts نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. KING 918 (محمدرضا)

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    کادیلاک خیلی خاص تره
    زیبا تره کابین زیبا تری داره
    تهویه 4 نقطه ایی داره
    قدرت بیشتری داره
    سریع تره
    قیمتش هم میتونست کمتر باشه
    در کل ترازو به نفع کادیلاک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mahdi Venom Demon

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    (یه خبر برای دوستان همشهریم)
    ««همون طوری که بود کپی زدم و متن از خودم نیست»»
    بزرگترین همایش خودرویی شهر شیراز. خودروهای لاکچری، اسپورت، کلاسیک، کفخواب، آمریکایی سواران، سیستم های صوتی،آفرود
    مکان:شیراز، بلوار رازی، باشگاه برق
    زمان:1396/9/24
    ساعت:14لغایت 17
    ورودی هر خودرو مبلغ 10000تومان
    بوق زدن در همایش اکیدا ممنوع میباشد در صورت هرگونه اختلال وبوق زدن در همایش. خودرو توسط نیروی محترم انتظامی به پارکینگ منتقل میگردد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش آمریکایی

      ۲۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (620 ديدگاه)

      کاکو جونیم دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. akrh78

        ۲۲ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1358 ديدگاه)

        میشه اومد نگا کرد که؟ بلیط و اینا داره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mahdi Venom Demon

          ۲۲ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          akrh78
          برای عموم ازاد و رایگان هست
          هزینه برای به نمایش گذاشتن خودرو هست
          که البته کسنل شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Mahdi Venom Demon

      ۲۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      شرمنده دوستان
      تازه دوستان هماهنگ کننده بهم خبر دادن به خاطر پیش بینی بارندگی کنسل شد و زمان جدیدشو بعدا خبر میدن
      خیلی ازتون معذرت میخوام ، منم بی اطلاع بودم الان خبر دادن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (233 ديدگاه)

    با اینکه به کادیلاک رای دادم ولی انصافا چه طراحی زیبایی داره ازرا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امين

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من هیوندا تو شاسی کوتاهاش پس رفت شدید داشته سوناتا ٢٠١١ که اومد همه تو طراحیش مونده بودن اون زمان ولی جدیدش اتفاقی حداقل تو من ایجاد نکرد ازرا هم دقیق همین طور یا النترا اون طراحی های قشنگ داخل و بیرون البته شاسی بلند هاش موفق بودن توسان جدید این ها نظر شخصی منه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mohamad

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (85 ديدگاه)

    چراغای آزرا شبیه بی ام و شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ارش

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    خوب طبیعتا رایم کادیلاکه ولی آزرا واقعا به دلم چسبید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سروش

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    با پول کادیلاک میتونی ی ازرا بخری و ی دنا پلاس اشانتیون بگیری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. پرسپولیس

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    متاسفانه کره ای ها توی دوئل هاحسابی باختن منظور ازباختن رای دوستان بودبعدهم درمقابل کشورهای استخوان داری مثل آلمان امریکا وژاپن وایتالیا وانگلیس دیگراینکه فرانسوی ها مثل کره هم کم آوردن از دوئل های نخست تا حالا ثابت کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهين

      ۲۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      حالا چرا متاسفانه؟ مگه سهامدار کیا هیوندای هست اینجا کسی؟
      بحث کل کل که نیست همه نظر شخصیشون رو میگن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (225 ديدگاه)

      عزیز تا جایی که میدونم فرانسویان نسبتا تو دوئل موفق بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    به جز قیمت، XTS از همه نظر برتره، زیباتره، شیک‌تره، قوی‌تره، با پرستیژتره. . . دلیلی نمی‌بینم که بهش رای ندم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. hamid

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (280 ديدگاه)

    تنها و تنها نقطه ی مثبت ماشینای کره ای کیفیت حدودیشون نسبت به قیمتشونه. از هیچ نظر دیگه ای درحد مقایسه با هیچ ماشینی نیستن.
    خداییش به قیافه ماشیناشون که نگا میکنی حالت از اینهمه کپی کاری بهم میخوره. هیچی از خودشون ندارن. هرچی تکنولوژی دارن از کشورای دیگه قرض کردن. ماشین چینی+مقداری کیفیت= ماشین کره ای
    منکه حاضرم ده هزار دلار قرض بگیرم برم کادیلاک بخرم ولی کره ای سوار نشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حمیدرضا

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    با اینکه کادیلاک از نظر فنی خیلی سرتره ولی طراحی ازرا خصوصا تو این نسل کاملا بین امریکا و اروپاست و انصافا از همه قبلیا دلنشین تره قیمتشم واقعا مناسب تره
    با احترام فراوان برای کادیلاک رای من هیوندای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Hemichan

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    فوهشه
    ناسزاس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. Abbas_us.c

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    خاله زنکه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. amin

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    هیچوقت یادم نمیره که کادیلاک یکی از خودروهاش رو برای تست نفوذ آب مدتی در یک آکواریوم به نمایش عموم گذاشته بود

    حالا سوال اینجاست که آیا هیوندای هم حاضره همین کار رو انجام بده؟؟؟من که فکر نمیکنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۲۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      میتونی بهشون ایمیل کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. mehran.Jy

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    اینکه آزرا رو نیمه لوکس حساب کردین به خودتون مربوطه (برند هیوندای لوکس نیست اصلا. حالا هر مدلش که باشه)

    ولی اینکه به کادیلاک گفتین نیمه لوکس اون دنیا باید جواب بدین.
    اصلا یکی از تعاریف لوکس بودن خود اسم کادیلاکه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. کیوان

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    پیشرفت کره ای ها را در نظر گرفته بعد رای بدید تمام ماشینها ی طوری شبیه همند پس نگو کپی برداری ازرا سوار شو بعد هزلیات بگو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Reza

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    مگه میشه یه آمریکایی رو با یه کره ای مقایسه کرد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. mazaher

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (111 ديدگاه)

    چراغهای جلویی و جلو پنجری کادیلاک زیباییش را دو چندان کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد رضا

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    حقیقتش فقط نام (کادیلاااک) به تنهایی موضوع رو روشن میکنه.
    (نظر شخصی من)
    +خودرو رو نباید روی کاغذ مقایسه کرد.بلکه باید در عمل دید.
    +(البته مقایسه دو خودرویی که هم قیمت نیستند کاری فوق العاده اشتباهه.)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا