هیوندای

مشخصات رسمی هیوندای i30 N افشا شد

برخی از مشخصات فنی کلیدی هاچبک داغ هیوندای i30 N پس از حضور در کره جنوبی به‌صورت آنلاین افشا شد.

hyundai-i30-n-specs
شاید مهم‌ترین فاکتور افشا شده این باشد که پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی i30 N دارای دو خروجی متفاوت ۲۴۶ و ۲۷۱ اسب بخاری بوده و به گیربکس ۶ سرعته ی دستی متصل شده است. یک گیربکس ۸ سرعته ی دوکلاچه نیز به‌صورت سفارشی در دسترس است.

hyundai-i30-n-specs-2
دیگر شاخصه‌ی مهم این خودرو استفاده از دامپرهای قابل تنظیم در هر چهار گوشه‌ی خودرو، سیستم کنترل پایداری دومرحله‌ای و حالت پیش بینی شده برای پیست و برخی از حالت‌های متفاوت رانندگی برای پیشرانه است. این خودرو همچنین به منظور حصول اطمینان از اینکه i30 N دیفرانسیل جلو در زمان عبور از پیچ حداکثر کشش را دارد به دیفرانسیل لغزش محدود مجهز شده است.

hyundai-i30-n-specs-3
برخی از قطعات کابین i30 N نیز با مدل‌های دیگر i30 تفاوت خواهد داشت. از جمله‌ی این تغییرات می‌توان به غربیلک فرمان سه پره، صندلی‌های اصلاح شده، اهرم دنده‌ی جدید و نشان‌دهنده‌ی سفارشی اشاره کرد. سپرهای جلو و عقب اصلاح شده، طراحی متفاوت رینگ‌ها و دیفیوزر عقب گیرا از دیگر تفاوت‌های این خودرو هستند.

hyundai-i30-n-specs-5
انتظار می‌رود هیوندای i30 N در ماه دسامبر وارد خط تولید شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    عقبش زشته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ace

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بسیار عالی. موتور 271 اسب بخار با گیربکس 8 سرعته ی 2 کلاچه عالی میشه. بیاد ایران فکر کنم حدود 150تومن قیمت بخوره. موتور توربویی که هیوندای بسازه معلوم نیست تونستن لگ‌ش رو حذف کنن یا نه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا میرزایی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    به قول سندی: هیوندای تو هنوز یه پله میخوای تا به سطح استاندارد برسی، باید زور خودتو بزنی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ace

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      به نظر من هیوندای نسبت به غول های مثل تویوتا و نیسان و … که مقایسه میکنی شاید عقب باشه.
      اما در مقیاس خودش هیوندای خیلی وقته که استاندارد ها رو پاس کرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا میرزایی

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (337 ديدگاه)

        البته که هیوندای رشد چشمگیر داشته اما به نظر من طراحی های ناپخته خیلللی زیاد داره ، مثل همین مدل ولی ولی ولی به جز جنسیس!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. sunmartin

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    من طراحی هیوندای را دوست دارم بخصوص i30 جدید اما شدایر و البرت بیرمن درکیا موتورز بهتر کار میکنند و آنچه که در طراحی آلمانی پرفورمانس و حالت سیال میبنند به ظهور میرسانند کیا هیوندا بازیگران عصر جدید هستند با بی ام دبلیو آئودی و بنز فاصله بسیار دارند بلحاظ قدای حرکتی و سیستم انتقال قدرت و با نیسان مزدا و تویوتا و هوندا فاصله میلیمتری امیدوارم برند کیا هیوندا پله های صعود را با یرعت بیشتری طی کنند در مبحث انجین و گیرباکس زیرا که در طراحی به اوج رسیده و با اروپایی های مطرح قیاس میشوند بواسطه دستان هنرمندان طراحان آلمانی این دو شرکت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شایان

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    امان از این متعصبا….شد یبار از هیوندای پست بزارن توش ژاپن ژاپن نکنید…حال ادم بهم میخوره از این همه تعصب

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا