هیوندای

احیای جنسیس، افزایش فروش قابل‌توجه به لطف G70 اسپورت

جنسیس در بازار آمریکا احیا شده که دلیل اصلی آن معرفی سدان اسپورت و جذاب G70 می‌باشد.


این خودروساز کره‌ای در نیمه اول سال جاری فروش ۱۰۰۰۷ دستگاهی در آمریکا داشته است. البته این رقم اصلاً قابل‌مقایسه با غول‌های خودروسازی آلمان یعنی مرسدس، آئودی و ب ام و نیست اما بهبود ۳۷.۸ درصدی نسبت به فروش ۷۲۶۲ دستگاهی مدت مشابه سال پیش را نشان می‌دهد.

Genesis G70
همین ماه پیش میلادی موفقیت زیادی برای جنسیس به ارمغان آورده چراکه فروش ۱۸۸۷ دستگاهی داشته درحالی‌که در ژوئن سال ۲۰۱۸ این برند تنها ۷۹۶ دستگاه خودرو فروخته بود.

دلیل اصلی این بهبود فروش به معرفی G70 به عنوان پسرعموی کیا استینگر مربوط می‌شود. فروش این خودرو در نیمه اول سال جاری میلادی ۵۷۱۵ دستگاه بوده و در ماه ژوئن نیز ۱۱۹۳ دستگاه G70 به دست مشتریان رسیده است. در مقابل باید گفت G80 فروش ۳۳۵۳ دستگاهی داشته و تعداد فروش G90 نیز ۹۳۹ دستگاه بوده است. افت فروش این دو خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۴۰.۶ و ۴۱.۹ درصد بوده است.


جنسیس نگفته دلیل افت فروش قابل‌توجه این دو خودرو چه بوده اما حدس می‌زنیم برخی مشتریان بجای خرید این مدل‌های بزرگ‌تر به سدان کوچک‌تر و اسپورت‌تر G70 توجه نشان داده‌اند.


اروین رافائل یکی از مدیران ارشد جنسیس در آمریکا می‌گوید:

رشد فروش سال‌به‌سال ما نشان‌دهنده‌ی حرکتی رو به رشد است. جنسیس در سه سال گذشته به خاطر وفاداری و رضایت مشتریان مشهور شده و حالا هم به دنبال گسترش شبکه فروش و رسیدن به آمار فروش درخوری هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    رتبه های جی دی پاور و کانسومر ریپورتز هم بی تأثیر نبوده.
    اما حالا حالاها کار داره تا بگیم دیگه جا افتاده. جی 80 و جی 90 باید عوض شن. شاسی بلند هم هنوز معرفی نکرده.
    مقاله جناب فرهاد کاشانی راجب جنسیس رو در سایتش بخونید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sajjad

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (119 ديدگاه)

    تبریک باید گفت به جنسیس
    .
    تونست با سدان های G70 و G90 تصویر خیلی خوبی از خودش به نمایش بگذاره . اگر تست و بررسی های این دو خودرو رو پیگیری کرده باشین از G70 به عنوان رقیبی برای بی ام و سری 3 جدید در زمینه ی هندلینگ بسیار یاد شده
    خودروی G90 هم در تست ها و بررسی ها بسیار درخشیده . تست های سالانه ی کیفیت هم همیشه حرف از جایگاه خوب این برند میزدن .
    فروش کم احتمالا برای موج خرید شاسی بلند نما هاست که امیدوارم شاسی بلند های جنسیس به زودی معرفی شن و در حد شایستی این برند نوپا باشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سورنا

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    این g70 انصافا خیلی خوبه هم ظاهرش هم تستا و بررسیاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. овsкиكMас

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (261 ديدگاه)

    قیافه بعضیا دیدن داره الان!
    سال پیش گفته بودم که جوایز و امار سایت ها توی نظر خریدار ها تاثیر داره اما یه عده چون برند های مورد علاقشون چیزی نگرفتن میگفتن مهم نیست جوایز :)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (259 ديدگاه)

      دوست عزیز درسته حرف شما؛ اما باید توجه کلی خودروسازی که خودروهای بسیار بیشتری رو میفروشه معلومه رتبه پایین تری رو باید بگیره تا جنسیسی که تازه مستقل شده و فروش حتی یک دهم بعضی از خودروسازهایی که ازشون بالاتر بود هم نمیشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. овsкиكMас

        ۱۵ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (261 ديدگاه)

        چه ربطی به فروش و تعداد خودرو داشت؟! اینکه مثلا جنسیس جی ٧٠ ماشین سال موتورترند و بیزنس اینسایدر شد چه ربطی به اینی که گفتی داشت علی شوی!
        سال ٢٠١٩ به بدترین شکل ممکن داره میگذره واس طرفدارای خودروسازی یه کشوری :))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین

          ۱۶ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (259 ديدگاه)

          دوست عزیز اشتباه گرفتی منظورمو. منظورم من سایتهایی مثل JD Power و Consumer Report و از امثال اینها بود.
          وگرنه در مورد سایتهای نقد تخصصی حق با شماست.
          قسمت آخر حرفتون رو از ” علی شوی! ………” رو میشه ترجمه کنی؟! |:

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مانی

      ۱۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      اومدم بنویسم یه بنده خدایی بود که. . . .

      دیدم خودت اومدی نوشتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. نوید جهرمی

      ۱۶ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      شخصا میگم که نظرم راجب جنسیس عوض شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. sina

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    سدان فول سایز لوکس زدن واقعا دیگه صرفه اقتصادی نداره بنظرم
    بازار مال بی ام و و بنز و لکسس هست و بقیه حتی آیودی هم نمی تونه 1000 تا بفروشه. دیگه جنسیس و اکورا و … که بماند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. siavash

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (221 ديدگاه)

    من نمی دونم چرا نمی تونم هیچ رقمه با قیافش کنار بیام فاز طراحان هیوندایی چی بوده اخه؟ ماشین پرچم دار کره جنوبی باید این باشه !!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MehdiTurbo

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    چقدر لذت داره ببینی هی پله پله داری پیشرفت میکنی
    چقدر لذت داره مردمت از خودروی ملیشون و پیشرفتشون لذت میبرند
    چقدر لذت داره خودروی ملیتو توی کشور دیگه ببینی
    چقدر لذت داره خودروی ملیت جزو بهترینای سال باشه
    چقدر لذت داره صاحب همچین شرکتی باشی
    چقدر لذت داره کارمند همچین شرکتی باشی
    چقدر لذت داره از سوار شدن محصول کشورت لذت ببری
    چقدر لذت بردم از این لذتا از دور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. استادمحمد

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جنسیس رویال یکی از زیباترین خودرو
    رقابت با بنز و بی ام چیزه کمی نیست اون شرکتها سالهاست این خودروها رو دارن اما جنسیس تقریبا ۴ سال اومده به بازار واقعا پیشرفت خوبی کرده هیچ ایرادی نداره همه اپشن رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا