هیوندای

لاستیک‌های سفارشی پیرلی برای هیوندای i30N

اولین خودروی پرفورمنس واقعی هیوندای نهایتاً به میدان آمده تا مچ با تجربه‌هایی چون فولکس‌واگن گلف GTI و فورد فوکوس ST را بخواباند. این خودروی اسپورت مناسب رانندگی روزمره از لاستیک‌هایی استفاده می‌کند که به‌صورت سفارشی توسط پیرلی و تنها برای i30N ساخته شده است. این لاستیک‌ها با نام پیرلی P Zero UHP عرضه شده و رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی را در آغوش می‌گیرند.


بر دیواره این لاستیک‌ها لوگوی HN نقش بسته که منعکس کننده محصول سفارشی پیرلی برای هیوندای i30N می‌باشد. لاستیک‌های ۲۳۵/۳۵ R19  پیرلی به سبد محصولات Perfect Fit کمپانی تعلق داشته و برای عملکردهای مخصوص ساخته شده است. بنا به گفته هیوندای، این لاستیک‌ها در کارخانه پیرلی در ایتالیا و به‌طور ویژه برای هماهنگی با مشخصات دینامیکی i30N ساخته شده‌اند.


هیوندای i30N در قدرتمندترین حالت خود قدرت ۲۷۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۳ نیوتون متری داشته و با عملکرد اوور بوست می توان به‌صورت موقتی به گشتاور ۳۷۸ نیوتون متری دست یافت. پیشرانه ۲ لیتری بنزینی این هاچبک داغ باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۱ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود.


بیش از ۱۰ هزار کیلومتر آزمایش در نوربرگ رینگ انجام شده تا اطمینان حاصل شود که i30N بهتر می‌تواند در برابر رقبای اثبات شده این کلاس قد علم کند. نسخه فول پرفورمنس نه تنها پیشرانه قدرتمندتری دارد بلکه دارای دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکتریکی برای چابک‌تر شدن در پیچ‌ها است. این کار با کاهش لغزش چرخ و کم فرمانی صورت می‌گیرد.


گفته شده محصولات N بیشتری از هیوندای در راه است و به تازگی تصاویری جاسوسی از مدل ولوستر N نیز منتشر شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. SERIAL WINNER

    ۱۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    خیلی خوبه ، قیمتش هم فکر کنم زیر 35000 دلار باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. m4

    ۱۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (294 ديدگاه)

    این کره ای فوق العادست !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پرهام

    ۱۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    استایل ماشین شبیه گلف و آئودیه و واقعا ماشین جذابیه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ارمان

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    به نظرم کل پروژه از ایده تا اجرا عالی بود معلومه به تک تک جزعییات دقت شده حتی سعی شده با معرفی این ماشین یه رنگ هم معرفی کنن که امضا هیوندای بشه دمشون گرم دیگه چیزی که خوبه باید گفت خوبه بیاد ببیتیم تو پیست چه کارهایی میکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا