هیوندای

تائید فراخوان هیوندای کنا الکتریکی به خاطر اتصال کوتاه

هفته پیش بود که خبر احتمال فراخوان حداکثر ۱۰۰ هزار دستگاه هیوندای کنا الکتریکی به خاطر اتصال کوتاه مجموعه باتری‌ها که می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود منتشر شد. هم‌اکنون جزئیات تأثیر این مشکل روی محصولات هیوندای در دسترس قرار گرفته است.

یکی از سخنگوهای هیوندای به کار اند درایور گفته که حدود ۵۵ هزار دستگاه از کنا الکتریکی خارج از بازار کره جنوبی تحت تأثیر این فراخوان قرار گرفته‌اند. این شرکت در حال فراخوانی داوطلبانه بوده و جزئیات آن را با NHTSA به اشتراک گذاشته است.

نمایندگی‌ها به زودی جزئیات مربوط به این فراخوان را اعلام کرده‌اند. هیوندای گفته هزینه کلی این فراخوان حدود ۹۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

اما مشکل این خودروها به احتمال اتصال کوتاه سلول‌های باتری مربوط می‌شود، باتری‌هایی که توسط شرکت LG و در کارخانه نانجینگ چین ساخته شده‌اند. به نظر می‌رسد این مشکل با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری ساده قابل‌حل نبوده و بنابراین باید برخی قطعات به‌صورت فیزیکی تعویض شوند.

Electrek هفته پیش گزارش داد که شاید کل مجموعه باتری این خودروها تعویض شوند. همچنین هیوندای شاید تصمیم بگیرد بجای باتری‌های شرکت LG از محصولات شرکت SK استفاده کند.

تاریخچه فراخوان‌های هیوندای در کره جنوبی نیز به ماه اکتبر بازمی‌گردد که در آن زمان بیش از ۲۵ هزار دستگاه خودروی الکتریکی بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ به خاطر به‌روزرسانی نرم‌افزاری و تعویض باتری فراخوان شدند.

رویترز آن زمان گفته بود ۱۳ حادثه آتش‌سوزی مربوط به کنا الکتریکی گزارش شده که یکی از آن‌ها در اتریش و دیگری در کانادا بوده است.

هیوندای این فراخوان را واکنشی پیش‌دستانه برای بررسی باتری‌های ولتاژ بالای بکار رفته در این خودروها انجام می‌دهد. احتمال دارد این باتری‌ها با آتش‌سوزی‌های گزارش شده در ارتباط باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    والا میخوام کامنت بگذارم در مورد خودروهای کره‌ای ، میترسیم یه موقع به کسی بر نخوره !

    اما خداوکیلی فرق فراخوان را ببینید و بعد بگید تویوتا یا بنز یا فورد فراخوان میده !
    اون‌ها فراخوان میدن برای اینکه رفاه به خطر نیوفته ، اما این‌ها فراخوان میدن برای اینکه جون در عذابه !

    کلاً LG همیشه لِوِلِ پایین‌تری نسبت به بقیه برندها داره بخصوص در برابردسامسونگ اما چون ارزان‌تر هست ، هیوندای استفاده کرده و مشکل هم سخت افزاری بوده !

    موافقم 18
    مخالفم 36
    1. فرشاد

      ۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1108 ديدگاه)

      باید از نوکیا استفاده میکردن خیخخخی

      موافقم 25
      مخالفم 3
    2. Amir

      ۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      همه برند ها فراخوان داشتن،حالًا مثلا اینو میگی که بگی فراخوان های میلیونی تویوتا و هوندا مهم نیست چون مشکلش ایربگ و فلان بود ولی مال کره ای ها که ١٠٠ هزارتا بود مهمه! فراخوان نشون از تعهد شرکت میده سر همین تعهد هم رتبه کیا کره ای از با هر فراخوانی که داشته و بالاتر از تویوتا بوده تو جی دی پاور! فراخوان صد هزار تایی کره بده اما فراخوان ٣ میلیونی ایربگ که تاثیر مستقیم رو جان راننده داره خوبه و بخاطر رفاهه!!!! ایربگ واس رفاهه!

      خدایی شما از ارزان بودن نگو که تویوتا از موتور ١۵ سال پیش هنوز استفاده میکنه واس اینکه پول توسعه و تحقیق نده و دوتا آپشن نمیزاره رو ماشین

      موافقم 32
      مخالفم 11
      1. ツSAMURAIツ

        ۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        اوکی تویوتا و هوندا فراخوان میدن

        اما عقل میگه فراخوان داریم تا فراخوان
        فراخوان های هیوندای همش بخاطر مشکلات موتوری مثل ی ات ا ق ا ن و آتش سوزی و انفجار و…. ??
        باز حداقل تویوتا و هوندا مشکلات موتوری ندارن

        موافقم 18
        مخالفم 12
        1. Amir

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (261 ديدگاه)

          سوبارو جان صد هزار تا فراخوان از رو اشکاله پیش میاد ولی سالی بالای ٣ میلیون فراخوان ( حداقل نصف تولید?) دیگه از رو اشکال نیست مشکل خیلی حاد تره??یعنی کسی که تویوتا میخره به احتمال ۴۵ درصد باید چند وقت بعد ماشینو برگردونه ???ماشین یاتقان بزنه ولی طوری نباشه بخوری به درخت و بخاطر باز نشدن ایربگ بمیری ??

          موافقم 5
          مخالفم 11
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        ایربگی که تویوتا از شرکت تاکاتا خریده و نصب کرده و همینطور بقیه شرکت‌ها از باقی کشورها و برندها خریداری کرده بودند ، مقصرش تویوتا بوده !!!
        برای همینه که میگم فراخوان داریم تا فراخوان !!!

        موافقم 8
        مخالفم 7
    3. AMIR / ARMI

      ۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      به ال جی میگه سطح پایین
      کمپانی که سالانه بیش از 140 میلیارد دلار درامد داره
      یعنی دوبرابر سونی ژاپن
      چون ارزون هست استفاده کرده ؟؟؟
      اینو چیکار کنم حالا

      موافقم 28
      مخالفم 7
      1. ツSAMURAIツ

        ۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        حداقل حرف میزنی راستشو بگو
        درآمد سالیانه ال جی : ۵۹.۰۲ میلیارد دلار

        درآمد سالیانه سونی : ۷۶.۲ میلیارد دلار
        منبع : ویکی‌پدیا

        موافقم 18
        مخالفم 12
        1. Amir

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (261 ديدگاه)

          Sony
          Revenue
          Decrease ¥8.259 trillion
          (US$76 billion) (2020)[3]
          Operating income
          Increase ¥894.2 billion (2019)[4]
          Net income
          Increase ¥916.2 billion (2019)[4]
          Total assets
          Increase ¥23.039 trillion (2020)[3]
          Total equity
          Increase ¥3.746 trillion (2019)[4]

          LG
          Revenue
          Decrease US$54.398 billion (2018)[1]
          Operating income
          Increase US$2.397 billion (2018)[1]
          Net income
          Decrease US$1.306 billion (2018)[1]
          Total assets
          Increase US$39.931 billion (2018)[1]
          Total equity
          Increase US$14.461 billion (2018
          اینم ویکیپدیا انگلیسی
          درامد ال جی تو سال ٢٠١٨ فقط ٧ برابر سونی بود
          سوبارویی دیگر اتفاق افتاد واست :)))

          موافقم 15
          مخالفم 9
        2. Amir

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (261 ديدگاه)

          درآمد اصلا هیچ تو ارزش سهام رو هم نگاه کن ببین چند برابره :)))

          موافقم 7
          مخالفم 8
        3. ツSAMURAIツ

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          فقط میتونم بهت بخندم ???
          واحد پول رو نگاه کن
          مال سونی به ین ¥ و مال ال جی به دلار $ نوشته شده
          حتی فرق این دو تا رو نمی فهمی ?

          موافقم 18
          مخالفم 7
        4. amirmohammad

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (212 ديدگاه)

          سایپا هم درامدش خیلی بالاست ولی ارزش سهامش چقدره؟ هشت میلیارد ارزش سهام سونی در برابر 14 میلیارد ارزش سهام ال جی
          یک مقایسه ساده بین ازش سهام سونی و ال جی همه چی رو مشخص میکنه و اصلا نبایدر روت بشه صحبت بکنی راجه بهش

          موافقم 7
          مخالفم 9
        5. AMIR / ARMI

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          اون 59 میلیارد درامد خالص الجی بوده
          و اون 76 میلیارد درامد ناخالص سونی بود
          درامد خالص سونی 8 میلیارد 600 میلیون دلار بوده
          یه جورایی 50 میلیارد کم تر از ال جی

          موافقم 14
          مخالفم 11
        6. ツSAMURAIツ

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          AMIR / ARMI
          هر دو در آمد خالص بودن
          اگه قبول نداری سرچ کن تو ویکی‌پدیا میاره

          هر چقدر بیشتر دست و پا بزنی بیشتر غرق میشی :)

          موافقم 11
          مخالفم 8
        7. AMIR / ARMI

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          ضایع اونیه که 1 ماه بعد از فعالیت تعداد کامنت هاش بشه 927 تا
          شما اصلا سرج بکن sony Net income
          به معنی ورودی خالص
          برات میاره 916 میلیارد ین برابر با 8.6 میلیارد دلار
          اون 76 میلیارد درامد ناخالص سونی هستش
          ولی سرج بکنی lg net income
          فقط درامد خالص بخش الکترونیک ال جی میاره که یکی از زیر مجموعه های شرکت الجی هست
          و برات میاره 1.36 میلیارد دلار
          توی همون ویکیپدیای عزیزت درامد ناخالص الجی رو نوشته 147 میلیارد برای سال 2018

          موافقم 9
          مخالفم 9
        8. Amir

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (261 ديدگاه)

          ولش کن کسی که خودشو به خواب زده رو نمیشه بیدار کرد أعداد و ارقام موجوده البته حق داره هی خودشو بزنه کوچه علی چپ خدایی ?
          قبلا سر قضیه سوبارو تجربه کرده اینارو حالًا تو واس هی از برند های زیرمجموعه ال جی بگو باز حرف خودشو میزنه

          موافقم 3
          مخالفم 8
        9. mahan

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          ببخشید دوستان ناراحت نشید درامد خالص خودتون چه قدره!
          به جای اینکه تو گوگل دنبال درامد خالص شرکت های دیگه بگردید و با همدیگه دعوا کنید رو درامد خودتون کار کنید

          موافقم 10
          مخالفم 2
        10. بهزاد

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          دوستان اقتصاد دان لطفا اقتصاد و آمارش که مثل روز روشنه مسخره نکنند!
          درآمد سونی 76 میلیارد دلار و حدود 6 میلیارد دلار سود.
          ال جی 54 میلیارد دلار درآمد و حدود 2.4 میلیارد دلار سود و البته ال جی به دو شاخه تقسیم شده که شاخه ی دیگرش که فکر کنم 37 درصد در اون سهیمه 21 میلیارد دلار درآمد و بیش از 2 میلیارد دلار زیان دهی داشته.
          این عدد 7 برابر از کجا دراومده واقعا با فاجعه ی شعوری فاصله ای نداره.

          موافقم 7
          مخالفم 4
    4. amirmohammad

      ۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (212 ديدگاه)

      LG لولش پایینه؟ نمیدونی ال جی چیه پس حتما ارزش سهامش دو برابر سونی هست و غول این صنعت
      هیوندا کنا که از سالی که معرفی شد سیر به شدت صعودی فروش رو داره و کاندید جوایز مختلفی شد واین فراخوان هم جزیی از صنعت خودروسازی هست اگه نبود که تویوتا هر سال نصف محصولاتش رو فراخوان نمیداد بختطر مشکلات مختلف.هر سال بالای دو میلیون فراخوان فقط تویوتا داره
      تویوتا هم میتونه بیاد محصول الکتریکی با این موفقیت بسازه اصلا کلش رو فراخوان بده!!فقط بسازه
      ایربگ هم که اصلا جان در عذاب نیست اصلااااا!!! برند مورد علاقت از سالاطین فراخوان باشه بعد بیای فراخوان صدهزارتایی رو مسخزه کنی جالبه

      موافقم 9
      مخالفم 9
    5. محمد

      ۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      خدایی ارزومه یکروز ……..نگی به یکی از غول های الکترونیک خدمات مالی داروسازی پیمانکار صنعنتی و ساختمانی دنیا میگه سطح پایین پدال جان یه روز با این نوید قرار بذار خودش موضوع چندتا مقالست

      موافقم 5
      مخالفم 2
    6. سلمان

      ۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (161 ديدگاه)

      جناب نوید باید خدمت عرض کنم که هیوندای و کیا در زمینه های مختلف جزو برترین ها و بهترین های دنیا هستند و مردم هم اونها رو بهترین میدونن و اونها رو جزو انتخابهاشون قرار میدن پس باید به مدیران و طراحان این دو شرکت خودرو ساز معظم کره ای آفرین گفت برای اینکه اولین دغدغه مدیران باهوش و با تفکر این دو خودرو ساز معظم استراتژیک هست و طراحی خودروهای مناسب و با کیفیت عالی همیشه مد نظر مدیران هیوندای و کیا بوده و هست چون مدیران این دو شرکت  کانونی از طراحان برتر و مهندسان برتر و گرافیست های برتر رو با انجام یک فرایند علمی و هوشمندانه دور هم گردآوری کردن و با تشکیل تیم های فوق تخصصی و خبره بهترین و با کیفیت ترین خودروهای جهان رو تولید و عرضه میکنن و با دکترین بازاریابی و تبلیغات و همچنین انجام تحقیقات بازار به بهترین شکل ممکن نیازای مشتریهاشون رو برآورده میکنن

      موافقم 9
      مخالفم 2
    7. محمد

      ۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      شمایادت نمیاد تویوتا چه فراخان هایی بخاطر مرگ با ایربگ داشت.فکر کرده بود ایر بگ باید بکشه.بهش گفته بودن نه باید جون آدمارو نجات بده?

      موافقم 7
      مخالفم 4
  2. فرشاد

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1108 ديدگاه)

    چیزی از دبیرستان یادمه اتصال کوتاه اسم با کلاس یه فاجعه بود

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. datsun

      ۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (3480 ديدگاه)

      وقتی مثبت و منفی منبع تولید برق بدون هیچ مقاومتی به هم وصل میشن و بعدش؛بوووم؛

      موافقم 15
      مخالفم 3
  3. ツSAMURAIツ

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    اینکه جوگیر بشی و سریع بخوای بپری وسط بازار الکتریکی ها همین میشه دیگه ?

    موافقم 13
    مخالفم 22
    1. Amir

      ۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      اینکه نتونی بسازی و با غصه و حرص رونمایی کنا و ایونیک رو ببینی… :(

      موافقم 18
      مخالفم 7
      1. ツSAMURAIツ

        ۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        تو فک کن نمیتونه ?
        اون موقع که تویوتا راوفور الکتریکی میساخت (۱۹۹۷) مدیر هیوندای داشت التماس فورد و میتسوبیشی رو می کرد تا بهش موتور بدن
        پستش تو همین پدال هست ?

        موافقم 13
        مخالفم 9
        1. Amir

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (261 ديدگاه)

          فعلا که نشستن پا تی وی دارن پفک میخورن و رونمایی آیونیک رو میبینن ??
          #سوبارو

          موافقم 8
          مخالفم 9
        2. Amir

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (261 ديدگاه)

          فعلا که باعث آبروریزی خودت و شد حالًا حالاها قرار نیست ولت کنه اون کابوس و لینک ??

          موافقم 7
          مخالفم 5
  4. شیرین

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداروشکر که ال جی سامسونگ و تویتا بنز فورد اپل سامسونگ شرکتای ایرانی نیستن. وگرنه یه جنگ داخلی شاهد بودیم. فکرشو بکن. طرفدارای این شرکت برن با طرفدارای اون شرکت بجنگن. قمه بیارن کلاش بیارن

    موافقم 5
    مخالفم 2
  5. Ali

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    حیفه این ماشین با این طراحی محشر یه همچین مشکلاتی داشته باشه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  6. آریا منش

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (227 ديدگاه)

    محض اطلاع دوستان عزیز ، ال جی لوازم خانگی هم می سازد شما باید با میتسوبیشی مقایسه کنید چه بسا خود میتسو تامین کننده شصت درصد مواد خام سامسونگ و ال جی و هیوندا است به همین دلیل درآمد بیش از دویست میلیارد دلار را دارد مجموعا . ژاپن پنجاه و سه شرکت بین الملل و کره سیزده شرکت بین الملل دارد خوب است اطلاعاتتان رو تکمیل کنید . سونی بزرگترین ناشر موسیقی . یکی از بزرگترین ناشران فیلم . بزرگترین ناشر انیمه ژاپنی و دومین شرکت پردرآمد گیمینگ جهان است و سطح تکنولوژی این شرکت از آمازون و گوگل بالاتر است چون همواره ریسک بالایی روی ایده های جدید می کند که نشان دهنده پای بندی به ماهیت نام شرکت است .سونی به معنای جوانانی است که دارای ایده های نو هستند

    موافقم 5
    مخالفم 2
  7. R@m!n

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    فکر نمی کردم جنگ کره و ژاپن تو اینجا وارد مبحث لوازم خونگی و سود و درآمد سونی و ال جی بشه ?? ما خودمون لوازم خونگیمون سامسونگ و ال جی هست. حس می کنم صنعت کره به ما مدیونه. البته یه پلی استیشنم دارم خلاصه دو طرفو سود رسوندم.

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. آریا منش

      ۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (227 ديدگاه)

      البته جنگ تجاری واقعی ژاپن با آلمان و چین است من نمی‌دونم کجای این معادله کره ایستاده . وقتی درآمد کره دو تریلیون دلار شده درآمد ژاپن ۶٫۵ تریلیون دلار برآورد شده و آلمان ۵٫۷ تریلیون دلار

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. بهزاد

        ۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        دوست گرامی تولید ناخالص ملی یا GDP این سه کشور که نام بردید بدین شکله؛
        آلمان 3.8
        ژاپن 5.1
        کره جنوبی 1.6 میلیارد دلار

        موافقم 4
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا