هیوندای

جزئیات شاسی‌بلند تمام الکتریکی جنسیس

پس از رونمایی اولین شاسی‌بلند جنسیس یعنی GV80 حالا زمان آن رسیده اطلاعات بیشتری از کراس اوور تمام الکتریکی این برند لوکس کره‌ای منتشر شود. در ماه ژانویه بود که خبر رسید بازوی لوکس هیوندای به دنبال تولید GV90 فول سایز و کراس اوور تمام الکتریکی دیگری است. گفته می‌شود این خودروی الکتریکی در حال حاضر با کد JW EV شناخته شده و قرار است از ژوئن سال آینده روانه خط تولید شود.

در تصاویر منتشر شده می‌توانیم نسخه تست این خودروی الکتریکی و پرفورمنس را ببینیم که ابعاد آن بسیار کوچک‌تر از GV80 می‌باشد. ما فعلاً خیلی وارد جزئیات طراحی نمی‌شویم زیرا به نظر می‌رسد این خودرو در ظاهر خود از بدنه کیا نیرو الکتریکی استفاده کرده است. این موضوع جای تعجب زیادی ندارد زیرا انتظار می‌رود پلتفرم E-GMP گروه هیوندای در چندین خودروی الکتریکی این گروه از جمله JW بکار رود.

شنیده شده جنسیس به دنبال تولید سالانه ۲۲ هزار دستگاه از این کراس اوور الکتریکی است. خودروی موردبحث رقیب محصولاتی همچون مرسدس بنز EQC و تسلا مدل X خواهد بود هرچند تعداد رقبا در این کلاس روز به روز افزایش می‌یابد.

ظرفیت باتری‌ها نیز فرق می‌کند و احتمال دارد کراس اوور الکتریکی جنسیس نیز همانند تسلا با باتری‌های متنوعی عرضه شود. خبرها نشان می‌دهند JW EV از شارژ سریع نیز پشتیبانی خواهد کرد و شارژ ۸۰ درصدی باتری تنها در ۲۰ دقیقه صورت خواهد گرفت.

بیشترین برد این خودرو حدود ۵۰۰ کیلومتر خواهد بود. اگر جنسیس به چنین بردی دست یابد وارد قلمروی تسلا مدل X پرفورمنس خواهد شد. گروه هیوندای می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۴۰ خودروی الکتریکی عرضه کند و JW EV تنها یکی از چندین خودروی موردبحث است.

قبلاً جنسیس با معرفی GV80 حرکت نرم این برند به سمت شاسی بلندها را نشان داده است. اگر کراس اوور الکتریکی این شرکت نیز ترکیب مناسبی از قدرت، اشرافیت و قیمت مناسب را عرضه کند شاید تسلا و دیگر رقبا شوکه شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. کیان

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    احتمالا این پست کلی کشته و زخمی بده مثه همیشه !!!
    کل محصولات هیوندای و کیا با هم روی هم از 20 مدل مختلف بیشتر نمیشه، واقعا تولید 40 خودروی تمام الکتریکی تا سال 2025 یا توهم هست یا اشتباه تایپی !!!
    هرچند هیوندای هست و فیلمهای هندی.
    در مورد خوب و بد هر خودرویی هم هزارتا کارشناس بیان نظر مثبت بدن، هزار تا جایزه بگیره، تا زمانی ک فروش نداشته باشه هیچ درامد و ارزش و اعتبار واقعی ای نخواهد داشت. پس باید صبر کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (731 ديدگاه)

      شما ترول جدید سایتی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (10174 ديدگاه)

        ایلیا عزیز
        شما هم نگهان درب ورودی نظرات سایتی یا شاید هم منتخب نصیحت به دیگران .
        کیان نظرشو داده ، به من و شما چکاری داره .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. رزیتا

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    این روزا هیچ برندی بدون کراس اوور و شاسی بلند نمیتونه دوام بیاره و حتی برندایی که واسه ابرخودروها و عملکرد خودشون شهرت داشتن هم به کراس اوورهای جاده ای روی آووردن تا بتونن جوابگوی مشتریاشون باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    طراحی عالی داره ووبا توجه به اینکه هیوندا تجریه ایون و کنا داره قطعا میتونه ماشبن خوبی از اب در بیاد نکته بسیار مثبت ش هم شارژ سریع است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهنام

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    در درحالیکه همه ی شرکت های بزرگ خودروسازی در حال حذف برخی مدل ها هستن یا اینکه برخی مدل ها حتی با فروش نسبتا خوب هم آینده ی مبهمی دارن و احتمال حذف اون مدل با وجود داشتن نامی بزرگ و نوستالژیک هم هست ولی هیوندای و کیا نه تنها هیچ مدل کم فروشش رو حذف نمیکنه بلکه هر روز در حال تولید مدل جدید هم هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. OPEL

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1105 ديدگاه)

    نکنه بازم میخاد مدیرای آئودی و بنز رو سکته بده
    DS5 رقیبشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا