هیوندای

راه سخت و طولانی جنسیس برای موفقیت در بازار اروپا

برند جنسیس به عنوان زیرشاخه‌ی لوکس هیوندای در بازار آمریکا فعالیت می‌کند ولی علیرغم خبرسازی‌های زیادی که درباره‌ی آن صورت گرفته هنوز یک کراس اوور یا شاسی‌بلند را تولید نکرده است. این خودرو اگرچه به دنبال گسترش بازارهای خود است اما فعلاً با بازار اروپا فاصله داشته و احتمالاً برای ورود به این بازار به چیزی بیش از افتتاح چند نمایندگی فروش نیاز خواهد داشت. مدیر بازاریابی هیوندای می‌گوید هدف اصلی نفوذ به بازار خودروهای لوکس اروپاست. البته او در مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته که جنسیس تا ورود به این بازار چند سالی فاصله دارد.


خودروسازان خارجی همواره کار سختی برای رقابت با خودروسازان لوکس آلمانی داشته‌اند. حتی شرکت‌های لوکس اروپایی همچون مزراتی، آلفارومئو و دی اس نیز با مشکل مواجه شده‌اند. اینفینیتی اوایل سال جاری اعلام کرد فروش محصولاتش در قاره سبز را متوقف و روی کشورهای آمریکا و چین تمرکز خواهد نمود. لکسس هم نقش چندانی در این بازار نداشته و هوندا هنوز آکورا را به اروپا نفرستاده و احتمالاً این کار را انجام نخواهد داد.


برای ورود و حضور قوی در این بازار جنسیس باید سرمایه‌گذاری سنگینی روی بازاریابی و شناخت بازار انجام دهد. این شرکت در حال افتتاح مرکز تجربه‌ی جنسیس در اروپاست تا به این ترتیب مشتریان بالقوه را جذب نماید. اگرچه این حرکتی آینده نگرانه است اما همه‌چیز در عرض چند سال تغییر می‌کند و همین موضوع درباره‌ی جنسیس هم صدق خواهد کرد.


اتوموتیونیوز همچنین با تحلیلگر JATO دینامیک هم مصاحبه کرده و او گفته یکی از راه‌های حضور جنسیس در قاره اروپا معرفی محصولاتی است که رقبای چندانی در آنجا حضور ندارند. فلیپ مانوز با تسلا و موفقیت مدل ۳ اشاره می‌کند که پرفروش‌تر از محصولات جگوار و لکسس بوده است. ولوو هم با برند پولستار همین راه را طی می‌کند.

البته جنسیس در حال آماده کردن GV80 است اما این خودرو تا پایان سال جاری معرفی نخواهد شد و یک کراس اوور هم سبد محصولات را خیلی پربار نمی‌کند. اگر جنسیس نتواند محصولات جذاب‌تری را عرضه کند احتمالاً از نظر فروش موفق نخواهد بود. مثال‌های زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند جنسیس چه راه سختی پیش رو دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (10201 ديدگاه)

    جنسیس اگر یک مدل و یک نام بود ، بهتر میشد .

    الان هیوندای خودش آشفته شده که چیکار داره میکنه .
    از یه طرفی جنسیس توان رقابت با همه خوبای بازار را ندارد .
    از یه طرفی خیلی سریع چند مدل به نام جنسیس داد بیرون (( اِنگاری که دَستپاچه شده باشه و مثلاً بازار تشنه این خودروئه ))
    از یه طرفی آزرا تکلیفش مشخص نیست که لوکس هست یا نیست ، اگر هست پس جنسیس با این همه مدل چیه ، اگر نیست پس با این فروش خراب آزرا چرا هنوز تولید میشه .
    بنظر من تا سال ۳۰۱۳ خوب عمل میکرد و نهایت فوق لوکس میشد سنتنیال و مدل لوکس اسپرت میشد جنسیس و اگر بعد از اون شروع به تکامل محصولات اسپرت N میکرد ، خیلی بهتر میتونست خودش را جمعوجور کنه و میشد موی دماغ رقبا ، اما حالا انگاری داره در باتلاق دست و پا میزنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۳ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (227 ديدگاه)

      البته نوید عزیز آزرا جدید نه در آمریکای شمالی و نه در اروپا عرضه نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    بازار اروپا خیلی نسبت به حضور رقبا سخت گیره درسته کره ای ها حتی از ژاپنی ها هم موفق تر بودن ولی دلیلش بیشتر قیمت و مالیات کمتر بوده همین بازار کادیلاک و لینکلن رو کلا پس زد خیلی از برندهای بزرگ دیکه هم همین بلا سرشون اومد البته کره ای ها نشون دادن راه موفقیتو سریع هموار می کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (10201 ديدگاه)

      حمید رضا عزیز
      امکانش هست لطفاً در مورد این قسمت کامنتتون که نوشتین(( کره ای ها حتی از ژاپنیها موفق تر بودن )) بیشتر توضیح بدین ؟؟؟
      فکر کنم تحریمها دیگه واقعاً اَثَرشو روی همه ایرانیا گذاشته !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Mad.z.Max

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    چه قشنگه شاسی بلندش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمدرضا

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    به نظرم تو این بازار که ثبات زیادی نداره و هرروز خودرو سازان یک ماشین جدید معرفی میکنن موفقیت سخت تر هم شده من فکر میکنم جنسیس یکم عجله کرد برای g70 اگر ماشین بهتری بود میتونست خیلی گام مهمی توی تاریخ این برند باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا