هیوندای

ویژگی‌های طراحی هیوندای سانتاکروز تولیدی

به سختی می‌توان باور کرد که ۴ سال از زمان رونمایی کانسپت هیوندای سانتاکروز می‌گذرد اما این خودروساز کره‌ای هنوز هم در حال توسعه‌ی نسخه‌ی تولیدی این پیکاپ می‌باشد.


مدیر مرکز طراحی جهانی هیوندای در نامیانگ کره جنوبی تأیید کرده نسخه‌ی تولیدی این خودرو از طراحی به روزی سود خواهد برد. همان‌گونه که سانگ یوپ لی می‌گوید، این پیکاپ تازه‌نفس ویژگی‌های متمایز زیادی خواهد داشت و از کاراکتر مدل کانسپت که بازخورد مناسبی داشته برخوردار خواهد بود. لی خاطرنشان ساخته طراحی این خودرو نهایی شده و استایل گیرا و باابهتی خواهد داشت.


این گفته‌ها کاملاً مبهم هستند اما خب تصمیم هیوندای برای به‌روز کردن طراحی پیکاپش سورپرایز کننده نیست زیرا فلسفه‌ی طراحی هیوندای در چند سال پیش تکامل یافته است. ما امیدواریم این شرکت نمای جلوی کانسپت سانتاکروز و خطوط گیرای بدنه را حفظ کند.

مدیر طراحی هیوندای اشاره زیادی به جزئیات نکرده اما سانتاکروز می‌تواند بر پایه‌ی هیوندای توسان ساخته شود. نسخه‌ی فیس لیفت شده‌ی این کراس اوور سال پیش معرفی شد و با دو پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۶۴ اسبی و ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۸۱ اسب بخار ارائه گردید.

لی از اشاره به زمان رونمایی سانتاکروز خودداری کرده اما مدیران این شرکت قبلاً گفته‌اند پیکاپ مورد بحث در سال ۲۰۲۰ یا اندکی بعد از آن معرفی خواهد شد. شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه هیوندای به دنبال مشتریانی با سن زیر ۳۰ سال است. بخشی از تلاش‌های هیوندای شامل قیمت مناسب این پیکاپ خواهد بود و گمان می‌رود بهای آن کمتر از قیمت نیسان فرونتیر با قیمت پایه‌ی ۱۸۹۹۰ دلار باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    اگه پلتفرمش جوری باشه مثل ریجلاین اصلا بدرد نمیخوره،اما اگه بدنه روی فریم شاسی باشه خوبه احتمالا ابعادش کوچکتر از پیکابهای میدسایز باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (10060 ديدگاه)

    خودروی زیبائیست
    اما مهمترین اَمر مهم در تولید ، فروش و خرید این دست خودروها ، قابلیت نامحدودی هست که شما از پیکاپ انتظار دارین.
    بیشتر به دَرد این اَفرادی میخوره که پیکاپ رو بیشتر برای سواری در شهر و خودنمایی تیون میکنند که مُدام در چشم باشند ، چیزی که در کشور کم نداریم و افرادی را داریم که هایلوکس را میخرند برای خودنمایی در ترافیک ، و نه اینکه واقعاً از قابلیتهای پیکاپ استفاده کنند .
    در هر صورت باید دید که به چه شکل ، ظاهر و قابلیتی ارائه میشه ، اما مطمئناً ، بخاطر تَب شاسی بلند سواری ، استقبال خوبی اَزَش به عمل میاد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. کوشا

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (118 ديدگاه)

    کانسپتش یذره شبیه اسباب بازیه :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سام

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    با توجه به عکس های این پست،انصافا هیوندای سانتاکروز را می توان پیکاپی زیبا و بسیار خوش ترکیب و جوان پسندی دانست.تاریخ خودروسازی جهان هم در این چند دهه اخیر نشان دادکه هر وقت هیوندای وارد عرصه ای نو در صنعت خودرو می شود آن را با جدیت تام و تمامی دنبال می کند.با این حساب،می شود انتظار داشت که در سال های پیش رو شاهد عرضه پیکاپ های زیبا و توانمندی از این خودروساز کره ای باشیم و کار برای برندهای ژاپنی و آمریکایی رقیب تا حدودی سخت تر شود.در هر حال برای قضاوت بهتر در این باب باید منتظر ماند و دید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      هیوندا و کیا در هزینن و استعلاک رتبه خوبی دارند و اگر در تولید پیکاپ بتونن ترکیب استهلاک پایین و هزینه تمام شده کمتر را ارایه بدن بازار های کشور های خاورمیانه و شمال افریقا برای انها بسیار محتمل است

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا