هیوندای

هیوندای سوناتا 2018 در بازار استرالیا

هیوندای از نسخه فیس لیفت سوناتا ۲۰۱۸ رونمایی کرده و در این سدان میدسایز شاهد ظاهری جدید، کابینی بازنگری شده و تکنولوژی‌های بیشتر هستیم.

هیوندای سوناتا 2018
تریم الیت سوناتا در نسخه فیس لیفت حذف شده بنابراین مدل ۲۰۱۸ تنها با دو نسخه اکتیو و پریمیوم در دسترس خواهد بود. مدل اکتیو از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی که به گیربکسی ۶ سرعته و دستی متصل شده بهره خواهد برد. این پیشرانه خروجی ۱۸۵ اسب بخاری و گشتاور ۲۴۱ نیوتون متری داشته و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر صد کیلومتر برابر با ۸.۳ لیتر می‌باشد.

هیوندای سوناتا 2018
تجهیزات استاندارد سوناتا اکتیو ۲۰۱۸ عبارت‌اند از ۶ کیسه هوا، دستیار حرکت در سربالایی، چراغ‌های جلوی خودکار، دوربین عقب و دستیار پارک، صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی و ورود بدون کلید.

هیوندای سوناتا 2018
خریداران مدل اکتیو بسته سیستم‌های کمک راننده که شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک عقب می‌باشد را دریافت نخواهند کرد. این سیستم‌ها به‌صورت سفارشی نیز در مدل اکتیو وجود ندارند.

بهای سوناتا اکتیو از ۳۰۹۹۰ دلار استرالیا به علاوه هزینه‌های مالیات و غیره شروع شده اما برای رنگ سفارشی باید ۵۹۵ دلار دیگر پرداخت کنید.

هیوندای سوناتا 2018
اما مدل پریمیوم در مقایسه با نسخه اکتیو به‌صورت استاندارد از بسته هوشمندی که شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار نقاط کور، هشدار خروج خودرو از خط و هشدارهای ترافیک عقب است بهره می‌برد. البته ترمز اضطراری خودکار بخشی از این پکیج نبوده و در لیست آپشن ها نیز به چشم نمی‌خورد. بازوی استرالیایی هیوندای می‌گوید این تکنولوژی برای بازار استرالیا در دسترس نیست.

هیوندای سوناتا 2018
برف‌پاک‌کن‌های حساس به‌ باران، آینه های تاشوی برقی، چراغ‌های LED، صندلی‌های جلوی برقی و گرم/سرد شونده و ترمز پارک الکتریکی نیز به‌صورت استاندارد در سوناتا پریمیوم ۲۰۱۸ وجود دارند.

هیوندای سوناتا 2018
نیروبخش این خودرو پیشرانه ۲ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۲۴۱ اسبی و گشتاور ۳۵۳ نیوتون متری بوده و به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جدیدی متصل شده است. هیوندای ادعا می‌کند این مدل در چرخه ترکیبی مصرف سوخت ۸.۵ لیتری به ازای هر صد کیلومتر پیمایش دارد.

هیوندای سوناتا 2018
بهای سوناتا پریمیوم از ۴۵۴۹۰ دلار استرالیا آغاز می‌شود.

از نمای جلو شما می‌توانید به وسیله چراغ‌های جدید و جلوپنجره آبشاری نسخه فیس لیفت سوناتا را تشخیص دهید. این جلوپنجره برای اولین بار در نسل جدید هاچبک i30 بکار رفته است. مدل پریمیوم همچنین دارای سپر جدید دیفیوزر مانند بوده و از رینگ‌های دو پره‌ای منحصربه‌فرد سود می‌برد.

همچون گذشته، سوناتا ۲۰۱۸ از سیستم تعلیق تنظیمی برای جاده‌های استرالیا بهره برده و در جلو تنظیمات مک فرسون در عقب نیز تنظیمات کاملاً مستقل بکار رفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)

    ۱۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    چراغ عقبش شبیه توسان شده
    البته زبان طراحی این روزا هیوندایه
    طبیعیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهرام

      ۱۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (112 ديدگاه)

      میگما چقد شبیهه الانترای جدید شده این ، اون قیافه تهاجمیش رو دیگه نداره ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علیرضا

    ۱۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    چررررررا خودروسازا کابین متفاوت تولید نمیکنن؟؟؟ حداقل برای هر مدل یه کابین طراحی بشه
    بی ام دبلیو که تمام محصولاتش یه کابین داره
    هیوندای ام که روی الانترا و سوناتا توی چند نسل کابین یکسان تولید میکنه
    من با این قضیه خیلللی مشکل دارم!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aston martin

      ۱۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      همینطوره زبان طراحی دنیا داره میره سمت طراحی یکسان بین تمام مدل ها چه در داخل چه در خارج
      سخنگوهاشون هم اعلام کردن که از خودروسازهای ایرانی یاد گرفتن که بیست ساله هیچ چیز رو تغییر ندادن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سینا

    ۱۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (347 ديدگاه)

    مصرف سوختش :/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (262 ديدگاه)

    این چیه آخه. جلوش چرا اینقدر زشته. نمیدونم چرا کره ای ها جدیدا طراحی هاشون افت پیدا کرده. برتری کره ای ها دو عامل ظاهر جذاب تر و آپشن بیشتر بود که دیگه این دو تا رو هم از دست دادن. به عنوان مثال کمری 2018 هم ظاهر به مراتب زیباتری از این داره، هم تو آپشن از این کم نداره که هیچ بعضی آپشن های بیشتری هم داره. تو بحث فنی هم که دیگه هیچی. از موتور 2.5 لیتری بالای 200 اسب گرفته. با این حال مصرف سوخت کمتری هم داره. فقط 7.35 لیتر تو صد کیلومتر که بهترینه تو میدسایزها. تو بحث کیفیت و قابلیت اطمینان و دوام هم که دیگه هیچی نگیم بهتره. تو بحث کیفیت رانندگی هم که کمری همیشه بهتر بوده و تو این نسلش هم پیشرفت زیادی کرده. تو بحث ایمنی هم کمری به همراه لگاسی تنها میدسایزهایی هستند که علاوه بر درجه +TSP تونستن تو همه ی زمینه ها و تست ها نمره ی کامل Good رو دریافت کنن از سازمان IIHS. ضمن اینکه برترین ارزش برند خودرو رو داره تویوتا و به هیچ وجه، وجهه و اعتبار تویوتا رو نداره هیوندای. با این دلایل و دلایل دیگه آیا حتی یک دلیل هم برای ترجیح دادن این به کمری وجود داره؟ مگر بحث قیمت که اونم فکر نمیکنم تفاوت محسوسی داشته باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. aston martin

    ۱۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    ولی انصافا از نظر آپشنال این محصول خیلی فقیر عمل کرده
    خودروهای دیگه کل این آپشن ها رو که اظهار شد در مدل پریمیوم ارائه میشه به اضافه ی چیزایی که اعلام شد برای استرالیا در دسترس نیست رو توی مدل پایه شون دارن
    یکی از ضعف های هیوندای در برابر دیگر برند ها همین مسئله است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۱۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (419 ديدگاه)

    آکورد با موتور ۲ لیتری به نظرم خیلی جذاب تر هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. A.B

    ۱۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    هنوز از نزدیک ندیدمش ولی بنظر هیکل قبل و نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. نیما

    ۱۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خیلی مسخره شده. در رقابت با محصولات ایرانی قطعا شکست میخوره???
    مخصوصا دنا که کیفیت داخل کابینش حرف نداره?
    خدایاشکرت که محصولات لاکچری ایرانخودرو دارم???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حامد

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    درباره سوناتاهای هیبریدی موجود در ایران سوال داشتم
    دوستانی که سوناتا هیبریدی دارن. استفاده از موتور برقی به صورت دستی هست یا خودکار عمل میکنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا