هیوندای

آیا این شاسی‌بلند جنسیس GV80 است؟

جنسیس در حال کار روی اولین شاسی‌بلند خود است که احتمالاً GV80 نام خواهد داشت. تاکنون اما صرفاً تصاویر جاسوسی با پوشش‌های سنگین از این کراس‌اوور لوکس کره‌ای منتشر شده که به‌سختی می‌توان در آن‌ها نشانه‌هایی از طراحی نهایی خودرو را مشاهده کرد. حال اما تصاویری جدیدی از GV80 افشا شده که نمای کاملی از آن‌را نشان می‌دهد. این تصاویر توسط حساب اینستاگرام یکی از نمایندگی‌های جنسیس در نیوجرسی منتشر شده و در کپشن آن نوشته شده: تصاویر جاسوسی جدیدی از جنسیس GV80. البته این پست مدتی بعد حذف شد.

این نمایندگی می‌گوید تصاویر را از گروه فیس‌بوک مالکین جنسیس گرفته است. گفته می‌شود یک کاربر در این گروه حدود یک ماه پیش این تصاویر را در فیس‌بوک منتشر کرده و جنسیس همان زمان از نمایندگی‌ها خواسته پست اینستاگرام خود را حذف کنند. گفته می‌شود این تصاویر از یک ویدئو گرفته شده‌اند که در یوتیوب منتشر شده بوده است. درهرحال، برخلاف کپشن پست اینستاگرام نمایندگی جنسیس، این‌ها تصاویر جاسوسی نیستند اما به نظر می‌رسد بسیار به واقعیت نزدیک باشند.

اگر این تصاویر واقعاً متعلق به GV80 باشند، به نظر می‌رسد طراحان جنسیس در نسخهٔ تولیدی این کراس‌اوور از طراحی نسخهٔ کانسپت که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۷ رونمایی شد چندان فاصله نگرفته‌اند زیرا در این تصاویر هم شاسی‌بلند نسبتاً بزرگ و شیکی دیده می‌شود که در آن از همان طرح چراغ‌های جلو و عقب دوقسمتی نسخهٔ کانسپت استفاده شده است که البته کمی برای تولید مناسب‌تر شده‌اند. از چراغ‌ها که بگذریم، در نمای جلویی GV80 جلوپنجرهٔ بزرگ تاج شکلی دیده می‌شود که زیر آن ورودی هوای ذوزنقه‌ای جای گرفته‌اند درحالی‌که ورودی‌های عمودی هم در لبهٔ بیرونی سپرها تعبیه شده‌اند.

در پروفیل جانبی خودرو دریچه‌هایی روی گلگیرهای جلو، خط شانهٔ برجسته و سقف شیب‌دار جلب‌توجه می‌کنند درحالی‌که اسپویلر و سر اگزوزهای مستطیلی دوتایی که نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان پرچم‌دار G90 را یادآوری می‌کنند هم از ویژگی‌های برجستهٔ نمای عقبی خودرو هستند. درمجموع هرچند صحت این تصاویر مشخص نیست اما تعدادی از ویژگی‌های ظاهری آن مثل چراغ‌های چهارتایی و طراحی دماغه با تصاویر جاسوسی قبلی مطابقت دارند.

جنسیس هنوز اطلاعات چندانی در مورد GV80 منتشر نکرده است اما با توجه به اینکه این شاسی‌بلند لوکس بر اساس پلت‌فرم سدان G80 ساخته شده، انتظار می‌رود پیشرانه‌های خود را هم از این خودرو قرض بگیرد. محتمل‌ترین گزینه برای زیر کاپوت GV80 پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور است اما هنوز مشخص نیست که آیا موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی هم در سینۀ این کراس‌اوور قرار خواهد گرفت یا نه.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. امیر علی

    ۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (399 ديدگاه)

    خداییش خوب شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۷ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      این طرح چراغهای عقب رو پونتیاک دهه 70 استفاده میکرد دمه جنسیس گرم عجب طرحی زده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. kian. 70

    ۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به جز جلو پنجره ش استایلش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    عقبش جالب شده
    خوشم‌اومد تقریبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پویا

    ۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (44 ديدگاه)

    این بیشتر میان سال پسنده تا جوون پسند!! اصلا اسپورتی نیست. این واسه حمل سیاست مدارا و رئیس شرکتا خوبه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Amir.ferrari

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    ماشالله به کره…چه میکنه،نسل جدید g80 هم به زودی معرفی میشه که واقعا میشه گفت بینظیره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Abbas

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    در کل طراحی سر سنگینی داره،من که خوشم اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. کیوان

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (166 ديدگاه)

    بی دلیل نیست که جنسیس بهترین خودرو دنیا شد بی نظیره فقط باید به به بکیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا