هیوندای

چراغ سبز هیوندای به پیکاپ سانتاکروز

در اوایل سال ۲۰۱۵ هیوندای پیکاپ تراکی مفهومی را به نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی در دیترویت آورد. این خودرو سانتاکروز خوانده می‌شد و توجه نسبتاً خوبی به آن شد به گونه‌ای که توانست جایزه پیکاپ کانسپت سال ۲۰۱۵ آمریکای شمالی را از آنِ خود کند. افراد زیادی این خودرو را دوست داشتند و به نظر می‌رسد سرانجام هیوندای متقاعد شده که آن را روانه خط تولید کند.


معاون برنامه‌ریزی تولید هیوندای در آمریکا گفته که این خودروساز کره‌ای پیکاپی جدید را روانه بازار آمریکا خواهد کرد. گفته نشده این پیکاپ نسخه تولیدی سانتاکروز خواهد بود یا خیر اما شباهت‌هایی با آن خواهد داشت. هنوز زمان عرضه دقیق آن مشخص نشده اما هیوندای در حال برنامه‌ریزی برای ارائه نسخه‌های به‌روز شده شاسی‌بلند سانتافه در دو سال آینده و همچنین ارائه توسان در سال ۲۰۲۰ است.


باور بر این است پیکاپ جدید هیوندای بر پایه معماری کراس اوور کامپکت توسان شکل خواهد گرفت. ما قبلاً گفته بودیم که این خودرو در سال ۲۰۱۸ و به عنوان مدل سال ۲۰۱۹ فروخته خواهد شد اما همان‌گونه که گفتیم توسان جدید کمی دیرتر معرفی خواهد شد.

زمانی که پیکاپ هیوندای و سانتافه و توسان به‌روز شده وارد بازار شوند حدس می‌زنیم نمایندگی‌های هیوندای در آمریکا کاملاً شاد باشند. فروش این خودروساز تا به اینجای سال با افت ۱۱ درصدی مواجه شده که بدتر از افت ۳ درصدی کل صنعت خودرو است. این افت زیاد شاید با تمرکز هیوندای روی سدان ها ارتباط داشته باشد زیرا مصرف‌کنندگان بیشتر به دنبال کراس اوورها و پیکاپ ها هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    کانسپت خیلی زیباییه، اگه نسخه نهایی وانتش رو روی پلتفرم سانتافه بسازه، کاربردی‌تر و مقاوم‌تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      از چراغ عقبش خوشم میاد
      برام عجیبه که خودروهای این کلاس اکثراً بزرگ و حجیم هستند حتی در بخش جلو پنجره و نمای جلو پف کرده اما اکثرا چراغ عقب بسیار کوچک و ساده ای دارند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MOBIN POURMAND

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    بهترین طراحی چراغای عقب.البته برای یه تراک.چون همشون خیلی خیلی خیلی تکراری شدن.همین مرسدس اکس کلاس.یا دوج رم.یا هر تراک و پیکاپ و وانت دیگه ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین (Lion26)

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (257 ديدگاه)

      به نظر من طراحی عقب خودرو مقداری مشکل داره ( درب عقب و چراغ ها) چون وقتی در عقب باز کنیم هیچ چراغی برای هشدار دادن به خودرو های در حال حرکت پشت سر وجود نداره، مخصوصا در تاریکی که خطرناک میشه.
      احتمالا در نسخه تولیدی تغییراتی ایجاد میشه.

      Just France and Japan.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرشاد

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      موافقم باهات؛ در حال حاضر بزرگترین مشکل ظاهری وانت‌ها، چراغ‌های عقب تکراری و غیر چشم نوازشونه، این قسمت نیاز به یه تحول اساسی داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. aston martin

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    اگر دقت کنید میبینید که کانسپتش خیلی جاها مصنوعیه مثلا ورودی هوای جلو پنجرش سوراخ هاش بسته هستن یا اگزوزش با کمی دقت مشخص میشه فیکه
    خیلی جالبه که ماشین های اینچنین مصنوعی رو به کانسپت های زیبایی تبدیل میکنن که قراره در زمان تولید واقعی بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علي

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    بی نهایت زیباست و مطمئنا موفق خواهد بود به امید ورود این خودرو به ایران و شکستن انحصار تویوتا هایلوکس .
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3425 ديدگاه)

      به نظرت این میتونه جایگاه امثال هایلوکس رو پر کنه
      یا با این فرم و بدنه آفرود و جون سختی هایلوکس رو به نمایش بزاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir_R18

        ۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        این ماشین هم می‌تونه در بازار برای خودش جا باز کنه

        خیلی ها به اون درجه از جون‌سختی که در هایلوکس هست نیازی ندارن و فاکتور های دیگه ای براشون مهمه ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Yashar

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (33 ديدگاه)

    این وانت اگه بر پایه سانتافه و یا توسان ساخته بشه به چه دردی میخوره؟
    وانت باید شاسی رو فریم باشه نه مثل کراس اور ها.
    باید بتونه بار حمل کنه اگه فریم نداشته باشه میشه یک کراس اور با قابلیت حمل چند کوله پشتی!!!
    این کراس بار (?) هرگز قابل مقایسه با هایلوکس نیست اصلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir_R18

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      شخصیتش با هایلوکس فرق میکنه اما به نظر من مردم به همچین وانتی نیاز دارن .
      هایولکس رو یه قشر خاصی از مردم نیاز دارن. مثلا کسایی که در بیابون کار میکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Yashar

        ۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (33 ديدگاه)

        کسایی که برای بار زدن نیاز به هایلوکس ندارن میتونن از محفظه بار کراس اورها استفاده کنن که معمولا ظرفیت زیادی هم داره نیاز به این ندارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir_R18

          ۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          فکر نمیکنم همه مثل شما فکر کنن.
          باید صبر کنیم تا عرضه بشه ، اگر قدرت و گشتاور بالا و موتور جمعی داشته باشه ( توربو و حجم کم نباشه ) بعید نیست بتونه حتی درصدی از بازار هایلوکس رو هم به خودش اختصاص بده ( در حد 15 تا 25 درصد ) .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. حمید ع

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    هایلوکس رو مگه ایرانخودرو میزنه که انتظار دارین ی وانت که هنوز معلوم نیست تولید بشه بتونه بیاد بازارشو خراب کنه؟مگه سانگ یانگ با وانتش تونست؟!مثلا هیوندایی میخواد با آپشنهای بدون استفادش هایلوکس رو شکست بده یا با صداهای داشبوردش.
    یکم فکر کنین و بعد صحبت کنین..میتسوبیشی با اون l200 فوق العادش نتونست بازار هایلوکس را جدا تهدید کنه بعد یه کره ای از راه نرسیده …؟فاکتور های مثبت هایلوکس خیلی بیشتر از جون سخت بودنه.سادگی و دوری از پیچیدگی و تعمیرات آسونش و … هم دلایل محبوبیتشن.ت
    عویض تسمه دینام هایلوکس و این کره ای رو مثال میزنم..ی بچه هم میتونه تسمه تویوتا رو عوض کنه ولی سوناتا رو ببینین..چه دلیلی داشته پیچیدگی های تعویض تسمه دینام اینقد زیاد باشه؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا