هیوندای از نسخه فیس لیفت سوناتا ۲۰۱۸ رونمایی کرده و در این سدان میدسایز شاهد ظاهری جدید، کابینی بازنگری شده و تکنولوژیهای بیشتر هستیم.
تریم الیت سوناتا در نسخه فیس لیفت حذف شده بنابراین مدل ۲۰۱۸ تنها با دو نسخه اکتیو و پریمیوم در دسترس خواهد بود. مدل اکتیو از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی که به گیربکسی ۶ سرعته و دستی متصل شده بهره خواهد برد. این پیشرانه خروجی ۱۸۵ اسب بخاری و گشتاور ۲۴۱ نیوتون متری داشته و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر صد کیلومتر برابر با ۸.۳ لیتر میباشد.
تجهیزات استاندارد سوناتا اکتیو ۲۰۱۸ عبارتاند از ۶ کیسه هوا، دستیار حرکت در سربالایی، چراغهای جلوی خودکار، دوربین عقب و دستیار پارک، صفحهنمایش لمسی ۸ اینچی و ورود بدون کلید.
خریداران مدل اکتیو بسته سیستمهای کمک راننده که شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک عقب میباشد را دریافت نخواهند کرد. این سیستمها بهصورت سفارشی نیز در مدل اکتیو وجود ندارند.
اما مدل پریمیوم در مقایسه با نسخه اکتیو بهصورت استاندارد از بسته هوشمندی که شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار نقاط کور، هشدار خروج خودرو از خط و هشدارهای ترافیک عقب است بهره میبرد. البته ترمز اضطراری خودکار بخشی از این پکیج نبوده و در لیست آپشن ها نیز به چشم نمیخورد. بازوی استرالیایی هیوندای میگوید این تکنولوژی برای بازار استرالیا در دسترس نیست.
برفپاککنهای حساس به باران، آینه های تاشوی برقی، چراغهای LED، صندلیهای جلوی برقی و گرم/سرد شونده و ترمز پارک الکتریکی نیز بهصورت استاندارد در سوناتا پریمیوم ۲۰۱۸ وجود دارند.
نیروبخش این خودرو پیشرانه ۲ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۲۴۱ اسبی و گشتاور ۳۵۳ نیوتون متری بوده و به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جدیدی متصل شده است. هیوندای ادعا میکند این مدل در چرخه ترکیبی مصرف سوخت ۸.۵ لیتری به ازای هر صد کیلومتر پیمایش دارد.
بهای سوناتا پریمیوم از ۴۵۴۹۰ دلار استرالیا آغاز میشود.
گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)
۱۰ آبان ۱۳۹۶چراغ عقبش شبیه توسان شده
البته زبان طراحی این روزا هیوندایه
طبیعیه
HORSE
۱۰ آبان ۱۳۹۶فیس قبلیش قشنگ تر بود!
https://res.cloudinary.com/carsguide/image/upload/f_auto,fl_lossy,q_auto,t_cg_hero_large/v1/editorial/hyundai-sonata-2015-%285%29.jpg
.
.
https://www.cstatic-images.com/stock/900×600/1400526617380.jpg
بهرام
۱۰ آبان ۱۳۹۶میگما چقد شبیهه الانترای جدید شده این ، اون قیافه تهاجمیش رو دیگه نداره ???
علیرضا
۱۰ آبان ۱۳۹۶چررررررا خودروسازا کابین متفاوت تولید نمیکنن؟؟؟ حداقل برای هر مدل یه کابین طراحی بشه
بی ام دبلیو که تمام محصولاتش یه کابین داره
هیوندای ام که روی الانترا و سوناتا توی چند نسل کابین یکسان تولید میکنه
من با این قضیه خیلللی مشکل دارم!!!!!
aston martin
۱۰ آبان ۱۳۹۶همینطوره زبان طراحی دنیا داره میره سمت طراحی یکسان بین تمام مدل ها چه در داخل چه در خارج
سخنگوهاشون هم اعلام کردن که از خودروسازهای ایرانی یاد گرفتن که بیست ساله هیچ چیز رو تغییر ندادن
سینا
۱۰ آبان ۱۳۹۶مصرف سوختش :/
ناشناس
۱۰ آبان ۱۳۹۶این چیه آخه. جلوش چرا اینقدر زشته. نمیدونم چرا کره ای ها جدیدا طراحی هاشون افت پیدا کرده. برتری کره ای ها دو عامل ظاهر جذاب تر و آپشن بیشتر بود که دیگه این دو تا رو هم از دست دادن. به عنوان مثال کمری 2018 هم ظاهر به مراتب زیباتری از این داره، هم تو آپشن از این کم نداره که هیچ بعضی آپشن های بیشتری هم داره. تو بحث فنی هم که دیگه هیچی. از موتور 2.5 لیتری بالای 200 اسب گرفته. با این حال مصرف سوخت کمتری هم داره. فقط 7.35 لیتر تو صد کیلومتر که بهترینه تو میدسایزها. تو بحث کیفیت و قابلیت اطمینان و دوام هم که دیگه هیچی نگیم بهتره. تو بحث کیفیت رانندگی هم که کمری همیشه بهتر بوده و تو این نسلش هم پیشرفت زیادی کرده. تو بحث ایمنی هم کمری به همراه لگاسی تنها میدسایزهایی هستند که علاوه بر درجه +TSP تونستن تو همه ی زمینه ها و تست ها نمره ی کامل Good رو دریافت کنن از سازمان IIHS. ضمن اینکه برترین ارزش برند خودرو رو داره تویوتا و به هیچ وجه، وجهه و اعتبار تویوتا رو نداره هیوندای. با این دلایل و دلایل دیگه آیا حتی یک دلیل هم برای ترجیح دادن این به کمری وجود داره؟ مگر بحث قیمت که اونم فکر نمیکنم تفاوت محسوسی داشته باشن
aston martin
۱۰ آبان ۱۳۹۶ولی انصافا از نظر آپشنال این محصول خیلی فقیر عمل کرده
خودروهای دیگه کل این آپشن ها رو که اظهار شد در مدل پریمیوم ارائه میشه به اضافه ی چیزایی که اعلام شد برای استرالیا در دسترس نیست رو توی مدل پایه شون دارن
یکی از ضعف های هیوندای در برابر دیگر برند ها همین مسئله است
حسین
۱۰ آبان ۱۳۹۶آکورد با موتور ۲ لیتری به نظرم خیلی جذاب تر هست
A.B
۱۰ آبان ۱۳۹۶هنوز از نزدیک ندیدمش ولی بنظر هیکل قبل و نداره
نیما
۱۰ آبان ۱۳۹۶خیلی مسخره شده. در رقابت با محصولات ایرانی قطعا شکست میخوره???
مخصوصا دنا که کیفیت داخل کابینش حرف نداره?
خدایاشکرت که محصولات لاکچری ایرانخودرو دارم???
حامد
۱۱ آبان ۱۳۹۶سلام
درباره سوناتاهای هیبریدی موجود در ایران سوال داشتم
دوستانی که سوناتا هیبریدی دارن. استفاده از موتور برقی به صورت دستی هست یا خودکار عمل میکنه؟