هیوندای

استرالیایی‌ها هیوندای ولوستر را دوست ندارند، شما چطور؟!

هیوندای ولوستر عجیب‌وغریب شاید باب میل همه نباشد اما در برخی بازارها علاقه‌مندان خاص خود را دارد. علیرغم افزایش قیمت نسخه اسپورت ولوستر N در ماه‌های پیش، این خودرو همچنان گزینه‌ای جذاب بوده هرچند در استرالیا عملکرد خوبی از نظر فروش نداشته و باید با این کشور وداع کند. ولوستر اواخر آگوست ۲۰۱۹ در استرالیا عرضه شده اما قیمت بیشتر آن نسبت به مدل کاربردی‌تر i30 باعث شده خریداران توجه چندانی به این خودرو نکنند و به همین خاطر آمار فروش ناامید کننده ولوستر به این معنی است که گزینه‌ای مطلوب برای عرضه توسط هیوندای محسوب نمی‌شود.

البته قطع عرضه این خودرو به فوریت انجام نخواهد شد. گفته شده آخرین نمونه‌های این خودرو برای بازار استرالیا از اواخر سال ۲۰۱۹ تولید شده‌اند. این خودروها اوایل سال ۲۰۲۰ به استرالیا صادر شده و ماه پیش ثبت شده‌اند. واضح است که شیوع کرونا تأثیر زیادی روی تقاضا برای خودروهای جدید گذاشته اما حتی بازگشت تدریجی مشتریان به بازار نیز برای احیای فروش ولوستر کافی نبوده است. از زمان عرضه ولوستر در بازار استرالیا تاکنون تنها ۸۴۶ دستگاه از آن به فروش رفته که از این تعداد ۵۸۶ دستگاه در سال ۲۰۲۰ فروخته شده‌اند.

به این ترتیب ولوستر سهم ۱۰.۹ درصدی از بازار خودروهای اسپورت با قیمت زیر ۸۰ هزار دلار استرالیا (حدود ۶۰۵۰۰ دلار آمریکا) داشته است که البته دستاورد مناسبی برای هیوندای محسوب می‌شود زیرا ولوستر را به دومین خودروی پرفروش این کلاس تبدیل می‌کند. در مقابل باید گفت فورد موستانگ که در همین کلاس قرار می‌گیرد سهم ۴۸.۱ درصدی را دارد. واضح است که مشتریان خواهان خودروهای بزرگ‌تر و کاربردی‌تر در استرالیا هستند و ولوستر از عرضه چنین ویژگی‌هایی ناتوان است. هیوندای i30 فروش بیش از ۱۸۷۰۰ دستگاهی تا به اینجای سال داشته است. آیا سرنوشت مشابهی در انتظار ولوستر بازار آمریکاست؟ باید منتظر ماند و دید اما طراحی عجیب به همراه قیمت بالا و فضای کابین کم باعث می‌شود هر خودرویی وضعیت دشواری را در بازاری رقابتی داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    قطعاً موستانگ گزینه بهتریه
    هر کی موستانگ رو ول کنه بره ولوستر بخره باید به عقلش شک کرد….

    موافقم 78
    مخالفم 15
    1. فرید

      ۷ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (24 ديدگاه)

      تو پرفورمنس و طراحی اینو ببین بعد حرف بزن ، هر چی باشه بهتر از موستانگ لش و سنگینه

      موافقم 15
      مخالفم 107
      1. [—{*AMIN_MC20*}—]

        ۷ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        خسته نمیشی؟کار نداری احیانا؟

        موافقم 14
        مخالفم 2
      2. Hadi

        ۷ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        یه کره ای پرست دیگه وارد میشود ??…

        موافقم 64
        مخالفم 14
      3. Ali_x76

        ۷ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        عجب!!!!!!!!
        این استرالیایی ها چه‌قدر آدم های *** هستن که ولوستر ول کردن چسبیدن به یه کوپه‌ی لش و سنگین!!!!
        و همچنین ۱۰۲هزار نفر دیگه در سراسر جهان که در سال ۲۰۱۹ این ماشین به‌درد نخور رو خریدن ( امار ۲۰۲۰ رو پیدا نکردم )
        تعصب لعنتی با آدم چه کارها که نمی‌کنه.

        موافقم 42
        مخالفم 7
      4. Ahmedreza2002

        ۷ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        پرفورمنس؟؟؟؟؟

        موافقم 29
        مخالفم 6
      5. فرهاد

        ۷ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (134 ديدگاه)

        شما چند بار با موستانگ رانندگی کردید؟

        موافقم 33
        مخالفم 2
      6. MR.JJ

        ۷ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (109 ديدگاه)

        زیاد طرفدار آمریکایی نیستم ولی واقعا باید به عقل کسی که به جای ماستنگ بیاد هیوندای ولوستر بخره شک کرد
        ولی شخصا با 60.000$ (E63s W212r (2015 میخرم که اگر تا آخر عمرم هم فقط آن را داشته باشم هم راضی ام

        موافقم 35
        مخالفم 10
      7. Sajjad

        ۷ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        حس میکنم همتون یه نفرید
        هر چند وقت یه بار ترول گونه کامنت میزارید
        هرکی هستی خیلی بیکاری خداوکیلی

        موافقم 27
        مخالفم 6
      8. akrh78

        ۷ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1356 ديدگاه)

        طراحی رو خوب اومدی واقعا. من چشمم به ولوستر بخوره حاضرم هرچیز دیگه ای بخرم غیر ولوستر
        پرفورمنس ماستنگ رو با این مقایسه میکنی واقعا؟
        اقا چشماتو بشور جور در ببین

        موافقم 32
        مخالفم 4
  2. ツSAMURAIツ

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    هیوندای کلا نباید وارد کلاس خودرو های اسپرت بشه اون از جنسیس کوپه که شکست خورد اینم از این

    موافقم 40
    مخالفم 12
    1. Ali_x76

      ۷ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      نباید نداریم، بالاخره باید از جایی شروع کرد.
      اصلا چرا باید بیخیال این بخش بازار و سودش باشه.
      اگر ماشین، تعادل مناسبی بین ویژگی ها و قیمتش برقرار کنه، مردم دلیلی برای نخریدن ندارن.

      موافقم 17
      مخالفم 9
      1. ツSAMURAIツ

        ۷ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        هر چقدر هم خوب باشه کسی موستانگ با ۶۰ سال اصالت رو ول نمیکنه ولستر بخره

        موافقم 10
        مخالفم 4
        1. Ali_x76

          ۷ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1203 ديدگاه)

          اصلا منظورم ولوستر و ماستنگ نبود.
          فرض کنیم هیوندای بیاد یه کوپه اسپرت بزنه با مشخصات GT500 ( یعنی از نظر کارایی، زیبایی، دوام، راحتی) با ماستنگ مو نزنه، اما 10 هزار دلار ارزون تر باشه، خب چرا هیوندای رو نخرم؟

          موافقم 10
          مخالفم 5
      2. ارسلان

        ۷ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (125 ديدگاه)

        پاسخ به Ali_x76
        صحبت شما کاملا غیر واقعی و غیر منطقی هست که میگی هیوندای وارد سگمنتی بشه که تجربه ای نداره و بخش خنده دارش اینه که میگی ماشینی تولید کنه با کوالیتی مشابه و قیمت ارزانتر … خب باید به عرض شما برسونم که تولید در سگمنتی که تا حالا ورود نکردید نیاز به تحقیق و توسعه داره که هزینه مضاعف روی محصول نهایی وارد میکنه از طرفی نسخه اولیه تا وقتی به پختگی برسه تا سال ها پر از اشکال های ریز و درشت خواهد بود و این یعنی ضرر دهی برای سال ها تا وقتی جای پای سفت کنه توی اون سگمنت چونکه مشتری تمایلی به خرید جنس اشکال دار نداره اونم با قیمت مضاعف مگه اینکه شرکت هزینه های توسعه رو از جیب بده که اونجوری میشه ضرر

        داشتم عرض میکردم که هزینه های تحقیق و توسعه باعث میشه قیمتش از رقباش خیلی بیشتر بشه که اگه نخواد از جیب بده باید تولیدش و فروشش اینقد بالا بشه که بتونه هزینه های اضافی تولیدش رو جبران کنه که پرفروش نمیشه بخاطر پر اشکال بودنه محصولش که ناشی از تازه کار بودن و بی تجربگی توی اون سگمنت هس

        و اما در موردکوالیتی

        ببینید قطعات اولیه چه نوع چرم از لحاظ مرغوبت چه نوع آلیاژ برای تمام شرکت ها به یک اندازه آب میخوره پس میشه بفرمایید چجوری با کوالیتی مشابه چجوری قیمت ارزانتر تولید میکنه ؟؟ تازه اگه هزینه تحقیق و توسعه رو حساب نکنیم
        شرکت هایی که ماشین کوالیتی بالا تولید میکنن و فروش بالایی دارن توی اون سگمنت چون مواد اولیه رو به مقدار زیاد میخرن میتونن تخفیف بیشتری روی مواد خام شون دریافت کنن برای همین شرکت هایی که تازه میخوان برن سمت اون سگمنت هیچ شانسی نخواهند داشت مگه اینکه 20 سال تولید رو ادامه بدن و تمام اون سالها روی محصول شون ضرر بدن تا اینکه جای خودشو باز کنه

        دلیل اینکه اون دوستمون گفتن بهتره ورود نکنه هم این بود / به نظرم بهتره بجای رویایی کامنت دادن منطقی کامنت بدیم

        موافقم 3
        مخالفم 1
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    ما که عاشقشیم?

    موافقم 24
    مخالفم 19
  4. ??Amin_sto??

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    یاریس gr خیلی از ولستر بهتره

    موافقم 32
    مخالفم 7
  5. هومن

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    ی نادونی خط تولید افجی‌کروزو تعطیل کرد :(
    ی نادون‌تری تولید اینو ولللل نمیکنه :(

    موافقم 36
    مخالفم 6
  6. تحت پیگرد

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (352 ديدگاه)

    زود از مد افتاد

    موافقم 13
    مخالفم 3
  7. Sina

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    قیافش قشنگه
    نسخه N هم پرفورمنس خوبی داره
    ولی خب با قیمت پایین تر باید عرضه بشه
    البته تو استرالیا هم ماشینای بزرگ تر و قوی تر مثل خودرو های آمریکایی محبوب تره
    اروپایی ها بیشتر اسپرت کوچیک هاچبک دوست دارن
    به همین دلیل تو استرالیا محبوب نیست

    موافقم 14
    مخالفم 0
  8. ناخدا

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (105 ديدگاه)

    مردم استرالیا بیشتر دنبال پیکاپها و شاسی بلندههای بزرگ و جادار هستن

    موافقم 20
    مخالفم 0
  9. یاس ی

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    فرید عزیز اتفاقا ولوستر بزرگترین ایرادش و خیانتش به مشتری این بود که ولوستر را خودرویی اسپورت معرفی کرد که اصلا پرفورمنس خوبی نداشت. طراحیش شاید خاص و جوون پسد باشه ولی از نظر پرفورمنس بسیار ضعیف بود. در مقابلش موستانگ حتی در نسخه 4 سیلندر 2.3 لیتریش بسیار سریعتر از چیزی که خریدار فکر میکنه هستش. اینو شما میتونید در اکثر مجلات و مقالات خودرویی راجع بهش بخونید.

    موافقم 15
    مخالفم 6
  10. سینا راد

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ولوستر عرصه را برای 111 خالی می کند :))))

    موافقم 19
    مخالفم 1
  11. آوان

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (326 ديدگاه)

    والله ما ملتی هستیم که آرزومون پرایده و پارس رویامون.حالا شما می گید ولستر دوست دارید یا نه؟ این سوالات مال از ما بهترونه البته نظر آقازاده ها رو میشه در این زمینه پرسید.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. مهدی

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    تو نسل جدید کیا و هیوندای واقعا پیشرفت خوبی تو سیستم و تعلیق و کابین داشتن اما نسل قدیم ولستر که ماشین بی ارزشی بود که غالبا کسایی که از خودرو سر در نمی آوردم از اون ماشین خوششون میوند

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. رامتین

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    طراحیشو یکم باید بهبود بده، خصوصا در نمای عقب

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا