طراحیهیوندای

الگوی آلفارومئو برای جذابیت طراحی خودروهای آینده هیوندای!

“مأموریت ما این است که طراحی‌های جذاب‌تری از آلفارومئو را ارائه دهیم.” این‌ها گفته‌های معاون بخش طراحی هیوندای آقای سانگ یوپ لی می‌باشد. لی در خلال مصاحبه با اتوموتیو نیوز گفته که مأموریت این برند بهبود زبان طراحی محصولات آتی شرکت است. کره‌ای‌ها می‌خواهند بهتر و عاطفی‌تر باشند.


لی از نظر خلق طراحی‌های عاطفی تازه‌کار نیست. او قبلاً روی پنجمین نسل شورولت کامارو کانسپت، کوروت استینگری C6 کانسپت و بنتلی EXP 10 Speed 6 کانسپت هم کار کرده است.


دوری جستن از ظاهر متداول خانوادگی در محصولات هیوندای هدف اصلی این برند می‌باشد. همین‌الان هیوندای طراحی یکپارچه‌ای را در محصولات خود به کار گرفته است یعنی خودروهای هیوندای ظاهر مشابهی دارند. این موضوع را برندهای پرتیراژ کاملاً نشان می‌دهند؛ اما لی می‌گوید این کار باید متوقف شود. او می‌خواهد هر خودروی هیوندای ویژگی‌های شخصی خاص خود را داشته باشند.


جلوپنجره آبشاری هیوندای هنوز هم در محصولات شرکت باقی خواهد ماند اما ویژگی‌های متفاوتی در هر محصول خواهد داشت.


زبان طراحی آینده هیوندای برای اولین بار با کانسپت له فیل روگ خود را نشان داد. ایده اصلی شرکت ظرافتی جوان پسندانه است که تقریباً آن را می‌توان ایجاد یک هماهنگی بین ابعاد و تناسبات، معماری، استایل و تکنولوژی در نظر گرفت.


زمانی که از لی درباره برندهایی که هیوندای از آن‌ها برای زبان طراحی جدیدش الهام گرفته سؤال پرسیده شده او به نام‌های آلفارومئو و مزراتی اشاره کرده است. از نظر او محصولات این دو شرکت واقعاً جذاب بوده و او فکر می‌کند حتی برندهای آلمانی هم از آن‌ها الهام می‌گیرند. برندهای پرتیراژ این جذابیت طراحی را در محصولات خود ندارند. لی می‌داند که هیوندای قبلاً به عنوان یک برند ارزان‌قیمت شناخته می‌شد و به همین خاطر درصدد است هیوندای را به خاطر طراحی و ارزش در آینده به همه معرفی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Ali

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (13 ديدگاه)

    آلفا کجا هیوندای کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (255 ديدگاه)

      موضوع این نیست که آلفا کجا و هیوندای کجا. موضوع اینه که مسیر، مسیر درستی هست. مسیری که خلاقیت، تهد ، تخصص و مدیریت صحیح در هر شرکتی توو دنیا میتونه پیشرفت رو تا ایستگاهی برسونه که هیوندایی در آن ایستگاه ایستاده.
      راهی که چینی ها هم باسرعت بیشتری نسبت به کره ای ها دارن اونو طی میکنن. و راهی که ما هنوز توش نرفتیم متاسفانه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Arman

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (297 ديدگاه)

      شما که سهامدار الفارومئو هستی بگو ببینیم الفا کجاس و هیوندا کجاس؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. moein

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (890 ديدگاه)

    خوشم میاد خودشون هم میدونن برای الگو برداری از طراحی سراغ کی برن
    آلفا رومئو عروسک ساز اتومبیلها ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Arman

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    او می خواهد هر خودروی هیوندا ویژگی های شخصی خودش را داشته باشد
    بنظرم ریسکه این کار

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا