هیوندای

قیمت‌گذاری جنسیس GV80، ارزان‌تر از آلمانی‌ها، گران‌تر از ژاپنی‌ها

طولی نکشید که جنسیس قیمت‌گذاری نخستین کراس‌اوور خود یعنی GV80 را اعلام کرد. این کراس‌اوور لوکس کره‌ای از تابستان آینده با قیمت پایهٔ ۴۸,۹۰۰ دلار راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده می‌شود که با احتساب هزینهٔ حمل، قیمت پایهٔ نهایی آن به ۵۰,۱۰۵ دلار می‌رسد. نسخهٔ پایهٔ GV80 با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌شود. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. کسانی که خواهان سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند اما باید ۵,۷۵۰ دلار بیشتر پرداخت کنند.

نسخهٔ چهار سیلندر GV80 در سه تیپ مختلف به نام‌های استاندارد، اَدوَنس و پرستیژ به بازار عرضه می‌شود. این کراس‌اوور میان سایز لوکس حتی در تیپ پایه هم از تجهیزات استاندارد زیادی برخوردار است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم تعلیق با تنظیم خودکار ارتفاع، رینگ‌های ۱۹ اینچی، چراغ‌های LED، کنترل تهویهٔ لمسی، نمایشگر ۱۴.۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، ۱۰ ایربگ، سیستم جلوگیری از برخورد در نقاط کور و… اشاره کرد.

در تیپ ادونس خریداران از تجهیزات بیشتری مثل سقف پانوراما، کلید دیجیتال NFC و سیستم صوتی پریمیوم Lexicon با ۲۱ بلندگو بهره‌مند خواهند شد؛ و نهایتاً تیپ بالایی چهار سیلندر یعنی پرستیژ هم به ویژگی‌هایی مثل رینگ‌های ۲۰ اینچی، دستیار هوشمند پارک از راه دور، سیستم تهویهٔ سه منطقه‌ای و… مجهز است. بااین‌حال در این تیپ‌ها خبری از صفحه آمپر دیجیتالی نیست و این ویژگی فقط در مدل‌های V6 ارائه می‌شود.

کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما باید سراغ موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو بروند که ۳۷۵ اسب بخار قدرت دارد. نیروی این موتور هم توسط گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند اما این نسخهٔ شش سیلندر به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. GV80 شش سیلندر در چهار تیپ مختلف استاندارد، ادونس، ادونس پلاس و پرستیژ قابل خریداری خواهد بود که ارزان‌ترین آن‌ها ۶۰,۳۵۵ دلار قیمت دارد.

در تیپ استاندارد علاوه بر تجهیزات نسخهٔ چهار سیلندر موارد دیگری مثل رینگ‌های بزرگ‌تر ۲۰ اینچی و سیستم تعلیق با کنترل الکترونیکی و پیش‌بینی مسیر هم ارائه می‌شود. در تیپ ادونس تودوزی چرمی، سیستم پایش اطراف و… به لیست تجهیزات اضافه می‌شود و در تیپ ادونس پلاس هم صندلی‌های ردیف سوم با تا شدن برقی ارائه می‌گردد. بالاترین تیپ GV80 یعنی پرستیژ شش سیلندر هم از رینگ‌های ۲۲ اینچی، سیستم مقابله با سروصدای جاده، تودوزی چرمی ناپا، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و … سود می‌برد.

برای مقایسهٔ قیمت‌گذاری GV80 با رقبای اصلی، قیمت پایهٔ مرسدس بنز GLE بدون هیچ آپشن سفارشی را در نظر می‌گیریم. قیمت نسخهٔ پایهٔ این خودرو یعنی GLE350 چهار سیلندر ۲۵۵ اسب بخاری از ۵۵,۲۵۰ دلار در نسخهٔ دیفرانسیل عقب آغاز می‌شود و در نسخهٔ چهارچرخ محرک به ۵۶,۷۵۰ دلار می‌رسد؛ اما قیمت نسخهٔ شش سیلندر GV80 رقابتی‌تر به نظر می‌رسد زیرا برای مقایسه، مرسدس GLE450 چهارچرخ محرک شش سیلندر ۳۶۲ اسب بخاری از ۶۱,۷۵۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که برادر اسپرت‌تر آن یعنی GLE43 AMG با ۳۸۵ اسب بخار قدرت، ۶۸,۱۵۰ دلار قیمت دارد.

 

مقایسهٔ قیمت پایهٔ جنسیس GV80 با رقبا

کراس‌اوور قیمت پایه
لکسس RX ۴۵,۱۷۵ دلار
اینفینیتی QX60 ۴۵,۳۷۵ دلار
آکورا RDX ۴۵,۵۲۵ دلار
ولوو XC90 ۴۹,۳۴۵ دلار
جنسیس GV80 ۵۰,۱۰۵ دلار
لینکلن اویاتور ۵۲,۱۹۵ دلار
کادیلاک XT6 ۵۳,۶۹۰ دلار
ب‌ام‌و X5 ۵۴,۸۹۵ دلار
مرسدس بنز GLE ۵۵,۲۴۵ دلار
آئودی Q7 ۵۵,۷۹۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (392 ديدگاه)

    ناخودآگاه یاد پورشه میفتم نمیدونم چرا

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رزیتا

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (418 ديدگاه)

      به نظر من ماشینای کره ای “هیوندای و کیا” انصافا ماشینای خوبی هستن و تو ایران طرفدارای زیادی دارن ولی هرگز به پای برندهای اروپایی نمیرسن و راه زیادی در پیش دارن تا به اون نقطه برسن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کیان

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      جنسیس یه برندی هست بخاطر اینکه دل کسیو نشکنه از همه یه چیزیو به عاریت گرفته و همرو ریخته رو هم و این و در اورده، شما میگی پورشه منم میگم شبیه بنتایگا هم هست، خلاصه دمه همرو گرم دیده تو طراحی !!!
      وقتی یکی میاد 60 هزار دلار پول میده فک نکنم دیگه لنگ 1000 دلار باشه و بیاد از مدل حتی پایه بنز بگذره و بره اینو در پایین ترین تریم بخره، بالاخره بنز حتی حتی اگر در تریم پایه نسبت به تریم پایه این شتر گاو پلنگ کم آپشن تر باشه، بازم بنز هست، ور این در صورتی هست ک فقط با 7000 دلار میشه AMG و شوار شدو … .

      و یه مطلب دیگه هم اینکه، این برند از سال 2016 تو همه مدلهای خودش تو امریکا در مجموع 55000 تا ماشین فروخته، حالا حساب کنید چ جوری میخواد با این قیمت رقابت هم بکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      اون روزی که من نقد میکردم ، عاشقان این برند خون به پا میکردند ، اما امروز مشخص شده رئیس برند جنسیس زیاد سریال شبهای بَرَره با کارگردانی مهران مدیری تماشا میکرده??? .

      شایدم دیده مردم دنیا دارند با ویروس کرونا میمیرند ، به خودش گفته کی به کیه بزار آخر عمری سَری باشیم تو سَرا .

      وجداناً قیافه اونی که خریدارش هست دیدن داره در مقابل لینکلن ، بنز ، bmw ، لکسوس ، آئودی و… .

      مطمئناً این خودرو فقط در یه صورتی فروش داره و اون هم اینه که مسئولان ما فقط و فقط مجوز ورود این خودرو را به تنهایی صادر کنند تا بلکه در ایران فروش داشته باشه??? .

      موافقم 0
      مخالفم 1
    4. یانکی

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      داستان اویاتور و xt6 با تمام ماشینهای این لیست متفاوته.اول اینکه فابریک سه ردیفه هستن دوم دارای صندلی کاپیتانی هستند سوم از همه بزرگترن.آویاتور شاهکار کرده یه کراس اوور تو کلاس فول سایزها با قیمت میان سایزها همینطور کدیلاک.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. رضا

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (242 ديدگاه)

    با این قیمت، احتمال شکست سختی در برابر لکسس، اینفینتی و ولوو خواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (804 ديدگاه)

      دلیل اصلیه گران تر بودن نصبت به رقبای ژاپنی

      این کراس‌اوور میان سایز لوکس حتی در تیپ پایه هم از تجهیزات استاندارد زیادی برخوردار است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم تعلیق با تنظیم خودکار ارتفاع، رینگ‌های 19 اینچی، چراغ‌های LED، کنترل تهویهٔ لمسی، نمایشگر 14.5 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، 10 ایربگ، سیستم جلوگیری از برخورد در نقاط کور و… اشاره کرد.

      البته هر کدومشون این تجهیزاتو اضافه کنه قیمتش بیشتر از جنسیس میشه واقعا باید به کره ای ها تبریک گفتف که میتونن گران قیمت تر از ژاپنی ها باشن و روی فروش خوب هم حساب کنن
      فرض کن خودروی لوکس ژاپنی تو کنار خیابون پارک کنی بعدش اول بری آینه رو با دست جمع کنی ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        میشه بگید وقتی این خودرو تازه قیمت گذاری شده ، شما روی فروش خوبش حساب کردی و هنوز تو بازار عرضه هم نشده با اینکه مطمئناً مثل بقیه جنسیس ها باید منظر خاک خوردن در نمایندگیهاش باشه?.
        شما بزار بیاد خاک تو سرش کنه بعد با لکسوس و ژاپنیها مقایسش کن ، در ضمن شما میگی آینه را میخوابونند ، میشه بگی کدوم مدل لکسوس آینه اَش را با دست میخوابونند .

        سواد خودرویی خیلی خوبه ، حتماً پیگیرش باش ، احتمالاً شما این را با محصولات پایه تویوتا مثل راوفور یا کمری مقایسه میکنی که با دست آینه میخوابونند .

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. مهدی

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (1325 ديدگاه)

          البته شما سوادی عکس خودرویی دارید

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    خب چند تا آمار بگیریم ظاهرش خوبه به نظرم
    جنسیس GV 80 لایک
    لکسوس RX دیس لایک

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      جنسیس GV 80 لایک
      لینکلن آویاتور دیس لایک

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (420 ديدگاه)

        جنسیس GV 80 لایک
        کادیلاک XT6 دیس لایک

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (420 ديدگاه)

          لینکلن آویاتور لایک
          لکسوس RX دیس لایک
          اینم بی ربط

          موافقم 0
          مخالفم 1
  4. Farzad

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    چراغاش آخر ضایع بودنه . کابینشم خیلی سادس .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمید

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    خودروی خوش استایل و با ابهتی هست
    ارزش خرید داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Milad AMG

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (186 ديدگاه)

      ولی خدایی از بغل خیلی ضایس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Enzo

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    من وقتی میخوام ۵۰ هزارتا واسه این خرج کنم . صدرصد پنج هزارتا میذارم روش ب ام و X5 رو بر میدارم .تو انتخابم یک لحظه شک هم نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مودریچ

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    کسی که 50 تا داره 5 تا دیگه اضاف کنه چیزی ازش کم نمیشه بره یه ماشین خوب بخره
    یا با همین پول ولوو خرید با کیفیت تریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رامتین

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    خیلی بیخوده طراحیش. بهرحال هر کسی نظر و سلیقه ای داره و از نظر من 40هزار دلار بیشتر نمی ارزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بی طرف

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (100 ديدگاه)

    کلا همه ماشین ها خوبن،ولی نه در مقابل رقبا!
    فرمونش هم یه جوریه،منو یاد گونی سیمان میندازه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Khosrow

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    استایل نامانوس / جایی ایستادی که یا امریکایی میخرن یا المانی / تو بلاتکلیفی ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (599 ديدگاه)

    از بغل انگار با پا زدن زیر شکم گربه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (297 ديدگاه)

    حسابی تو پرم خورد قیمتشو دیدم – چخبره مگه چی داره این ماشین که از ولوو و لکسوس گرون تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Hadi

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    قطعا xc90 بهتره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Elmiraj

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    من اگر طراحی خارجی ماشینو از بنتلی بنتایگا و طراحی داشبورد و کنسول را از لینکلن اویاتور کپی می‌کردم حداقل یه قیمت ۴۰ هزار دلاری واسش در نظر می گرفتم تا هم کمی بفروشه و هم این که اینجوری قاطی بزرگان نشه……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسین دهمرد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    تو شبکه های مجازی پره از عاشقان دوج ولی بیشتر کمری میخرن. شاید جنسیس روی همین موضوع حساب کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Milad AMG

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (186 ديدگاه)

    بین ماشینای جنسیس من فقط g70 رو خوشم میاد
    بقیشون دو هزار نمی ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. pooriya.bmw.germany

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (584 ديدگاه)

    بین کره ای ها فقط کیا
    کیا کلی سودآوری برای کمپانی مادر یعنی هیوندای داشته و در واقع هزینه تحقیق و توسعه بقیه برندهای این گروه از کیا تامین میشه
    کیا تلوراید و کیا سورنتو و کیا اپتیما سه محصول موفق و سودآوری برای این گروه هست که واقعا شایسته‌ی رقابت با برندهای مطرح هستند

    من که چشم انداز خوبی برای این شاسی جنسیس نمی‌بینم و خودم اگه قرار باشه بین این و هم خانواده اش کیا تلوراید یا حتی سورنتو یکی انتخاب کنم قطعا کیا انتخاب میکنم

    جنسیس با این قیمت با برند های مطرح و سرشناسی رقابت میکنه
    خداییش بیایی ولوو ایکس سی نود بنز جی ال ای ب ام و ایکس ۵ آئودی کیو سون ب ام و ایکس ۴ ام کامپیتیشن الفا استلویو لکسوس ارایکس اف اسپرت اینو انتخاب کنی یه جای مغزت میلنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا